Nettideiteistä

Luin maraton-keskustelun nettideiteistä ja se innoitti kirjoittamaan tämän aloituksen.

Oletteko kokeilleet nettideittiä? Onko kokemuksenne enemmän positiivisia vai negatiivisia? Ovatko ihmiset vastanneet ilmoitustaan tai luomaanne mielikuvaa?

Itse olen kokeillut kerran viime vuosituhannella ja tapasin puolentusinaa ihan mukavaa naista. Yhden kanssa sitten seurustelinkin joitain kuukausia. Vain yksi oli aivan jotain muuta kuin olin kuvitellut. Eikä hänkään ollut maileissaan valehdellut, luonne oli vain aivan erilainen kuin olin kuvitellut.

Muutamat naispuoliset ystäväni on myös kertonut kokeiluistaan. Heidän kokemuksensa ovat paljon negatiivisempia kuin omani. Vetääkö netti siis puoleensa ihmissuhdetaidottomia nörttimiehiä, mutta normaaleja naisia?

Mitenkäs te muut? Vieläkö nettideittalussa on jotain noloa?

31

3995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt ottaa. Ite oon tavannu elämäni aikana netin kautta tasan tarkkaan 3 eri naista ja kaikki on olleet suht normaaleja tapauksia. Ekan kans käytiin 2 kertaa ulkona enkä saanu edes pillua (ekoilla treffeillä vetasin sen verran hyvät rohkaisut et havahduin aamu kuudelta kalliosta armoton kuhmu ottassa) ja tokalla kerralla eukko toivotteli mut syvimpään helvettiin.

Toisen kans paneskelin muutaman kuukauden mut kun ei nappaa niin ei vaan nappaa (oikeastaan suurin innoittaja tähän pikku episodiin oli se et muija kertoi jossain vaiheessa olevansa neitsyt, tai siis oli joskus jossain festarilla yrittäny jtn. mut löysä mulkku ja neitsyt toosa dont't match), no sekin loppu muutaman kuukauden jälkeen (tosin paneskeltiin vielä pari kertaa eronkin jälkeen).

Ja sit on tää nykyinen, netistä tääkin on löytyny ja kait me ollaan jo yli vuosi 'tyydytty toisiimme' :-) Ei mulla kyllä oo mitään pahaa sanottavaa netin eukoista, tosin jokaisella kerralla se on ollu se nainen joka on eka ottanu yhteyttä muhun, näin ollen mulla ei oo ollu koskaan mitään sen kummallisempia odotuksia tai muitakaan vastaavia toista kohtaan, näin ollen voi pettyä vain positiivisesti.

• MMies

Ei ole kokemusta nettideiteistä- ei ole koskaan ollut ilmoa enkä koskaan ole vastannut. Chatistä sen sijaan on yksi kokemus tuolta jostain 3-4 vuoden takaa(joka johtanut siis live-tapaamiseen) eikä siinä mitään: asiallinen nainen, tosin livenä erilaien kuin netissä- johtuu tietenkin kommunikoinnin erilaisuudesta, odotuksista jne.

Mutta kaveripohjalta tapasimme, joskin hänellä oli taka-ajatuksia suhteeni, joista ei sitten tullut mitään (annoin pakit...:( ), mutta todellisen Ystävän löysin sitä kautta. Mutta tuohon deitti-systeemiin voisin sanoa lyhyesti: ei kiinnosta, ei ole minua varten, en jaksaisi. Joillakin avoimen mielenlaadun omaavilla henkilöillä varmasti ihan ok homma, mutta muilla ei välttämättä. Epätietoisuus ON aina pahasta.

• f.n.k

Keskustelimme tästä tänään ruokapöydässä,minä ja kaksi ystävätärtäni.

Toinen heistä on löytänyt netistä miehen ja tiesi kertoa vaikka kuinka monta tarinaa onnellisesta lopputulemasta.Sanoi lähteneensä itse liikkeelle nettiin "löytämään puolisoa".

Toinen taas.Löytää aina,mutta ei uskalla oikeasti löytää.Kaikenpuolin hurmaava ihminen,mutta "mieslukko päällä".

Ja sitten minä.Muutama hassu kokemus taustalla joskus vuonna 1 ja 2,joihin sitten oli helppo lopettaa.Kun miestä ei meinaa tapaamispaikalla tunnistaa lähettämiensä kuvien perusteella,niin miten siitä jatkaa?? Kaikki lähettivät vanhoja kuvia,suurin aika-akseli oli varmaan sen "muuttuneen" miehen kohdalla n.15-20v.

Ulkonäkökö tärkeintä? Ei,vaan luottamus ihmisten välillä.

• lilylioneye

miestä en oo netin kautta tavannu, joten haaskiin on mennyt. Hyviä kavereita oon kuitenkin saanu.

• MMies

"Ketään miestä en oo netin kautta tavannu, joten haaskiin oon mennyt"

?

:)

• se...
        MMies kirjoitti:

?

kuinka nainen puhuu yhtä ja tarkoittaa toista...

• lilylioneye
        MMies kirjoitti:

?

pitää paikkansa, olenhan minä varsinainen valioyksilö...

• mä en oo yks niistä niin suutun ja mustaks muutun :-)

• lilylioneye
        yrmio kirjoitti:

mä en oo yks niistä niin suutun ja mustaks muutun :-)

sitä nyt erikseen sanoa, et sä oot tietenkin mun paras kaveri.

• lilylioneye kirjoitti:

sitä nyt erikseen sanoa, et sä oot tietenkin mun paras kaveri.

voi kuinka mielissäni olenkaan tästä eunukin / homokaverin asemasta :-)

• pehmene :)
        yrmio kirjoitti:

vaan pitää yllä ryhdikkäästi oman linjansa :)

• lilylioneye
        yrmio kirjoitti:

et panohommista tulis enää tässä vaiheessa mitään? Sama ku olis veljensä kanssa.

• lilylioneye kirjoitti:

et panohommista tulis enää tässä vaiheessa mitään? Sama ku olis veljensä kanssa.

kunhan piruilen :-)

• lilylioneye
        yrmio kirjoitti:

kunhan piruilen :-)

uskottavuus tais mennä, kun kävi ilmi, et sä kaveeraat naisen kanssa.

• iogfubgfd
        pehmene :) kirjoitti:

vaan pitää yllä ryhdikkäästi oman linjansa :)

mun idoli!

• Hossi37

Mitään ihan hirveitä kokemuksia nettideiteistä ole ollut kun asioita vähän miettii. Osa ollut todella mukavia naisia, jotkut ovat vaan olleet liikkeellä vailla mitään päämäärää sekä tietoa mitä edes haluavat.

Parista kyllä on ollut pitempääkin haittaa ja yksi osoittautui oikein ongelmaksi. Jouduin vaihtamaan puhelin numeronikin ja pitään sen jonkin aikaa salaisena. Nyt oon onneksi tullut jo rauha maahan.

• kewi

siit mei en tiiä mittään...mut täält internietist..
      saattaap löytää mitä ihmeellisimpii..assiit..
      niinku tälläsii höpötyspalstoi...

sit ku sii aikas roikuksit niin kas kummaa....
      siul onkii uus kaveri kainalos ...kuis näi piääsee käymää...no en ala miettiin...

myö jatkamma kikatusjuoman.."laivalt ostettuu kuohuvoo juomoo"..naattimist..sitähä myö tehhään ain joka kuukauven 9 päivä jos mahollist..nytkii kyökkiremontin keskel...

jot ei tää ihan hukkaan mänt keksintö oo...tää interniet

• Wastaaja

Ei ole koskaan ollu ilmoa tms. sellaista, enkä myöskään ole vastannut yhteenkään ilmoon.

En mä nettideittejä silti mitenkään noloina pidä. Joku tuolla ylempanä sanoi tosi hyvin (MMies, vai kuka olikaan?) noista, että sellainen vaatii tietyllä tapaa avointa mielenlaatua (meniks se noin?).

Niin juuri asia varmaan on. Lisäks nettideittailu varmaan vaatii aika paljon omistautumista ko. asialle, toisin kuin esim. normaalisti tutustuminen ja jutskailu livessä, mikä menee usein omalla painollaan ja ns. hetkessä/ "ajan virrassa". En koskaan ole kokeillu nettideittejä, koska mulla ei sit kaiketi kuitenkaan ole ollu intressejä syynätä esim. niitä ilmoja suurennuslasilla läpi, mitä varmaan (?) sitten vaatii se "helmien erottaminen sioista" nettideittailussa.

Myönnettäköön myös, että hlö. koht. tasolla pikkusen on arveluttanu ne joidenkin kavereiden kertomat kokemukset nettideiteistä: kerrotun mukaan deittipaikalle kun on saattanu pälähtää ihan täysin toisentyyppinen ihminen, kuin mitä henkilö on ilmoituksessaan antanut ymmärtää. Joku tuolla ylempänä (f.n.k?) kuvasi homman luonnetta hyvin. Jotkut vissiin kehtaa laittaa tyyliin kakskytvuotta vanhoja kuviaankin nettiin... "Hyvä" homma.:/

Kyllä nettideitit musta ihan tätä päivää kuitenkin on. Nykyään voiskin ehkä ajatella jotenkin siten, että juntimpi se, joka niitä pitää jotenkin noloina kuin se, joka ymmärtää sen (=nettideittailun) yhdeksi tutustumisen muodoksi muiden joukossa. Kaksi kaveriani on hyvinkin tavannut netissä pitkäaikaisen seurustelukumppanin/ miehensä.:) Yhdellä parilla jo lapsikin. Ei huono homma.;)

• oooooooooooooooooooooooo

kyllä, vielä vetää täysin ihmissuhdetaidottomia nörttimiehiä

• aihe! :)

Mutta ihminenhän voi olla aivan kunnollinen vaikka ei omaisikaan liehittelijän taitoja vai mitä? Siis nämä jotka maksaa verojakin toisten puolesta jne. :)

• oooooooooooooooooooooooo
        aihe! :) kirjoitti:

Mutta ihminenhän voi olla aivan kunnollinen vaikka ei omaisikaan liehittelijän taitoja vai mitä? Siis nämä jotka maksaa verojakin toisten puolesta jne. :)

joo pienempi paino olikin sanalla nörtti, en tykkääkään sellaisista liehittelijöistä, pelimiehistä, mutta kun ne osumat on silleen ihmissuhetaidottomia että vaikka hyvän naisen löytäisivätkin/saisivat, niin eivät huomioi naista tai ei keskustele vaikka nainen yrittää repiä miehestä jotain irti.

• ittensä...
        oooooooooooooooooooooooo kirjoitti:

joo pienempi paino olikin sanalla nörtti, en tykkääkään sellaisista liehittelijöistä, pelimiehistä, mutta kun ne osumat on silleen ihmissuhetaidottomia että vaikka hyvän naisen löytäisivätkin/saisivat, niin eivät huomioi naista tai ei keskustele vaikka nainen yrittää repiä miehestä jotain irti.

kelpaa naisille niin antaa olla sitten!

• rotunainen

Laitoin viime talvena ihan huvin vuoksi profiilin nettitreffi palstalle. Yhteyden ottoja tuli tosi paljon. Kahden kanssa kirjoittelin enemmän ja tapasin ihan oikeasti. Ekasta ei ollut kuvaa. Oli oikein herrasmies, toi ruusun, tarjosi hyvät safkat hienossa ravintolassa, mutta kun ei ollut mun tyyppiä niin ei nähty sen jälkeen enää. Tämän toisen kanssa kirjoittelimme messengerissä ja tavattiin viisi kertaa. Ei siitäkän mitään tullut. Oli niin saamaton nörtti. Mä haluan tosi miehen. Joskus kirjoitellaan yhä messengerissä.

• yksinkertainen mies

Annatko pesää?

• mitä paskaa

tämäkin ketju

• aika karvas…
    • IngallsinLaura

Pelkästään hyviä kokemuksia, vaikka kukaan ei osoittautunutkaan elämän suureksi rakkaudeksi. Sen sijaan sydänystäviä olen saanut. Kaikkien deitti.netissä tapaamieni ihmisten kanssa olen edelleen tekemisissä.

En tiedä mitä noloa nettideittalussa olisi versus esim. kännikerjääminen baarissa.

Itse koen nettideittalun erinomaiseksi vaihtoehdoksi, sillä siinä kirjoittelussa poistuu ainakin yksi häiriötekijä: ulkonäkökeskeisyys.

• .

.

• vili.

on perseestä.

Hähä! :D

Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      113
      7792
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      127
      5339
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3576
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      122
      3563
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2594
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1896
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      357
      1544
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      97
      1540
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      70
      1406
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe