Pyytäkää tarkka arviointi hinnasta, ajasta ja mahdollisesta viivästyskorosta PAPERILLA.
Harkitkaa tarkkaan aikuisiän oikomishoitoa
12
1628
Vastaukset
- otattako pois
pysyviä hampaita noin vain.
Itsellä otatin kaksi välihammasta pois terveitä hampaita olivat.
Nyt on raot jääneet, eikä niitä saada raudoilla umpeen.
En missään nimessä olisi mennyt hampaita otattamaan pois, jos olisin tiennyt ettei raot mene kokonaan umpeen.
Oikoja oli kyllä tehnyt laskelmat sun muut mittaukset, mutta liikaa poistettiin.
Kyllä todella olen pettynyt! Implantitko laittais tilalle?
Olen itkenyt tuhertanut tätä monet kerrat.
Kyllä minun kuusi etummaista hammasta on tiivisti rivissä, ei kyllä ihan suorassa, vaikka raudoilla nekin piti suoristua täysin, sitten tulee rako ja seuraava hammas ja taas rako ja seuraava hammas.
Minun hymyni on leveä, että ihan kuutoset takarivistä näkyvät.
Ei ole ollenkaan kivaa, kun nyt on harvahammas.
Ennen oikomista oli sentään tiivis kalusto, vaikkei ihan suorassa hampaat olleetkaan.(eivät kyllä vieläkään rautojen poisoton jälkeen, en tiedä vaan miksi)
Kyllä on ikävä entistä hymyä, ihan itkettää lopputulos.- harmijuttu
itse kyselin kanssa täysi-ikäisenä oikomista kun hampaat on ristissä. ihmettelin miksei nuorempana sitä mulle suositeltu. no, hammaslääkäri totesi että pitäs ottaa kaks hammasta pois ja oikomisia oli herra ties kauan. vetäydyin siitä ideasta sitten kun kuulosti niin hankalalta. en edes tajunnu että siinä vois käydä noinkin!
- poistetaan
Minusta vitosten puuttuminen on paljon vähemmän häiritsevää. En ole oikaisussa, vaan minulta poistettiin infektion takia toinen nelosista, kärsin kauheasti aukosta en juuri viitsi nauraa ja pitää aina päästä istumaan oikea puoli päästä katsojaan päin. No olen hankkimassa implanttia, mutta pitää odottaa että luutuminen olisi kunnollinen. Minulla oli kevytsilta, mutta sepä hajosi muutamassa kuukaudessa.
- pian purentavian takia
Ilmoitin oikojalle, etten halua terveitä hampaita revittävän irti. Hän vastasi ettei kannata niiden poistoa, mutta joskus ne pitää poistaa.
- lähes 40v
Minulla taas hyvä kokemus:
valitsin aikuisiin erikoistuneen oikojan, joka huolella selitti jokaisen vaiheen sekä jälkihoiden merkityksen.
Poistettiin minulakin 2 hammasta, pieni loko jäi toisella puolen ennen takahampaita, mutta se ei näy.
Olen hymyyni ja hoitooni erittäin tyytyväinen. Hampaat ovat olleet 5 vuotta kauniissa rivissä, sekä ylhäällä että alhaalla. Retentiokaaret varmistavat paikoillaolon ja 2xvuodessa käyn 15 min pikaviisitillä tarkistamassa, että kaikki yhä kohdallaan.
Suosittelen ehdottomasti!
Itseäni harmittaa vain, että en aiemmin jo aloittanut.
Oikoja pysyi hyvin arviossaan: 2-4 vuotta kestää oionta, hinnat riippuen siitä kuinka nopeasi siirtyy 2.200-4.500 euron välille. Kesto minulla runsas 3 vuotta ja vajaa 4.000 euroa.- huono kokemus ammattioikojalta
Minulla taas ei ollut hyvä kokemus:
Purenta on nyt rautojen poistojen jälkeen aivan sekaisin. Minulta poistettiin kaksi välihammasta.
Etuhampaat ottavat ihan yhteen. Välillä etuhampaat menevät jopa yläetuhampaita edelle esimerkiksi syödessä. Se tuntuu inhottavalta. Yhtenä päivänä puhuessa hampaani kalahtivat todella kipeästi yhteen. Oikean puolen leukanivelessä alkanut naksumaan pahanenteisesti. Jokin kuukausi sitten en saanut suuta kunnolla kiinni, kun jokin naksahti kyseisessä leukanivelessä tosi pahasti. Oli tosi kipeä viikon verran.
Purennasta yleensä sen verran, että takahampaani kuutoset, seiskat eivät mene ollenkaan yhteen, väliä jää alayläetuhampaiden väliin tosi reilusti. Itse en osaa sanoa,e ttä mistä hampaat loppujen lopuksi menevät yhteen.
Oikojani oli oikomishoidon erikoishammaslääkäri ja yksityisellä kävin.
Kaiken kukkuraksi hampaitani olisi pitänyt alkaa muovittamaan rakojen kiinnisaamiseksi ylärivissä. Siihen en suostunut koska hampaani ovat ihan noin sanotusti terveet, paikkaamattomat. Lisäksi oikoja sanoi, että purentaan kuutos, seiska voisi laittaa muovia purupinnoille, jotta saataisiin kontakti aikaiseksi. Mutta eihän ne hyvänen aika muovit kestä kovaa purtavaa purupintojen reunoilla! Hampaani oli ennen oiontaa ihan ok tiiviisti rivissä. Purennassa etuahampaat olivat hieman ulkonevat alahampaisiin nähden, mutta takahampaat ottivat kyllä yhteen.
On älytöntä kun saa tallaiset purentavaivat lopputulokseksi ja kivut päälle leukanivelessä.
Lisäksi takahampaat eivät enäöä ota yhteen.
Hinta oli 4950 euroa, kun summasin kaikki kuitit yhteen. Ikinä en olisi alkanut moiseen, jos olisin vain tiennyt mitä seurauksia voi tulla pelkästä hampaiden oikomisesta. Oikomisesta joka pitäisi parantaa hampaiden toimintaa.
Minunkin oikojani on kyllä ammattioikoja, ainakin niin on blanketeissa mainittu.
Ammattioikojakin tulos voi kyllä olla ihan millaista vaan, näin kokemuksesta voin nyt sanoa.
Mitä tulee näihin käynteihin oionnan jälkeen, kyllä joka oikoja juoksuttaa 2x vuodessa 15min. että kaikki on kunnossa, ei siinä mitään, jos on valmis juoksemaan. Ei hullu ole se joka pyytää, vaan se joka tekee.Kyllä raha juoksee näissä oikomisjutuissa, olisi vaan jälkikin jälkitarkastuksien arvoista! - Kaikkea sitä....
Pikavisiitillä sitä käydään kiinteät raudat suussakin. Ei se ota kuin 15 minuuttia kun kiristetään ja vaihdetaan kaarta tarvittaessa ja hinta on 100 eurosta ylöspäin. Kyllä tulee varsin kiva tuntipalkka :) Ei edes insinööri tienaa niin hyvin tunnissa!
Juosta vielä oikomisrumban jälkeen vuosittain stekkaamassa retentiokaaria 2x vuodessa on kyllä aikamoista kusetusta suoraan sanoen. Minun hammaslääkäri erikoishammaslääkäri muuten tarkistaa retentiokaaret samalla kertaa hammastarkastuksen yhteydessä. Ei siihen erillisiä käyntejä tarvita! Ja kaikki on pysynyt edelleen ok!
On se vaan hienoa, että jotkut oikojat ovat keksineet juoksuttaa potilaitaan 15 minuutin varsin kalliilla käynneillä vielä 10 vuoden jälkeenkin oikomishoidosta! - muutenkin
Itse oioin hampaani, mutta en silti suostunut oikojan pompoteltavaksi, että juoksisin turhaan vuosienkin päästä kontrolleissa.
Oikomiseni kesti vajaa viisi vuotta ja hinta 7200 euroa.
Minun oma hammaslääkärini tarkistaa retentiolangat hammastarkastuksien yhteydessä ja muutenkin huolehtii purennasta aina käyntien yhteydessä. Ei sitä tarvitse oikojalla juosta, että tämä asia hoituu.
- eräs oiottu
Multa poistettiin kaksi poskihammasta eikä onneksi jäänyt mitään rakoja. Oikominen hoitui paljon nopeammin kuin olin kuvitellut (eli tuli halvemmaksi kuin oikoja oli arvioinut), ylhäällä jouduin pitämään niitä telaketjuja vain 5kk, alhaalla pitempään. Oionnasta on yli kolme vuotta ja hienosti ovat hampaat kuosissaan pysyneet :), retentiolangat ovat sekä ylä- että alapuolella. Mun ei ainakaan tarvitse enää käydä millään kontrollikäynneillä (kävin muistaakseni kaksi kertaa kontrollissa rautojen jälkeen), otan yhteyttä oikojaan jos on jotain syytä (esim retentiolanka katkeaa tms). Itse olen todella tyytyväinen että oiotutin hampaani, ihanaa kun voi hymyillä vapautuneesti :)
- positiivinen kokemus
Itselläni ei ole kustannusarvio ylittynyt, ja oikojahammaslääkäri muutenkin erittäin ammattitaitoinen, ehdotti myös nelosten poistoa, mutta sanoi niskavedon runsaan käytön olevan toinen vaihtoehto minun tapauksessani. Niskavedon käyttäminen 14 tuntia vuorokaudessa oli kyllä aika ikävää, mutta sillä onnistuin välttämään terveitten hampaitten poistot. Minulta poistettiin vain viisaudenhampaat ja ikenen sisällä oleva ylilukuinen hammas. Oikojani on erikoistunut leukaleikkauksia tarvitsevien aikuispotilaitten sekä halkiopotilaitten hoitoon, joten ammattitaitoa hänellä on erittäin paljon. Itse en siis kuulu näistä kumpaankaan ryhmään, joten hoitoni ei ole ollut vaativin mahdollinen, mutta silti hänen ammattitaitonsa kyllä huomaa, eikä hän laskuta turhasta.
- piakkoin
Itse tulen saamaan kirjallisen selostuksen hoidosta ja loppuhinnasta. Hinta arvio tällä hetkellä 5000 euroa 20 kuukauden hoidosta.
- Täti51
Jokainen oikomishoito kustannuksineen on erilainen, mutta kun teet sopimuksen, kannattaa muistaa, että välillä on syytä pitää "väliaikapalaveri", mikäli kaikki ei mene kaavan mukaan, itse jouduin eettisesti kyseenalaiseen tilanteeseen , jossa lääkäri päättikin itse, mikä on minulle parhaaksi eikä alkuperäinen tavoite ollutkaan välttämätöntä hänen mielestään. Halusin symmetriset hampaat ja kuuden vuoden päästä hän kysyi, miksi...että näin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891