Mulla on nyt tässä kolmatta viikkoo ollu pakarat puutuneena, erityisesti pakaran yläosat. Olen känyt nyt fysiterapeutilla kaksi kertaa. Fysioterapeutti totesi että minulla on fasettilukkoja alaselässä ja se on hoitanut nyt niitä. Ekalla kerralla minulla oli jotain 6 fasettilukkoa alaselässä nyt toisella kerralla oli vain 3 fasettilukkoa. Mutta olen ruvennut nyt epäilemään että johtuukohan tuo pakaroiden puutuminen noista fasettilukoista, kun ei ole ainakaan minua auttanut oikeastaan yhtään nuo lukkojen aukaisemiset. Lisäksi fysioterapeutti antoi minulle venyttely ohjeita, joita olen nyt tehnyt, mutta niistäkin apu on ollut aika vähäinen. Onko kellään ollut samoja vaivoja pakaroissa??? Ja jos on niin mistä olette saanut avun? Haluaisin mahdollisimman nopeasti nuo pakarat kuntoon kun ei pysty edes kunnolla harjoittelemaan ja muutenkin menee hermot kun koko ajan on pakarat puuduksissa. Pakara on erityisesti oikealta puolelta puutunut. Olen ruvennut miettimään että voisiko puutuminen johtua siitä kun kaaduin pari viikkoa sitten portaissa??? Mitä minun kannattaisi tehdä???
Fasettilukkoja(ko) alaselässä??
11
1658
Vastaukset
- hoidettu
"Olen ruvennut miettimään että voisiko puutuminen johtua siitä kun kaaduin pari viikkoa sitten portaissa??? "
Riippuu siitä mitä kaatuessasi tapahtui? Potkaisitko tyhjää tai saitko kaatuessasi iskun lantioon/takapuoleen?
Mistä se fysio niitä fasettilukkoja availee? Rintarangastako?
Tuolta voisi löytyä selitys:
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Selkasivut/turunen/turunen.html- ski-man
kaatuessani liukastuin rappusilta ja sain iskun takapuoleen. Fysioterapeutti aukoo fasettilukkoja alaselästä aivan lantion läheltä.
Mutta tuli juuri mieleen että voisiko asia johtua myös siitä kun kaaduin mopolla ja jalkani menivät spagatti asentoon??? Että voisiko joku nivel olla paikoiltaan? Kun heiluttee jalkoja sivuttain niin oikean jalan lonkan kohalta kuuluu jotakin ääntä... - ski-man
ski-man kirjoitti:
kaatuessani liukastuin rappusilta ja sain iskun takapuoleen. Fysioterapeutti aukoo fasettilukkoja alaselästä aivan lantion läheltä.
Mutta tuli juuri mieleen että voisiko asia johtua myös siitä kun kaaduin mopolla ja jalkani menivät spagatti asentoon??? Että voisiko joku nivel olla paikoiltaan? Kun heiluttee jalkoja sivuttain niin oikean jalan lonkan kohalta kuuluu jotakin ääntä...Silloin kun tein spagatin vahingossa kun kaaduin mopolla kuului lantiosta joku rusahdus tai sen tapanen.
- kuinka kauan
ski-man kirjoitti:
Silloin kun tein spagatin vahingossa kun kaaduin mopolla kuului lantiosta joku rusahdus tai sen tapanen.
miontako vuotta sitten kaaduit mopolla ja onko kauan kun rappusissa kaaduit vai onko tää taas joku provo et voi joku loistaa täällä taas
- ski-man
kuinka kauan kirjoitti:
miontako vuotta sitten kaaduit mopolla ja onko kauan kun rappusissa kaaduit vai onko tää taas joku provo et voi joku loistaa täällä taas
kaks viikkoo sitten.
- hoidettu
ski-man kirjoitti:
kaks viikkoo sitten.
Hyvin todennäköisesti sulla meni SI-nivel pois paikoiltaan. Siksi lantio on vinossa ja selkärankaan tulee niitä "lukkoja", joita fysio availee. Pitäisi korjata se lantio eikä vain availla lukkoja. Ne lukot on vain seuraus... Tosin fysiosi ei luultavasti edes tiedä miten se korjataan... tai ehkä luulee tietävänsä.
- ski-man
hoidettu kirjoitti:
Hyvin todennäköisesti sulla meni SI-nivel pois paikoiltaan. Siksi lantio on vinossa ja selkärankaan tulee niitä "lukkoja", joita fysio availee. Pitäisi korjata se lantio eikä vain availla lukkoja. Ne lukot on vain seuraus... Tosin fysiosi ei luultavasti edes tiedä miten se korjataan... tai ehkä luulee tietävänsä.
Juu sitä olen ruvennut itsekkin miettimään. Pitää nyt tän viikon perjantaina kun käyn siellä fysioterapeutilla selittää tuo liukastuminen ja kysyy tosta SI-nivelestä. Muuten osaatko sanoa kuka osaisi laittaa ton SI-nivelen paikoilleen???
- hoidettu
ski-man kirjoitti:
Juu sitä olen ruvennut itsekkin miettimään. Pitää nyt tän viikon perjantaina kun käyn siellä fysioterapeutilla selittää tuo liukastuminen ja kysyy tosta SI-nivelestä. Muuten osaatko sanoa kuka osaisi laittaa ton SI-nivelen paikoilleen???
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Parannu.html
Myös jotkut harvat kiropraktikot ja naprapaatit osaa. En tiedä miksi ei kaikki heistä osaa... - ski-man
hoidettu kirjoitti:
http://personal.inet.fi/koti/faro/Selkasivut/Parannu.html
Myös jotkut harvat kiropraktikot ja naprapaatit osaa. En tiedä miksi ei kaikki heistä osaa...Pitää siis käydä tuolla niin saa selän ja pakarat kuntoon. Sit pääsee taas treenaamaan kunnolla:P:P:P:P:P Ja muutenkin elämään normaalia elämää et ei oo kipuja:)
- ski-man
ski-man kirjoitti:
Pitää siis käydä tuolla niin saa selän ja pakarat kuntoon. Sit pääsee taas treenaamaan kunnolla:P:P:P:P:P Ja muutenkin elämään normaalia elämää et ei oo kipuja:)
Kävin tän viikon perjantaina fysioterapeutilla ja sano et ei miulla pitäs olla si-nivel pois paikoiltaan ja et ne lukot ois muka tullu vaan siitä kun sillon kaaduin mopolla, mut en sit tiiä... Onhan tuo pakara helpottanu aika paljon aikasesta, mut se ei tykkää siitä jos esim. tekee puntilla jalkoja:( Mistäköhän tuo vois johtuu???
- hoidettu
ski-man kirjoitti:
Kävin tän viikon perjantaina fysioterapeutilla ja sano et ei miulla pitäs olla si-nivel pois paikoiltaan ja et ne lukot ois muka tullu vaan siitä kun sillon kaaduin mopolla, mut en sit tiiä... Onhan tuo pakara helpottanu aika paljon aikasesta, mut se ei tykkää siitä jos esim. tekee puntilla jalkoja:( Mistäköhän tuo vois johtuu???
"fysioterapeutilla ja sano et ei miulla pitäs olla si-nivel pois paikoiltaan"
Siis ei pitäisi, mutta ei ollu varma? Se ei vaan osannu sitä todeta, kuten niin moni muukaan ei osaa...
Menepä hakemaan toinen mielipide vaikka joltakin OMT-fysioterapeutilta. Tosin ei niistäkään kaikki osaa... ehkä naprapaatti (DN) ois kuitenkin parempi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242391Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441987Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181009- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808