BMI:sta

potaskaa..

Monille naisille 17-19 indeksi on juuri sopiva. Aivan naurettavaa, että joissain laskureissa määritellään alle 20 alipainoksi.

Itse olen hyvännäköinen juuri kahdessakympissä, mutta minulla on paljon niin siroja ystävättäriä, että tarvittaisiin läskikerrostuma, jotta saavutettaisiin noin korkea indeksi.

7

656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta..

itse olen todennut tuon saman..

• toisin päin

useimmat naiset ovat auttamattomasti läskejä, jollain 24 indeksillä, joka muka olisi vielä normaalipaino. PYH!

Lihavien keksintö koko indeksi, vanha kunnon paino kilogrammoissa ja peili kertovat kaiken tarvittavan.

Pitää olla todella treenannut, jotta 24 indeksi olisi merkki sopusuhtaisesta ihmisestä.

Miehillä on eri juttu, kirjoitan siis vain naisista.

• Laihduttelija
        toisin päin kirjoitti:

useimmat naiset ovat auttamattomasti läskejä, jollain 24 indeksillä, joka muka olisi vielä normaalipaino. PYH!

Lihavien keksintö koko indeksi, vanha kunnon paino kilogrammoissa ja peili kertovat kaiken tarvittavan.

Pitää olla todella treenannut, jotta 24 indeksi olisi merkki sopusuhtaisesta ihmisestä.

Miehillä on eri juttu, kirjoitan siis vain naisista.

Musta aika hyvä on se oma pituus -110 ihannepainon mitaksi pätee monille.

• ----------
        Laihduttelija kirjoitti:

Musta aika hyvä on se oma pituus -110 ihannepainon mitaksi pätee monille.

Tuo laskentatapa voisi olla aika hyvä, minulle se antaisi bmi:ksi 21,5 joka olisi siellä ohjetaulukon normaalipainon alapäässä, mutta ei vielä alipainoinen. No käytännössä minulla on ihan tarpeeksi työtä päästä tässä iässä enää sinne normaalipainon yläpäähänkin. Nuorena oli paljon helpompi pitää paino kurissa.

Nykyinen muoti vaatii laihuutta ja siksi ollaan totuttu langanlaihuuteen ja terve kurvikkuus näyttää lihavuudelta. Uskon että tuo bmi-taulukko on sittenkin kohdallaan naisillakin, kun unohdetaan ne mannekiinivartalot.

• tinttiK74
        ---------- kirjoitti:

Tuo laskentatapa voisi olla aika hyvä, minulle se antaisi bmi:ksi 21,5 joka olisi siellä ohjetaulukon normaalipainon alapäässä, mutta ei vielä alipainoinen. No käytännössä minulla on ihan tarpeeksi työtä päästä tässä iässä enää sinne normaalipainon yläpäähänkin. Nuorena oli paljon helpompi pitää paino kurissa.

Nykyinen muoti vaatii laihuutta ja siksi ollaan totuttu langanlaihuuteen ja terve kurvikkuus näyttää lihavuudelta. Uskon että tuo bmi-taulukko on sittenkin kohdallaan naisillakin, kun unohdetaan ne mannekiinivartalot.

Itse painan 53 kg ja pituutta 165 cm. BMI 20 eli normaalipainon alarajalla. Minulla kuitenkin luut törröttävät ja näytän hyvin laihalle. Kyllä se toki voi yksilöllistäkin olla, mutta itselleni kilon parinkin pudotus olisi jo liikaa.

• mie83

Eikö esim. tohtori.fi:ssä nykyään normaalipainoisen painoindeksi ole 18,5-24,9. Liikkumavaraa siis on, eli eri ikäiset ja eri ruumiinrakenteen ja tietenkin eri sukupuolen omaavat mahtuvat aika hyvin rajojen sisälle.

Toki ehkä eniten kannattaa luottaa siihen mitä se peili näyttää. Oma painoindeksi on jotain 19,7 (177/62), muuten nykyään ok kunnossa, mutta vatsasta ja käsivarsista pitäisi saada vähän rasvaa poies :P Ja toisaalta hankkia lihasmassaa (jolloin se painoindeksikin kyllä nousisi).

• Laihduttaminen on hyvästä

BMI on suuntaa-antava mittari painolle. Paljon BMItä parempi tapa on mitata rasvaprosentti. Se kertoo kehon koostumuksen, joka vaikuttaa terveyteen paljon rasvaa enemmän. Myös vyötärönympärys on hyvä mittari. Tärkeää on huomioida, että pitkillä naisilla ja miehillä BMI "vääristää" tulosta, sillä paino kasvaa suhteessa pituuden kuutioon, ei neliöön.

Rakenne vaikuttaa toki siihen, kuinka BMI:tä voi soveltaa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että rasvakerrostumaakin tarvitaan. Rasva% ei saa tippua naisella missään tapauksessa alle 10. Joku 15 on hyvä, jos kyseessä on liikkuva ja terveellisesti syövä nainen. Kuulostaa isolta, mutta se on määrä, joka tarvitaan hormonitoiminnan ylläpitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe