sammutettuna aina kun laki niin vaatii oman ja muiden turvallisuuden vuoksi.
On taas näkynyt sumaripellejä paljon. Eivätkö he todellakaan ymmärrä, että häikäisevät vastaantulijoita. Omat silmät mukautuvat lähellä olevan valon mukaan eli toisin sanoen sumareita käytettäessä näkyvyys etemmäs heikkenee ja esim. hirvikolarin mahdollisuus kasvaa.
Muistakaahan pitää
7
486
Vastaukset
- Hohhoh
Ei helvetti soikoon,kuka näistä sumuvaloista vielä jaksaa jauhaa.Aika huono provo yritys.
- olla
Taas joku katellinen jolla ei oo sumareita tai sit ei vaa uskalla käyttää niitä!! =)
- jalmari finni
osta pappa aurinkolasit, mä haluun pitää sumareit päällä ku ne on sigamageet. tiijä jos vaik joskus sais jonkun muijan kyytiin.
- ..toivo...
...............
- skitso?
..toivo... kirjoitti:
...............
juttelee itselleen...
- Ahistaa??
On se kyllä ihme että nykyään käytetään taas niitä etusumareita niinkin paljon. Ensinnäkin jo laki kieltää niiden käyttämisen muulloin kuin näkyvyyden ollessa sumun takia rajoitettu. Pimeällä märällä tiellä kun vastaan tulee aasi, joka käyttää sumareita, oma näkyvyys heikkenee huomattavasti valon heijastuttua märästä tienpinnasta. Nykyään lähes kaikissa uusissa autoissa sumuvalot on vakiovaruste, joten ei luulisi enää olevan kysymys näyttämisen tarpeesta vaan joko tyhmyydestä tai pelkästä piittaamattomuudesta. Ja onhan jo sanomattakin selvää, että auton eteen muodostuva kirkas valoalue heikentää näkyvyyttä pidemmälle, eli kyse on myös sumariaasinkin omasta turvallisuudesta.
- nipottamista
ei mua ainakaan häiritse se et porukka niitä pitää päällä. ei ne mitään häikäise. itselläni ei nykyisessä autossa ole sumareita, mutta jos olis niin pitäisin niitä ihan muiden kiusaksi päällä. ja nykyään taitaa myös saada sumareiden tilalle huomiovaloja joita saa pitää päällä, en ole ihan varma. hella kuulemma tekis sillasii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."382091Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1701858- 1151289
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711130- 91885
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli71845Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43826Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.77805Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931763- 54681