kukaan voisinko saada reseptin vaan puhumalla lääkärin kanssa puhelimessa? Oon aikasemmin syöny samaa lääkettä, haluaisin nyt syödä toisen kuurin. En haluis varata aikaa vastaanotolle, ku se on periaatteessa aika turhaa ja sitä pitää oottaa niin kauan. Maksaako tollanen puhelinsysteemi mitään?
Puhelinreseptistä
6
862
Vastaukset
- pari sanaa...
Riippuu ihan siitä, saatko vastaanottovirkailijalta soittoajan lääkärille, sekä tämän jälkeen siitä, suostuuko lääkäri kirjoittamaan reseptin puhelinkeskustelun perusteella. Jos suostuu, tällöin lääkäri voi soittaa reseptin apteekkiin tai voi kirjoittaa paperireseptin noudettavaksi "luukulta". Lääkärin kannalta usein keskeistä on se, tunteeko tämä reseptiä pyytävän potilaansa tilanteen entuudestaan riittävän hyvin, sekä se, minkä tyyppinen vaiva/lääke on kyseessä. Lopultahan tietenkin lääkärin omassa harkinnassa on, mihin reseptiin nimensä alle laittaa.
Nyt siis tämä on hyvin tapaus- ja lääkäri- sekä toimipaikkakohtaista. Mitään ehdotonta on vähän vaikea sanoa. Noin yleisesti ottaen toki lääkäriltä on mahdollista saada resepti myös ilman vastaanottoaikaa, mutta tämä on sitten kaikenkaikkiaan tapauskohtaista. - paljon...
Riippuu hyvin paljon siitä mikä lääke on kyseessä. Mainitsit, että kyseessä on kuuri? Mikähän kuuri lienee kyseessä, antibiootti?
- Speedball
Puhelinresepti maksaa yleensä 10e, maksat sen apteekkiin noutaessasi lääkkeitä. Periaatteessa kaikkia lääkkeitä voidaan määrätä puhelimitse, mutta apteekit ovat päättäneet että esim. PKV-lääkkeistä voidaan kirjoittaa vain pienin pakkauskoko.
Eräs tuttu lääkäri kirjoitti minullu nukahtamislääkettä, mitä olin käyttänyt jo varsin pitkään aikaisemminkin. Kun noudin lääkkeen apteekista, sain sitä vain parin viikon annoksen ja päälle 10e lisälaskun. Kyllä harmitti!!!
Kerroin tästä lääkärille, joka seuraavalla kerralla lähetti pyynnöstäni reseptit postitse minulle kotiin.
Apteekin ahneudella ei näytä olevan mitään rajaa. - lääkärille,
Speedball kirjoitti:
Puhelinresepti maksaa yleensä 10e, maksat sen apteekkiin noutaessasi lääkkeitä. Periaatteessa kaikkia lääkkeitä voidaan määrätä puhelimitse, mutta apteekit ovat päättäneet että esim. PKV-lääkkeistä voidaan kirjoittaa vain pienin pakkauskoko.
Eräs tuttu lääkäri kirjoitti minullu nukahtamislääkettä, mitä olin käyttänyt jo varsin pitkään aikaisemminkin. Kun noudin lääkkeen apteekista, sain sitä vain parin viikon annoksen ja päälle 10e lisälaskun. Kyllä harmitti!!!
Kerroin tästä lääkärille, joka seuraavalla kerralla lähetti pyynnöstäni reseptit postitse minulle kotiin.
Apteekin ahneudella ei näytä olevan mitään rajaa.EI apteekille puh.resepteissä.
Ja läheskään kaikkia lääkkeitä EI suinkaa voi puhelimitse määrätä tai uusia. - i34
Speedball kirjoitti:
Apteekin ahneudella ei näytä olevan mitään rajaa.Tuo 10 euroa kuulostaa lääkärinpalkkiolta, jonka puhelinreseptiä määrätessään voi lääkäri määrätä apteekin perittäväksi. Eli ei mene apteekille, vaan lääkärille. Apteekki voi sen sijaan periä noin pari euroa palkkiota apteekkiin jätetyistä uusittavista resepteistä, tämä kattaa puhelinkulut. Ja se ei myöskään ole apteekin keksintö, että PKV:t määrätään puhelimitse vain pieninpinä pakkauskokoina, siitä tuli määräykset jo pari vuotta sitten.
- nimenomaan
i34 kirjoitti:
Tuo 10 euroa kuulostaa lääkärinpalkkiolta, jonka puhelinreseptiä määrätessään voi lääkäri määrätä apteekin perittäväksi. Eli ei mene apteekille, vaan lääkärille. Apteekki voi sen sijaan periä noin pari euroa palkkiota apteekkiin jätetyistä uusittavista resepteistä, tämä kattaa puhelinkulut. Ja se ei myöskään ole apteekin keksintö, että PKV:t määrätään puhelimitse vain pieninpinä pakkauskokoina, siitä tuli määräykset jo pari vuotta sitten.
sille lääkärille.
t.farmaseutti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p595900Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "793269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242441No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402095- 192028
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621843Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61629Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83122281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201216Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah811085