olis pitäny olla hiljaa

*snif*

En tiedä enää että olisko pitäny olla hiljaa.. Olla sanomatta mitään. Olla kertomatta omia mielipiteitä.
Olen menettämässä todennäköisesti parhaan ystäväni, koska sanoin, että onko fiksua tulla raskaaksi 4kk suhteen jälkeen? että onko hän varma kaikesta. Onko hän varma, että suhde kestää sen? Onko hän varma, että kaikki menee hyvin, ettei hän joudu pettymään.
Vastausta en enää saanut. Hän poistui koneelta.
Haukkui minua tunteettomaksi eräällä kuvagalleria sivulla. Että en itse pystyisi ottamaan samallaista vastuuta elämässä.
Luulisi että ystävä olisi edes tukena mutta aina ei voi olla edes onnellinen toisen puolesta.. hän on ainaki löytänyt sen oikea jo. on kerrankin onnelinen.
näin hän kirjoitti..
pistin hänelle viestinkin.. mutta hän ei sihen vastannut.. jatkoi edelleen haukkumistani ja moittimista. eikä kertonut asioita suoraan minulle..
En hänelle halunnut mitään pahaa sanoa.. en todellakaan mutta hän otti sen niin.. Tuntuu että kaikki on minun vikani ja töksäytin asioita.
Olo kuin idiootilla konsanaan..
Aina ei voi olla samaa mieltä joistain asioista jne.. Ei.. Hankala olla ystävä jos ei saa kertoa omaa mielipidettä toiselle..
en tosiaan tiedä enää..
haluaisin tietää mitä muut ovat?

10

1249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystävän menettäny..

On huolissaan ystävästään niinkuin sinä! Kyllä minäkin kysyisin samat asiat jos kaverini 4kk:n jälkeen "pamahtaisi" paksuksi. Eihän siinä ole mitään järkeä, kun aattelee. Se on se "ensihuuma" joka aiheuttaa sen ettei voi järjellä ajatella vaan toimii sokeasti. Kyllä se sitten taas sinut muistaa, kun mies lähtee lipettiin ja elämä on raskasta yksinhuoltajana. Minun eräs entinen ystäväni haistatti paskan, kun se puolenvuoden seurustelusuhteen jälkeen tuli raskaaksi ja kysyin, että oletko varma nyt?. Ei kuulunut pariin vuoteen mitään ja sitten se yhtäkkiä soitti ja kysyi voisinko tulla huolehtimaan sen kahdesta lapsesta, että se pääsee ryyppään. No minä suutuin niin pirusti, että huusin vaan luuriin, että kyllä se apu nyt kelpaa kun mies on lähteny ja et saa itse hoidettua muksujasi. Käskin kasvaa aikuseksi ja ottaa vastuuta kun se sitä halusi silloin raskaaksi tullessaan niin kovasti ottaa. En mennyt ja sen jälkeen on välit ollu poikki ja eivät korjaannu. Tajusin siinä samalla millanen pomputtelija se on. Sillä ei ole nykyisin yhtään ystävää kun ajoi kaikki aikoinaan pois. Toivottavasti se sinun ystäväsi tulee järkiin eikä ole yhtä luupäinen kuin tuo minun entinen ystäväni. Tsemppiä sulle!

• *snif*

Toivon ainakin että tulee.. En sitä tarkottanu pahasti että hän siitä vetää herneet nenäänsä.
        Itse en olisi valmis hankkimaan lapsia noin lyhyen suhteen aikaan koska en tiedä, että millainen tää ihminen oikeesti on ja millainen se on sitten ku lapsi syntyy..
        Nyt hän itkee ja pitää mua jotenkin ilkeenä. että miksi sanoin niin ja miksi ja miksi..
        oikeen tiedä millanen olis pitäny olla.. tottakai mä oon tukena jne.. mutta se ku hän vertas mua yhtee toiseen meijän kaveriin, et miten se otti ton.. ni ajattelin, että miks hän ei sano mulle suoraan asioita ku kertoilee niitä jossai muualla..
        ollaan yli 14 vuotta tunnettu ja tää on häne eka suhde.. mutta en tiedä, ehkä on parempi olla hiljaa ja olla kertomatta mietteitä hänelle.. olo on kuin idiootilla konsanaan..

• jättää lapsenteko
        *snif* kirjoitti:

Toivon ainakin että tulee.. En sitä tarkottanu pahasti että hän siitä vetää herneet nenäänsä.
        Itse en olisi valmis hankkimaan lapsia noin lyhyen suhteen aikaan koska en tiedä, että millainen tää ihminen oikeesti on ja millainen se on sitten ku lapsi syntyy..
        Nyt hän itkee ja pitää mua jotenkin ilkeenä. että miksi sanoin niin ja miksi ja miksi..
        oikeen tiedä millanen olis pitäny olla.. tottakai mä oon tukena jne.. mutta se ku hän vertas mua yhtee toiseen meijän kaveriin, et miten se otti ton.. ni ajattelin, että miks hän ei sano mulle suoraan asioita ku kertoilee niitä jossai muualla..
        ollaan yli 14 vuotta tunnettu ja tää on häne eka suhde.. mutta en tiedä, ehkä on parempi olla hiljaa ja olla kertomatta mietteitä hänelle.. olo on kuin idiootilla konsanaan..

"Itse en olisi valmis hankkimaan lapsia noin lyhyen suhteen aikaan koska en tiedä, että millainen tää ihminen oikeesti on ja millainen se on sitten ku lapsi syntyy.."

No mitenkäs muuten tietäisit, millainen se ihminen oikeasti lapsen syntymän jälkeen on, kuin synnyttämällä lapsen. Jos sellaista asiaa pitää lapsenteon uhkana, ehkä on parasta todellakin jättää lapsi tekemättä.

• *snif*
        jättää lapsenteko kirjoitti:

"Itse en olisi valmis hankkimaan lapsia noin lyhyen suhteen aikaan koska en tiedä, että millainen tää ihminen oikeesti on ja millainen se on sitten ku lapsi syntyy.."

No mitenkäs muuten tietäisit, millainen se ihminen oikeasti lapsen syntymän jälkeen on, kuin synnyttämällä lapsen. Jos sellaista asiaa pitää lapsenteon uhkana, ehkä on parasta todellakin jättää lapsi tekemättä.

tarkotin kylläkin sitä miestä, et millane se on ja muuttuuko se...
        näsäviisaaks tartte kuitenkaa ruveta!!!

• jaskajuuso

että sinä mitään väärää teit, hän vain reagoi tunteella, eikä järjellä. älä itseäsi syytä muiden reaktioista jos tunteella kaikkeen reagoivat ajattelematta.

• jaskajuuso

kannattaa muistaa, että me jokainen opimme itsestämme ja käyttäytymisestämme elämämme aikana, joten nuorina ollessamme olimme tyhmiä ja vanhemmiten kasvoimme ulos virheistämme, tai osasta niistä. Joku tosin voi pitää kiinni typeryydestään hamaan loppuun asti, mutta tämän elämä on yhtä taistelua. Muistakaa, että myös itse opitte virheistänne, niin tekee muutkin, joten on aika typerää olla liian ankara ja muistella vanhoja. Tuskin kukaan haluaa, että 5v sitten tehdystä typeryydestä teille vieläkin vittuiltaisiin ja halveksuttaisiin, kuin se olisi juuri tapahtunut.

• neutraalina ulkopuolisena

henkilönä sanoisin, että taisit töksäyttää aika ikävästi. Mikäli ystäväsi siis kertoi sinulle, "että en itse pystyisi ottamaan samallaista vastuuta elämässä. Luulisi että ystävä olisi edes tukena mutta aina ei voi olla edes onnellinen toisen puolesta..", niin ainakin minä sanoisin asian varmaan aika lailla samalla tavalla.

En tosin tunne ystävyyttänne enkä teitä muuten kuin kertomasi perusteella, mutta tunnut ainakin kyseenalaistavan ystäväsi merkittävän päätöksen elämässään. Jos ystäväsi on jotenkin vastuuntunnoton tai muuten hetken huumasta elävä, huomautuksesi oli varmaankin paikallaan. Muussa tapauksessa en kyllä millään ymmärrä asian kyseenalaistamista.

• Ninja25

on sellasiakin mitä ei noin vaa voi töksäyttämällä sanoo..kuten "että onko fiksua tulla raskaaksi 4kk suhteen jälkeen? että onko hän varma kaikesta. Onko hän varma, että suhde kestää sen? Onko hän varma, että kaikki menee hyvin, ettei hän joudu pettymään."
      Ei mistään voi olla täysin varma!! Mut sen sanon että mie tulin ite raskaax 4 kk:n seurustelun jälkee ja sen jälkee tapahtu aika paljon kaikkee enne ko miehen kanssa erottii, mut yhessä oltii kuitekii yli 2 vuotta. Et koskaa mikää ei oo varmaa. Siekin oisit voinu valita sanas ehkä vähä toisel tavalla..vai??
      Vaikka ite et pystyis ottaa sellast vastuuta, ni mistä tiiät ettei se siu kaveris pysty? Tuotakaan asiaa ei koskaa tiiä, enne ko sen ite kokee...sitä enne siihe on turha sanoo mitää.

Nyt annat sen "ystäväs" vaa olla ja annat ajan kuluu...ja sit ko oot valmis pyytää anteex ni tee se, mut anna toisen rauhottuu ekax.

• dihgdfh

Mielestäni mitä sanoit ei ollut mikään töksäytys, vaan ihan päivänselvä fakta, ei ole järkevää tulla raskaaksi 4 kk seurustelun jälkeen. Hyvät ihmiset, perhesuunnittelua! Terveen järjen käyttö ei ole kiellettyä.

Vauvat on söpöjä mutta hemmetin epäkäytännölisiä ja niitä pitää hoitaa se 24/7.
      Taitaa ystäväsi elää ihan jossain pilvilinnoissa kuvitellessaan miten "ihanaa" se perhe elämä todellisuudessa on..

Toivottavasti lapsen isä ei lähde kävelemään, lapselle on aina parempi kun on kaksi huoltajaa..

Ehkä tää kaveri itsekin on epävarma tulevaisuudesta ja siksi reagoi noin agressiivisesti. Mutta kyllä hänen kannattais miettiä kaksi kertaa ennenkö alkaa haukkumaan ystäviään, niitä todella tarvitsee tueksi sitten kun se lapsi on maailmassa.

• *snif*

Kiitos teille
        "dihgdfh" ja "ystävän menettäny" fiksuista vastauksista ja asiallisesti kirjoitetuista kommenteista. Ymmärsitte kuitenkin mitä tällä tarkoitin.
        Olen kuullut nuo samat vastaukset lähipiiristä ja ystäviltäni jotka myöskin miettivät tätä samaa. Mutta, sen näkee mitä tapahtuu ja mitä ei..
        Jokaisellahan SAA olla OMA MIELIPIDE JA NÄKEMYS asiasta..
        Mutta kiitos teille kahdelle :)
        Jokainen on erillainen ja reagoi toisin..
        Olemme kuitenkin sopineet tämän asian ja se on LOPPUUN KÄSITELTY!! hän ymmärsi mitä tarkoitin..
        Joten, eiköhän tämä ole tässä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe