Olen tässä hiljattain pohtinut muuatta asiaa. Huomasin nimittäin jokin aika sitten, että harrastan tyttöystäväni "intellektuellia pettämistä". Tämä tarkoittaa sitä, että puhun joistakin henkilökohtaisista tai muuten vain mieltäni askarruttavista asioista mieluummin naispuolisille tutuille kuin tyttöystävälleni. Sitten on myös ne aiheet, esim. tietotekniikka tai politiikka, joista tyttöystävälläni ei ole juuri mitään sanottavaa, mutta josta taas mielelläni keskustelen naispuolisten ystävieni kanssa.
Muutenhan tässä ei olisi mitään outoa taikka arvelluttavaa, mutta olen huomannut kokevani jonkinlaista outoa voitonriemua löydettyäni jonkin asian jossa minulla synkkaa naispuolisten ystävien kanssa. Miespuolisten ystävien kohdalla tällaista ei satu ikinä.
En ole oikein itsekään päättänyt mitä mieltä olen asiasta. En tiedä liekö se jokin primitiivinen Y-kromosomin haareminkeräysgeeni joka minulla nakuttaa takaraivossa vai jotain muuta. Yhtä kaikki, en osaa edes sanoa onko asiassa mitään väärää. Yhtäältähän en tee mitään fyysistä, toisaalta taas ajatukset ovat ihmisen intiimeintä osaa. Lisäksi pelkään, että tulen puolivahingossa flirttailleeksi liikaa naispuolisten ystävieni kanssa niin, että annan heille väärän mielikuvan aikomuksistani.
Tästä tuli nyt hieman löyhästi kasassa pysyvä sepustus, mutta onko kenelläkään mitään mielipidettä aiheesta?
Intellektuelli pettäminen
8
1018
Vastaukset
- kiribati
edustan sitä koulukuntaa, jonka mukaan seurustelukumppani ei voi eikä saa olla ainoa ystävä, enkä ole ikinä ajatellut, että ajatusten jakaminen toisten kanssa (riippumatta sukupuolesta) olisi pettämistä. Tosin en myöskään tunnista mainitsemaasi voitonriemua.
"Bestikseni" oli vuosikausia miespuolinen, nykyisin minulla on naispuolinen ystävätär jonka kanssa keskustelen kaikkein henkilökohtaisimmista asioista, mutta sinänsä itse kyllä suhtaudun molempiin samalla tavalla. Tuon miespuolisen bestiksen tyttöystävä oli yksi syy siihen, että etäännyimme toisistamme (hän ei hyväksynyt yhteydenpitoamme vaikka olimme ystävystyneet jo paljon ennen kuin he alkoivat seurustella ja vaikka olemme me ystäviä tänä päivänäkin kun taas heidän suhteensa on jo historiaa).
Mutta jos ajatellaan viittä läheisintä ihmistäni tällä hetkellä, niitä, joiden kanssa jaan henkilökohtaisimmat asiani, niin kolme heistä on miehiä ja kaksi naisia. Miespuolisista tosin vain yksi asuu nykyisin samassa kaupungissa, mutta niin asuu naispuolisistakin.
Eli tämän pitkällien pohdinnan jälkeen lopputulokseni lienee, että itse en usko sellaiseen asiaan kuin "intellektuelli pettäminen". Tuota voitonriemua kuitenkin jään ihmettelemään eli mistä se sitten kertoo.. EOS. - niinsevaanon,,
On ollut ihan samoja tuntemuksia. Suosittelen itseensä tutustumista hyvän kansantajuisen oppikirjan kanssa, jotta opit tunnistamaan vaikuttimiasi (ei useinkaan niin viattomia).
Älä vain väheksy tyttöystäväsi mielipidettä naispuolisista uskotuistasi, sillä kyllä naiset tunnistavat toisten naisten flirttailut vuorenvarmasti. Samoin kuin miehetkin toisten miesten. - intellektu elli
olisit niin intellektuelli elli, että tajuisit, et hyvä keskustelu on tosi nautinnollista. Mäkin nautin miesten kans keskustelusta. Mut ei tulis mielen viereenkään, et se olis pettämistä millään tavalla. Taidat olla itse mustasukkainen, kun tulee heti tuosta sellaisia mieleen?
- tuplu
Mielestäni tuo on pettämistä, tavallaan. Tietenkin parisuhteessa saa keskustella myös muiden vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa, juju on siinä mistä ja miten keskustellaan. Onko naisesi tietoinen näistä keskusteluista? Kerrotko toisille naisille teidän yhteisiä intiimejä juttuja? Jos kerrot, on se pettämistä ja pahinta laatua. Parisuhteenhan pitäisi perustua ehdottomaan luottamukseen ja toisen kunnioittamiseen. Tää ei kuullosta minusta ihan siltä.
- Vihoviimeinen kotisohvafilo...
tuplu kirjoitti:
Mielestäni tuo on pettämistä, tavallaan. Tietenkin parisuhteessa saa keskustella myös muiden vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa, juju on siinä mistä ja miten keskustellaan. Onko naisesi tietoinen näistä keskusteluista? Kerrotko toisille naisille teidän yhteisiä intiimejä juttuja? Jos kerrot, on se pettämistä ja pahinta laatua. Parisuhteenhan pitäisi perustua ehdottomaan luottamukseen ja toisen kunnioittamiseen. Tää ei kuullosta minusta ihan siltä.
Kyllähän hän tietää, että juttelen muiden naisten kanssa, eikä hän ole siitä mitenkään mitään huolta ilmaissut. Mitään meidän valisiämme asioita en myöskään levittele.
Se mitä tarkoitin, oli lähinnä omaa itseäni koskevia asioita, joiden voisi ajatella jokaisen jakavan ensisijaisesti kumppanille. Joskus tulen nimittäin mieluummin puhuneeksi niistä sellaisten ihmisten kanssa joiden tiedän osaavan asettua näissä ajatuksissa jotakuinkin samalle raiteelle. Minä nimittäin olen luonteeltani luonnontieteilijä kun taas tyttöystäväni on ennemminkin humanisti, joten jos saan jonkin oivalluksen joka kiehtoo minua, en välttämättä jaa sitä tyttöystäväni kanssa vaan jonkun muun, joka ymmärtää ajatukseni sen asian suhteen paremmin.
Asian ydin onkin siinä, että jos kyseinen henkilö on naispuolinen (mitä usein ovat, sillä tulen jostakin syystä paremmin juttuun naisten kuin miesten kanssa) koen siinä sivussa jotakin kummaa mielihyvää siitä, että olen tavallaan löytänyt taas uuden sielunkumppanin. Tiedostan, ettei tämä sielunkumppanuus koske mitään suurta eikä ulotu laajalle tai syvälle, mutta se tunne vain on siellä.
- minä....
tyttöystäväsi???sopisi kuvaukseen hyvin.mistäs päin suomea olet??
- ....jos....
...oletkin niitä ihmisiä jotka ottavat vaimon jonkinlaiseksi kalusteeksi tai äidiksi. Et osaa tehdä tyttöystäväsi kanssa asioita joista eniten pidät koska oikeastaan et anna tälle edes mahdollisuutta olla jotain muuta kuin mitä tyttöystävät mielestäsi edustavat? Tyttöystävä on turva, jotain josta ei tarvitse välittää. Kotiin tullaan lepäämään, maailmalla edustetaan.
- Lapatossu2
He, he, kaikkee sitä nuorena miettiikin! Muistan itekkii miettineeni moisia asioita joskus aikoinaan, mutta nyt reilu 23v yhteistä taivalta kulkeneena ei enää kiinnitä asiaan mitään huomiota, vaan pitää sitä ihan normaalina ja asiaan kuuluvana ilmiönä.
On asioita joista juttelee ystävien ja kavereiden kanssa ja sitten niitä joista juttelee vaimon kanssa, eikä siinä enää huomaa mitään outoa tai erikoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064612Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293423No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491484
- 361373
- 381216
- 141112
- 1591026
- 271008
- 6944