Naisten kampaukset ja tyyli

Täysin ulkona tästä skenestä

Mistä johtuu, että tämän päivän rokkimimmit yrittävät matkia kundeja ja pukeutuvat suoraan sanoen niin kuin pahimmat rekkalesbot? Oma kieltämättä vajavainen, mutta silti validi käsitykseni siitä mitä naistenmuoti silloin joskus oli on, että tarkoituksena oli korostaa naiseutta ja näyttää nätiltä. Koko tyylin idea oli vahvistaa sitä kotihengetär-meininkiä. Tämä nykyinen suuntaus ei todellakaan ole sitä. Nykyään naiset haluavat mieluummin näyttää Elvikseltä kuin Marilyniltä.

http://www.fiftiesweb.com/fashion/fashion-wh.htm

http://www.hairarchives.com/private/archive2/50s/50s.htm

http://www.hairarchives.com/private/archive2/ital/moreitalian.htm

http://www.hairarchives.com/private/archive2/50s illustrations/classic.htm

http://www.hairarchives.com/private/archive2/petal/petal.htm

http://www.hairarchives.com/private/archive2/pixie/pixie.htm

http://www.hairarchives.com/private/archive2/frenchtwist/french.htm

Tehkääpä huviksenne googlen kuvahaku Marilyn Monroen tai jonkun muun entisajan seksisymbolin nimellä. Kuinka monta kuvaa löydätte, jossa naisella on hiukset tortulla, päällä valkoinen t-paita ja moottoripyörärotsi, jalassa farkut käärityin lahkein ja kaiken kruununa jotkin raskaat nahkabootsit? Tuskin kovin monta, koska kuvailtu asustus on tyypillinen miesten vaatekerta. Vielä kun modernit rokkimimmit tajuaisivat sen...

25

13238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo

      Se näyttäis kun tämän päivän siiderimahaiset
      rokkipissikset alkaisivat kokeileen 50-luvun tyyliä. Mut naisen kuin naisen hiuksiksi sopii
      ilman skeneäkin!

    • RockaPearl

      onhan se asia noinkin,mutta ehkä nyky-yhteiskunta on menossa vahvasti siihen suuntaan että Marilyn-tyyppiset naiset ovat katoavaa kansanperinnettä. Ja valitettavasti naista joka harrastaa myös jenkkejä ja saapuu kudien autotallille tylliä myöten pukeutuneena ei oteta kovin vakavasti autopiireissä. Tallilla on mukavempi olla bootseissa ja rotsissa kuin mekossa.
      ja sitä paitsi, jos ei osaa ommella niinkuin minäkään en osaa, niin on vaikea löytää kaupoista/kirppareilta oikean tyylisiä vaattehia.
      Ja vaatteiden teetättäminen tutullakin tulee joskus aika kalliiksi...

      Ja sitä paitsi, suomen lyhyet lämpimät kelit eivät anna kovin paljoa pukueutumiseen vaihtoehtoja. Kuvittele -25 pakkasella aamuyöstä rokkarityttö tyllihameessa odottelemassa taxia, huh huh, ehtii herkätkin paikat jäätyä moneen kertaan;)

      ja kampauksesta sen verran että piru vieköön, tuutti on paljon helpompi värkätä hiuksiin, kuin alkaa leikkimään lämpörullilla 3 tuntia ennen liikkeelle lähtöä, vai mitä? minen ainakaan kovin monesti hiuksiani laita todelliseen 50-luvun tyyliin, ku tuntuu että ne on lähes aina päin vi****a...

      • Alkuperäinen kirjoitt.

        Joskus 16-vuotiaana kaveri alkoi yks kaks rokuksi. Arvaa paljon siltä vaati munaa olla koulun ainoa rasvapää ja kuulla hiphopparien ja muiden "normaali" nuorten vittuilua tyylistään. Aika paljon. Mutta kai se on elämäntapakysymys ja joskus se vaatii uhrauksia.

        "onhan se asia noinkin,mutta ehkä nyky-yhteiskunta on menossa vahvasti siihen suuntaan että Marilyn-tyyppiset naiset ovat katoavaa kansanperinnettä."

        Hei haloo. Eikö se ole niin, että rockabilly-tyyppiset ihmiset ylipäätään ovat katoavaa kansanperinnettä? Musiikkia voi katsos kuunnella vaikka puku päällä ja 2005 vuosimallin Volvoa ajaen. Musiikki on ikuista. Muoti sen sijaan ei ole ikuista ja valinta elää 50's hengessä on nimen omaan valinta, johon ei ole mikään pakko lähteä mukaan.

        "Ja valitettavasti naista joka harrastaa myös jenkkejä ja saapuu kudien autotallille tylliä myöten pukeutuneena ei oteta kovin vakavasti autopiireissä. Tallilla on mukavempi olla bootseissa ja rotsissa kuin mekossa."

        Nyt pikapikaa videovuokraamoon hakemaan kasa vanhoja elokuvia. Kyllä vanhaan hyvään aikaan oli myös naisille käytännöllisiä vaatteita tarjolla ilman että tarvitsi pukeutua mieheksi. Sitä paitsi jos moderni asustus on johonkin tilanteeseen kätevämpi niin mikset mene nykyajan naisen vaatteissa? Miksi ainoat vaihtoehdot ovat 1950-luvun nainen tai 1950-luvun mies?

        "Ja sitä paitsi, suomen lyhyet lämpimät kelit eivät anna kovin paljoa pukueutumiseen vaihtoehtoja. Kuvittele -25 pakkasella aamuyöstä rokkarityttö tyllihameessa odottelemassa taxia, huh huh, ehtii herkätkin paikat jäätyä moneen kertaan;)"

        Miten olisi pitkä takki tai vaikka turkis:
        http://www.55max.com/photo.asp?photoid=516&catid=35

        http://eu.movieposter.com/poster/MPW-6199/Monroe_Marilyn.html

        No OK, turkis (ainakin aito kun ovat niin kalliita) voi olla vähän liioittelua, mutta kyllä Suomessa on aika moni nainen pärjännyt (jopa silloin 1950-luvulla) pakkasista huolimatta. Mutta tajuan kyllä sun pointin siitä, että vaatteita on vaikea hankkia. Se on varmasti ihan totta, eikä mekossa kulkeminen välttämättä ole se paras vaihtoehto. Mutta on niille farkuille ja t-paidalle kuitenkin vaihtoehtojakin.

        "ja kampauksesta sen verran että piru vieköön, tuutti on paljon helpompi värkätä hiuksiin, kuin alkaa leikkimään lämpörullilla 3 tuntia ennen liikkeelle lähtöä, vai mitä? minen ainakaan kovin monesti hiuksiani laita todelliseen 50-luvun tyyliin, ku tuntuu että ne on lähes aina päin vi****a..."

        Jos et halua laittaa hiuksia 1950-luvun malliin niin mikset pidä niitä tämän päivän mallissa? Miten ihmeessä 1950-luvun naistenkampauksen looginen vaihtoehto on 1950-luvun miestenkampaus? Sitä paitsi ihan normaali poninhäntä oli varmaan käytössä myös 1950-luvulla ilman sitä torttua.

        Nyt mä tietysti kuulostan tosi tuomitsevalta, mikä ei suinkaan ole tarkoitus. Kuten sanottu mä olen täysin skenen ulkopuolella eikä mua loppujen lopuksi kiinnosta miten kukakin pukeutuu. Jotenkin se vaan sotii niin pahasti sitä 50's henkeä vastaan, koska 1950-luku oli just se naisellisuuden vuosikymmen, jolloin korostettiin sukupuolieroja. Siksi toisekseen mä en yleensäkään tajua sitä että muijien pitää alkaa äijäillä vaan sen takia, että liikkuvat miehisissä piireissä.


      • RockaPearl
        Alkuperäinen kirjoitt. kirjoitti:

        Joskus 16-vuotiaana kaveri alkoi yks kaks rokuksi. Arvaa paljon siltä vaati munaa olla koulun ainoa rasvapää ja kuulla hiphopparien ja muiden "normaali" nuorten vittuilua tyylistään. Aika paljon. Mutta kai se on elämäntapakysymys ja joskus se vaatii uhrauksia.

        "onhan se asia noinkin,mutta ehkä nyky-yhteiskunta on menossa vahvasti siihen suuntaan että Marilyn-tyyppiset naiset ovat katoavaa kansanperinnettä."

        Hei haloo. Eikö se ole niin, että rockabilly-tyyppiset ihmiset ylipäätään ovat katoavaa kansanperinnettä? Musiikkia voi katsos kuunnella vaikka puku päällä ja 2005 vuosimallin Volvoa ajaen. Musiikki on ikuista. Muoti sen sijaan ei ole ikuista ja valinta elää 50's hengessä on nimen omaan valinta, johon ei ole mikään pakko lähteä mukaan.

        "Ja valitettavasti naista joka harrastaa myös jenkkejä ja saapuu kudien autotallille tylliä myöten pukeutuneena ei oteta kovin vakavasti autopiireissä. Tallilla on mukavempi olla bootseissa ja rotsissa kuin mekossa."

        Nyt pikapikaa videovuokraamoon hakemaan kasa vanhoja elokuvia. Kyllä vanhaan hyvään aikaan oli myös naisille käytännöllisiä vaatteita tarjolla ilman että tarvitsi pukeutua mieheksi. Sitä paitsi jos moderni asustus on johonkin tilanteeseen kätevämpi niin mikset mene nykyajan naisen vaatteissa? Miksi ainoat vaihtoehdot ovat 1950-luvun nainen tai 1950-luvun mies?

        "Ja sitä paitsi, suomen lyhyet lämpimät kelit eivät anna kovin paljoa pukueutumiseen vaihtoehtoja. Kuvittele -25 pakkasella aamuyöstä rokkarityttö tyllihameessa odottelemassa taxia, huh huh, ehtii herkätkin paikat jäätyä moneen kertaan;)"

        Miten olisi pitkä takki tai vaikka turkis:
        http://www.55max.com/photo.asp?photoid=516&catid=35

        http://eu.movieposter.com/poster/MPW-6199/Monroe_Marilyn.html

        No OK, turkis (ainakin aito kun ovat niin kalliita) voi olla vähän liioittelua, mutta kyllä Suomessa on aika moni nainen pärjännyt (jopa silloin 1950-luvulla) pakkasista huolimatta. Mutta tajuan kyllä sun pointin siitä, että vaatteita on vaikea hankkia. Se on varmasti ihan totta, eikä mekossa kulkeminen välttämättä ole se paras vaihtoehto. Mutta on niille farkuille ja t-paidalle kuitenkin vaihtoehtojakin.

        "ja kampauksesta sen verran että piru vieköön, tuutti on paljon helpompi värkätä hiuksiin, kuin alkaa leikkimään lämpörullilla 3 tuntia ennen liikkeelle lähtöä, vai mitä? minen ainakaan kovin monesti hiuksiani laita todelliseen 50-luvun tyyliin, ku tuntuu että ne on lähes aina päin vi****a..."

        Jos et halua laittaa hiuksia 1950-luvun malliin niin mikset pidä niitä tämän päivän mallissa? Miten ihmeessä 1950-luvun naistenkampauksen looginen vaihtoehto on 1950-luvun miestenkampaus? Sitä paitsi ihan normaali poninhäntä oli varmaan käytössä myös 1950-luvulla ilman sitä torttua.

        Nyt mä tietysti kuulostan tosi tuomitsevalta, mikä ei suinkaan ole tarkoitus. Kuten sanottu mä olen täysin skenen ulkopuolella eikä mua loppujen lopuksi kiinnosta miten kukakin pukeutuu. Jotenkin se vaan sotii niin pahasti sitä 50's henkeä vastaan, koska 1950-luku oli just se naisellisuuden vuosikymmen, jolloin korostettiin sukupuolieroja. Siksi toisekseen mä en yleensäkään tajua sitä että muijien pitää alkaa äijäillä vaan sen takia, että liikkuvat miehisissä piireissä.

        ...olisi selityksen makua, kyseessähän on vain minun yksityinen mielipiteeni. Ja katoavalla kansanperinteellä tarkoitin lähinnä rokkipiirin sisäistä pukutumistapaa. jokainen on valinnut tapnsa elää ja noudattaa "kirjoittamattomia sääntöjä" parhaaksi katsomallaan tavalla. Koskaan emme pääse takaisin rokin kulta-aikaan, ja jokainen yrittää vaalia perinteitä niinkuin parhaiten pystyy ja taitaa.

        "Sitä paitsi jos moderni asustus on johonkin tilanteeseen kätevämpi niin mikset mene nykyajan naisen vaatteissa? Miksi ainoat vaihtoehdot ovat "1950-luvun nainen tai 1950-luvun mies?"

        No siis, öö. Mistähän alottaisi tilitykseni nykyvaatteita kohtaan? kaupoista löytyy suurimmaks osaks todella huononoja vaatteita. en itse asiassa oikeen osaa edes sanoin kuvailla mitä tunnen kun menen ostoksille. nyt kun todella mietin ja yritän kuvailla mitä ajattelen en kyl saa ulos yhtään järkevää sanaa. Osataanhan sitä vetää haalarit niskaan painua auton alle, mutta ei se meistä yhtään sen naisellisempia tee.
        Eikä se naisten pukeutuminen piireissä ole kai ihan niin mustavalkoista mitä annoit ymmärtää, vai mitä?

        "Jos et halua laittaa hiuksia 1950-luvun malliin niin mikset pidä niitä tämän päivän mallissa?"

        Tämän päivän malleissa ei valitettavasti ole yhtään sellaista jonka päähäni haluaisin. naisilla kuuluisi olla pitkät/puolipitkät hiukset eikä mitään revittyjä epämääräisiä tai mummomaisia kampauksia. Ja väreillä leikkiminen alkaa jo kyllästyttää kun kaikilla vastaan tulevilla on samantyyppinen värityyli raitoineen päivineen. Ja tämähän on taas vain minun mielipiteeni=)
        Ja totta on että pelkkä ponnari on ihan hyvä, mutta entäs jos haluaa erottua massasta? mutta ei kuitenkaan voi saada kampausta josta on aina haaveillut? kun ei sitä osaa/jaksa tehdä.

        "koska 1950-luku oli just se naisellisuuden vuosikymmen, jolloin korostettiin sukupuolieroja"

        Jep, oikeessa olet, mut nykyäänhän pyritään aina vaan tasa-arvoon kaikessa mahdollisessa. Kyllä se väkisinkin vaikuttaa nykyrokkareiden arvoihin, vaikka haluaisikin aina pysyä siellä kultaisella 50-luvulla. Valitettavasti. Ite oon sanonu aina et oon syntyny pukeutumisen ja musiikin puolesta väärään aikaan. Voi kun pääsis shoppailemaan päiväks menneisyyteen, vois olla ilonen päivä.

        "Siksi toisekseen mä en yleensäkään tajua sitä että muijien pitää alkaa äijäillä vaan sen takia, että liikkuvat miehisissä piireissä"

        Tämäkin on ilmiö, jota ei loppujen lopuksi ole ehkä edes esiintyny kauaa. Kai tämäkin liittyy jollain tavalla naisten piilotettuun haluun olla ja pyrkiä olemaan yhtä taitavia ja arvostettuja miesten kesken kuin miehet itsessään.
        Minä ainakin haluaisin.
        En usko että piireissä minusta puhutaan sinä ihanana kotihengettärenä joka pitää kodin niin kauniina ja siistinä ja laittaa niin ihanaa ruokaa ja leipoo ja... vai mitä luulet? Jos tämä olisi kuvaus minusta, nousisin tuskin kovinkaan monessa värikkäässä keskustelussa esiin taitojeni puolesta, vai?

        Alkuun tekstisi kuulosti jyrkältä, mutta pariin kertaan luettuani ymmärrän kyllä pointtisi. Mieluumminhan sitä palaisi useammin piireissä vanhaan"hyvään aikaan, kun naiset oli naisia ja miehet miehiä.


      • dupree
        RockaPearl kirjoitti:

        ...olisi selityksen makua, kyseessähän on vain minun yksityinen mielipiteeni. Ja katoavalla kansanperinteellä tarkoitin lähinnä rokkipiirin sisäistä pukutumistapaa. jokainen on valinnut tapnsa elää ja noudattaa "kirjoittamattomia sääntöjä" parhaaksi katsomallaan tavalla. Koskaan emme pääse takaisin rokin kulta-aikaan, ja jokainen yrittää vaalia perinteitä niinkuin parhaiten pystyy ja taitaa.

        "Sitä paitsi jos moderni asustus on johonkin tilanteeseen kätevämpi niin mikset mene nykyajan naisen vaatteissa? Miksi ainoat vaihtoehdot ovat "1950-luvun nainen tai 1950-luvun mies?"

        No siis, öö. Mistähän alottaisi tilitykseni nykyvaatteita kohtaan? kaupoista löytyy suurimmaks osaks todella huononoja vaatteita. en itse asiassa oikeen osaa edes sanoin kuvailla mitä tunnen kun menen ostoksille. nyt kun todella mietin ja yritän kuvailla mitä ajattelen en kyl saa ulos yhtään järkevää sanaa. Osataanhan sitä vetää haalarit niskaan painua auton alle, mutta ei se meistä yhtään sen naisellisempia tee.
        Eikä se naisten pukeutuminen piireissä ole kai ihan niin mustavalkoista mitä annoit ymmärtää, vai mitä?

        "Jos et halua laittaa hiuksia 1950-luvun malliin niin mikset pidä niitä tämän päivän mallissa?"

        Tämän päivän malleissa ei valitettavasti ole yhtään sellaista jonka päähäni haluaisin. naisilla kuuluisi olla pitkät/puolipitkät hiukset eikä mitään revittyjä epämääräisiä tai mummomaisia kampauksia. Ja väreillä leikkiminen alkaa jo kyllästyttää kun kaikilla vastaan tulevilla on samantyyppinen värityyli raitoineen päivineen. Ja tämähän on taas vain minun mielipiteeni=)
        Ja totta on että pelkkä ponnari on ihan hyvä, mutta entäs jos haluaa erottua massasta? mutta ei kuitenkaan voi saada kampausta josta on aina haaveillut? kun ei sitä osaa/jaksa tehdä.

        "koska 1950-luku oli just se naisellisuuden vuosikymmen, jolloin korostettiin sukupuolieroja"

        Jep, oikeessa olet, mut nykyäänhän pyritään aina vaan tasa-arvoon kaikessa mahdollisessa. Kyllä se väkisinkin vaikuttaa nykyrokkareiden arvoihin, vaikka haluaisikin aina pysyä siellä kultaisella 50-luvulla. Valitettavasti. Ite oon sanonu aina et oon syntyny pukeutumisen ja musiikin puolesta väärään aikaan. Voi kun pääsis shoppailemaan päiväks menneisyyteen, vois olla ilonen päivä.

        "Siksi toisekseen mä en yleensäkään tajua sitä että muijien pitää alkaa äijäillä vaan sen takia, että liikkuvat miehisissä piireissä"

        Tämäkin on ilmiö, jota ei loppujen lopuksi ole ehkä edes esiintyny kauaa. Kai tämäkin liittyy jollain tavalla naisten piilotettuun haluun olla ja pyrkiä olemaan yhtä taitavia ja arvostettuja miesten kesken kuin miehet itsessään.
        Minä ainakin haluaisin.
        En usko että piireissä minusta puhutaan sinä ihanana kotihengettärenä joka pitää kodin niin kauniina ja siistinä ja laittaa niin ihanaa ruokaa ja leipoo ja... vai mitä luulet? Jos tämä olisi kuvaus minusta, nousisin tuskin kovinkaan monessa värikkäässä keskustelussa esiin taitojeni puolesta, vai?

        Alkuun tekstisi kuulosti jyrkältä, mutta pariin kertaan luettuani ymmärrän kyllä pointtisi. Mieluumminhan sitä palaisi useammin piireissä vanhaan"hyvään aikaan, kun naiset oli naisia ja miehet miehiä.

        viisikymmen luvulla on tietääkseni ollut aika monta eri pukeutumis tyyliä. Vaikka rock'n'roll yhdistetään viisikymmen lukuun (ja sieltähän se peräisin onkin) se ei tarkoita että kaikki viisikymmen lukulainen on yhdistettävissä rokc'n'rolliin. Nämä kuvat mitä näytit olivat enemmänkin sen tyylisiä kuin rockkareiden vastustajat olivat. Rokkari naiset 50-luvulta lähtien ovat rikkoneet naisellisuuden rajoja (esimerkiksi housut naisella järkyttivät siihen aikaan, tai kapea lyhyt hame.) Tottahan ne tyllihameet ovat osana aika monen tyyliä nykyään. Mutta rockabilly ei ole 50-luvun kotirouvien kopioimista.


      • Psykodolly
        dupree kirjoitti:

        viisikymmen luvulla on tietääkseni ollut aika monta eri pukeutumis tyyliä. Vaikka rock'n'roll yhdistetään viisikymmen lukuun (ja sieltähän se peräisin onkin) se ei tarkoita että kaikki viisikymmen lukulainen on yhdistettävissä rokc'n'rolliin. Nämä kuvat mitä näytit olivat enemmänkin sen tyylisiä kuin rockkareiden vastustajat olivat. Rokkari naiset 50-luvulta lähtien ovat rikkoneet naisellisuuden rajoja (esimerkiksi housut naisella järkyttivät siihen aikaan, tai kapea lyhyt hame.) Tottahan ne tyllihameet ovat osana aika monen tyyliä nykyään. Mutta rockabilly ei ole 50-luvun kotirouvien kopioimista.

        Uusi aika! Uudet kujeet! Ja minun mielestäni jokainen omalla tyylillään! Kyllä aidolla -50 luvullakin oli tytöillä Farkkuja ja nahkatakkeja.. Tosin ei vain ihan niin näkyvästi kuin nykyään! En itse henk kohtaisesti voisi kuvitella päälleni mitään "tylli" unelmaa! Mutta jos jollakin sellainen on hyvältä nekin vaan näyttävät!!

        ANNETAAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA VAAN!! XD


      • HellCat 81
        Psykodolly kirjoitti:

        Uusi aika! Uudet kujeet! Ja minun mielestäni jokainen omalla tyylillään! Kyllä aidolla -50 luvullakin oli tytöillä Farkkuja ja nahkatakkeja.. Tosin ei vain ihan niin näkyvästi kuin nykyään! En itse henk kohtaisesti voisi kuvitella päälleni mitään "tylli" unelmaa! Mutta jos jollakin sellainen on hyvältä nekin vaan näyttävät!!

        ANNETAAN KAIKKIEN KUKKIEN KUKKIA VAAN!! XD

        En ymmärrä ensinnäkään pointtia miksi henkilö joka korostaa ettei kuulu genreen millään tavalla tulee kommentoimaan nyky rokkareiden pukeutumista?

        "Meidän" bileissä ei katsota kieroon vaikka saapuisit missä varustuksessa tahansa juhlimaan mutta toista taas kun itse erehdyt bileisiin jossa joka pimu on suoraan cosmopolitanista..

        Kyllä toisaalta yhdyn myös siihen miten mukavaa olisi kulkea ympäri vuoden kellohame päällä ja pikku korkokengissä mutta varsin epäkäytännöllistä se vaan on. Alkuperäisen viestin kirjottaja voisi kesä aikaan suunnata joihinkin rokki bileisiin ja katsoa miten se naiseus silloin kukkiikaan.


      • Jenkisti-nainen

        Johtuisikohan tuo miesten matkiminen hiustyylissä sitten siitä, kun nykynaiset muutenkin matkivat miehiä monissa asioissa ?
        Kuten esim. tupakointi, viinan juonti ja kiroilu ...

        Tuli mieleeni, ilmeisesti 50-luvulla naiset eivät olleet mukana tallilla, kun Jenkkiautoja rempattiin :)

        Itse omien hiustensa laittaminen ei ole kovin helppoa, enkä minä ainakaan saa niitä sellaisiksi kuin haluaisin. Miehillä lienee helpompaa, kun käyttävät hiuksiinsa vahaa.

        Käytän kellohametta tyllialushameen kanssa lähinnä kesäisin ja alkusyksyllä, kun vielä on suht lämmintä. Joskus laitan pakkasellakin sellaisen, mutta matkaa varten laitan pitkät housut ja pitkät saappaat, vasta tilaisuuteen perille päästyäni vaihdan naisten huoneessa hameen ylleni. Olen vilukissa muutenkin, enkä todellakaan halua saada esim. virtsatulehdusta siksi, että olisin hameessa pakkasessa. Ja pitkä villakangastakki tietysti ylläni.

        Vaatteiden teettäminen on kallista, mutta jos sattuu olemaan joku tuttu, joka osaa ommella, niin voisihan sitä yrittää ehdottaa, että tekisi vaihtokaupan eli tekisi sitten hänelle jonkin homman, jota hän ei osaa.


      • Jenkisti-nainen
        HellCat 81 kirjoitti:

        En ymmärrä ensinnäkään pointtia miksi henkilö joka korostaa ettei kuulu genreen millään tavalla tulee kommentoimaan nyky rokkareiden pukeutumista?

        "Meidän" bileissä ei katsota kieroon vaikka saapuisit missä varustuksessa tahansa juhlimaan mutta toista taas kun itse erehdyt bileisiin jossa joka pimu on suoraan cosmopolitanista..

        Kyllä toisaalta yhdyn myös siihen miten mukavaa olisi kulkea ympäri vuoden kellohame päällä ja pikku korkokengissä mutta varsin epäkäytännöllistä se vaan on. Alkuperäisen viestin kirjottaja voisi kesä aikaan suunnata joihinkin rokki bileisiin ja katsoa miten se naiseus silloin kukkiikaan.

        Tarkoitan nyt ihan tavallisia vanhoja maalaisnaisia, enkä 50-luvun ihailijoita.

        Monet vanhat sukulaismummelini, käyttivät hametta AINA ja joka paikassa, oli ilma millainen tahansa ! Tekivät siis navettatyötkin hameessa. Tämä siis tapahtui menneinä vuosikymmeninä ja käsittääkseni myös sota-aikana, jolloin oli karmeita paukkupakkasia, joten olivat ilm. lämminverisiä ihmisiä tai sitten vaan palelivat, kun pitkiä housuja ei välttämättä edes ollut naisille tai jokin periaate esti niitä jalkaansa laittamasta.

        Hattua nostan vanhan ajan naisille joka tapauksessa, diggasivat he 50-lukua tai eivät !


      • Jenkisti-nainen
        HellCat 81 kirjoitti:

        En ymmärrä ensinnäkään pointtia miksi henkilö joka korostaa ettei kuulu genreen millään tavalla tulee kommentoimaan nyky rokkareiden pukeutumista?

        "Meidän" bileissä ei katsota kieroon vaikka saapuisit missä varustuksessa tahansa juhlimaan mutta toista taas kun itse erehdyt bileisiin jossa joka pimu on suoraan cosmopolitanista..

        Kyllä toisaalta yhdyn myös siihen miten mukavaa olisi kulkea ympäri vuoden kellohame päällä ja pikku korkokengissä mutta varsin epäkäytännöllistä se vaan on. Alkuperäisen viestin kirjottaja voisi kesä aikaan suunnata joihinkin rokki bileisiin ja katsoa miten se naiseus silloin kukkiikaan.

        Olettaakseni kyseisellä tämän aiheen aloittajalle lienee ainakin jonkinlainen kiinnostus tätä genreä kohtaan, koska miksi hän muuten tällaisella keskustelupalstalla edes olisi käynyt !?

        Oma veljeni haukkuu AINA fiftarit/rockarit alimpaan kastiin ja kuitenkin ITSEKIN diggaa 50-luvun Jenkkejä ! Ristiriitaista mielestäni ja epäilenkin, että hän ehkä itsekin haluaisi olla fiftari, mutta ei uskalla olla erilainen kuin kaverinsa ja menee sitten vaan sen tavanomaisen massan mukana eli vaimo, kaksi lasta, omakotitalo ja Volvo (hänellä on kaikki em., tosin lapset ovat vaimon ent. avioliitosta).
        Mutta jokainen tekee tavallaan, eikä minulla ole oikeutta arvostella häntä, vaikka hän onkin katsonut oikeudekseen haukkua minun elämäntapaani (fiftarius) !


      • Miss Morning
        dupree kirjoitti:

        viisikymmen luvulla on tietääkseni ollut aika monta eri pukeutumis tyyliä. Vaikka rock'n'roll yhdistetään viisikymmen lukuun (ja sieltähän se peräisin onkin) se ei tarkoita että kaikki viisikymmen lukulainen on yhdistettävissä rokc'n'rolliin. Nämä kuvat mitä näytit olivat enemmänkin sen tyylisiä kuin rockkareiden vastustajat olivat. Rokkari naiset 50-luvulta lähtien ovat rikkoneet naisellisuuden rajoja (esimerkiksi housut naisella järkyttivät siihen aikaan, tai kapea lyhyt hame.) Tottahan ne tyllihameet ovat osana aika monen tyyliä nykyään. Mutta rockabilly ei ole 50-luvun kotirouvien kopioimista.

        Juurikin näin!!!


      • muistoja
        Jenkisti-nainen kirjoitti:

        Tarkoitan nyt ihan tavallisia vanhoja maalaisnaisia, enkä 50-luvun ihailijoita.

        Monet vanhat sukulaismummelini, käyttivät hametta AINA ja joka paikassa, oli ilma millainen tahansa ! Tekivät siis navettatyötkin hameessa. Tämä siis tapahtui menneinä vuosikymmeninä ja käsittääkseni myös sota-aikana, jolloin oli karmeita paukkupakkasia, joten olivat ilm. lämminverisiä ihmisiä tai sitten vaan palelivat, kun pitkiä housuja ei välttämättä edes ollut naisille tai jokin periaate esti niitä jalkaansa laittamasta.

        Hattua nostan vanhan ajan naisille joka tapauksessa, diggasivat he 50-lukua tai eivät !

        Voi ihana tästä tuli mieleeni elävästi jo edesmennyt mummoni :) Mummo ei mennyt lähikauppaankaan piipahtamaan ilman että tälläytyi. Korut, kiharat ja hame oli kotonakin joka ikinen päivä, ja korkokengät (tosin lähempanä 75vuotta korko oli "järkevä" muutaman sentin korkuinen enää) jalassa kesät talvet. Ihana mummo, jolta opin kaiken tyylistä. Siis siitä perus naisellista huolellisuudesta. Mummo näytti esimerkkiä saumasukkahousuissa, korkokengissä, kynsien huollossa ja alusvaatteissa. Ilman alushametta ei edes kesällä saanut liikkua, ja vain lapset sai olla ilman sukkahousuja, pieni kasvojen ehostus oli sama kuin oma naama, ilman ehostusta ei menty minnekkään. Ja joka naisella kuului mummon mielestä olla käsilaukussa aina kampa, peili, puuteri ja varasukkahousut :) Mummo eli loppuun asti viisikymmentä lukua.
        Koko teini-iän tuhahtelin tällaiselle tälläytymiselle ja kuljin vastavirtaan, nyt sitten kolmikymppisenä huomaan eläväni täysin mummon koulutuksen mukaan :) Olen ompelijatar kuten mummonikin, mekkoja päivästä toiseen.. ja pukeudun viisikymmentäluvun tyylisesti.. Toivottavasti minulla on joskus lapsenlapsia joille opettaa tyyliä :) Ja mieheni voi opettaa pojille eteenpäin autojen laittamista, kuten pappani opetti isälleni. Voin vieläkin sieluni silmin nähdä mummon ja papan sunnuntaiajelulla, amerikanraudalla tottakai :)


    • Rock'n roll Lady

      Jaahas, rokkari piireissä todella monella naisella/tytöllä on se OMA TYYLI, kaikki pukeutuvat niinkuin itse parhaaksi näkevät ja mikä tuntuu hyvältä itsestä.
      Itse käytän monesti farkkuja, paitapuseroa ja v-kaulus neuletta, toisinaan taas innostun pukeutumaan tyllihameeseen. Hiuksissa taas on yleesä aina tötsä ja jonkin näköinen nuttura.. tyylejä voi yhdistellä, ei se ole rikos! Mielestäni pääasia on että jokaisella on se oma tyyli, jokin oma juttu, se on hienoa kun uskaltaa erottautua massasta.
      Minä ainakin pukeudun niinkuin itsestä hyvältä tuntuu meninpä minkälaiseen paikkaan tahansa. Ja kyllä sitä on tuijottelua ym ollut kun istuu vieraassa baarissa eikä muita rokkareita ole mailla halmeilla.

      Niin ja eihän unohdeta että tosiaan rock'n roll oli tullessaan aika suuri paha! Eli perinteinen 50-luvun vaatetus ei ole se mitä rokkaritytöt silloinkaan käyttivät!

      Siis miksei jokainen saa pukeutua kuten haluaa??
      Muistakaa tytöt että pääasia on että itse on tyytyväinen ja viihtyy!

      • Lucky13

        Kyllähän se näin on että jokaisella on oma tyylinsä. Hyvä muutenkin että kaikki ei näytä samalta, vaan uskallus erottua muista..
        Itte ku oon nyt ensimmäistä vuotta opiskelemassa, eli ikää semmonen 16-vuotta niinii tuossa yläasteen lopussa kun tyylin vaihdoin rockabillyyn, eli tötsä tuli ainakin aluksi nii kyllä koulussa "isot pojat" naureskeli ja aukoi päätään..mutta tyyli pysyi ja on vieläkin.. :)

        Tyyli on jokaisen oma asia eikä siihen muiden tarvitsisi kauheasti puuttua..


      • Hattulady
        Lucky13 kirjoitti:

        Kyllähän se näin on että jokaisella on oma tyylinsä. Hyvä muutenkin että kaikki ei näytä samalta, vaan uskallus erottua muista..
        Itte ku oon nyt ensimmäistä vuotta opiskelemassa, eli ikää semmonen 16-vuotta niinii tuossa yläasteen lopussa kun tyylin vaihdoin rockabillyyn, eli tötsä tuli ainakin aluksi nii kyllä koulussa "isot pojat" naureskeli ja aukoi päätään..mutta tyyli pysyi ja on vieläkin.. :)

        Tyyli on jokaisen oma asia eikä siihen muiden tarvitsisi kauheasti puuttua..

        Mustakin on hienoa, että jokainen pukeutuu omalla tavallaan. Inhottaa vaan nämä wannabe-rokkarit. Kovin on kajaalia silmien ympärillä, nahkarotsi ja maiharit, silti mp3;ssa soi räppiä yms.
        Itse en tee hiuksilleni juuri mitään. Saatan vähän sekottaa niitä hiuslakan avulla, en muuta. Erityistilaisuuksiin kreppaan hiukseni. Pidän sellaista jazz-hatun tapaista hattua.
        http://www.printex.fi/kauppa/images/jazz.jpg


    • Ajatonta.

      mutta tavan tollikka. Kertoopi. Ei se jotta onko kova, tai saako tankon tojiin. Vaan kauneus, uskollisuus, antaumus asialle. Ei se mitä on sanottu kaavoissa, meinaan voi sitä kurvatakkin...Mutta vastassa on mies~~~D http://www.muhos.fi/armi/armi_puvussa2.jpg

    • Antiseminologi

      Mun mielestä jokainen saa pukeutua miten haluaa.

      Entäs jos mies pukeutuu naisten vaatteisiin ja kasvattaa pitkän tukan? Onko sekin väärin? No onhan se tietty, jos 50-lukua eletään.

    • *star*

      Ensimmäisen viestin kirjoittaja ihmettelee miksi naiset yrittävät pukeutua kuin miehet!

      Niinkun tuolla muut totesivat, autoharrastuksessa nuo housut ovat kovasti paljon helpompi hoitoiset, nimim, kerran tienvarressa hameensa autorempassa pilannut.

      Hiukset tortulla tosiaan on nopeampi ja helpompi vaihtoehto... toisaalta väännän kyllä jos jonkin näköistä kiharaa ja venkulaa hiuksiini kun olen lähdössä esim cruisaamaan tai kekkereihin kuuntelemaan musiikkia.

      Kulkeehan ne tämänpäivän perus-pirkotkin farkuissa?!?!
      Ja mikäli haluaisinkin käyttää joka päivä tylli-unelmiani ja laittaa upeita kampauksia punaisine huulipunineni, se vaan ei ole 2009 enää mahdollista!!!
      Ei ainakaan jos meinaan työpaikkani pitää!!!
      Normaalina arkena näytän sitten varmaan just siltä "rekkalesbolta" käännettyine farkkuineni ja ponnareineni.
      Se kun on arkena vaan ainoa tapa, tuoda edes jollain tavalla omaa genreä ja tyyliäni julki!

      Voin sanoa että on aina harvassa ne mimmit jotka joka ikinen päivä laittavat itsensä "kotihengetär"-lookiin ja elävät kuin 50´s naiset silloin joskus... takuulla joudutaan jokainen soveltamaan tahoillamme omaa tyyliämme nykypäivään sopiviksi!

      Pakko sanoa, että sitä en ymmärrä jos on rautaa naamassa ja päässä riikinkukon värit yms. Naisellinen nainen kun voi olla myös farkuissa, ja niinhän ne tytöt taisivat jo kapinoida aikaan leffassa Cry Baby:kin...

    • BPage
    • red&hot

      Itse en ole "mekkoihmisiä", en edes omista mekkoa!
      Musta on ihana pukeutua "vähän äijämäisesti" eli: musta nahkarotsi ja farkut käännetyin lahkein, MUTTA loput musta onkin sit NIIN naista! Eli hiukset pin-up-tyyliin laitettuna, kiharat...naisellinen tummahko meikki punaisine huulineen ja tietenkin vättämättömät: korkkarit!
      Ja kovasti on tullut hyväksyviä katseita!Ja olo on itsellä ihana näin, toisin olisi siinä kellomekossa!

    • Melkein muttei aivan

      50-luku on uusin villitykseni ja olen kokenut sen täysin omaksi jutukseni.Itselläni on pitkät hiukset, melkein alaselkään asti. Olen yrittänyt saada fiftari kiharoita ja muitakin kampauksia mutta kapaus latistuu tai purkautuu jo tunnin päästä. Laitan hiuksiini kampausnestettä tai muotovaahtoa ja lisäksi lakkaa mutta ei vain onnistu. Pitäisikö siis yrittää jotain muuta? Olen kokeillut eri tuotteita jne. muttei sopivaa tunnu löytyvän. Olisi ihanaa laittaa sellainen kampaus joka pysyisi :)

      • toinen aloitteleva

        Melkein muttei aivan: mitäs jos tekisit etuhiuksiin ja päällihiuksiin "kiehkuroita", siis halumallasi tavalla.. ja sitten hiusten pitkät osuudet pirtsakale ponnarille taakse.. ponnari pitäisi hiusten painon kurissa eikä paino vetäisi kampausta alas.. selvensikö? vaikea selittää :D


    • Hulmuavat helmat

      Viestin aloittajan kannattaisi joskus piipahtaa vaikkapa jossain alan tapahtumassa, niin ei tarvitsisi täällä kirjoitella hölmöjä. Suurin osa naisista laitettuina kauniisti 50-luvun tyyliin ja yllä mekot. Tervemenoa katsomaan :)

    • murmurmurvaan

      Olkoonkin,että viestiketju aloitettu 6 vuotta sitten,=) Kokee tämäkin tyyli muutosta-ladymaisempaan suuntaan..Kiitos Pin-Up-tyttösten ja burleskin maihinnousun.Ja nettishoppailun.Etsystä ja E-baysta löytyy reprojen lisäksi aitoa vanhaa kamaa,joka kulkeutuupi sujuvasti tänne.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe