Urheilun ja kulttuurin tuet

lopetettava

Nykyisen HUUTAVAN työvoimapulan aikakaudella ei voida enää pitää urheilijoita ja läänintaiteilijoita valtion kustannuksella itseään toteuttamassa. Hiihtäjät ja pillipiiparit hakeutukoot välittömästi vuokrafirmojen kirjoille HUUTAVAA työvoimapulaa paikkaamaan. Muuten jää vanhainkotien asukeilta perseet pyyhkimättä!

6

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko

Tuli vaan mieleen, että eikös amatööriurheilijat ole teoriassa pitkäaikaistyöttömiä, kun eivät ole vuosikausiin tehneet mitään tuottavaa työtä.

• kansalaispalkka NYT

Koska on urheilu on pyhää. Tavallinen työtä vailla oleva kuntoilija on yhteiskunnan silmissä laiska ja paha ihminen.

• tukiainen...

Niinpäniin. Puoliltapäivin YLE julkaisee suurimmat maataloustuen saajat. Ainakaan aamutelkkarissa ei mainittu montakaan tavallista viljelijää. Yllättäen suurimmat tuet oli myönnetty pankinjohtajille ja muille harrastelija viljelijöille.

Mietin muuten ihan samantyyppisiä asioita kuin sinäkin äsken. meinaten sitä että maataloustukiaisista nyt on perinteisesti ollut tapana marista maassamme. Noh pitäähän sitä ihmisen syödä ja EU- on muuttanut lopullisesti maanviljelyksen tuki rumbaksi. mutta olen alkanut epäilemään että ehdottomasti eniten yhteiskunnan tukijaisia saa urheilu.

En itse "harrasta" mitään erikoisempaa urheilua, kävelyä jne tavanomaista vain. Olen pitempään miettinyt sitä miten valtavasti maassa on kaikenlaisia pallokenttiä ja jäähalleja. Samaten olen miettinyt miten omavaraisia kaikenlaiset urheiluseurat ovat. ja huippu-urheilijat ovat ammattilaisia. Eli yhteiskunta sponsoroi valtavat määrät nuoria urheilijoita joista jotkut menestyvät ja saavat sitä kautta tuloja. Suurin osa ei menesty ja näinollen valtio satsaa ihmisten harrastustoimintaan.

Ei minulla ole mitään kulttuuria vastaan. jonkinlaista kulttuuriahan liikuntakin on. Mutta maassa ei ole kuin yksi säällinen oopperatalo, koulutusta saa lähinnä Sibelius akatemiassa. Kuitenkin maasta on tullut valtavat määrät maailman luokan tähtiä klassiselle puolelle. Puhumattakaan nuoriso musiikin menestyksestä maailmallakin. Jotenkin tuntuu että musiikkikulttuuri puolen satsauksilla saa paremmin katetta kuin jääkiekolla.

• Tuet...

...Puoliltapäivin YLE julkaisee suurimmat maataloustuen saajat...

Niinpä niin. Aikaisemman työni vuoksi tiedän, että heti kun liityimme EU:hun, alkoi pientilojen tappomeininki sillä, ettei pientiloille annettu tukia niiden pienuuden vuoksi, koska katsottiin, etteivät ne ole elinkelpoisia.

Siis pientilat, jotka olivat elättäneet viljelijänsä vuosikymmeniä, eivät yhtäkkiä olleetkaan elinkelpoisia. Ja ei kun viljelijä vain työttömyyskortistoon, jonne hän pääsi vasta kun oli konkreettisesti tehnyt itselleen mahdottomaksi maatilatyön joko myymällä maan tai vuokraamalla sen pois ja hävittämällä karjan.

Niinpä sitten tuetaan vain suurmaatiloja tolkuttomilla summilla, vaikka nämä eivät tukia oikeasti tarvitsisi.

• kulttuuri=harrastus

kumpaankaan ei pitäisi saada tippaakaan valtion tukea,korkeintaan lainaa jotka maksetaan takaisin jos projektilla on kohtuullinen toden-näköisyys tuottaa jotakin.koska voiton maksimointi on näköjään niin tärkeitä voi valtio ottaa saman pelisäännön käyttöön myös.
      urheilija maksakoon kulut omasta kukkarostaan tai sponsori tukee häntä ja teatterin lippukassa jaetaan esiintyjien kesken.

• valoteknikko

kyllä teattereissa jouduttaisiin ottamaan harrastelijanäyttelijät käyttöön tuolla menolla.. (ei tosin välttämättä huonokaan idea, voisi valita näyttelijät vapaammin teoksen mukaan.) kyllä lipputuloilla saisi lavastuksen ja tekniikan rahoitettua ja mainonnan yms. ehkä kaksi tai kolme palkallista näyttelijääkin, riippuen vähän alueesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      265
      5283
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4271
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      60
      4251
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3660
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3657
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3475
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      32
      2810
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2616
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2576
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      69
      2435
    Aihe