Millaisia kokemuksia teillä on sertraliinista (jonka kallein valmiste lienee Zoloft, ja useampia Sertralin-nimisiä rinnakkaisvalmisteita)?
Olen kokeillut masennukseen Seronilia, Cipramilia/Sepramia sekä Cipralexia, ja yksikään näistä ei oikein tunnu auttavan. Mieliala jysähtää pakkasen puolelle 1,5 kk käytön jälkeen.
Minulla on masennuksen lisäksi myös lievää pakko-oireilua (häiritseviä ajatuksia ja tarvetta asetella esineet tiettyyn järjestykseen), lähinnä aina kun on paineita. Lisäksi sosiaalinen pelko on melko voimakas. Sen vuoksi netissä olevat tiedot sertraliinista kiinnostivat kuultuani.
Olen aika kyllästynyt kokeilemaan enää mitään lääkettä kun menee rahat ja apua ei saa, ja tulee vielä lukemattomia sivuvaikutuksiakin.
Sertraliini (esim. Zoloft)
4
695
Vastaukset
- lääkkeeksi
Amfetamiinijohdannaisia, joita käytetään ADHD (ylivilkkaushäiriön) hoidossa. Ne on hirmukalliita, mutta nostaa tehot potenssiin sata. Eräälle tutulleni määrättiin, siis aikuiselle, hän ei voinut ottaa koska sydän alkoi takoa tuhatta ja sataa ja tuli ihan "sätkyksi". Pyysin saada kokeilla: ja johan nappas: väsyneestä tuli hirmu energinen ja rohkea. Olen aina ollut ihan nynny ja liian kiltti, johan uskalsin sanoa sanottavani ja jaksoin mitä vaan!! Nukuin silti ihan ok. Näitä syötetään lapsillekin, niin miksei sitten aikuisille?
- muitakin kokeillut
Noin 3,5v vuotta ollut nyt käytössä Sertraliini.
Mieliala pysynyt tasaisena.
Sivuoireista ehkä voisi mainita hikoilun, ei muuta... - no jaa...
mulla kyseinen lääke on ollut käytössä 1,5 vuotta
ainakin vuoden ajan auttoi ja sit tulikin takapakkia,mielestäni ei kovin tehokas lääke,tällä hetkellä menee 100mg päiväs ja lisäks joudun ottamaan Mirtatsapinia iltaisin.
Se on tietysti hyvin yksilöllistä et voi ei tietää ennnen kuin itse kokeilee!- Utelias
Eli tehot voi lähteä lääkkeestä noinkin pitkän ajan käytön jälkeen. Minulla kun ne on lähteneet 1,5 kk tienoilla.
Joku toinen vastaaja puhui jostain amfetamiinijohdannaisesta - huh, minulla pumppu hakkaa jo muutenkin tarpeeksi paljon ruoansulatushäiriöiden ja unettomuuden takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455140Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1241643Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151479Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501406- 141205
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4111081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60827No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol16827