Kun peukalo on keskellä

kämmentä!

Miten mun pitäisi suhtautua mieheeni kun:

-Hän ei vaihda palaneen lampun tilalle uutta ja kun minä tuskailen puolipimeässä huoneessa asiaa ja kerron samalla että minun varmaan pitäisi kiivetä katsomaan minkälainen lamppu siinä kattovalaisimessa yleensäkään on(kanta jne...), hän kiikuttaa minulle keittiötikkaita! Joo, homma menettelee vielä tuohon asti, mutta kun sanon etten mä nyt rupee sinne kiipeämään - hän vie jakkaran takaisin eikä tee asialle sen enempää:/

-Hän on nyt jahkannut 3kk sähköhammasharjojen telineiden kiinnitystä pesuhuoneen seinään?

-Hän on touhunnut 2kk parvekeelle jouluvaloja. Hän itse sanoi, että itsenäisyyspäiväksi ne pitäisi saada laitetuksi:/ Ei ainakaan tänävuonna onnistunut! Odottelenpa siis joulua (tai juhannusta)!

-Hän vetoaa kaikissa tekemättömyyksissään ja osaamattomuuksissaan siihen ettei hän OLE TOTTUNUT...! Joo, onko tuo siis käsitettävissä epävarmuudeksi vai (niin kuin minusta on alkanut tuntumaan) siksi ettei hän suin surminkaan aijo tai haluakaan tehdä mitään???

Nuo edellä olevat ovat vain aivan viimeaikojen pikku esimerkkejä!

Naiset ja miehetkin! Mitä ajattelette? Mitä minun pitäisi ajatella? Osaisinhan minä nuo asiat hoitaa yksinkin, mutta jotenkin olen sen verran vanhanaikainen tai uudenaikainen, että kuvittelen olevan vielä kodissa jotain mitä miehen pitäisi tehdä!

17

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkauden lait

Kai miehessäsi on jotain muita hyviä puolia kuin ahkeruus jos kerta hänen kanssa olet yhdessä? Turha alkaa nipottaa tollaisista pikkuasioista jotka hoitaa kädenkäänteessä itsekin. Vielä typerämpää erotella asioita miesten ja naisten hommiin. En minäkään miehenä odota että nainen keittäisi minulle kahvia tai leipoisi pullaa vaan teen niitä ihan itse jos mieleni tekee.

• mutta hän

miehenä nimenomaan odottaa, että minä hoidan kodin ja passaan ruuatkin eteen kun hän EI OLE TOTTUNUT...

• vaativat

poraamista, naulaamista, vasarointia ja sähkötöitä! Partsulla ei ole pistorasiaa ja tarttis tehdä noin niinkuin kädenkäänteessä jokin turvallinen ratkaisu asiaan. Osaan kait minä sen itsekin tehdä jos oikein yritän, mutta mitäs hommia mun äijälleni sitten enää jää! Saakohan tuo itse pakattua kamppeensa? On minullakin odotuksia siinä suhteessa mitä miehen pitäisi tehdä kädenkäänteessä;) Nyt ei ole kyse mistään nipottamisesta vaan siitä että jotainhan miehenkin pitäisi tehdä ja voida tehdä kodissaan muutakin kuin odottaa luxushotellin palveluja. Pikkujutuistahan tässä on kyse! Niinpä!

• leipoa, mutta

kukahan mahtaisi saada keittiön betoniseinään pari reikää aikaiseksi jo kuukausia nurkassa maanneita hyllyjä varten? Minä olen avuton! Olen siis nainen ja edellytän että ne poraa joilla on pora;)

• poraa?
        leipoa, mutta kirjoitti:

kukahan mahtaisi saada keittiön betoniseinään pari reikää aikaiseksi jo kuukausia nurkassa maanneita hyllyjä varten? Minä olen avuton! Olen siis nainen ja edellytän että ne poraa joilla on pora;)

Jos ei ole, niin hommaa itselles oma.

Ei voi olla noin vaikeaa. Kovin on lapsellista tai sitten vanhanaikaista erotella tuollaisia miesten ja naisten hommia.

Meillä toimii niin, että vaimo remppaa keittiön kuntoon (minun taustatuella), jotta minä pääsen porukalle sitten kokkaamaan ja leipomaan. Meillä toimii hyvin ja kaikki ollaan onnellisia järjestelyyn.

p.s. En omista poraa, mutta vaimo voi varmaan lainata, kun sillä on useampia.

• Emmä osaa
        poraa? kirjoitti:

Ei voi olla noin vaikeaa. Kovin on lapsellista tai sitten vanhanaikaista erotella tuollaisia miesten ja naisten hommia.

Meillä toimii niin, että vaimo remppaa keittiön kuntoon (minun taustatuella), jotta minä pääsen porukalle sitten kokkaamaan ja leipomaan. Meillä toimii hyvin ja kaikki ollaan onnellisia järjestelyyn.

Niinpä. Peruspora ei kovin montaa euroa maksa, eikä ole
        millään tavalla vaikeakäyttöinen.

Ei kai tässä nyt vaan ole kyse siitä, josta alkuperäinen
        syytti miestään, eli nainen vetoaa siihen, ettei ole tottunut
        poraamaan?

Kannattaisi opetella. Ei ole vaikeaa ja taidosta voi olla
        hyötyä jatkossakin.

• ja aikuinen
        poraa? kirjoitti:

Minä OSAAN vaihtaa autoon renkaat, katsoa öljyt, tankata, täyttää pissapojan, käyttää poraa ja saada sillä jotain tehtyä. Itse olen tehnyt aidan pihalle, laittanut paneelit kattoon, maalannut ja tapetoinut, asentanut uuden pytyn, tehnyt saunassa pintaremonttia jne. Ja olen nainen. Mutta on se nyt jumalauta niin, että jos minun elämään joskus mies tulee, niin kyllä sen pitää em. hommat OSATA hoitaa. Ei niin, ettenkö voisi niitä itsekin tehdä jos mies on syystä tai toisesta estynyt, mutta kyllä miehen pitää pystyä suoriutumaan miehen tehtävistä vähintään yhtä hyvin kuin minä. Todella vastenmielistä törmätä mieheen, joka tietää esim. autoista ja niiden vioista vähemmän kuin minä.

Niin, kyllä sitä ihminen oppii mitä tahansa ja miestä ei mihinkään tarvi. Mutta akkamaiset miehet ne vasta kamalia on. "En omista poraa, mutta vaimolla on". Yäk.

• Hiukan olet jämähtänyt...
        ja aikuinen kirjoitti:

Minä OSAAN vaihtaa autoon renkaat, katsoa öljyt, tankata, täyttää pissapojan, käyttää poraa ja saada sillä jotain tehtyä. Itse olen tehnyt aidan pihalle, laittanut paneelit kattoon, maalannut ja tapetoinut, asentanut uuden pytyn, tehnyt saunassa pintaremonttia jne. Ja olen nainen. Mutta on se nyt jumalauta niin, että jos minun elämään joskus mies tulee, niin kyllä sen pitää em. hommat OSATA hoitaa. Ei niin, ettenkö voisi niitä itsekin tehdä jos mies on syystä tai toisesta estynyt, mutta kyllä miehen pitää pystyä suoriutumaan miehen tehtävistä vähintään yhtä hyvin kuin minä. Todella vastenmielistä törmätä mieheen, joka tietää esim. autoista ja niiden vioista vähemmän kuin minä.

Niin, kyllä sitä ihminen oppii mitä tahansa ja miestä ei mihinkään tarvi. Mutta akkamaiset miehet ne vasta kamalia on. "En omista poraa, mutta vaimolla on". Yäk.

...asenteisiin, jotka on jostain ajalta ennen paavoa.

Vaimoni ei puolestaan osaa kokata eikä leipoa mitään, mikä vaatii muitakin välineitä kuin mikroaaltouunin tai vedenkeittimen, mutta eipä hänen tarvitse osatakaan, kun minä mielelläni hoitelen tämän puolen.

Sinun näkökulmasta minun varmaan pitäisi pitää vaimoani vastenmielisenä, kun hän ei osaa keittää lihakeittoa eikä neuloa kaulahuivia mutta keittiön ja olkkarin väliseinän siirto onnistuu heittämällä. Mutta mutta. Itseäni ei häiritse naisessa yhtään se, ettei hän osaa jotain vanhakantaisesti naisten hommina pidettyjä juttuja. Eikä naistani häiritse minun nollaa lähentelevät nikkarointitaidot. Joukkue se on mikä jyllää.

• Jotka vain on hyväksyttävä, kuten se että miehellä saattaa olla "peukalo keskellä" kämmentä ns. miehisissä hommissa. Eriasia jos se on miehellä vain haluttomuutta ryhtyä tekemään niitä pieniä kodinaskareita!

Meilläkin skulaa homma vähän siihen malliin että, minä ne pikku miesten "askareet" joudun tekemään. Sanottakoon nyt miehen puolustuksesksi että sillä on sen verran iso kämmen ettei se vaihda lamppuja kun ei käsi mahdu lampunkupuihin. Mutta muuten...tekee sitten vastaavasti kyllä naisten askareita, pesee pyykit, imuroi, tiskaa, tekee ruuaat! Hmmm...Ja mitäs minä sitten teen, niin joo...vaihdan ne lamput! :)

• Mitä ihmettä?

Yleinen tekemisen välttely kyllä varmasti pistää vituttamaan,
      mutta minusta on kyllä ihan typerää pistää jonkinlainen
      sukupuolirooli lampun vaihtamiselle. Siis lampun vaihtamiselle!
      Mikä ihme siinä muka on miehen hommaa? Eihän se vaadi minkäänlaista
      teknistä osaamista tai edes fyysistä voimaa. Kyllä nainen
      osaa varmasti kiivetä ihan yhtä hyvin kuin mieskin.
      Sitten ymmärrän, jos lamppu on niin matalalla, että mies
      yltää siihen ilman koroketta.

• touhuja

kuin pelkästään lampun vaihtaminen!!!! Miksi ihmeessä se mies oli valmis tuomaan sen jakkaran vaimolleen, mutta ei ollut valmis itse sitä asiaa hoitamaan vaikka jakkarakin oli jo valmiina paikalla!

• ihmetellä!
        touhuja kirjoitti:

kuin pelkästään lampun vaihtaminen!!!! Miksi ihmeessä se mies oli valmis tuomaan sen jakkaran vaimolleen, mutta ei ollut valmis itse sitä asiaa hoitamaan vaikka jakkarakin oli jo valmiina paikalla!

Tuossa tilanteessa kun mies ei tee mitään, rupeaa tsekkaamaan aivan pikkujuttujenkin hoitamattomuuksia! Esim. "mahtaisko se saada edes tuon lampun vaihdetuksi?", "osaiskohan se öljytä edes tuon narisevan saranan?" jne... Ei varmaan tule enää mieleenkään, että sen miehen pitäisi porata, sahata, hioa, tapetoida, rakentaa ja nikertää. Ilmeisesti miehen olisi nyt korkea aika ryhdistäytyä ja vaihtaa edes se *****lamppu.

• ..................

Aluksi ajattelin, että herrajumala vaihda itse lamppu niin pääsee vähemmällä. Mutta sitten ajattelin, että mitä jos olisi sellainen vaimo/mies, joka vain löhöilisi eikä koskaan tekisi mitään ja kehtaisi vielä vedota siihen että kun ei ole tottunut(toi uusavuttomuusmeininki ottaisi ankarasti päähän) ja tämä toistuisi päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen...! Kyllä menisi hermot ja joko ryhtyisin mielenosoitukseen, että antaisin sitten istua pimeässä huoneessa ja kokata itse ruokansa ja pestä pyykkinsä tai palkkaisin jonkun kodinhoitajan tekemään asiat ja antaisin laskun puolisolle. Kyllä joku raja saa olla, ei nyt kaikkea yhden ihmisen harteille kaadeta. Ei se aviovaimo tai aviomies mikään äiti ole (eikä äitejäkään saa laittaa kaikkea puolestaan tekemään, ettei nyt äidit suutu;).

• sama tilanne....

Sitten aloitin koulutusohjelman, ja ulkoistin miehen palvelut, pientä kilpailuttamistakin olen harrastanut. Hyvin toimii. Suosittelen lämpimästi.

• Tasa-arvo

on sitä ettei miesten tarvitse enää osata mitään. Jos osaat itse tehdä ne hommat miksi sitten odotat miehesi tekevän ne työt? Kyllä tasa-arvo on parhaimmillaan sitä, että miehet käyvät aina vaan tarpeettomimmiksi.

• m-li

Noh, ehkä sun pitää ensin kysyä itseltäsi, minkälaisen miehen haluat? Siis, jotta pitääkö miehen olla oikein miehinen mies, näppärä käsistään jne? Jos itse olet mielestäsi perinteinen nainen, joka tekee naisten hommat ja odottaa miehiltä omaa panostaan, niin mies tuskin on sinulle oikea.

Tätä kirjoittaa aikuiseen ikään ehtinyt nainen, joka pitää itseään varsin virtavana ja toimeliaana, en jaksa olla paikoillani ja kaipaan koko ajan tekemistä. Ja niin hyvin itseni tunnen, etten pysty työtä välttelevän, laiskan, saamattoman ihmisen kanssa olemaan samassa talossa päivääkään. Miehesi on paitsi vähemmän miehinen noissa sinun mielestäsi miesten hommissa, niin myös mitä ilmeisemmin laiska ja aikaansaamaton. Ellei sitten tee kotona jotain muuta, laittaa ruokaa, pesee pyykkiä, hoitaa lapsia? Tuskin.

Parempiakin löytyy. Itse en jaksaisi moista katsella, mutta onneksi meitä on moneksi.

• laiska mies

1. kohta)
      Itse asun kyllä yksikseni, ja sinänsä osaan korjata ja asentaa monenlaisia juttuja. Pointti on vaan siinä, ETTÄ KUN EI NIITÄ JAKSA ASENTAA KOKO AIKAA. Varsinkin suhteessa rupee vituttaan, jos ämmä on koko ajan kyttäämässä vieressä, että onko tehty jo, ja vielä miettii koko ajan että mistä valittaisi. Pitäkää naiset turpanne kiinni! Ja toinen, lopettakaa ne luulot, että osaatte itse tehdä aina kaiken paremmin.

2. kohta) Olen asunut ulkomailla, ja matkustellut pitkiäkin aikoja, myös Euroopan ulkopuolella. Monissa maissa naiset pitävät vähän nolona, jos mies korjailee itse hanat ja polkupyörät. Nimittäin monessa maassa se viittaa siihen, ettei ole pätäkkää hankkia korjaajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe