eli myin vanhan auton joka toimi mulla ok,parin päivän päästä ostaja halusi purkaa kaupan.Syy väittää kansivikaa,joka voi olla tottakin kun ottaa huomioon auton iän ja km 89 330000km.Mutta kun semmosta vikaa en itse ole havainnut,auto oli joka päivä ajossa ja toimi kuten pitääkin.Kysymys onkin että häviänkö jos asia menee käräjille kuten uhkaa,kun ostaja painottaa siihen että korjaus maksaisi enempi kun koko auto.olen kyllä luvannut ottaa korjaus kuluihin osaa jos näin ikävästi on käynyt,vaikkakin tyyppi on ollut hankala joka suhteessa minua kohtaan.Mutta kun kyseessä halpa auto n1500e niin ei viitsisi sen takia lähteä käräjöimään.
tarviiko purkaa kauppa
15
3027
Vastaukset
- Kummastelija
Asia on niin, että yksityiskaupassa eivät moiset lait päde. Jos kaveri ei ole tarkastanut tuotetta ja on vasta kolmen vuorokauden jälkeen havainnut autossa vian, niin asia on henkilökohtainen voi voi.
Itse kaveri olisi voinut ottaa muukaan henkilön, joka tietää autoista enemmän ja olisi varmasti havainnut autossa mahdollisesti olleen vian.
Totuus on, että kaveri on tehnyt paskat kaupat ja eikä niele typeryyttään.
Soita siis poliisille ja käske heitä ottamaan kaveriin yhteyttä ja lopettamaan sinun häiritsemisesi.
Tuollaisen ,noin paljon ajetun kotteron saa kuka vaan rikki polkemalla ja asia on varmaan juuri niin, että hän on itse rikkonut auton ja nyt haluaa perua auton ja käyttää sinua hyväkseen.
P.S. Älä missään nimessä lupaudu maksamaan kustannuksista penniäkään, sillä ne eivät ole sinun asiasi. - maantientiätäjä
jos saa kysyä????
- kyttäperkka
ja käske niiden ottaa yhteyttä siihen pelleen.
- vaikka..
150 euroa kauppahinnasta..korjaus maksanee noin 200- 400 euroa jos ei ole tullut pahenpia vaurioita..hyvitystä halvasta autosta yksityiskaupassa ei ole pakko tehdä joten on ihan omantunnon asia..jos rähinä jatkuu niin ilmoita polliisille.
- paskakauppalakimies
ei ole palautus,vaihto eikä kaupan purkuoikeutta, puhumattakaan takuusta.
piste.
joten voit unohtaa koko jutun.- viilari
No annan pojan palkata asianajaja jos hänellä on varaa..Mutta tuskin hänellä on...
- Tuomari Hurmio
viilari kirjoitti:
No annan pojan palkata asianajaja jos hänellä on varaa..Mutta tuskin hänellä on...
Vittu ne nauraa sen pellen pihalle. Itse en edes usko, että hän on soittanut asianajajalle, sillä sinä olisit joutunut jo poliisin kuulusteluun.
Lisäksi uskon, että kaveri yrittää vain pelotella sinua, jotta antaisit hänelle rahat takaisin.
Soita poliisille heti huomenna!!!!
jos et ole autoalan ammattilainen, sinua ei voida pitää mitenkään tietoisena, saati sitten vastuullisena vanhan auton kohtalosta.
- pyyh
Älä menetä yöuniasi tämän takia vaan nuku rauhassa. Käräjillä voitat varmasti sen itkupellen.
- Muusikkomän
Mua itketti kun olin vauva
lapsena keljutti
sitten musta tuli nuori
ja alkoi vituttaa
Mua vituttaa niin ankarasti
vituttaa aamusta iltaan
vituttaa, on kaikki turhaa
vittu kun vituttaa
Tunge positiivinen ajattelu hanuriisi
kierrän kriisiryhmänne kaukaa
älä tyrkytä minulle terapiaa
kaada lisää paskaa mun niskaan
mua vituttaa niin ankarasti
vituttaa aamusta iltaan
vittu kun vituttaa
Se on niin kaunista katseltavaa
kun kunnolla vituttaa
ja kohtaa toisen samanmoisen
ja vittu kun vituttaa
Älä loihe mulle lausumaan
kauniita sanoja
älä saatana tule antamaan
mitään vitun tukea
Anna olla kun poikaa vituttaa
anna olla aamusta iltaan
vitutus on otettava kokonaan
silloin kun vituttaa
Työnnä positiivinen ajattelu hanuriisi
vituttaa aamusta iltaan
vittu kun vituttaa
Se on niin kaunista katseltavaa
kun kunnolla vituttaa
ja kohtaa toisen samanmoisen
ja vittu kun vituttaa
Tunge positiivinen ajattelu hanuriisi
vituttaa aamusta iltaan
vittu kun vituttaa
vittu kun vituttaa - Nuku rauhassa
koska itse et ollut viasta tietoinen (ja onko ko. autossa edes kansivikaa ollenkaan...). Kuluttajansuojapykälät eivät päde yksityisten välisessä kaupassa. Äläkä lupaa mitään osallistumista korjauskuluihin -ne eivät sinulle kuulu lainkaan. Tuntuu että ostajalla on toinen samanlainen auto jossa on kansivika ja hän yrittää korjauttaa viallisen auton sinun piikkiisi.
- ikä ja hinta
Tuo on jo siinä ja siinä joutuuko edes yritys maksamaan tuollaisen väitteen perusteella.
Yrityksilläkin käytettyjen autojen korjausvelvollisuuus koskee vain sellaisia vikoja joita autossa ei pitäisi ikä, hinta ja ajokilometrit huomioiden olla ja jotka ovat luonteeltaan sellaisia ettei ostajan olisi kuulunut niitä huomata huolellisessakaan tarkastuksessa.
Jos auto on vuosimallia 1989 ja kilometrejä 330 000 kappaletta, ei sellaista vikaa olekaan jota ei pidettäisi aivan normaalina ominaisuuteena vaikka mielipuolinen hintakin (1500€, oliko se joku Rolls Royce?) otettaisiin huomioon. Tuo kuuluu romuttamolle eikä liikenteeseen ja kehä III:n häkkikauppiaatkin myisivät sen termillä "romutettavaksi" mikä sinunkin olisi pitänyt tehdä.
Kuten jo moni on todennut, ei yksityisten välisessä kaupassa ole minkäänlaista kuluttajasuojaa ellei kyse ole selvästä petoksesta mihin et ainakaan oman kuvauksesi perusteella ole syyllistynyt. Jos olet varma siitä ettei autossa ollut kansivikaa kun sen myit, et ole velvollinen korvaamaan euroakaan. - änis saat okoJ
idiotti itket täällä?
- satu.
Joko taas sinä
Kirjoittanut: änis saat okoJ 12.12.2006 klo 13
idiotti itket täällä?
----------
Sinulla oli hyvin fuiksu viesti,
olet varmaan menestyvä perheenisä.
(toivottavasti et ole iskä)
- aqjjjj.
eihän tuollaiseen anna kukaan mitään takuuta,
ei takuuta tule aina kun tehdään kauppa.
Ole hiljaa vaan
ei mitään tarvitse koskaan korjata.
Muutomat vaan kitise,
kokeilevat jos helpolla irtoisi rahaa,
älä maksa äläkä pahemmin selittelkekään,
ole hyvin vähäpuheinen jos soittaa. - arkea
Siis tämä kuvaamasi tyyli on autokaupan arkea nykyään. Se on kiinteä osa häkkikauppiaan työtä. Tavallista autonomistajaa myyjänä on helppo painostaa tälläisillä jutuilla, aika moni maksaakin että pääsee asiasta eroon. Kauppuri tekee kivan tilin aroilla yksityisillä myyjillä. Autossasi ei ole mitään vikaa, sinulta halutaa vain kiristää rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760