koska haen??

sipuliina

eli koska minun kannattaisi aloittaa perheen hakeminen yksityisesti?
täällä olikin joku keskustelu mikä oli vähän sen suuntainen, mutta asia jäi silti vähän auki minulle.
eli olisin lähdössä heti ensi kesäkuun alussa jos tilanne on niin suotuisa.
koska minun kannattaisi tehdä esimerkiksi profiili jonnekkin nettisivustolle, että saisin varmuudella edes muutaman yhteydenoton? (tietenkin se riippuu paljon muustakin kuin ajoituksesta, mutta suurinpiirtein..)
olen itse ajatellut laittaa profiilin tammikuun loppupuolella, mutta mitäs sanotte? liian aikaista/myöhäistä?? tosin en usko että koskaan on liian aikaista...?

koska te kesän kynnyksellä aloittaneet haitte ja miten?

5

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nefertiti

Tuskinpa tuo tammikuussa etsinnän aloittaminen liian aikaista on. Itse haen seuraava au pair-perhettä jo nyt (aloitan aikaisintaan elokuussa) ja useita yhteydenottoja on tullut. Nykyisen perheeni löysin viime keväänä (haut aloitin muistaakseni helmi-maaliskuussa) ja työt aloitin elokuussa. Itse koin tämän järjestelyn hyväksi, sillä minulla oli hyvin aikaa mailailla useamman perheen kanssa. Sain kasoittain yhteydenottoja, joten olin tyytyväinen, että oli myös aikaa paneutua aiheeseen. Ja työ palkittiin, nykyinen perheeni on aivan ihastuttava!
      Toki sitä perheen löytää ihan vaikka vain viikkojen varoitusajalla, mutta siinä on vähemmän vaihtoehtoja ja päätöskin tulee tehdä nopeasti. Teet niinkuin itsellesi parhaiten sopiin, mitä aikaisemmin aloitat, sitä enemmän sinulla on aikaa. Yhteydenottoja voi tulla PALJON, joten hyvissä ajoin haun aloittaneella on myös runsaasti aikaa ihmisille vastailuun (usko pois, mailailu ottaa melkoisesti aikaa).
      Onnea hakuun!

Ja uteliaisuuttani vielä kysyn, minne päin maailmaa olet lähdössä?

• sipuliina

kiitos vastauksestasi, sillä se selvensi paljon! eli minunkin täytyy varmaan alkaa tässä pistää ilmoitusta ihmisten ilmoille mitä pikimmiten :)) (alunperin ajattelin pistää ilmoitusta esille vasta maalis-huhtikuussa)

haen englannin maaperälle, missä olet itse ollut, ja mihin olet nyt menossa? :)

• Nefertiti
        sipuliina kirjoitti:

kiitos vastauksestasi, sillä se selvensi paljon! eli minunkin täytyy varmaan alkaa tässä pistää ilmoitusta ihmisten ilmoille mitä pikimmiten :)) (alunperin ajattelin pistää ilmoitusta esille vasta maalis-huhtikuussa)

haen englannin maaperälle, missä olet itse ollut, ja mihin olet nyt menossa? :)

Ranskassa asun parhaillaan ja seuraavaa paikkaa etsin mistä päin maailmaa tahansa, paitsi Euroopasta (tosin UK, Irlanti ja Espanja vaihtoehdot pidän auki).

• Mimmu

Lokakuun lopussa vuonna 2005 laitoin ilmoitukseni nettiin ja joulukuussa löytyi sopiva perhe, jonka luona kävin sitten helmikuussa tutustumassa ja päätin tulla perheeseen au pairiksi. Heinäkuun aluss 06 aloitin hommat.

• wirkku

Laita ajoissa ilmoituksesi, varsinkin jos olet vain kesäksi lähdössä!! Niitä on kuitenkin vähemmän kuin ihan vuodeksi aupairin haluavia.
        Kesäpaikoista on aika kova kilpa yleensä.
        Heri tammikuun alussa kannattaa, koska silloin perheet aloittavat etsinnät.
        Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6043
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3035
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe