koska haen??

sipuliina

eli koska minun kannattaisi aloittaa perheen hakeminen yksityisesti?
täällä olikin joku keskustelu mikä oli vähän sen suuntainen, mutta asia jäi silti vähän auki minulle.
eli olisin lähdössä heti ensi kesäkuun alussa jos tilanne on niin suotuisa.
koska minun kannattaisi tehdä esimerkiksi profiili jonnekkin nettisivustolle, että saisin varmuudella edes muutaman yhteydenoton? (tietenkin se riippuu paljon muustakin kuin ajoituksesta, mutta suurinpiirtein..)
olen itse ajatellut laittaa profiilin tammikuun loppupuolella, mutta mitäs sanotte? liian aikaista/myöhäistä?? tosin en usko että koskaan on liian aikaista...?

koska te kesän kynnyksellä aloittaneet haitte ja miten?

5

456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nefertiti

Tuskinpa tuo tammikuussa etsinnän aloittaminen liian aikaista on. Itse haen seuraava au pair-perhettä jo nyt (aloitan aikaisintaan elokuussa) ja useita yhteydenottoja on tullut. Nykyisen perheeni löysin viime keväänä (haut aloitin muistaakseni helmi-maaliskuussa) ja työt aloitin elokuussa. Itse koin tämän järjestelyn hyväksi, sillä minulla oli hyvin aikaa mailailla useamman perheen kanssa. Sain kasoittain yhteydenottoja, joten olin tyytyväinen, että oli myös aikaa paneutua aiheeseen. Ja työ palkittiin, nykyinen perheeni on aivan ihastuttava!
      Toki sitä perheen löytää ihan vaikka vain viikkojen varoitusajalla, mutta siinä on vähemmän vaihtoehtoja ja päätöskin tulee tehdä nopeasti. Teet niinkuin itsellesi parhaiten sopiin, mitä aikaisemmin aloitat, sitä enemmän sinulla on aikaa. Yhteydenottoja voi tulla PALJON, joten hyvissä ajoin haun aloittaneella on myös runsaasti aikaa ihmisille vastailuun (usko pois, mailailu ottaa melkoisesti aikaa).
      Onnea hakuun!

Ja uteliaisuuttani vielä kysyn, minne päin maailmaa olet lähdössä?

• sipuliina

kiitos vastauksestasi, sillä se selvensi paljon! eli minunkin täytyy varmaan alkaa tässä pistää ilmoitusta ihmisten ilmoille mitä pikimmiten :)) (alunperin ajattelin pistää ilmoitusta esille vasta maalis-huhtikuussa)

haen englannin maaperälle, missä olet itse ollut, ja mihin olet nyt menossa? :)

• Nefertiti
        sipuliina kirjoitti:

kiitos vastauksestasi, sillä se selvensi paljon! eli minunkin täytyy varmaan alkaa tässä pistää ilmoitusta ihmisten ilmoille mitä pikimmiten :)) (alunperin ajattelin pistää ilmoitusta esille vasta maalis-huhtikuussa)

haen englannin maaperälle, missä olet itse ollut, ja mihin olet nyt menossa? :)

Ranskassa asun parhaillaan ja seuraavaa paikkaa etsin mistä päin maailmaa tahansa, paitsi Euroopasta (tosin UK, Irlanti ja Espanja vaihtoehdot pidän auki).

• Mimmu

Lokakuun lopussa vuonna 2005 laitoin ilmoitukseni nettiin ja joulukuussa löytyi sopiva perhe, jonka luona kävin sitten helmikuussa tutustumassa ja päätin tulla perheeseen au pairiksi. Heinäkuun aluss 06 aloitin hommat.

• wirkku

Laita ajoissa ilmoituksesi, varsinkin jos olet vain kesäksi lähdössä!! Niitä on kuitenkin vähemmän kuin ihan vuodeksi aupairin haluavia.
        Kesäpaikoista on aika kova kilpa yleensä.
        Heri tammikuun alussa kannattaa, koska silloin perheet aloittavat etsinnät.
        Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      403
      7013
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4107
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      35
      2441
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      61
      1644
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      100
      1576
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      4
      1563
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1447
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      262
      1430
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1199
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      23
      1127
    Aihe