Koska yhteen

tahdon asia

Kuinka kauan teidän mielestänne pitää seurustella ennen kuin muuttaa yhteen?
Ollan kaksi yli nelikymppistä ja seurusteltu vajaan vuoden.Asutaan erillään muutaman kilometrin päässä toisistamme.Miesystäväni on sitä mieltä,että ehkä joskus muutetan yhteen,itse olen ajatellut,että jos vuoden verran vielä asuttaisi erillään.
Miesystäväni on yksinhuoltaja,minä taas yksin asuva.Nyt onkin alkanut tuntua,että johtaakohan tämä yhtään mihinkään kun mitään asioita ei voi suunnitella viikkoa pidemmälle kun toinen ei osa sanoa vaan kaikki on ikäänkuin tilanteen mukaan.Kärsin joskus yksinäisyydestä,varsinkin keskellä viikkoa kun kotona ei ole ketään odottamassa,eikä tulossa.Kamalaa tämä epätietoisuus.Onko muilla samanlaisia kokemuksia,olisi kiva kuulla muiden ajatuksia.

4

559

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skrymer90

..voi lähteä aina jonnekkin viihteelle, ei tarvitse lojua himassa. Aika näyttää, onnea teille.

• kiribati

mitään yleispätevää sääntöä on olemassa. Se, että mies on yksinhuoltaja, on tietysti iso asia. Muuttamisenne yhteen ei koskisi pelkästään teitä kahta vaan myös hänen lapsiaan, joten itse miettisin kyllä tosi pitkään ennen kuin ottaisin niin ratkaisevan askeleen.

Ilmeisesti itselläsi ei ole lapsia, joten nauti siitä, että voit keskellä viikkoa käyttää aikasi juuri kuten haluat. Tee suunnitelmia ja pidä niistä kiinni. Jos haluat leffaan torstaina niin varaa lippu/liput ja päätä mennä sinne. Jos miesystäväsi ei pääsekään mukaan niin pyydä jotain likkakaveria seuraksi tai mene yksin.

• miesystäväni kanssa

yhdessä 5 kuukautta,kumpikin olemme yli 40v,ja myös yksinhuoltajia.Yhteen muuttaminen ollut suhteen alusta asti selvä asia.Meillä kun on 6(ja välillä 7)lasta tässä systeemissä..niin ei aivan helppo löytää tarpeeksi isoa asuntoa yhteiseksi kodiksi.Mutta yritämme,ja toivossa elämme että sekin pian löytyisi.

Ei aivan helppoa ole suhteeseen mennä,etenkin kun
      toinen on yh..mutta jos rakastat kumppaniasi,ja haluat hänen kanssaan arjen jakaa...kerro toki hänelle miten kaipaat,ja haluat kuulua heidän elämäänsä vuoden jokaisena päivänä.Miehet ei aina ajattele samalla lailla asioista...tai vaikka ajattelisivatkin,eivät osaa puhua ajatuksiaan ääneen.Mutta puhu..ja puhu,tule kuulluksi...

Lasten kanssa asuessa,ei aina voikaan tehdä pidemmän tähtäimen suunnitelmia...elämä on niin elämistä lasten ehdoilla.Mutta parisuhdetta pitää myös muistaa huoltaa,säännöllisesti.
      Lapsi kun ei korvaa aikuista suhdetta!

Toivottavasti oikeanlainen ratkaisu sinun elämääsi syntyy,haluamallasi tavalla.Onnea toivotan!

• tuumailija

Itse olen ollut samassa tilanteessa jo kohta kolme vuotta.Sillä erolla tosin,että itsellänikin on lapsia.Ensimmäisen vuoden jälkeen jo kovasti suunnittelin huonekalujen paikkaa,toisen jälkeen olin jo ihan varma,että kyllä tämä on se oikea.Nyt alkaa olee niin kova stressi päällä ettei tiedä enää edes omista tunteistaan.Paljon helpompaa olisi edetä suhteessa jonkin "normin" mukaan,mutta kannattaako se sitten..?Jos minuakin nyt liki kolmen vuoden jälkeen alkaa epäilyttää..?vai johtuuko se vaan siitä,että me vaan möllötellään eikä mitään tapahdu..?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe