Mielipiteitänne kunnioittaen.

FuriousTheMe

Mitä teen kun alkaa ärsyttää kundin ulkonäössä ja luonteessa olevat "pikkuvirheet"?
Esim. se, että kundi käyttää samoja vaatteita kauan(pesemättä niitä), kertoo todella huonoja vitsejä ystävieni seurassa (ja se nolottaa minua koska hänen mielestään ne ovat hauskoja), kommentoi "vitseillä" ulkonäköäni (ja se loukkaa), ei pese hampaitaan joka päivä, ei käy suihkussa tarpeeksi usein ja alkaa näyttää rähjäiseltä, kyselee koko ajan "rakastatko mua vielä?", omaa huonon itsetunnon (yrittää miellyttää KAIKKIA aivan koko ajan ja heittelee kommentteja "et sä mun kanssa halua olla kun mä oon tämmönen ja tämmönen paska")

Tässä vain muutama esimerkki.

Ei mitään maailmanlopun juttuja, mutta miten saisin itseni olemaan huomaamatta näitä pikkujuttuja?

Kiitos jos vaivaudutte vastaamaan :)

6

609

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiribati

on kyllä sellainen juttu, jota en itse voisi millään jättää huomaamatta enkä haluaisi edes yrittää. Kuulostaa muutenkin aika... suoraan sanottuna lapselliselta ihmiseltä. Ilmeisesti aika nuori?

Mikä teitä sitten pitää yhdessä? Mihin hänessä olet rakastunut? Mikä hänessä on niin ainutlaatuista ja ihanaa, että haluat olla hänen kanssaan siitä huolimatta että hän mm. loukkaa sinua?

• mun suusta

Auts!! Kuulostaa kamalalta, tutultakin, mutta jotenkin niin kummallista että toisesta tykkää vaikka ärsyttääkin. Olisin voinu itse kirjoittaa tuon tekstin, minkä sinä olet kirjoittanut! :D

Niin. Huomautella voi toki asiasta, mutta on sitten ongelma erikseen, että huomioiko puolisosi sinua siltikään pesemällä vaatteitaan, hampaitaan tai käymällä suihkussa säännöllisesti. Miten puoliso voi kunnioittaa toista niin välinpitämättömästi, ettei edes henkilökohtaisesta hygieniasta voi huolehtia? :( Minä inhoan kans noita samoja lausahduksia, jotka sinäkin olet maininnut.

Kun on kysytty niin usein, on alkanut miettiä oikeasti että "no rakastanko??" Valitettavan usein sitten noiden pienten virheiden takia vastaus omassa päässä kääntyy sinne kielteiselle puolelle ja se on vaan koko tapauksen summa vitseineen, vikoineen, loukkaavine muka vitsintapaisine kommentteineen ja oman itsensä aliarvioimisen takia!

Minusta miehellä jonka kanssa voi olla, pitää olla jonkinlainen käsitys omasta pätevyydestään, omasta ulkonäöstään, omasta haluttavuudestaan ja muutenkin joku ote itsestään. Tuntuu välillä että mies joka omaa huonon itsetunnon, siltikin vaatii sinulta täydellisyyttä ihan jo itsensäkin edestä. Eli hän ammentaa sinusta energiaa omaan epävarmuuteensa, kunnes et itse enää jaksa sitä että olet ainoa joka tietää mitä haluaa ja mitä on... Ja sitten oletkin jo niin hajalla, että et jaksa lähteä edes kävelemään suhteesta.

Yrittää olla onnellinen suhteessaan, mutta siltikin sitä toivoo löytävänsä ihmisen, joka arvostaa sinua ihan itsenäsi, kaikkine vikoinesikin, ei arvostele ulkonäköäsi ihan vain saadakseen olosi tuntumaan siltä että "et voi saada ketään muutakaan kun olet tuollainen, joten et voi jättää minua". Sellaisen ihmisen joka haluaa rakastaa sinua tasavertaisena ilman ilkeilyä ja kunnioittaa sinua huolehtimalla myös itsestään. :) Eikö olekin vaatimaton toive? Niin minustakin, mutta mitä voi sanoa ihmiselle joka luulee ettet halua olla hänen kanssaan kun hän on tämmöinen ja tämmöinen paska? Ja vaikka sanot kauniisti, niin hän väittää että valehtelet ja jatkaa itsensä sättimistä. *huoks*

Koitetaanpa jaksaa silti. Ei noilla maailma kaadu, mutta mielenterveys on koetuksella pitemmän päälle. Ja anteeksi iltaväsynyt sekava sepustukseni. :)

• Nimetön

ei sinun pidä sulkea silmiäsi asioilta jotka mieltäsi vaivaavat. Esim kerroit, että mies loukkaa sinua, vaikkakin muotoillen loukkauksen vitsiksi, ei sinun pitäisi hyväksyä sitä. Ja jos miehesi vitsit eivät mikelestäsi ole hauskoja, älä ainakaan naura niille. Jos minun mieheni kertoo minua loukkaavia asioita kaverieni kuullen, en minä siinä kavereiden läsnäollessa sano mitään, mutta kun olemme kahdestaan, kerron kyllä mitä asiasta olen mieltä. Asian voi kertoa asialliseen sävyyn, ilman että haastaa riitaa, mutta tärkeää on että kertoo mitä mieltä itse on.

Kerrot että miehellesi on huono itsetunto ja hänen täytyy jatkuvasti varmistaa rakkauttasi. Kerro hänelle rakastavasi aina kun sinusta tuntuu siltä ja kehu aina kun hän tekee jotain mielestäsi hyvin (esim. kun hän käy suihkussa, totea vaikka: "kylläpä tuoksut ihanan puhtaalle" Tai pesee hampaansa: "Olipa ihanan raikas suudelma") Koeta tuollaista positiivista vahvistamista, ehkäpä hän rupeaa pikkuhiljaa itse huomaamaan milloin toimii "oikein" :)

• tulisi reagoida

niihin punaisiin lippuihin joita hän edessäsi heiluttaa!!! Kouluttamaan en aikuista miestä lähtisi! On ollut aikaa oppia ihmisten tavoille. Mutta kysyttävä on miksi jäät tällaiseen suhteeseen. Kyllä hänelle oman tasoisensa löytyy! Heräääää hei!

• Papa-75

..eivät tunnu pikkujutuilta nuo mainitsemasi.

• pikkujuttuja?

Toi sun kundikaveris ei oo kypsä mies... Yritin kauan erään ystäväni kanssa sietää vain kun hän lohkoi typeriä - usein hiukan loukkaavia juttujaan mutta loppujen lopuksi - kerran asiasta mainittuani ja hän ei oikein ymmärtänyt - totesin ettei mun tarvi kuunnella semmoista, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi huonossa seurassa. On lupa kunnioittaa itseään ja odottaa toiselta kohtuullista kunnioitusta.

Vitsin taakse on helppo piilottaa asennevammojaan. Vitsin ero "vitsiin" on se että "vitsi" on piilotettua viestintää, joskus jopa vallankäyttöä. Oikea vitsi taas pitäisi voida naurattaa molempia tai ei ainakaan loukata kumpaakaan. (well yeah, verbaalisia vahinkoja tietty sattuu itse kullekin, mutta tapana sellainen ei toimi)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      70
      4505
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      105
      3759
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      127
      3426
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      35
      1958
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      69
      1911
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1209
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      94
      979
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      125
      922
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      55
      905
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      827
    Aihe