Vaimoni petti minua vuoden. Suhde oli kiihkeä ja loppui, kun sain sen sattumalta selville. Vaimoni ja tämä toinen mies päättivät mm. lasten takia säilyttää perheensä koossa. Vaimoni on sanonut omaavansa yhä tunteita minua kohtaan.
Hän on kuitenkin aika etäinen ja pidättyväinen minua kohtaan. Hän ei tosin koskaan ole ollut kovin avoin ja välitön. Siinä suhteessa toiseen mieheen asiat olivat kuulema toisin. En voi uskoa, että hänen perusluonteensa on yhden ihmisen vaikutuksesta väliaikaisesti muuttunut.
Siitä on nyt lähes kaksi vuotta... mietin olisiko paras sittenkin erota. Kertokaa kokemuksistanne miehet ja naiset, miten olette asiat ratkaisseet ja sitten sen kokeneet.
Auttakaa, kertokaa
13
1843
Vastaukset
- ei kynnysmatto enää
kanssa olin kauan aviossa ja hän petti säännöllisin väliajoin minua koska löysi minusta kaikenlaista vikaa.
Erosin lopulta pitkän harkinnan jälkeen ja nyt voin sanoa että kannatti.
Voimaa ja arvosta itseäsi. - rakastajamiehen
vaimoon. Siis kerro tälle naiselle. Siitä jatka eteenpäin.Nainen ei tiedä varmasti koko asiasta.
- Mies33
Kyllä se sinun vaimosi perusluonne on juuri se minkä olet vuosien varrella nähnyt käytännössä. Toki uuden ihastuksen kanssa hän voi olla jotain muuta vuoden, pari, mutta näin se on, että sen jälkeen hän olisi jälleen etäinen ja pidättyväinen tämän uudenkin ihastuksen kanssa.
Lasten takia kannattaa toki tsempata. Vaikka naisesi on osoittautunut tyypilliseksi kusipääksi, josta olisi onni päästä eroon, sun pitää lasten takia ajatella hänestäkin parhain päin. Ajattele lieventäviä asioita. Naisesi kuitenkin ajatteli perhettään ja hänellä on tunteita myös sinua kohtaan.
Minun avovaimoon sopii myös tuo etäisyys ja pidättyväisyys. Mutta alussa niin ei asia ollut. Naiset on tuulessa kääntyviä viirejä. He sanovat, että asiat, ajat ja ihmiset muuttuvat, mutta minusta se on vain toisen huijaamista ja pettämistä. Ootteko kuullu: "...en mä nyt viitti/pysty/halua kun ei musta vaan tunnu siltä" Voe ttu! Kuvitelkaa minkä varaan me typerät miehet rakennamme elämän! Naisen tunteiden varaan! Voiko olla huterampaa pohjaa!- Tuulianna79
Mielestäni suhtaudut asiaan nyt liian jyrkästi. Tällä tarkoitan juuri tuota, että ihmisen perusluonne on täsmälleen sama kaikissa suhteissa. Ei pidä paikkaansa.
Ihmisten välillä vallitsevat erilaiset kemiat. Tulethan sinäkin eri tavalla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Jonkun kanssa et pärjää ollenkaan, jonkun kanssa viihdyt, toinen saa sinut nauramaan, jonkun kanssa on helppo puhua mistä vaan. Tottakai ihmisessä on tiettyjä vallitsevia luonteenpiirteitä, mutta erilaiset suhteet saavat ihmiset käyttäytymään eri tavalla. Toiset suhteet korostavat toisia puolia ihmisissä. Ihanteena olisi löytää suhde, jossa parhaat puolesi pääsevät esille ja huonojenkin kanssa pärjää.
Omalla kohdallani voin esim. kertoa, että edellisessä suhteessa minun oli hyvin vaikeaa avautua ja puhua tietyistä asioista, kun taas nykyisessä suhteessa minun on helpompaa olla oma itseni, koska koen että kumppanini ymmärtää paremmin mitä tarkoitan.
Kommentoin tässä nyt vain tätä mainitsemaasi asiaa, en muuta.
Ei niin mustavalkoista, siis. - ajattelee
Tuulianna79 kirjoitti:
Mielestäni suhtaudut asiaan nyt liian jyrkästi. Tällä tarkoitan juuri tuota, että ihmisen perusluonne on täsmälleen sama kaikissa suhteissa. Ei pidä paikkaansa.
Ihmisten välillä vallitsevat erilaiset kemiat. Tulethan sinäkin eri tavalla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Jonkun kanssa et pärjää ollenkaan, jonkun kanssa viihdyt, toinen saa sinut nauramaan, jonkun kanssa on helppo puhua mistä vaan. Tottakai ihmisessä on tiettyjä vallitsevia luonteenpiirteitä, mutta erilaiset suhteet saavat ihmiset käyttäytymään eri tavalla. Toiset suhteet korostavat toisia puolia ihmisissä. Ihanteena olisi löytää suhde, jossa parhaat puolesi pääsevät esille ja huonojenkin kanssa pärjää.
Omalla kohdallani voin esim. kertoa, että edellisessä suhteessa minun oli hyvin vaikeaa avautua ja puhua tietyistä asioista, kun taas nykyisessä suhteessa minun on helpompaa olla oma itseni, koska koen että kumppanini ymmärtää paremmin mitä tarkoitan.
Kommentoin tässä nyt vain tätä mainitsemaasi asiaa, en muuta.
Ei niin mustavalkoista, siis.vitulla eikä järjellä.
- Nainen käyttäytyy
kun "toinen"mies nussii aivot pellolle, silloin yht äkkiä puhjetaan kukkaan.Naiset ajattelee vituillansa.
- on päinvastoin
että miehet ne ajattelee kullillansa
- Viisasta naista etsinyt
on päinvastoin kirjoitti:
Ihan vaan levitti jalkansa toiselle miehelle, eikä millään ajatellut?
- kaiken kokenut
on päinvastoin kirjoitti:
Mieheni kanssa olen kokenut täsmälleen saman...
Ajattelu on "alapäässä"
Esimerkkinä Hän oli minun nähteni todella "kuolaava koira" kun suuri rakkaus näkyi....
- mieltä, että
vaimoni löysi oikean miehen itselleen ja minä olen väärä mies hänelle! Kummallista kun hän silloin aikoinaan niin hehkui tuoreena morsiaimena rinnallani. Hänen kalseutensa minua kohtaan ilmeni henkisenä poissaolona silloin pettäessään. Hänen ajatuksensa ja ihastuksensa olivat muualla.
Totta, ihmiset tulevat eri lailla keskenään toimeen, mutta ei oikein jaksa ymmärtää, että aikuinen ihminen olisi persoonaltaan moinen tuuliviiri. Olen sitä mieltä, että kyse oli vain rakastumisen huumasta. Miksi hän ei nyt suostu eroon???
Ehkä annoit minulle syyn ottaa ratkaiseva askel, ehkä et...- joidenkin prttureiden
kokemuksiin. Kyllä sitä muutama vuosi ollaan niin lääpällään ja sitten se arki taas koittaa.
Mistä muuten päättelet,että täytyy aina löytää oikea ihminen eikä niin, että ihmiset voivat kehittyä ja kasvaa yhdessä. Onkohan niin, että petossuhteessa vastuun puute alussa antaa uskallusta avoimmuuteen??
Niinkö sinun mielestä asiat tulisi hoitaa? Lapsista ja kaikista viis kunhan minä saan ymmärrystä!
Minä jättäisin tuollaisen paskaläjän etsimään sitä ymmärtäjäänsä, ja nauraisin sille paskaiset naurut kun ymmärtäjä löytäisi itselleen ymmärtäjän. Mikään muu ei maailmassa ole tärkeää kuin minä ja minun tarpeeni.
- Inxj
Sinä olet maksumies, et muuta. Pitäisikö erota? Ei olis pitänyt alkaa koskaan edes seurustella!
- vaikka ei pitäisi
Erään parin tarina oli lukuisia vuosia sitten tuossa tilanteessa. Nyt heidän lapsensa ovat aikuisia. Mies ja vaimo ovat aikojen kuluessa pettäneet sekä muutoinkin tölvineet toisiaan. Luottamusta ei ole heidän välilleen löytynyt, mutta toisaalta kummallakaan ei ole ollut luonnetta lähteä. Ammattiapua ei ole haettu, vaikka olisi pitänyt. Edessä on enää kärttyinen vanhuus, joskin kulissit koossa.
Mieti, millaista toivot elämäsi olevan 10-30 vuoden päästä ja toimi sen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016299
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h814859Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1013122Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302952Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262175Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191566Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371131Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?921130Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311046- 48824