Harkinta-aika

Roikutaanko?

Miten suhtautua vaimoon, joka monen kuukauden asunnon haun (ilmoitti eroavansa jo kuukausia sitten) lopulta sai haettua asunnon ja tehtyä virallisen avioerohakemuksen, kun paljastui suhde toiseen mieheen. Mies on vielä ollut minun luottokaveri! Vaimo saa tasinkorahat, mutta kuitenkin haluaisi vielä käyttää entisen kotitalon toimintoja? Odotanko enää? päästänkö käymään? sillä haluan itse alkaa nousta elämään myös. Tosin lasten vuoksi haluaisin silti yrittää. Ilmeisesti nyt alkaa ymmärrys tulla intohimon takaa, että mitä tuli tehtyä, vaikka kertoo toista. Harkinta-aika on päällä, mutta uusi ihmissuhde on jo hänellä, itse haluan käydä tunteeni läpi ennen uutta suhdetta. Puhua en saisi kuulemma muille tuskastani, mutta ystävyyttä hän saa jatkaa. Kuinka usein tällaisista tilanteista vielä tullaan takaisin ja miten jatketaan? Miten ja mistä saa voimia siihen, että vaimo ”lähti” kaverin mukaan? Miten äkkiä lapset voidaan esitellä uudelle ihastukselle, onko siinä mitään oikeaa ratkaisua? Täydellinen en itse ole, mutta asiat olisi saatu puhumalla (ehkä) kuntoon. En halua jäädä roikkumaan!

2

740

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman kokenut

Sain tietää mieheni suhteesta viime tammikuussa. 2 kk soutamisen ja huopaamisen jälkeen mies huomasi eron olevan helpompi ratkaisu ja olihan hänellä uusi suhde odottamassa eikä minun pettymyksen ja vihan kanssa eläminen ollut helppoa... Päätinkin etten todellakaan jää roikkumaan, huhtikuussa muutin vuokralle, tein erohakemuksen ja hoidin osituksen, toukokuussa ostin asunnon lähempää työpaikkaani, remontoin sen kesän aikana ja muutin taas 3 lapseni (7v, 5v ja 4v) kanssa elokuussa ennen esikoisen koulun alkua. Sain siis asiat järjestymään vaikka helppoa se ei henkisesti ollut, olinhan jätetty ja elämä oli hetkessä mennyt mullinmallin. Syyskuussa aloitin Fisherin eroseminaarin ja olin todellakin päättänyt selviytyä.

Kun eron 2. vaihe lähestyi, alkoi mies tulemaan toisiin aatoksiin, hän haluaisikin perheensä takaisin! Hän oli huomannut kuulemma jo keväällä ettei toinen ollutkaan niin ihana kuin oli luullut ja että kaipaus oman perheen pariin oli kova eikä hän voinut kuvitella vierasta nista omien lastensa seuraan eikä itseään tämän toisen naisen lasten kasvattajaksi... Keväällä, silloin ensimmäisen 2kk aikana olin varma, että olisimme yhdessä selvinneet tuosta kaikesta ja minulla tahtoa olisi riittänyt asioiden kuntoon saattamiseen. Nyt en tiedä mistä sen tahdon enään tähän ottaa, tunteita kyllä on vielä mutta usko avioliittoon on rapissut pahemman kerran. Järki sanoo, että oli hyvä kun mies sai käydä suhteensa läpi eikä siitä jäänyt mitään haavekuvaa tai kaipausta, mutta tunteet ei meinaa tätä hyväksyä. Miksi minä ja perheemme ei riittänyt, miksi piti päästä kurkkaamaan aidan toiselle puolen, miksi? Kysymyksiä joihin ei varmaan ole mitään hyvää vastausta, mutta aika näyttää miltä tämä alkaa tuntumaan vai erotaanko me vielä lopullisesti. Siitä olen kuitenkin nyt kiitollinen, että sain tämän mahdollisuuden katsoa onko meistä enään aviopariksi vai ei, ehkä näin ei jää mitään hampaankoloon vaikka eropäätökseen päätyisimmekin. Stemppiä sinulle ja jaksamista, kyllä se päivä vielä paistaa sinullekin. Kirjallisuuden lukeminen ja eroseminaariin osallistuminen on ollut minusta todella rauhoittavaa ja helpottavaa tässä tilanteessa.

• Roikutaanko?

Jotenkin tuntuu, että kun kovensin oman asenteeni tähän peliin, jollainen muutos tuli hänelle. Näyttää kovista, mutta puheet ja toiminnot jotenkin menevät ristiin. Meillä tämä ruljanssi on alussa, eli kaikki on meille uutta, eli muutos voi toki pelottaa meitä molempia. Toki ennen paluuta varmasti on syytä sopia pelisäännöt ja lopettaa uusi suhde sekä ottaa ammattiauttaja avuksi purkamaan solmut auki. Kuinka se teillä sitten meni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe