pieni maa, nimeltään Suomi. Maa joka johtaa euroopan mittakaavassa naisten pahoinpitely-ja tappamistilastoja.
Maa jossa oman maan kansalainen mies pahoinpitelee vaimoaan, (myöskin ikävä kyllä lapsiaan joskus.) joka myöskin on tämän pienen maan kansalainen.
Surullista mutta totta.
Nainen usein vaikenee tapahtuneesta, tai ei uskalla kertoa kenellekään. Lukuisat lääkärit paikkailevat naisia, jotka ovat "jotenkin vain törmänneet ovenpieleen, kaapinkulmaan tms....."
Ikävän usein näille naisille käy niin että Ilta-lehti tai muu vastaava kirjoittaa pienen jutun asiasta. Tuskin havaittavan jutun.
Korjataan ensin oma tontti ja syytellään ja yleistetään vasta sitten, vai mitä?
On olemassa myös
42
2547
Vastaukset
- on paras puolustus
Jos noin aateltais, tulis asia liian lähelle. Parempi, että hyökätään toisia vastaan niin saadaan unohtaa omat tekemiset.
- Nuori nainen
toivon kuitenkin että myös tätä puolta asiasta mietittäisiin laajemmiltikin.
- Hyvä idea
Palkataan afrikkalaisia, marokkolaisia ja turkkilaisia hoitamaan naisten asema kuntoon. He varmaan osaavat löytää kurin myös naisille, jotka muuten vastaavat yli puolesta lapsiin kohdistuvasta perheväkivallasta ja pääosan lapsiin kohdistuvasta raa'asta perheväkivallasta.
- Nuori nainen
olet parantumaton. =) En voi muuta kuin nauraa sinulle.
- Nuori nainen
ja laittaisit minulle faktaa asiasta?
Tiesitkö muuten sellaista asiaa että, kun äiti voi hyvin niin yleensä lapsikin voi hyvin? - joku muu
Nuori nainen kirjoitti:
Tiesitkö muuten sellaista asiaa että, kun äiti voi hyvin niin yleensä lapsikin voi hyvin?http://www.google.fi/search?hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&hs=E1B&q=naisen väkivalta &btnG=Hae&meta=
- Hyvä idea
Nuori nainen kirjoitti:
Tiesitkö muuten sellaista asiaa että, kun äiti voi hyvin niin yleensä lapsikin voi hyvin?"Vuosina 1970-94 sai Suomessa henkirikoksen uhrina surmansa 292 alle 15-vuotiasta lasta. Äiti todettiin tekijäksi 41 prosentissa ja isä 26 prosentissa tapauksista."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsen_kaltoinkohtelu
"Tiesitkö muuten sellaista asiaa että, kun äiti voi hyvin niin yleensä lapsikin voi hyvin?"
Epäilemättä. Tiesitkö sinä, että jos kaikki ihmiset olisivat tyytyväisiä, sotiakaan ei olisi? - Hyvä idea
Nuori nainen kirjoitti:
Tiesitkö muuten sellaista asiaa että, kun äiti voi hyvin niin yleensä lapsikin voi hyvin?"Vuosina 1970-94 sai Suomessa henkirikoksen uhrina surmansa 292 alle 15-vuotiasta lasta. Äiti todettiin tekijäksi 41 prosentissa ja isä 26 prosentissa tapauksista."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lapsen_kaltoinkohtelu
"Tiesitkö muuten sellaista asiaa että, kun äiti voi hyvin niin yleensä lapsikin voi hyvin?"
Epäilemättä. Tiesitkö sinä, että jos kaikki ihmiset olisivat tyytyväisiä, sotiakaan ei olisi?
- Nuori nainen
jäi epäselväksi, mitä tarkoitin tuolla pienellä jutulla lehdessä, niin tarkoitin sitä että tämä onneton uhri on siirtynyt manan majoille autettuna.
- .........................
Anteeksi nyt vain, muuta minulle on aivan sama kuka kenenkin kanssa makaa tai asuu.
Mutta, jos suomalainen mies tai nainen laukoo paskaa suustaan julkisesti, on minun puututtava asiaan.
Ensinnäkin mihinkä tilastoon ja tutkimukseen perustuu edellä mainitsemasi väitteesi?
Se, että Suomessa keskustellaan perheväkivallasta, niin ei tarkoita että se olisi Eurooppalaittain katsottuna saati maailmanlaajuisesti meillä jotenkin suhteellisen korkeampi ongelma, kuin muualla? Vaa osoittaa, että puhumme aroistakin asioista ja keskustelemme niistä.
Itseasiassa nopeasti googlettamalla löysin laajamittaisen tutkimuksen, joka siis olikin tehty vain Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Jotenka tämä asettaa perin outoon valoon väitteesi?
Suomessa perheväkivalta on kriminalisoitu, mutta onko kaikissa muissa Euroopan maissa?
Toisekseen on myöskin olemassa tabu, nimittäin katolisessa perheissä ei esiinny väkivaltaa juuri ollenkaan, mutta se ei tarkoita etteikö sitä olisi, se on vain sattumoisin piilotettua ja häpeällistä, näin ollen sen vertailuun ottamisen kelpuuttaminen on kyseenalaista.
Lisäys, tilastokeskuksen tilastoista löytyi tieto: Australiassa, Kanadassa ja etenkin Englannissa, joissa haastattelututkimusten mukaan naisiin kohdistui enemmän väkivalta kuin Suomessa.
Sitten sijalukuja: ( huomio suomen ja ruotsin määrien ero, erittäin pieni) Toisekseen huomio, että esim Filippiinit on suljettu katolilainen maa, josta näitä todellisia totuuksia ei pystytä saamaan. ps. 2 Huomaa, että edelleenkään kaikki Euroopan maat eivät olleet mittauksessa mukana!!!
Taulukko 1. Fyysisen tai seksuaalisen väkivallan, väkivallalla uhkaamisen tai seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutuneet naiset eri maissa haastattelua edeltävän viiden vuoden aikana, %
Argentiina 1996 35,5
Brasilia 1996 34,7
Intia 1996 31,1
Uganda 1996 30,8
Australia 2000 26
Kirgisia 1996 21,5
Costa Rica 1996 21,4
Jugoslavia 1996 21,2
Etelä-Afrikka 1996 21,1
Zimbabwe 1996WW 20,9
Uusi Seelanti 1992 20,2
Kanada 2000 18,9
Paraguay 1996 18,4
Bulgaria 1997 17,5
Englanti ja Wales 2000 17,4
USA 2000 16,9
Kroatia 1997 16,7
Suomi 2000 16,1
Ruotsi 2000 15,1
Hollanti 2000 15
Romania 1996 14,9
Georgia 1996 14,5
Venäjä 1996 14,4
Indonesia 1996 13,9
Skotlanti 2000 13,8
Slovenia 1997 13,6
Bolivia 1996 13
Itävalta 1996 12,8
Ranska 2000 12,2
Tanska 2000 12,2
Albania 1996 12,1
Sveitsi 2000 12
Mongolia 1996 11,9
Valko-Venäjä 1997 11,3
Viro 1995 11,1
Malta 1997 10,7
Tšekki 1996 10,3
Liettua 1997 10,2
Belgia 2000 9,9
Ukraina 1997 9,1
Puola 1996 8,6
Italia 1992 8,3
Latvia 1996 7,6
Pohjois-Irlanti 2000 7
Unkari 1996 6,7
Makedonia 1996 6,7
Puola 1996 6,5
Slovakia 1997 5,7
Portugali 2000 5,4
Japani 2000 4,7
Katalonia 2000 4,6
Filippiinit 1996 2,2- pääsi vauhtiisa
ilman nicciään.
- ............................
pääsi vauhtiisa kirjoitti:
ilman nicciään.
jos käyttäisit teini aivojasi hitusen enemmän, niin huomaisit, että minä kirjoitan erinlailla kuin muslimaa tms. Itseasiassa kirjoitan pikakirjoituksella, joka näkyy silloin tällöin näppäinlyöntivirheinä.
Toisekseen itse olen enemmänkin tekemisissä Katolilaisuuden ja sen mukanaan tuomien ongelmien kanssa, kuin islamin :D
Olin sitten kuka tahansa, niin edelleenkin, jos olet keskustelun avaaja, niin kysyisin valheellisten väitteidesi pohjalle perustuvia tutkimustuloksia.
Ihan kaikessa rauhassa vain etsiskelet tietoja missä Suomi tekee eniten murhia ja pahoinpitelyjä maailmassa.
Ja edelleenkin perään kuulutan katolilaisuuden kaksinaismoraalia ja tekopyhyyttä, jossa annetaan aina kuva ihanne perheistä ja yhteiskunnista, joissa ei ongelmia, kunnes mätäpaise jonain päivänä puhkeaa vertaa esim. Katolilaiseten pappien joukossa paljastunutta pedofiilipappeja, ja kuinka asiaa peiteltiin vatikaanista asti. - Nuori nainen
............................ kirjoitti:
jos käyttäisit teini aivojasi hitusen enemmän, niin huomaisit, että minä kirjoitan erinlailla kuin muslimaa tms. Itseasiassa kirjoitan pikakirjoituksella, joka näkyy silloin tällöin näppäinlyöntivirheinä.
Toisekseen itse olen enemmänkin tekemisissä Katolilaisuuden ja sen mukanaan tuomien ongelmien kanssa, kuin islamin :D
Olin sitten kuka tahansa, niin edelleenkin, jos olet keskustelun avaaja, niin kysyisin valheellisten väitteidesi pohjalle perustuvia tutkimustuloksia.
Ihan kaikessa rauhassa vain etsiskelet tietoja missä Suomi tekee eniten murhia ja pahoinpitelyjä maailmassa.
Ja edelleenkin perään kuulutan katolilaisuuden kaksinaismoraalia ja tekopyhyyttä, jossa annetaan aina kuva ihanne perheistä ja yhteiskunnista, joissa ei ongelmia, kunnes mätäpaise jonain päivänä puhkeaa vertaa esim. Katolilaiseten pappien joukossa paljastunutta pedofiilipappeja, ja kuinka asiaa peiteltiin vatikaanista asti.katolilaisten asioihin. En tiedä niistä edes tarpeeksi.
Jos elät suomessa ja seuraat vähänkin yhteiskunnan asioita sekä EU:n tilastoja, tiedät kyllä mistä on kysymys. - ..............................
Nuori nainen kirjoitti:
katolilaisten asioihin. En tiedä niistä edes tarpeeksi.
Jos elät suomessa ja seuraat vähänkin yhteiskunnan asioita sekä EU:n tilastoja, tiedät kyllä mistä on kysymys.Sinä taas keksit niitä? Kuten sanoin ja näytin sinulle tilastot, niin Suomi ei ole Euroopan kärkiluokkaa naisiin kohdistuvissa pahoinpitelyissä. Myöskään EU:n alueella ainut kattava tutkimus mikä on tehty, on Suomen, Ruotsin sekä Saksan yhteinen. Muilla ei ole ollut kanttia näitä asioita edes syvällisesti tutkia.
Jos taassen haluat puolustella esim. Muslimeita ja nostaa heidän perheonnensa jotenkin yleväksi, niin valehtele vain itsellesi. Niin komerossa et ole voinut elää tai olla niin pahasti Fundamentalisoitunut, ettet nää sitä selvää tosiasiaa, että lähi-idän maissa naiset kertakaikkiaan ovat vailla minkäänlaisia oikeuksia, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.
Asiasta ei kannata edes enempää keskustella, jos olet omistautunut asiallesi kiihkolla ja nuoren teinin sokealla uskolla ainoastaan mustaan ja valkoiseen.
Silmäsi avautuvat ennenpitkää.
Mitä katolilaisuuteen tulee, olen perehtynyt siihen suhteen myötä. Itse olen Ev.Luterilainen.
- Taasnäitä
Älä yleistä, ei kaikki suomalaismiehet hakkaa naisiaan.
- Nuori nainen
anteeksi jos kirjoitukseni vaikutti yleistykseltä, mikä ei ollut tarkoitus.
Entä yleistykset henkilöistä jotka maahamme tulevat /pyrkivät? - Nuori nainen
Nuori nainen kirjoitti:
anteeksi jos kirjoitukseni vaikutti yleistykseltä, mikä ei ollut tarkoitus.
Entä yleistykset henkilöistä jotka maahamme tulevat /pyrkivät?laitankin jatkoksi vielä tämän. Elikkä kun aletaan kirjoitella yleistyksistä niin, mitäpä mieltä ollaankaan venäläisistä ja virolaisista, varsinkin naisista? Entäpä Thaimaasta tulleista?
MIKSI EI SUOMALAINEN mies tai nainen SAA löytää onneaan, vaikka Grönlantilaisen kanssa jos se elämä tuntuu hyvältä? - ..........................
Nuori nainen kirjoitti:
laitankin jatkoksi vielä tämän. Elikkä kun aletaan kirjoitella yleistyksistä niin, mitäpä mieltä ollaankaan venäläisistä ja virolaisista, varsinkin naisista? Entäpä Thaimaasta tulleista?
MIKSI EI SUOMALAINEN mies tai nainen SAA löytää onneaan, vaikka Grönlantilaisen kanssa jos se elämä tuntuu hyvältä?mieltä ollaan edellämainituista maista tulleista naisista? Kerrotko meille kaikille?
- on mitään
Nuori nainen kirjoitti:
laitankin jatkoksi vielä tämän. Elikkä kun aletaan kirjoitella yleistyksistä niin, mitäpä mieltä ollaankaan venäläisistä ja virolaisista, varsinkin naisista? Entäpä Thaimaasta tulleista?
MIKSI EI SUOMALAINEN mies tai nainen SAA löytää onneaan, vaikka Grönlantilaisen kanssa jos se elämä tuntuu hyvältä?grönlantilaisia vastaan. Eikä monen muunkaan maan kansalaisia vastaan. Eivät ennakkoluulot ja asenteet tyhjästä synny, kyllä niihin on ihan oikeita syitä.
Sanottakoon heti alkuun väärinkäsitysten välttämiseksi, että minä vastustan jyrkästi kaikenlaista väkivaltaa. Lisäksi olen intomielinen tasa-arvon, vaan en tasapäistämisen kannattaja.
Asenteellisessa ja virheitä sisältävässä kirjoituksessasi hyökkäät miehiä vastaan. Näin et ole lainkaan parjaamiasi miehiä ja muita henkisiä nahkatukkia ylempänä.
Itseasiassa olet feministi pahimmasta päästä. Muuten olisit myös huolissasi, että syrmäytyneistä enenmmistö on miehiä. Tai että suurin osa lapsensa surmanneista on naisia. Mutta kuten sanoit, sinä et feministinä ole kiinnostunut tasa-arvosta. Valitettavasti.- Nuori nainen
minulla EI ole mitään hävettävää. Kirjoitukseni perustuvat fakta tietoon. Olen lääkiksen opiskelija, ja kerään jatkuvasti tietoa tosiasioista. En tunne tarvetta selvitellä enempää.
- Nuori nainen
Nuori nainen kirjoitti:
minulla EI ole mitään hävettävää. Kirjoitukseni perustuvat fakta tietoon. Olen lääkiksen opiskelija, ja kerään jatkuvasti tietoa tosiasioista. En tunne tarvetta selvitellä enempää.
edennyt opinnoissani jo siihen pisteeseen että pystyn/voin vannoa Hippokrateen valan.
- menja
Nuori nainen kirjoitti:
Ota huomioon, että yhteiskunnallinen "tieto" on merkittävää vasta, kun sen osaa asettaa kontekstiinsa. Yhteiskuntatiede edellyttää vähän toisenlaista ajattelutapaa ja ymmärrystä kuin "faktojen" pänttäys ja väläyttely. Yhdellä tosiasialla ei ole juurikaan merkitystä, ennenkuin ymmärrät miksi ja miten siihen on tultu, mitkä kaikki muut ilmiöt siihen vaikuttavat...ja mitä foucault sanoi asiasta aikoinaan.. :D
Kun erilaisia tosiasioita löydät, mieti myös kuka ne on tuottanut ja miksi.
Mitä sivuaineita sinulla muuten on, vai kahlaatko pelkkää lääkistä..?
Mitä noihin 'tosiasioihin' tulee, taidan olla osittain samaa mieltä sekä sinun että Willen kanssa. - menja
Nuori nainen kirjoitti:
edennyt opinnoissani jo siihen pisteeseen että pystyn/voin vannoa Hippokrateen valan.
Melkein vastasin, mutta taidatkin tosiaan olla ihan vaan provo.
Provoradarini on näköjään heikentynyt. - Nuori nainen
menja kirjoitti:
Ota huomioon, että yhteiskunnallinen "tieto" on merkittävää vasta, kun sen osaa asettaa kontekstiinsa. Yhteiskuntatiede edellyttää vähän toisenlaista ajattelutapaa ja ymmärrystä kuin "faktojen" pänttäys ja väläyttely. Yhdellä tosiasialla ei ole juurikaan merkitystä, ennenkuin ymmärrät miksi ja miten siihen on tultu, mitkä kaikki muut ilmiöt siihen vaikuttavat...ja mitä foucault sanoi asiasta aikoinaan.. :D
Kun erilaisia tosiasioita löydät, mieti myös kuka ne on tuottanut ja miksi.
Mitä sivuaineita sinulla muuten on, vai kahlaatko pelkkää lääkistä..?
Mitä noihin 'tosiasioihin' tulee, taidan olla osittain samaa mieltä sekä sinun että Willen kanssa.vastaan sinulle. Pitäisihän sinunkin niinkuin minun (joka aion elättää itseni ...) ymmärtää sellainen asia, että emme voi yleisessä keskustelussa käyttää vain ja ainoastaan esim. asiantuntijakieltä?
Itse ainakin toivon niin että jokainen koneen käyttäjä ymmärtäisi termini.
Jos haluat, voin toki käyttää pelkkää LATINAA SEKOITETTUNA ALKUKREIKAN kieleen? Haluatko? - Nuori nainen
Nuori nainen kirjoitti:
vastaan sinulle. Pitäisihän sinunkin niinkuin minun (joka aion elättää itseni ...) ymmärtää sellainen asia, että emme voi yleisessä keskustelussa käyttää vain ja ainoastaan esim. asiantuntijakieltä?
Jos haluat, voin toki käyttää pelkkää LATINAA SEKOITETTUNA ALKUKREIKAN kieleen? Haluatko?Poistun nyt tältä illalta paikalta, ja toivotan Hyvää Yötä, kaikille.
- menja
Nuori nainen kirjoitti:
vastaan sinulle. Pitäisihän sinunkin niinkuin minun (joka aion elättää itseni ...) ymmärtää sellainen asia, että emme voi yleisessä keskustelussa käyttää vain ja ainoastaan esim. asiantuntijakieltä?
Jos haluat, voin toki käyttää pelkkää LATINAA SEKOITETTUNA ALKUKREIKAN kieleen? Haluatko?Justiinsa joo. :/
Kuka tässä mistään kielikikkailusta on puhunut?
Tarkoitinpahan vain, että noista sinun keräilemistäsi 'tosiasioista' ei ole mitään hyötyä, ellet ymmärrä itse niitten syitä ja seurauksia. faktasta faktan vuoksi on hyötyä vain pubivisoissa ym tietokilpailuissa. Oikeassa elämässä pitää tajuta tiedon merkitys ja osata soveltaa sitä, ymmärtää sen asiayhteyksiä (jos tuo konteksti oli liian vaikea sana) jne.
Mutta luulisi tuon kaiken olevan ihan normaalia kauraa siellä lääkiksessäkin.;)
(Sori, mutta uskon edelleen että olet provo...) - .........
Jotenkin sitäpaitsi koko ajatus, että kauhistellaan kun NAINEN tai MIES tai jonkun maan kansalainen pahoinpitelee ihmisen(lapsen,aikuisen,vanhuksen,naisen,miehen), on jotenkin outo. Kun kauheaa tässä on se, että joku pahoinpidellään. Tuo on tosiaan vieläkin vähän tabu, että myös naiset hakkaavat miehiä. Se ei ole ehkä fyysisesti yhtä kivuliasta, mutta henkisesti aivan yhtä kamalaa, ehkä kamalampaakin koska miehille tuo on vaikea asia myöntä että vaimo hakkaa. Ja kun loppujenlopuksi varmasti jokaisessa maassa on lapsi pahoinpidelty vanhemman, jonka pitäisi olla lapsen turva, tai jonkun muun toimesta. Jokaisessa maassa varmaan mieskin pahoinpidelty, ei sillä väliä onko nainen vai mies, onko oman maan kansalainen vai muun maan sekä nainenkin varmasti pahoinpidelty. Pahoinpitelijä on pahoinpitelijä, minua ei sinänsä hetkauta pahoinpitelijän kansalaisuus tai sukupuoli - ainahan nuo lapsiin kohdistuvat karmii eniten ja se on aina surullista, jos tekijänä on se lapselle tärkein ihminen, oma isä tai äiti(tai joku muu samassa asemassa oleva).
Häpeä se on, siitä ei käy kiertäminen yli eikä ympäri. Mutta ei asiaa voi sillä tavalla ottaa, että jos kyseessä toisen maan kansalainen tai eri sukupuolta oleva, niin voi niitä kiviä heitellä, ja jos osuukin samaan sukupuoleen tai oman maan mieheen/naiseen, niin se olisi sama kuin minä olisin pahoinpidellyt ihmisen (tämä muuten pätee kaikkiin muihinkin ihkuihin aiheisiin palstalla kuten ylipaino,alkoholismi, yleinen ihmisen pilaantuneisuus). Pahoinpitelijä on pahoinpitelijä. - oot.......
......... kirjoitti:
Jotenkin sitäpaitsi koko ajatus, että kauhistellaan kun NAINEN tai MIES tai jonkun maan kansalainen pahoinpitelee ihmisen(lapsen,aikuisen,vanhuksen,naisen,miehen), on jotenkin outo. Kun kauheaa tässä on se, että joku pahoinpidellään. Tuo on tosiaan vieläkin vähän tabu, että myös naiset hakkaavat miehiä. Se ei ole ehkä fyysisesti yhtä kivuliasta, mutta henkisesti aivan yhtä kamalaa, ehkä kamalampaakin koska miehille tuo on vaikea asia myöntä että vaimo hakkaa. Ja kun loppujenlopuksi varmasti jokaisessa maassa on lapsi pahoinpidelty vanhemman, jonka pitäisi olla lapsen turva, tai jonkun muun toimesta. Jokaisessa maassa varmaan mieskin pahoinpidelty, ei sillä väliä onko nainen vai mies, onko oman maan kansalainen vai muun maan sekä nainenkin varmasti pahoinpidelty. Pahoinpitelijä on pahoinpitelijä, minua ei sinänsä hetkauta pahoinpitelijän kansalaisuus tai sukupuoli - ainahan nuo lapsiin kohdistuvat karmii eniten ja se on aina surullista, jos tekijänä on se lapselle tärkein ihminen, oma isä tai äiti(tai joku muu samassa asemassa oleva).
Häpeä se on, siitä ei käy kiertäminen yli eikä ympäri. Mutta ei asiaa voi sillä tavalla ottaa, että jos kyseessä toisen maan kansalainen tai eri sukupuolta oleva, niin voi niitä kiviä heitellä, ja jos osuukin samaan sukupuoleen tai oman maan mieheen/naiseen, niin se olisi sama kuin minä olisin pahoinpidellyt ihmisen (tämä muuten pätee kaikkiin muihinkin ihkuihin aiheisiin palstalla kuten ylipaino,alkoholismi, yleinen ihmisen pilaantuneisuus). Pahoinpitelijä on pahoinpitelijä.ja se toinenki joka lääkäri jo oli oikessahan se oli. itse olen vammainen ja kirjoitusvirheitä tulee koska en milääääääään köydä aina sopivia näppäimiä.
- .......................
Nuori nainen kirjoitti:
Jos haluat, voin toki käyttää pelkkää LATINAA SEKOITETTUNA ALKUKREIKAN kieleen? Haluatko?tuodaan esille fakta tieto, jonka olet esittänyt täällä ilman asianmukaisia lähdetietoja, joissa mainitaan Suomen olevan 1. naisiin kohdistuvien väkivaltatilastojen kärkimaa? 2. Väkivaltatilastojen kärkimaa?
Jahka olet kahlannut ne kirjasi siellä läpi ilman tulosta, suosittelisin vielä etsimään sosiaalioppilaitosten kirjoista, ja kun sieltäkään et kyseistä tietoa et ole löytänyt, niin kehoittaisin olemaan vetämättä mielipiteitäsi faktatietoina esille, jos olet katsonut ja luonut mielipiteesi Mirja Pyykön, Punainen lanka tms. Muun ohjelman pohjalta.
Mitä taassen tuli mainostukseesi, että olet lääkkiksen opiskelija ja näin ollen ilmeisesti meidä tulisi luoda huomattavasti painavampi huomioon otto lausunnoillesi, huomioon ottaen sen seikan, että ainakin omasta mielestäsi olet ilmeisesti hitusen parempaa kansan ryhmää Suomessa, jossa juuri naisten tasa-arvoa ajavien ihmisten pitäisi kaikin puolin olla korottamatta ketään säätyyn tai arvoon nähden?
Toisekseen ja vain sivuraiteilla, onhan sinulle myöskin jo selvää, ettei älykkyytesi muodostu 3 vuotta hyvin menneistä opiskeluvuosista lukiossa, kenties jossain rannikkoseudulla ja onnistuneista pääsykokeista Turun yliopistoon? Vaan koko elämän kantavasta voimasta ja halusta kerätä tieota ja ennenkaikke kykyä nähdä saamasi tieto oikeassa valossa, sekä kykynä muodostaa mielipiteesi itsenäisesti, unohtamatta suhtautua kriittisesti annettuun informatioon?
- Petteri Punamulkku
Mitä tekemistä tällä on monikulttuuristen suhteiden kanssa? Perheväkivallalle on omakin palstansa. Sitä paitsi Suomi ei johda Euroopan mittakaavassa naisten pahoinpitelytilastoja.
- ddsadsadsa
suunnaton joukko miehiä, joita naiset pahoinpitelevät. He eivät vain viitsi siitä puhua ja toisaalta tässä pienessä maassa on myös niin lujassa kanta, että ainoastaan nainen voi tulla pahoinpidellyksi. Näin näitä miehiä välttämättä edes uskota, tai asialle vain naureskellaan.
Vaikkei taida ollakaan tilastoja, niin enpä usko, että miesten naisiinsa kohdistamia pahoinpitelyjä on ihan älyttömästi enemmän, kuin naisten suorittamia pahoinpitelyjä miehiään kohtaan. Miesten tekemät pahoinpitelyt vain on useammin raaempia. Tämä ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että väkivalta on aina väärin teki sitä kuka tahansa. - Mimimei
mutta täällä se on laila rangaistava teko eikä kollektiivisesti hyväksytty järjestyksenpito metodi.
Kukaan ei pidä vaimonhakkaajasta, jäljelle jääneekin vain valistus peruskoulussa? - Tilastonikkari...
"pieni maa, nimeltään Suomi. Maa joka johtaa euroopan mittakaavassa naisten pahoinpitely-ja tappamistilastoja."
Ei johda. Kaikki itäblokin maat menevät kirkkaasti edelle, jostain Turkista puhumattakaan. Suomen perheväkivalta on jotain Tanskan tasoa.
"Maa jossa oman maan kansalainen mies pahoinpitelee vaimoaan, (myöskin ikävä kyllä lapsiaan joskus.) joka myöskin on tämän pienen maan kansalainen."
Lapsen pahoinpitelijä on yli 70 % tapauksista lapsen äiti. Puolisoiden välisistä pahoinpitelyistä on vastuussa nainen vajaassa 50 % tapauksista. - tulee tässä
Suomessa vaimonhakkaaminen on rangaistava teko > < islamissa Koraanin mukaan vaimon lyöminen on miehen oikeus
Suomessa vaimonhakkaaminen kirjataan rikoksena > < islamimaissa kunniamurhat kirjataan - jos kirjataan - tilastoihin onnettomuuksina - Tarkistaja
>>On olemassa myös
Nuori nainen 12.12.2006 klo 17.56
pieni maa, nimeltään Suomi. Maa joka johtaa euroopan mittakaavassa naisten pahoinpitely-ja tappamistilastoja.>>
Tilastot?
>>Maa jossa oman maan kansalainen mies pahoinpitelee vaimoaan, (myöskin ikävä kyllä lapsiaan joskus.) joka myöskin on tämän pienen maan kansalainen.>>
???
>>Surullista mutta totta.>>
Ne tilastot...
>>Nainen usein vaikenee tapahtuneesta, tai ei uskalla kertoa kenellekään.>>
Kuinka usein?
>>Lukuisat lääkärit paikkailevat naisia, jotka ovat "jotenkin vain törmänneet ovenpieleen, kaapinkulmaan tms....."
Kuinka lukuisat lääkärit?
>>Ikävän usein ...
Kuinka usein?
...näille naisille käy niin että Ilta-lehti tai muu vastaava kirjoittaa pienen jutun asiasta. Tuskin havaittavan jutun.>>
Tilastot pahoinpitelytapausten uutisoinnista verrattuna tilastoituihin pahoinpitelytapauksiin?
>>Korjataan ensin oma tontti ja syytellään ja yleistetään vasta sitten, vai mitä?>>
Oletko varma, ettet itse juuri yleistänyt suomalaisia miehiä naisten hakkaajiksi ja tappajiksi? - Jose Al adb.
jos vaimo on hankala niin sitä pitää ojentaa.Se on miehen oikeus.
- whin
oikein ojentaa vaimoaan.
Mut EI hakata/pahoipidellä!!
Vaimollakin on aivot ja ymmärtää puhetta/eleitä, väittäisinpä, herkemmin kuin mies.
Ja mie ainakin ojennan miestäni, vaikkei se siitä tykkäiskään.
- maista joissakin
väkivaltatilastoissa kärkipäässä. Sen sijaan Itä-Euroopan maat pesevät Suomen kaikenlaisen väkivallan määrässä mennen tullen. Olemme menettäneet asemamme jopa itsemurhatilastojen kärkipäässä, nyt kun Itä-Euroopasta on alkanut vertailukelpoista tilastoa tulla.
Koko maailman mittakaavassa suomalainen väkivalta on mitätöntä.
"Per capita rates of violent death are twice as high in low- and middle-income countries as in the industrialized nations. In the Egyptian city of Alexandria, nearly half of all female murder victims are women who have been raped and are then killed by family members as an act of "cleansing." One third of rapes in Johannesburg are gang rapes, with boyfriends often participating. About 500 elderly women are killed each year in Tanzania as witches."- .................
Iso-Britannia johtaa.
Lukekaa niitä tilastoja oikein.
Ja toisekseen noi tilastot eivät ole edes vertailukelpoisia, koska otoksista puuttuu huomattava osa Eurooppalaisista ( esim. Norja puuttuu) valtioista. Osassa ei edes kerätä mitään tietoja, joten kyselyihinkin on vastattu ihan perheen kesken kahvipöydän ääressä, heh hehe ;)
Uskomatonta tämä naisten yritys leimata ja syyllistää Suomalaisia miehiä. Ja sitten ihmetellään miksi maailman terveimmästä poikalapsesta tulee niin sairas.
No hyviä ja kunnolisia naisia on maailma pullollaan, itselläni meni n. 10 vuotta hukkaan Suomalaisnaisten kanssa täällä, nyt onkin asia viimevuosina korjaantunut. Ja voin sanoa nutturapäät : MINÄ ELÄN TAAS :D
- kuules
Suomalaisten pahoinpitelytapaukset eivät katsos olekaan uskontoon sidollisia! Mutta vittumaisa on kun joku moraaliton muslimi perustelee ja puolustelee takojaan uskonnolla! :O :O
- Suhina67
uskonnolla ei voi perustella mitään väkivallantekoja, vaikka ainahan jostain yritetään syy löytää. Minulle on ihan sama, mitä syyksi väitetään, pahoipitely on ihan yhtä tuomittavaa, on sen takana kuka tahansa!
Tässä vielä hieman tilastoa väkivalta-asiasta:
http://www.optula.om.fi/uploads/c4b6ocmk3eysoyh.pdf
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455010Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121580Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481149- 131063
Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella10101981-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57759Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713