"Ei ole töitä"

itse havaittu

Ilmanmuuta palkkaus on paska, mutta paikkojakin kyllä on ja työtä löytyy jos oikeasti haluaa ja madaltaa rimaa sen verran, että 5000 euron palkkavaatimukset unohdetaan.

Itse ehdin olla työttömänä 4 päivää, saalistaen kaksi työpaikkaa itselleni.

Tämä taas kertoo seuraavaa. Joko te olette äärimmäisen huonoja ilmaisemaan itseänne, ottamaan haluamaansa tai sitten minä olen siinä äärimmäisen hyvä.
Ehkä kumpaakin?

4 päivää, kaksi työpaikkaa.

t. vapaaehtoisesti joskus aiemmin pitkäaikaistyötön.

Eli omasta kokemuksesta voin myös sanoa, että haluttomuus tehdä töitä vaikuttaa asiaan. Vika ei kuitenkaan ole kokonaan työttömissä. Valtion mielivaltainen hyväksikäyttö työttömiä kohtaan tulisi lopettaa ja kehittää sillä rahalla oikeita työpaikkoja.

Mutta kuten tiedämme tämä on muutaman sadan henkilön pussista pois, muutaman hyvätuloisen paperipyörittäjän työttömäksi laittamista.. eihän se vetele.

Eli kolikolla on tässäkin kaksi puolta. Paskat olosuhteet, mutta ei auta valittaminen, työtä saa jos haluaa ja on valmis uhraamaan alkuun jotain. Neuvottelutilanteessa älkää sitten myykö itseänne halvalla vaan pyrkikää kumpaakin tyydyttävään lopputulokseen.

31

1788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kukaan usko

Kyllä olet naurettavan lapsellinen. Turhaan täällä nimettömänä henkseleitäs paukuttelet. Sua ei usko kukaan.

• itse havaittu

Ei tässä ole kyse henkseleiden paukuttelusta tai etenkään siitä uskooko kukaan minua vai ei, vaan että tällä tasolla teidän työttömien tulisi toimia.

Rima matalammaksi rahojen suhteen ja töihin siitä.
        Itseluottamusta peliin.

• ......

Minä uskon.

• niin että
        itse havaittu kirjoitti:

Ei tässä ole kyse henkseleiden paukuttelusta tai etenkään siitä uskooko kukaan minua vai ei, vaan että tällä tasolla teidän työttömien tulisi toimia.

Itseluottamusta peliin.

Meillä jotka emme saa muuta kuin puolison armopaloja, ei mitään rimoja edes ole. Me olemme erinomainen todiste siitä, että kyse ei ole mistään palkasta. Luulotautia tuo, että kyse olisi siitä, että korvaukset ovat liian isoja.Selitäpä sitten, miksi tuhannet työttömät lähtevät harjoitteluun jollain viidelläsadalla ja tukitöihin, jos vaatimustaso on liian korkea?

• .........
        itse havaittu kirjoitti:

Itseluottamusta peliin.

joskus systeemi tekee töihin menemisen mahdottomaksi ilman kunnon korvausta.olen nyt itse ansiosidonnaisella ja muija duunissa,mutta oli aika jolloin oltiin molemmat peruspäivärahalla.
        toisen ei kannattanut mennä sorvin ääreen koska tuet pois toiselta...yhden ollessa maksumiehenä ainoastaan tilanne käy väistämättä hermoille ennemmin tai myöhemmin..
        olen vasta 2 kuukautta nauttinut ansiosidonnaista ja en hae uutta duunia vielä aktiivisesti mutta silmäilen toki työpaikkailmoitukset muutaman kerran viikossa.

• menin töihin
        itse havaittu kirjoitti:

Itseluottamusta peliin.

Olin ansio sidonnaisella ja sain asumistukea, menin määräaikaisksi töihin 4h/pv yksi kk ja sitten lisää yksi kk. Nyt työt loppui ainakin toistaiseksi.

Sain liitolta soviteltuna päivärahaa ja nyt tuli asumistuentarkistus, koska olen saanut niin paljon enemmän tässä viimeisessä tilissä ( muutama kesälomakorvaus pv.

Nyt minua rankaistaan työnteosta. Asumistuki loppuu ja joudun varmaan maksamaan takaisin ne kaksi kk jotka olin nostanut, vaikka olin laskenut kelan sivuilta, että olisin oikeutettu siihen. Ja nyt kun asumistuki menee poikki, niin ei varmaan voi edes hakea uutta moniin kuukausiin, kun on sitä omavastuuta.

Siis en tienannut mitään työssä, päinvastoin hommasin itseni sellaiseen liriin että täytyy alkaa itseänsä myymään, että pärjää siihen saakka kunnes asumistuki alkaa taas.

Onneksi löytyy yksi vapaaehtoinen maksaja, ja joka maksaa myös senverran riittävästi, ettei tarvitse lähteä kadulta etsimään.

• Se Aito Työtön
        niin että kirjoitti:

Meillä jotka emme saa muuta kuin puolison armopaloja, ei mitään rimoja edes ole. Me olemme erinomainen todiste siitä, että kyse ei ole mistään palkasta. Luulotautia tuo, että kyse olisi siitä, että korvaukset ovat liian isoja.Selitäpä sitten, miksi tuhannet työttömät lähtevät harjoitteluun jollain viidelläsadalla ja tukitöihin, jos vaatimustaso on liian korkea?

Ns. parempiosaisilta unohtuu poikkeuksetta se, kuinka paljon vahinko, sattuma, suhteet ja onni ovat vaikuttaneet heidän työllistymiseensä.

Siinä eivät ansiot tai oma asenne välttämättä merkitse mitään.

Lisäksi, jokainen meistä voi mennä haravoimaan naapurin pihamaata ja - jos ei tule ammutuksi - voi sitten retostella työllistyneenhän heti halutessaan.

• käsi raamatulle
        Se Aito Työtön kirjoitti:

Ns. parempiosaisilta unohtuu poikkeuksetta se, kuinka paljon vahinko, sattuma, suhteet ja onni ovat vaikuttaneet heidän työllistymiseensä.

Siinä eivät ansiot tai oma asenne välttämättä merkitse mitään.

Lisäksi, jokainen meistä voi mennä haravoimaan naapurin pihamaata ja - jos ei tule ammutuksi - voi sitten retostella työllistyneenhän heti halutessaan.

Harvemmin kyseessä on vahinko tai sattuma, vaan jumala.

Harva myöntää tätä tosiasiaa, se selittää miksi harva elää hyvää elämää.

• Ikityötön
        käsi raamatulle kirjoitti:

Harvemmin kyseessä on vahinko tai sattuma, vaan jumala.

Harva myöntää tätä tosiasiaa, se selittää miksi harva elää hyvää elämää.

Kun minut on täällä leimattu homoseksuaaliksi, niin jumala järjestää sen, etten saa töitä.

Rikkaat kun ei pääse taivaan valtakuntaan. Saman tien kaksi pääsee helvettiin, minä väitetyn homoseksuaalisuuden takia ja minun työni saanut hetero joka on rikastunut 1000 euron kuukausipalkallaan.

• miksen minä saa

Minä saan korvauksia nolla euroa. Mikä tahansa kelpaa. MINÄ HALUAN TÖITÄ NYT HETI, joten jos en saa, niin haista paska. Töitä saa aina nopeammin lyhyen työttömyyden jälkeen ja aina tarvitaan tuuria ja oikea paikka. Ainoa, mihin en ole valmis, on se, että perheelle aiheutuu työssäkäynnistä kustannuksia, ts. en lähde harjoittelemaan pk-seudulle täältä 600 km:n päästä, koska silloin mies joutuisi matkamaan asumisestani ja matkoistani, tai vaihtoehtoisesti en näkisi perhettäni ollenkaan ja asuisin metsässä.

• kehnompi

Saatuani 53-vuotisena lopputilin "saatteena kipurahoja" olin varautunut muutaman kuukauden lomailuun.
      Kotona ehdin olemaan 13 kalenteripäivää ennen kuin minulle tarjottiin askarointia.
      EI työkkärin toimesta.
      Määräaikainen työ. Vieraalla paikkakunnalla. Matkakorvaukset, päivärahat ja laadukas majoitus järjestetty työnantajan toimesta.
      Päiväpalkka 200E.

Edellytyksenä oli lähtövalmius, halukkuus uuden oppimiseen ja mukautuminen uusiin olosuhteisiin myös kelloon katsomatta.
      Duuni kesti 7kk jonka jälkeenkään ei ole tarvinnut itse töitä hakea.
      Kotipaikkakunnalta niitä ei ole löytynyt.
      Kestoiltaan 2pv - 7kk.
      Paras päiväpalkka normaalilla työajalla 440E, EU-sponssaamia viikon projekteja.

Välillä pidin mielelläni lomanpätkiäkin.
      Ainoa harmi oli soviteltujen päivärahojen vähäisyys lomailuajoilta.

Joten, oikeassa olet!
      Jos on halua, jotain osaamista, eikä aseta turhia reunaehtoja niintöitä saa ikääntyneempänäkin!

• mulle tietämättömälle

..soviteltu päiväraha loma-ajoilta? En ymmärrä, miten se on mahdollista.

• kehnompi
        mulle tietämättömälle kirjoitti:

..soviteltu päiväraha loma-ajoilta? En ymmärrä, miten se on mahdollista.

Työttömyyspäivät kotimaassa ovat mielestäni lomaa!
        EU-alueen työnhakupäivät ovat "ikään kuin" lomaa!
        EU-alueen ulkopuolelle suuntautuvat matkat, sitä viikko/vuosi lukuunottamatta, täytyy ilmoittaa "en ole käytettävissä enkä hae korvauksia".

Lienevät käsitekysymyksiä.
        Kaikkien työkkäriin ilmoittamieni vuosien (työttömyyspätkien) aikana sieltä ei ole oltu yhteydessä minuun.
        Jokaisen pätkän olen ilmoittanut sinne ja palkkatodistuksen kera kassaani.

Auttoiko?

• päiväraha
        kehnompi kirjoitti:

Työttömyyspäivät kotimaassa ovat mielestäni lomaa!
        EU-alueen työnhakupäivät ovat "ikään kuin" lomaa!
        EU-alueen ulkopuolelle suuntautuvat matkat, sitä viikko/vuosi lukuunottamatta, täytyy ilmoittaa "en ole käytettävissä enkä hae korvauksia".

Lienevät käsitekysymyksiä.
        Kaikkien työkkäriin ilmoittamieni vuosien (työttömyyspätkien) aikana sieltä ei ole oltu yhteydessä minuun.
        Jokaisen pätkän olen ilmoittanut sinne ja palkkatodistuksen kera kassaani.

Auttoiko?

Soviteltu päiväraha, ei auta. Kun jos olet päivän kokonaan työtön, saat siltä päivältä sen päivärahan, mikä sinulle on laskettu. Poikkeuksena työt, jos esim. teet kuukauden aikana työtä, johon ei työaikoja pysty määrittelemään erikseen.

• kehnompi
        päiväraha kirjoitti:

Soviteltu päiväraha, ei auta. Kun jos olet päivän kokonaan työtön, saat siltä päivältä sen päivärahan, mikä sinulle on laskettu. Poikkeuksena työt, jos esim. teet kuukauden aikana työtä, johon ei työaikoja pysty määrittelemään erikseen.

Et ole ollut tilanteessa jossa asiallinen, kokopäiväpalkka syö puolet pois.

Suosittelen kokeilua!

Tuon perkeleen puolituksen ja asumiskustannusten vähennysoikeudettomuuden vuoksi, lopetin sillä leikkimisen!

• vaan ollut
        kehnompi kirjoitti:

Et ole ollut tilanteessa jossa asiallinen, kokopäiväpalkka syö puolet pois.

Suosittelen kokeilua!

Tuon perkeleen puolituksen ja asumiskustannusten vähennysoikeudettomuuden vuoksi, lopetin sillä leikkimisen!

Olen tehnyt pientä sivutyötä. Työttömyyskorvauksesta vähennettiin 50% brutto. Kyllä se näillä pienillä tuloilla silti kannatti. Tärkeintä oli se, että sai tuntea edes vähän itsensä tarpeelliseksi. Toki etu oli se, ettei työ ollut kaukana eikä esim. matkakustannuksia tullut.

• sama kun yllä
        vaan ollut kirjoitti:

Olen tehnyt pientä sivutyötä. Työttömyyskorvauksesta vähennettiin 50% brutto. Kyllä se näillä pienillä tuloilla silti kannatti. Tärkeintä oli se, että sai tuntea edes vähän itsensä tarpeelliseksi. Toki etu oli se, ettei työ ollut kaukana eikä esim. matkakustannuksia tullut.

Minulle kävi kuten kerroit plus, että asumistuki loppui ja luultavasti tulee myös takaisin maksua.

Kaksi kk 4h/tunti soviteltuna vei minut täysin kuseen. Kun laskee että sen asumistuenkin menetti ehkä pitkäksikin aikaa, minulla tuli taloudellisesti miinusta käydä töissä.

Ja tämä on tosi kertomus, ei mikään provo. Joutuisin nyt menemään sossuun kun kävin töissä, mutta en mene valitsen sen häpeän että mies antaa rahaa.

• sossusta
        sama kun yllä kirjoitti:

Minulle kävi kuten kerroit plus, että asumistuki loppui ja luultavasti tulee myös takaisin maksua.

Kaksi kk 4h/tunti soviteltuna vei minut täysin kuseen. Kun laskee että sen asumistuenkin menetti ehkä pitkäksikin aikaa, minulla tuli taloudellisesti miinusta käydä töissä.

Ja tämä on tosi kertomus, ei mikään provo. Joutuisin nyt menemään sossuun kun kävin töissä, mutta en mene valitsen sen häpeän että mies antaa rahaa.

Eli asut erillään ja mies antaa rahaa? Jos taas asut puolisosi kanssa yhdessä, niin tuskin sossusta on oikeutta mitään saada. Ei ole nykyään nollatuloilaisena tullut mieleenkään moinen.

• asun yksin
        sossusta kirjoitti:

Eli asut erillään ja mies antaa rahaa? Jos taas asut puolisosi kanssa yhdessä, niin tuskin sossusta on oikeutta mitään saada. Ei ole nykyään nollatuloilaisena tullut mieleenkään moinen.

Asun yksin. Taloudellisesti en pärjää kun käyn osa-aikaisena töissä. Asiosidonnaisella pärjään nipin napin asumistuen kera.

Vuokra on 455e. Ihan tavallinen kaupungin vuokra-asunto 38neliöä. Asiosidonnainen brutto n.800e. Osa-aikaisesta työstä tuli parin kesälomapäivän kanssa toisesta ja viimeisestä kk. n.1200e brutto. Ja liiton rahaa ei soviteltuna tullut. Nyt olen takaisin taas ansiosid. 800e brutto ja siis ilman asumistukea.

Netoista en voi puhua kun en niitä summia muista, muistan vain brutot kun olin KELAssa ja siellä ne katsottiin. Nettoja en voi tarkastaa kun olen "miesystävän" asunnolla ja en näe papereitani.Eikä ne summat minua edes kiinnosta, ainoa tietoni niistä on, että liian vähän.

"Miesystävä" tai miksi sitä sitten kutsuttaisiin, antaa rahaa kun pyydän. Onneksi ei tarvitse lähteä vielä kadulta etsimään.

• kirjoittelette

jätätte aina oleellisia asioita kertomatta
      -alanne
      -työkokemuksen määrän
      -sukupuolen
      -asuinpaikan
      -koulutuksen

Nuo ovat ne ratkaisevat tekijät työn saannissa. Minunkaan puolisoni ei ole ikinä edes hakenut töitä, mutta hän on saanut ensimmäisen paikkansa suhteella ja siitä kehittynyt ydinosaajaksi ja tullut sellaiseksi, että kutsutaan töihin. Siinä on taustalla 20v työkokemus ja spesiaalikoulutus.

• tärkein

perhesuhteenne. Jos olet poikamies, jolla ei ole äitiyslomia välissä, niin oletko ihan samalla viivalla nelikymppisen laman aikana lapsia hoitaneen uudelleenkouluttautuneen nelikymppisen naisen kanssa?

• siellä

Ja mitä tyydytystä sinä siitä saat että kehuskelet täällä huoraamisellasi.

• viesti?
        siellä kirjoitti:

Ja mitä tyydytystä sinä siitä saat että kehuskelet täällä huoraamisellasi.

Siis mitä? Itsellä työn saanti todella kiven takana, mutta mies saanut ekan paikan suhteilla. Mielelläni kysyisin ikää, mutta kun itsellä on murrosikäisiä avioliitossa syntyneitä lapsia, eivätkä he käyttäydy keskustelupalstoilla noin ala-arvoisesti, joten tuo lienee vain iästä riippumatonta typeryyttä.

• kehnompi

Luettelosi on asiallinen!
        Liittyy kyllä enemmän koulutettuun hankilöön.

Eräs sukulaismieheni, 50 , on täysin vailla ammatillista koulutusta mutta hänelle riittää töitä asuinpaikasta, pieni kaakkois-suomalainen kaupunki, huolimatta.

Vahvuudet:
        -yksin eläjä
        -ryhtyy tekemään mitä tahansa hänelle uskaltaa antaa, etupäässä metallialaan liittyviä "hanttihommia".
        -lähtee milloin vain
        -menee sinne missä tarvitaan
        -tekee sellaista työpäivää kuin tarvitaan
        -tulee sovittuna aikana sovitulle paikalle selvin päin
        -tulee toimeen työkavereiden kanssa

Näillä eväillä, välillä työttömyyspätkiä, vuosiansiot noin 40000 - 45000E.
        Huomattava osa muodostuu ylitöistä ja toisten hylkimistä "paskahommista".
        = haalausta, siivousta, raivaamista, pukamista ym.

Satunnaisen työttömyyden jälkeen hänetkin haetaan töihin.
        On vakituisessa suhteessa yhteen PK-yritykseen.

Itselläni on kohtalainen koulutus ja "epätavallisen" monipuolinen työkokemus.
        Sukulaisukollani vain ennakkoluuloton asenne ja aito halu työnteolla elättää itsensä.
        Hyvin on mennyt kummallakin!

• sitä se on
        viesti? kirjoitti:

Siis mitä? Itsellä työn saanti todella kiven takana, mutta mies saanut ekan paikan suhteilla. Mielelläni kysyisin ikää, mutta kun itsellä on murrosikäisiä avioliitossa syntyneitä lapsia, eivätkä he käyttäydy keskustelupalstoilla noin ala-arvoisesti, joten tuo lienee vain iästä riippumatonta typeryyttä.

Niin yhteikunta pakottaa aikuisia puolisoita elatusvelvollisiksi toiselle aikuiselle. No mitä väliä onko naimisissa vai ei. jokatapauksessa kun olet toisen elätettävänä joudut huoraamaan.

Siis tarkoittaa sitä että kun olet taloudellisesti riippuvainen toisesta oli se sitten aviopuoliso tai muu salarakas, joudut olemaan kusi sukassa elättinä. El kannata mököttää eikä ratkuttaa, et uskalla edes kiukutella, siis elät kuin huorat. Kiellät itsesi.

Olkoon asiaton viesti. Olen itsekin 50 v ja täysin taloudellisesti toisen armoilla ja riippuvainen kaikesta. Ja minä kyllä tiedän mikä olen, täysin kieltänyt itsensä ihminen toisen armoilla huorana. Ehkä sinä olet niin yksinkertainen ettet ymmärrä asemaasi.

• minua
        kehnompi kirjoitti:

Luettelosi on asiallinen!
        Liittyy kyllä enemmän koulutettuun hankilöön.

Eräs sukulaismieheni, 50 , on täysin vailla ammatillista koulutusta mutta hänelle riittää töitä asuinpaikasta, pieni kaakkois-suomalainen kaupunki, huolimatta.

Vahvuudet:
        -yksin eläjä
        -ryhtyy tekemään mitä tahansa hänelle uskaltaa antaa, etupäässä metallialaan liittyviä "hanttihommia".
        -lähtee milloin vain
        -menee sinne missä tarvitaan
        -tekee sellaista työpäivää kuin tarvitaan
        -tulee sovittuna aikana sovitulle paikalle selvin päin
        -tulee toimeen työkavereiden kanssa

Näillä eväillä, välillä työttömyyspätkiä, vuosiansiot noin 40000 - 45000E.
        Huomattava osa muodostuu ylitöistä ja toisten hylkimistä "paskahommista".
        = haalausta, siivousta, raivaamista, pukamista ym.

Satunnaisen työttömyyden jälkeen hänetkin haetaan töihin.
        On vakituisessa suhteessa yhteen PK-yritykseen.

Itselläni on kohtalainen koulutus ja "epätavallisen" monipuolinen työkokemus.
        Sukulaisukollani vain ennakkoluuloton asenne ja aito halu työnteolla elättää itsensä.
        Hyvin on mennyt kummallakin!

Eipä minua nelikymppistä 50-kiloista naista täällä kaupungissa pohjois-Suomessa ole otettu metallialan töihin, vaikka nuorna tyttönä tein raskasta tehdastyötä kesätyössä. Kyllä selvin päin töihin meno on itsestään selvää suurimmalle osalle, alkoholisteja taas löytyy ihan vakkarityöläisistä ja johtajistakin, täytyy olla aika nuori jos sitä ei tiedä.

• vastaapa tähän

Kun työtön menee tukityöhaastatteluun, johon on kutsuttu muitakin. Niin jos hän saa paikan, hän on työhaluinen, mutta jos ei saa, niin hän on työhaluton, eikä edes halua töihin? Kokemukseni mukaan osoituspaikkoihin kutsutaan 2-6 henkilöä. Eli esim. neljästä se joka saa paikan on työhaluinen ja loput eivät halua töitä, kun jäävät edelleen työttömäksi, niinkö? Asia on mustavalkoinen tässä tapauksessa. Jokainen näistä todennäköisesti on hakenut töitä muutenkin, ainakin kaikki työttömät, jotka itse tietävät, hakevat, mutta minä en missään alkkispiireissä liikukaan.

• kieltäytyjä

madallettu on. Täällä on vain osa-aikasiivouksia ja jos haluaa täyden työpäivän pitää mennä kahteen firmaan. Toisesta paikasta vero on noin puolet palkasta. Jos työt loppuu niin ansiosidonnaista saa vain toisen työsuhteen (päätoimisen) palkan perusteella eikä molempien. Kun yrittää vaihtaa alaa, vaikka kaupan harjoittelijaksi jossa olisi paremmat iltalisät jne. niin sanotaan että siivoaisit nyt vaan ja kun sulla on ikääkin (viiskymppinen). Jos haluan koulutukseen niin joudun maksaan itse kun olen osa-aikatyössä. Elän 20 h viikkotunneilla, en saa edes soviteltua. Miksi en, sitä olen tässä ihmetellyt kun eivät pysty kuitenkaan tarjoamaan kokoaikatyötä, ei oma työnantaja eikä työkkäri. Kait siksi kun en ole huolinut yhden tunnin aamutyötä per päivä sen lisäksi kun teen osa-aikahommat yöllä, oon kuulemma työstäkieltäytyjä. Niin olenkin.

• verokorjaus

Veron määrä ei riipu työpaikkojen määrästä, vaan tulojen määrästä. Eli jos saat yhdestä paikasta 1000 euroa ja maksat siitä veroa vaikkapa 20% ja toisesta 100 euroa ja siitä 50 %, niin vero on tasan sama jos saisit yhdestä paikasta 1100 euroa. Tätä on tälläkin palstalla selostettu sataan kertaan, mutta turhaan. Mutta muuten sympatiat ovat puolellasi. Lopullisessa verotuksessa kuitenkin kaikki tulot lasketaan aina yhteen eikä sillä ole mitään merkitystä onko tulot hankittu yhdestä vai viidestä eri paikasta, jos summa on sama. Toki sitten työssäkäynnin kustannuksia on monesta paikasta enemmän kuin yhdestä.

• kieltäytyjä
        verokorjaus kirjoitti:

Veron määrä ei riipu työpaikkojen määrästä, vaan tulojen määrästä. Eli jos saat yhdestä paikasta 1000 euroa ja maksat siitä veroa vaikkapa 20% ja toisesta 100 euroa ja siitä 50 %, niin vero on tasan sama jos saisit yhdestä paikasta 1100 euroa. Tätä on tälläkin palstalla selostettu sataan kertaan, mutta turhaan. Mutta muuten sympatiat ovat puolellasi. Lopullisessa verotuksessa kuitenkin kaikki tulot lasketaan aina yhteen eikä sillä ole mitään merkitystä onko tulot hankittu yhdestä vai viidestä eri paikasta, jos summa on sama. Toki sitten työssäkäynnin kustannuksia on monesta paikasta enemmän kuin yhdestä.

vaan eipä lämmitä vaikka verotuksessa tulot lasketaan yhteen, kun liitossa ei sitä tehdä jos jäisin työttömäksi. Tosin, en saa liitosta nytkään mitään joten sama se. Mitäpä näistä. Joskus vain en tiedä itkeä vai nauraa tätä tilannetta, johon en koskaan uskonut joutuvani. Taidan kuitenkin naureskella. :DDD

• Työmarkkinatukimies

On töitä ja haettu paljon, minulla on kaksi ammattitutkintoa ja palkkatoivomusta en yleensä esitä, mutta jos sitä kysytään vastaan että 1200 euroa/kk. Tuohan on yli kaksikertaa pienempi kuin keskipalkka.

No töitä en kutenkaan saa vaikka osaan ilmaista itseäni hyvin, eli jos minulta kysytään haastattelussa että "haluatko tämän työpaikan" vastaan aina että "kyllä".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe