Mitäpä tehdä, kun äitikin on narsisti, eikä hyväksy tyttärensä avioeroa, "mitä nyt muutkin sanovat"? Ja itsepä olen valinnut jne jne. Ystävät ovat kaikonneet yhteydenpidon vaikeudesta johtuen vuosien varrella. Tuttavat luulevat tätä liittoa taivaaksi, onhan kaikki ulkoisesti niin ylellistä, upeaa.
Luulin olleeni tarkka valitessani miestä, sosiaalinen, älykäs, miksei komeakin (sinänsä sivuseikka, mutta ensihuumassa vaikuttaa toki), hyvästä perheestä, sopivasti kunnianhimoa ja suunnitelmia. Joo, sain kaverin, joka kaulailee presidenttien ja johtajien kanssa samoissa kuvissa, ja on lyönyt minut kaikella tavalla kultaisen häkin äärimmäiseen nurkkaan. Edes opintoja en saa suorittaa loppuun, siinähän voisi olla keino paeta! Yliopistoon oli silti aikoinaan pakko kirjautua (tietysti tosissaan halusinkin), se sopii yleiskuvaan paremmin, mutta kirjoilla saankin olla lopun ikää hänen mielestään. Nyt salaa olen tehnyt viimeisiä opintoviikkoja ja gradua yön pimeydessä, keväällä aion saada sen valmiiksi. Lapset ovat jo koululaisia, minulla on mahdollisuus varastaa vähän aikaa itsellenikin. Olen vuoden sisällä puhjennut kukoistukseen. En suostu enää rankaisemaan itseäni, en tee itsestäni rumaa siinä toivossa että hän vihdoin jättäisi, enkä muutenkaan pilaa enää elämääni. Minusta on tullut itsekäs. Olen upeassa työssä ihanien työkavereiden ympäröimänä. Tämä loppuu taas aikanaan, mutta olen saanut ympärilleni verkoston, joka arvostaa minua sellaisena kuin oikeasti olen. Nämä siteet eivät katkea tällä kertaa.
En minä vaan tiedä, mitä tapahtui aikoinaan. Luulin olleeni fiksu nuori nainen, ei mitenkään ylitse muiden, mutta tavallinen pärjäävä ihminen. Ja sitten eräänä päivänä huomasin olevani helvetissä. Ammattimalli, joka kuulemma oli rumin ihminen maailmassa, opiskelija, erään järjestön aktiivinen puheenjohtaja yms., joka kuulemma oli typerin ihminen maailmassa. Pitkän pohjustuksen jälkeen, hivuttaen, minä hitto aloin uskoa tämän kaiken!! Ja jos en uskonut, olin polilla.
Ja mitä sanoi äitini, oletettu turvani? Eihän sitä nyt erota voi, mitä kaikki siitä sitten sanovat? Ja onhan kaikki niin hyvin MUUTEN. Tikit päässä ja jalassa, pysyvästä unettomuudesta kärsivänä, ystävät karkotettuna, henkisesti lukkojen takana ei ole paljon vaihtoehtoja, kun viimeinenkin oljenkorsi katkeaa.
Nyt vihdoin olen myös äidille onnistunut sanomaan, että en aio enää miellyttää yhtikäs ketään. Tästä eteenpäin elän lapsilleni ja itselleni, kaikki muu tapahtuu sen mukaan, mitä ITSE haluan. Ehkä se vihdoin onnistuu. Uusi verkkoni on vahva, pidän siitä kiinni, ja se onnistuu, koska se liittyy työhöni. Edes mies ei voi sitä estää. Kun hän yrittää estää esim. jotain menoa, voin pyytää virkamääräyksen pomolta. Siihen ei miehellä ole mitään sanomista, koska hän ei halua asioiden paisuvan seinistä ulos. Ulospäin kaiken toki pitää näyttää hyvältä...
Jospa mies itse vihdoin kyllästyisi, ja hakisi eroa. Tuskin. Itse en voi, koska jo nyt tiedän, että loppuelämä olisi varjojen pelkäämistä. Ei kukaan oikeasti voi suojella, lähestymiskiellot ym. ovat todella naurettavia. Nyt voin nukkua sormi hälytysnumeron näppäimellä, kun tiedän missä uhka on, kuulen askeleet. Mitäpä sitten, kun uhka tulee näkymättömäksi? Vapautta en pyytämällä saa, lapsetkin hän jollain konstilla vie, jos liikaa uhittelen. Mehän olemme hänen omaisuuttaan.
Lapsiin hän ei koske, he ovat hänen arvo-omaisuuttaan, osa häntä. Eivätkä lapset todista myöskään äitinsä fyysistä kärsimystä. Pienillä on onneksi hyvät unenlahjat. Tulevasta en tiedä.
Tätä en tilannut
16
2021
Vastaukset
- Henkka
Näyttää siltä että olet miettinyt miten toimit. Elät oman mielesi mukaan, etkä toimi enää miehesi sätkynukkena. Siinä on miehellä miettimistä miten toimia ja suhtautua asiaan.
Joko alkaa räyhätä ja turpaan tulee, mutta sitten mene ja tee ilmoitus virkavallalle. Sepä onkin sitten aika huono juttu tälle kiiltokuva-miehellesi ja eroa ajatellen vahvistaa sinun asemia lapsiin liittyen.
Tai sitten hyväksyy ja tajuaa tilanteen (ei ole kyllä kovin todennäköistä) ja sinä saat keskittyä myös omaan elämään. Jos näin käy niin sitten sinun on mietittävä, vieläkö haluat elää saman ihmisen kanssa, vaikka tämä uusi elämä olisikin sinua paremmin huomioon ottavaa. Tilanne on silti huimasti parempi kuin nyt.
Sitten on vielä se mahdollisuus että mies aikansa ihmettelee ja murisee tilanteelle ja huomaa ettei voi elää sinun kanssa jos et eläkkään enää hänelle ja todellakin ehdottaa sinulle eroa ja ehkä voittekin hoitaa sen järkevästi kaikkien osapuolien oikeuksia kunnioittaen.
Äidistäsi sen verran että hän on vanhanaikainen ihminen jolle siisti ulkokuori ja se mitä muut ajattelevat on tärkeää. Ei äitisi ole varmastikkaan paha ihminen, mutta jotenkin tuon oman ajattelutapansa vanki, jopa siinä määrin ettei ymmärrä ja tahdo myöntää tyttärensä parasta.
Onnea muuten opintojen loppuun saamisesta, vähiin käy ennen kuin loppuu! - minä vaan
En nyt tiedä onko tästä paljon apua, mutta...
jos sinulla on konkreettisia todisteita väkivallasta, mene ihmeessä poliisin puheille ja nosta syyte. Kannattaa myös katsoa lähistön turvakodit, jotta voit lasten kanssa lähteä.
Hyvä, että olet kestänyt. Mutta onko järkeä elää tuollaisessa liitossa?- minä vaan
Jos olet ammattimalli, et todellakaan ole ruma, vaikka miehesi niin väittääkin. Etkä myöskään ole tyhmä, usko pois. Miehesi vain haluaa alistaa sinua pönkittääkseen entisestäänkin ylipaisunutta egoaan.
- Inxj
Sori vaan mutta ironiaa ei voi olla huomaamatta; valitsit miehesi sen mukaan miten hänestä voit hyötyä, mutta jouduitkin itse hyväksikäytetyn asemaan. Hyvä puoli asiassa lienee että kokemus näyttää ainakin opettaneen sinulle mitkä asiat elämässä on oikeesti tärkeitä; toivottavasti saat ennenpitkää tilaisuuden elää vapaana, nyt kun osaat viimeinkin arvostaa substanssia ulkokuoren sijaan.
- jeps.
Meinasin sanoa juuri jotain vastaavaa...
- lapsia!
Eivät ne lapset koskaan nuku, vaikka niin luulisi...
- itse koko lapsuuden nukkuvaa teeskennellyt :( - Kultainen häkki
Niin, en etsinyt oikeastaan materiaa, etsin turvaa. Vaikka menestyin nuorena ihan mukavasti, olin hirvittävän epävarma itsestäni, itsetuntoni oli lähellä nollaa. Miehessä ihastutti se suuri itsevarmuus, se teki vaikutuksen. Itse olen perinteitä rakastava erämaan erakko, joten en piittaa tästä maallisesta puolesta kovin paljon. Se myös rassaa tässä suhteessa, koska hän haluaa materiaa lisää ja lisää, minä vähemmän ja vähemmän. Oman elämäni kohokohta voi olla Foucault ja suklaalevy, hänelle se on uusi kotiteatteri tai auto. Seurusteluaikana tämä äärimmäisyys ei tullut esiin, sen hän osasi peittää näennäisellä vaatimattomuudella.
Lapset, nuo ihanaiset. Kyllä tietävät, että isänsä on vaikea, mutta toistaiseki eivät muuta. Ei mies hölmö ole, hän tietää, että lapset kertovat koulussa kaiken. Hän on varovainen, ei hän kaipaa todistajia. Fyysisyys on vähentynyt lähes olemattomiin ja sekin "vaatimatonta" entiseen verrattuna, mutta se on tietysti siirtynyt hankisen puolelle. Hänen mielestään henkinen ei ole väärin, hän vain kertoo mielipiteensä - ihan kaikesta.
Kyllä ajattelen lapsia, koko ajan. Juuri heidän vuokseen en tiedä mitä teen. Jos jään, miten tämä kaikki vaikuttaa, jos lähden, mitä sitten mahdollisesti tapahtuu. Hän ei luovu omaisuudestaan suosiolla. Yksinäisenä voisin ehkä paeta, mutta nuo lapset tarvitsevat elämän rutiinit.- on vanhempien
välinen suhde.
Jos tunnekylmyys ja rakkaudettomuus vallitsee vanhempien välillä, millaisen mallin oppivatkaan?
Rakkauden ja toisten erillaisuudenkin hyväksyvässä ilmapiirissä kasvanut ja varttunut lapsi saa parhaimman perinnön, eikä sitä mikään materia voi korvata.
Meillä jouduttiin valitsemaan olosuhteidenkin pakosta. Valitsin turvallisen ja ainoan oikean vaihtoehdon.
Oikein kylmää, kun luin aloittajan aloitusviestin, ihan kuin olisi omasta elämästä ollut seitsemisen vuotta sitten.
Kulissit kaatuivat, mutta henki säilyi ja mielenterveys, ja lapset muistelevat tiilitalon ja materian aikaa kiitellen minua, äitiään, että ymmärsin lähteä ja viedä heidätkin turvaan. Uusi elämä alkoi, niukempi materialistisesti, mutta niin rikkaampi, eheämpi ja turvallisempi muutoin.
Parempaa ja turvallisempaa tulevaisuutta kaikille toivon hartaasti.
Toista ei voi muuttaa. Ajattelutapa muuttui, sitä myötä kaikki muukin.:))
Kirjoitit:
"Kyllä ajattelen lapsia, koko ajan. Juuri heidän vuokseen en tiedä mitä teen. Jos jään, miten tämä kaikki vaikuttaa, jos lähden, mitä sitten mahdollisesti tapahtuu. Hän ei luovu omaisuudestaan suosiolla. Yksinäisenä voisin ehkä paeta, mutta nuo lapset tarvitsevat elämän rutiinit."
Kysy itseltäsi, mitä kuuluu elämän rutiineihin? Mitkä ovat perustarpeesi?
Kärjistän hieman. Mitä teet materialla jos makaat hautausmaalla puupalttoossa, pahimmassa tapauksessa lapsesikin?
Perustarve on mielestäni turvallisuus, ilman sitä ei ruokakaan maistu eikä millään ole mitään väliä.
Niin, toivon sinulle ja perheellesi viisautta elämää kantaviin ratkaisuihin. Uskalla ajatella itse.
t. ex- häkkilintu :))
- Kultainen häkki
on vanhempien kirjoitti:
välinen suhde.
Jos tunnekylmyys ja rakkaudettomuus vallitsee vanhempien välillä, millaisen mallin oppivatkaan?
Rakkauden ja toisten erillaisuudenkin hyväksyvässä ilmapiirissä kasvanut ja varttunut lapsi saa parhaimman perinnön, eikä sitä mikään materia voi korvata.
Meillä jouduttiin valitsemaan olosuhteidenkin pakosta. Valitsin turvallisen ja ainoan oikean vaihtoehdon.
Oikein kylmää, kun luin aloittajan aloitusviestin, ihan kuin olisi omasta elämästä ollut seitsemisen vuotta sitten.
Kulissit kaatuivat, mutta henki säilyi ja mielenterveys, ja lapset muistelevat tiilitalon ja materian aikaa kiitellen minua, äitiään, että ymmärsin lähteä ja viedä heidätkin turvaan. Uusi elämä alkoi, niukempi materialistisesti, mutta niin rikkaampi, eheämpi ja turvallisempi muutoin.
Parempaa ja turvallisempaa tulevaisuutta kaikille toivon hartaasti.
Toista ei voi muuttaa. Ajattelutapa muuttui, sitä myötä kaikki muukin.:))
Kirjoitit:
"Kyllä ajattelen lapsia, koko ajan. Juuri heidän vuokseen en tiedä mitä teen. Jos jään, miten tämä kaikki vaikuttaa, jos lähden, mitä sitten mahdollisesti tapahtuu. Hän ei luovu omaisuudestaan suosiolla. Yksinäisenä voisin ehkä paeta, mutta nuo lapset tarvitsevat elämän rutiinit."
Kysy itseltäsi, mitä kuuluu elämän rutiineihin? Mitkä ovat perustarpeesi?
Kärjistän hieman. Mitä teet materialla jos makaat hautausmaalla puupalttoossa, pahimmassa tapauksessa lapsesikin?
Perustarve on mielestäni turvallisuus, ilman sitä ei ruokakaan maistu eikä millään ole mitään väliä.
Niin, toivon sinulle ja perheellesi viisautta elämää kantaviin ratkaisuihin. Uskalla ajatella itse.
t. ex- häkkilintu :))
Tarkoitan omaisuudella meitä, lapsia ja minua. En usko että hän päästää minua elävänä. Viis materiasta, sen hän saa pitää.
- piskun
Kultainen häkki kirjoitti:
Tarkoitan omaisuudella meitä, lapsia ja minua. En usko että hän päästää minua elävänä. Viis materiasta, sen hän saa pitää.
Juuri näin sinua pidetään häkissä - pelon avulla. Todellisuudessa väkivaltainen mies on suuri raukka, joka ei halua maailman saavan tietää kulissien takaisesta luonteestaan, joka on aivan muuta kuin ulospäin esitetty. Hänen suurin pelkonsa on paljastuminen, kasvojen menetys. Tästä syystä sinun itsesi ei kannata piilotella ja esittää yhdessä hänen kanssaan täydellistä perhettä, vaan kertoa ulkopuolisille asioiden oikea laita ja uhata miestä vaikka iltalehdille paljastamisella. Suomalainen psykopaatti ei tule perääsi, kun olet hankkinut eron, koska häneltä puuttuu intohimo, puuttuu rakkaus. Omistukset voi aina korvata uusilla ja koska tekin olette hänelle vain omaisuutta, hän ei välitä teistä sen enempää yksilöinä, kunhan kerran riuhtaiset itsesi irti. Suomalaiset narsistit eivät tee kunniamurhia, he välittävät vain itsestään. Mutta ero on suunniteltava yksityiskohtaisesti hyvin ja valmisteltava salassa ja lakimihen neuvojen avulla, että turvaat oman ja lastesi tulevaisuuden sekä taloudellisesti että fyysisesti ja henkisesti. Tuntematta miestäsi, uskon että hän unohtaa teidät pian, etenkin jos ei halua iltalehtien palstoille. Voit joutua lähtemään salaa, mutta laki on puolellasi ja eihän miehesi ole mikään mielipuoli, vaan hyvin porvarillinen ihminen, jolle oma maine on tärkeä. Hän on vain saanut sinut pelon valtaan eikä hänen kanssaan ehkä pysty neuvottelemaan, mutta lakimies voi hoitaa sen puolen. Luovu pelostasi ja ala suunnitella asioita järkevästi.
- ja muista tämä tärkeä..
piskun kirjoitti:
Juuri näin sinua pidetään häkissä - pelon avulla. Todellisuudessa väkivaltainen mies on suuri raukka, joka ei halua maailman saavan tietää kulissien takaisesta luonteestaan, joka on aivan muuta kuin ulospäin esitetty. Hänen suurin pelkonsa on paljastuminen, kasvojen menetys. Tästä syystä sinun itsesi ei kannata piilotella ja esittää yhdessä hänen kanssaan täydellistä perhettä, vaan kertoa ulkopuolisille asioiden oikea laita ja uhata miestä vaikka iltalehdille paljastamisella. Suomalainen psykopaatti ei tule perääsi, kun olet hankkinut eron, koska häneltä puuttuu intohimo, puuttuu rakkaus. Omistukset voi aina korvata uusilla ja koska tekin olette hänelle vain omaisuutta, hän ei välitä teistä sen enempää yksilöinä, kunhan kerran riuhtaiset itsesi irti. Suomalaiset narsistit eivät tee kunniamurhia, he välittävät vain itsestään. Mutta ero on suunniteltava yksityiskohtaisesti hyvin ja valmisteltava salassa ja lakimihen neuvojen avulla, että turvaat oman ja lastesi tulevaisuuden sekä taloudellisesti että fyysisesti ja henkisesti. Tuntematta miestäsi, uskon että hän unohtaa teidät pian, etenkin jos ei halua iltalehtien palstoille. Voit joutua lähtemään salaa, mutta laki on puolellasi ja eihän miehesi ole mikään mielipuoli, vaan hyvin porvarillinen ihminen, jolle oma maine on tärkeä. Hän on vain saanut sinut pelon valtaan eikä hänen kanssaan ehkä pysty neuvottelemaan, mutta lakimies voi hoitaa sen puolen. Luovu pelostasi ja ala suunnitella asioita järkevästi.
Kyllä näyttää nyt siltä, että tuon Sinun tekstisi perusteella (Sinulle alkuperäinen kirjoittaja siis)
olet tullut tilanteeseen että on aika lähteä.
Ei väliä kuinka sen teet, kunhan teet ja ET JÄÄ YHTÄ AINOAA KERTAA KAHDENKESKEN MISSÄÄN TILANTEESSA entisen kumppanin kanssa sen jälkeen kun eropäätöksen olet ilmoittanut.
- sad but true.
Niin siinä tuppaa käymään, kun "ulkonäkö nai rahaa"...
- Kultainen häkki
Tyhjästä kaikki aloitettiin.
- ulos arkussa?
Tuli mieleen tuon alkuperäisen kirjoittjan kirjoituksesta tämä perhetragedia-tapaus, missä asui ulospäin "kultaisessa häkissä" poliitikko äiti ja insinööri-isä ja kaunis talo ja pieni lapsi. Ja tämän naisen tie vapauteen meni arkussa.
Maailman surullisin illuusio on tämä: "pienillä on hyvät unenlahjat, eivätkä lapset todista äitinsä fyysistä kärsimystä". Niin kuin alkuperäinenkin kirjoittaja vakuutti tuossa tekstissään. - tuon väkivallan lapsena
älä sinä ole lisäämässä marttyyrien määrää vaan tee se ja lähde. Nyt ollaan Suomessa ja maassa missä naistakin kuunnellaan. Älä jää lusimaan elinkautistasi nyt vaan herää. sillä lpsesi ei tule ikinä antamaan anteeksi sinulle typeryyttäsi. Sillä minä olen juuri sellainen lapsi joka koki tämän kun äiti luuli tekevänsä niinkuin kaikki muut tahtoivat.
- piskun
Todella, hyvin sanottu tuo 'elinkautinen', jota suorittamaan ei pidä jäädä! Ehkä asioita harkitessa olet ajatellut odottaa, kunnes lapset ovat poissa, mutta miksi tuhlaisit näitä vuosia? Olet selvästi virkistynyt ja saanut itseluottamusta työpaikkasi turvaverkosta ja opinnoistasi ja tunnet heränneesi kukoistukseen. Siitä voi olla iloinen. Todellakin, äidin tunneilmasto elähdyttää myös lapsia, ja vaikka kulissit ja rutiinit kaatuisivat, voisit antaa heille onnellisemman elämän. Lapset sopeutuvat uuteen. Pelkosi maalaa sinulle synkkiä kuvia siitä, mitä voisi tapahtua, jos eroat. Nosta kaikki pöydälle, avoimuus on se mitä miehesi pelkää eniten, paljastuminen, se että ihmiset saavat tietää. Heidän pitääkin saada tietää! Tehkäämme Suomesta maa, jossa naisen ei tarvitse pelätä, todellinen oikeusvaltio! Vahvista turvaverkkoasi, valmistele kaikki hyvin, turvaa selustasi ja oikeutesi, kerro mahdollisimman monille mitä mies on sinulle tehnyt. Suunnittele erosi etukäteen sinun ehdoillasi. Sinulla on valttikortit käsissä kaiken tapahtuneen jälkeen, pelko pois! Ei ole häpeä erota, häpeällistä on alistaa ja solvata toista. Myös nämä korkeassa asemassa olevat 'herrasmiehet' joutuvat noudattamaan maan lakeja. Hanki itsellesi lainopillista neuvontaa ja toimi viisaasti ja harkiten, selviät varmasti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107662
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1165318Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1193547Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293527Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352574Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?691381Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366