Hei kaikki:) asiallisia vastauksia pyydän,
Mietin tätä dieettiä tässä... että miksi sanotaan että syödä vihanneksia ja hedelmiä, mutta kuitenkin että välttää hiilihydraatteja?? Kun mehut, hedelmät yms. ovat täyttä hiilihydraattia!
En oikein ymmärrä. Juuri ajattelin hetki sitten juoda mehua, mutta hiilihydraattiatomipommihan se olisi ollut niin jätinpä väliin. Kaksi kananmunaa ja kivennäisvettä tänään. Ja illalla sokeroitua teetä kylläkin...
Hei, tuota mites tämä nyt menee kun olen minimiajassa koittamassa laihtua paljon suhteessa painooni eli tuon 12 kg. Yksi tuttu laihtui 13 kiloa kuukaudessa kun treenasi paljon ja suuntaili atkinsin mukaan dieettinsä. Hän kylläkin siis teki päivittäin 500 vatsalihasliikettä yms, ja lenkkeili 120min/päivä... ! Dieettinä itsekin vedän vähähiilihydraattista, ja ruokaa ylipäätään vähän. Ja koitan liikkuakkin, mutta tuttavani kaltaiset kuntotuokiot ovat hulluna verrattuna rapakuntoni lähtökohtiin.
12 kiloa!!!
8
1004
Vastaukset
- menhir
saa syödä kasviksina, hedelminä ja täysjyväviljana.
Kasviksista ja marjoista saa syödä kaikkia. Hedelmistä täytyy välttää ainakin banaania ja viinirypäleitä, ehkä joitan eksoottisiakin.
Täysjyvävilja syödään erikseen rasvasta.
Muut hiilarit kiellettyjä.- JuttaH
Käykääpä selaamassa karppajien sivuja. Useimmat hedelmät ovat alussa ehdottomasti kiellettyjä!
http://karppaus.info/ - menhir
JuttaH kirjoitti:
Käykääpä selaamassa karppajien sivuja. Useimmat hedelmät ovat alussa ehdottomasti kiellettyjä!
http://karppaus.info/osittain mun tekstiin.
Montignacin dieetissä ei tarvitse rajoittaa hedelmien syöntiä ollenkaan (muuta kuin tuo banaani, viinirypäle ja avokado).
Mutta hedelmät syödään aina tyhjään vatsaan. - skäribo
menhir kirjoitti:
osittain mun tekstiin.
Montignacin dieetissä ei tarvitse rajoittaa hedelmien syöntiä ollenkaan (muuta kuin tuo banaani, viinirypäle ja avokado).
Mutta hedelmät syödään aina tyhjään vatsaan.noudatin sellaista hullua dieettiä kuin Fit for Life. Siinä ei saanut syödä klo 22-12 välillä muuta kuin hedelmiä. Kaikki hedelmät olivat sallittuja, mutta nuo viime mainitsemasi oli nautittava viimeisenä.
Käytän tuota sääntöä edelleenkin, jos on tullut juhlittua tai mässäiltyä esim. jouluna. Se puhdistaa kropan hyvin ja parantaa oloa. Lopun päivää syön sitten ihan normaalisti.
- JariJo
Vihanneksista ja hedelmistä saa runsaasti vitamiineja, hivenaineita ja muuta terveyteen suotuisasti vaikuttavaa. Ne eivät suinkaan ole täyttä hiilihydraattia, vaan suurimmaksi osaksi vettä. Hiilihydraatteja niissä on usein erittäin vähän.
Mehujen sijaan kannattaa nauttia hedelmät kokonaisina. Silloin ne ovat parhaimmillaan.
Kokeile teehen sokerin sijaan kermaa. Se tuo hieman makeutta ja paljon täyteläisyyttä makuun. - Kiril
Tässä linkissä näet ääripäät. Eniten hiilareita löytyy mangosta, papaijasta ja luumusta ja vähiten vaikkapa meloonista.
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2036&fuclass=frufresh&specdiet=none&items=10&from=bottom&portion=100g&lang=fi
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2036&fuclass=frufresh&specdiet=none&items=10&from=top&portion=100g&lang=fi- minä vaan.
nii että paljo suunnillee on hyvä hiilari määrä? Siis vaikka jossai hedelmässä, nii paljo niitä pitäs suunnillee olla? :o
- Kiril
minä vaan. kirjoitti:
nii että paljo suunnillee on hyvä hiilari määrä? Siis vaikka jossai hedelmässä, nii paljo niitä pitäs suunnillee olla? :o
mutta itse suosin hedelmien sijaan kotimaisia marjoja. Mustikkaa, vadelmaa, puolukkaa ja karpaloa on pakasteessa. Niissä on kaikissa alle 10g hiilihydraattia/100g. Mustikassakin 6,4 eli suurinpiirtein saman verran kuin ananaksessa.
Eli jos nyt joku raja pitää vetää niin kunhan hiilareita on alle kymmenen niin niitä kannattaa suosia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3256225Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483686Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1492861"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2272190Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol1071763- 671232
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua831102Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni145983Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan10958Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11904