Minä ja mieheni käydään kommunikointivaikeuksien takia pariterapiassa. Pari vuotta jo jatkunut se, etti toisella ole hajuakaan mitä toinen tarkoittaa, syntyy syyttelyä ja puolustelua. Tämä tietenki jo vaikuttanut rakkauden tunteen vähentymiseen. Silti sitä rakkautta on ja minä ainakin edelleen pidän miestäni hyvänä tyyppinä kunhan päästäisi eteenpäin. Samalla haaveilen uudesta suhteesta jossa emme koko ajan ärsyttäisi toisiamme näin paljoa. Vaikuttaa että kummanki kokema vaikea lapsuus nostaa päätään liikaa ja onnistumme toistemme kipukohtiin tarttumaan. Eli saamme huonoimman toisissamme irti. Ystäväpiirissämme on vain muutama eronnut ja ne olleet selkeästi syystä, mukana uskottomuutta ja päihdeongelmia. Koetan tässä kysyä mikä ajoi teidät eroon ja jäikö sellainen olo, että teitte kaikkenne? Meillä useampi lapsi ja pitkä liitto, johon mahtunut monenlaista (jopa keskenmeno ja miehen uskottomuus). Tähänkö se nyt kaatuu...
hyviä syitä erota
12
2466
Vastaukset
- eron ottanut mies
Minusta on olemassa vain huonoja syitä.
- Väkivalta
- Hyväksikäyttösuhde
- Yhteisyyden puute
- Mielenterveysongelmat
- Vuorovaikutteisen kommunikaation käyttöhaluttomuus
Jos jotain näistä ei halua elämässään kantaa, niin sillon kait erotaan. Onhan niitä varmaan muitakin huonoja syitä...- puute...
Tuo listallasi ollut yhteisyyden puute... se on se minun syyni. Tiedän, että voin jonkun kanssa kokea yhteenkuuluvuutta. Aviomieheni kanssa en sitä koe. Se on suuri syy siihen, miksi tekisi mieleni eroa hakea...
- eron ottanut mies
puute... kirjoitti:
Tuo listallasi ollut yhteisyyden puute... se on se minun syyni. Tiedän, että voin jonkun kanssa kokea yhteenkuuluvuutta. Aviomieheni kanssa en sitä koe. Se on suuri syy siihen, miksi tekisi mieleni eroa hakea...
Jaa, itse olin ensin koettanut rakentaa yhteisyyttä 14 vuotta. Viimeiset 7 vuotta meni ilman mitään vastaantuloa. Lopulta sain kokea olevani selkä seinää vasten. Minä tein asioita väärin ja yleensä en tehnyt "jaettuja kotitöitä", vaikka olisin kuinka osani tehnyt. Minä en kelvannut muuhun kuin sohvalla makuuseen, sohva ei todellakaan ollut minun paikkani.
Asiat jotka olin kertonut jo alussa minulle tärkeiksi eivät hetkauttaneet missään vaiheessa. Tärkeistä jutuista sai tapella ja havaita olevansa yksin. Ei ne asiat olis ollut häneltä pois, ja niistä sain luopua kun aina asiat ajettiin siihen suuntaan. Loppuvaiheessa sain kuulla kun vielä koetin lopussa vihassa kertoa kuinka tärkeä juttu olis minulle: "mikset ole koskaan kertonut" plaa plaa "ai ku ihanaa kun mies suuttuu". Minkä h....... sadomasokistin kanssa olinkaan silloin naimisissa.
Ei auttanu puheet, ei auttanu teot, ei auttanut romantiikka. Sainpahan sitten senkin kuulla: "et ole sitten tippaakaan romantillinen, mikset koskaan tee romanttisia tekoja". Teinpähän sitten itselleni luonneanalyysin; kas kummaa, tai oikeastaan tiesinhän minä, minussa asuu romantikko!
No jos toinen ei halua vuorovaikutteista keskustelua, niin ei se kuuntele. Omat asiat on niin tärkeitä; "nyt puhutaan! Mikset sinä puhu, vanhempasikin puhuvat". Hulluksi minua yritettiin, toistettiin joka käänteessä: "kuvittelet sanoneesi", kun ei taaskaan oltu kuunneltu. Sellaista se on, kun toisen sanoma ei ole tärkeää.
Syitä tuli niin laajalla kirjolla, että lähdin "hintaan mihin hyvänsä". Siitä rahastuksesta hän kyllä piti huolen. Kannatti lähteä, vaikka kosto on ikuista hänen taholtaan. - alkuperäinen kirjoittaja
puute... kirjoitti:
Kysyisin, että onko sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta teillä aiemmin ollut, vai onko se aina uupunut? Ja miten sitä olet yrittänyt luoda? Ja mikäli nyt haet eroa, tuntuuko että yritit riittävästi?
- ämmä
Eroon johti, toisen kommunikoinnin vähyys. Hänen masentuneisuus, kinaaminen kaikista kotitöistä ja tekemisistä tai vierailuista yms.
Terapiaan hän ei suostunut (itse kävin) ja viimeinen niitti avioliittooni tuli, kun hän aloitti suhteen, jossa hän vietti 3 pvä viikossa.
Ero oli oikea ratkaisu, olisi pitänyt tehdä se vain aiemmin, eikä turhaa kolmeavuotta toista hyysätä. - Kokenut
Kyllä pitäsi aina puhua asiat auki heti,mikä mättää?
Elämän itsekkyys vie pois, vaikka lähimmäiset eivät sitä ymmärrä. Mitä se onni on? Huomataan vuosien jälkeen, ettei se viheriö ole enää ole vihreä. Lasten vuoksi joudutaan tapaamaan usein, ja koeta siinä siten uusioperhettä perustaa. Jos onnistuu saamaan sinkun, ei kukaan sitten ymmärrä, että entisestä elämästä kannetaan silti lapsista vastuu.
Toki joskus vaihtaminen on ok ja kaikki onnistuu paremmin kuin entisessä.
Tästä mielipiteestä ei tule kenenkään pilata omaa mieltä, mutta hyvät ihmiset miettikää joskus kaikkea sitä hyvää miksi menitte naimisiin, ja miksi siitä nyt on syytä lähteä, vaikka kannat loppuelämän lasten kautta yhteyttä exään.
Omat tunteet on hyvä käydä aina läpi,ja jos vain pystyy käy se myös toisen kanssa läpi. Täten ei jää hampaankoloon mitään, ja eron yhteisyys on parempi sitten molemmille.
Ero on usein ongelmien lakaisemista pois silmistä, pelätään ratkaista asioita. Toki joskus on pakko erota (alkoholismi, väkivalta tms.)
Onko kuitenkin sitten liian helppo erota?
Mutta Hyvää Joulun odotusta vain kaikille näin lopuksi.- kommentin
>Kyllä pitäsi aina puhua asiat auki heti,mikä mättää?
Eipä niitä eroja niin paljon tulisi, jos tämä toimisi. Asioiden auki puhuminen vaatii sitä, että kommunikaatiokanava on kunnossa. Molempien pitää osata kuunnella, mitä toisella on sanottavaa ja oikeasti miettiä niitä asioita toisen näkökulmasta katsottuna. Jos tähän ei ole tahtoa tai kykyä, niin puhuminen saattaa muuttua riitelyksi, joka taas ei johda mihinkään.
- Kunnalinen on erottaja
ja missäs perheterapiassa käytte? Kunnallinen perheterapia on tunnettu avioerojen pukkaaja, ainakin täällä Espoossa.
"eipäs-juupas-eipäs-juupas"- jatkaa pohdintaa
Ihan yksityinen terapeutti on, maksaa hemmetisti. No ainaki tuntuu pätevältä, mutta ihmeen pian sekin alkoi siitä erosta puhumaan. Olemme käyneet vasta kaksi kertaa. Voin vain kuvitella kuinka monimutkaisia ne uusperhekuviot on, joten pitänee toivoa, että yhteinen sävel vielä löytyy. Meillä on onneksi kommunikointia ihan mukavasti ollut, mutta on kuin toinen puhuisi toiselta planeetalta.
Oli kurja kuulla tuosta uskottomuudesta. Onneksi tilanne on jo teillä takanapäin. Mielelläni kuulisin vielä muitakin kokemuksia. - ex-vaimo
jatkaa pohdintaa kirjoitti:
Ihan yksityinen terapeutti on, maksaa hemmetisti. No ainaki tuntuu pätevältä, mutta ihmeen pian sekin alkoi siitä erosta puhumaan. Olemme käyneet vasta kaksi kertaa. Voin vain kuvitella kuinka monimutkaisia ne uusperhekuviot on, joten pitänee toivoa, että yhteinen sävel vielä löytyy. Meillä on onneksi kommunikointia ihan mukavasti ollut, mutta on kuin toinen puhuisi toiselta planeetalta.
Oli kurja kuulla tuosta uskottomuudesta. Onneksi tilanne on jo teillä takanapäin. Mielelläni kuulisin vielä muitakin kokemuksia.Kävin seurakuntien järjestämässä peheterapiassa 2 vuotta eikä kertaakaan terapeutti maininnut sanallakaan että pitäsi erota. Kehoitti tukimaan omaa sisimpää ja käyttäytymistä eri tilanteissa. Ex-puolisoni ei sitten suostunut tulemaan kertaakaan kanssani, eikä käynyt yksinkään.
- ex-vaimo
ex-vaimo kirjoitti:
Kävin seurakuntien järjestämässä peheterapiassa 2 vuotta eikä kertaakaan terapeutti maininnut sanallakaan että pitäsi erota. Kehoitti tukimaan omaa sisimpää ja käyttäytymistä eri tilanteissa. Ex-puolisoni ei sitten suostunut tulemaan kertaakaan kanssani, eikä käynyt yksinkään.
niin tämä palvelu oli täysin ilmaista.
- PeeÄmEe
Jaa-a,tässä itsellä ero menossa just ja syitä siihen:miehen burnout,masennus,alkoholiongelma ja uus tyttöystävä..Siis vikaa on minussaki mutta noi on ne "alkuperäset" syyt miks nyt on ero edessä:(
Monta yhteistä vuotta takana,3 lasta ja halu edelleen olla yhdessä on sit taas syitä miks ei oltas erottu mut..Ne ei nyt sit painanu vaakakupissa niin paljon ku uus tyttöystävä..Ei voi mitää..Pääsinpä eroo masentuneesta alkoholistista.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2611029- 428347
- 1275290
- 1433656
- 693588
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353544- 333167
- 552539
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak352041- 281796