olen noin 161cm pitkä ja painon noin 62kiloa. tein itselleni eilen lupauksen laihtua 10kiloa ja toivon että se onnistuu. tarvitsen teidän neuvoja ja kunnon kannustusta. syön päivässä 4-5 ateriaa mm. aamupalalla ruisleipää, paprikaa ja kalkkunaleikkeitä leivän päällä ja omena-mehua ja rasvatonta banaanijogurttia. lounaalla 3/4 lautasellista salaattia ja 1/4 ruokaa ja vettä. välipala(en aina syö välipalaa) hedelmän ja vettä. joskus ananaksia. päivällisellä vettä,3/4 lautasellista ruokaa. iltapalalla hedelmiä noin viisi ja anaksia ja vettä ja joskus jopa ruisleipää tai jogurttia. liikunta puoli on sellainen että salilla ja uimassa noin kerran viikossa käyn ja lenkkeilen ja kävelen noin tunnin aina kerralla, noin 2-5kertaa viikossa. harrastan salibandya 2kertaa viikossa ja kuntonyrkkeilyä 1kerran viikossa. (nuo harrastuket loppuivat nyt jouluksi, mutta jatkuvat tammikuussa) kaikki mahdolliset matkat menen pyörällä tai kävellen. ja koulussa on kaksi tuntia pakollista liikuntaa. koulu on kolme kerroksinen joten kävellen raput pitää mennä ylös ja alas. nukun noin 9-10 tuntia yössä. karkki päivä on perjantai tai lauantai se vähän riippuu.(syön kohtuudella karkkipäivänä) onko sillä väliä jos karkki päivät vaihtelevat? mitä minun kannattaisi muuttaa ja lisätä yms noissa edellisissä mainituissa asioissa? kauanko luulette että tavoitteeni saavuttamiseen menee?(-10kiloa)?????!!!! mitä minun kannattaisi syödä jouluna? ja mitä muuta sanottavaa teillä on tuosta mitä kerroin??? kiitos asiallisista vastauksista ja rehellisistä! ja ne jotka vain haluavat haukkua muita näillä palstoilla suksikoon suohon! kiitos vastauksistanne! ps.vaatteen kokoni on 32-45! ja perseen ympärykseni on 95cm ja mahanympäryys mitta on 85cm! miten saan mittani pienemmäksi? esim lantioni?! ja miten paljon hedelmiä kannattaa syödä päivässä? ja montako kertaa viikossa kanattaa syödä ananaksia? kauanko minulla menisi tavoitteeni saavuttamisessa!? mitä luulette???? kiitos neuvoistanne!
laihduttaja
4
639
Vastaukset
- minua
kiitos
- Mej.
No sanoit syöväsi illassa 5 hedelmää?! Se on aivan liian paljon.. Päivässä tulisi syödä 2-4 hedelmää välipaloina tai jälkiruuaksi.. Koska hedelmät sisältävät fruktoosia eli hedelmäsokeria niin ne valvottavat vain iltaisin ja jos niitä nauttii paljon niin verensokeriarvo voi nousta korkeaksi.. Karkkipäivä olisi hyvä pitää siellä viikonloppuna.. eli palkita itsensä viikonlopuksi.. ;D Mutta tsemppiä! Halusin vain antaa tietoa hedelmistä :)
- ananas pois
Mej. kirjoitti:
No sanoit syöväsi illassa 5 hedelmää?! Se on aivan liian paljon.. Päivässä tulisi syödä 2-4 hedelmää välipaloina tai jälkiruuaksi.. Koska hedelmät sisältävät fruktoosia eli hedelmäsokeria niin ne valvottavat vain iltaisin ja jos niitä nauttii paljon niin verensokeriarvo voi nousta korkeaksi.. Karkkipäivä olisi hyvä pitää siellä viikonloppuna.. eli palkita itsensä viikonlopuksi.. ;D Mutta tsemppiä! Halusin vain antaa tietoa hedelmistä :)
Kumman sitkeässä elää tuo usko ananakseen laihduttavaan voimaan... Ananaksesta ei ole mitään hyötyä laihdutuksessa, mulle ravitsemusterapeutti sanoi että siitä on haittaa, en muista kyllä hänen perustelujaan. Samoin sitrushedelmiä ei kuulemma kannata paljoa syödä. Jugurtissa on älyttömästi sokeria, älä syö sitä. Et näytä syövän proteiineja lainkaan, kroppasi tarvitsee siitä etenkin kun haluat kiinteytyä. Syö raejuustoa ja rahkaa. Hyvä iltapala on rahkaa ja marjoja.
- pååååååå
Hmm...mielestäni ananas on hyvä välipala, joten ei sitä varmaan kokonaan tarvitse pois jättää, vaikka ei se varmasti itsessään mikään "laihdutus hedelmä" ole. Itse syön pari purkkia (omassa mehussaan) olevaa ananasmurskaa viikossa.
Samoin tuo jogortti, rasvaton ehdottomasti, niin kyllä sitäkin voi muutaman purkin viikossa varmasti syödä,itsellä ainakin banaani tai vanilja jogortti helpottaa myös makennälkää eli paljon parempi vaihtoehto arjen herkkutteluun, kun esimerkiksi joku suklaa tai karkkipussi.
Liikut aika paljon, proteiini on tärkeää...soijarouhe, rasvaton raejuusto, maitorahka yms. ovat hyviä sen lähteitä.
Iltapalana toimivat hedelmät hyvin, mutta tosiaan liikaakaan niitä ei pidä syödä. Itse pidän kovasti lantusta ja mustikoista hedelmien lisäksi.
Karkkipäivä on hyvä olla viikonloppuisin ja rajoittaa se herkuttelu tosiaa siihen yhteen päivään.
Joulu on herkuttelun juhla, itselleni annan ainakin vapauden herkutella silloin...liikuntaa unohtamatta, lenkillä voi käydä myös jouluaattona=)
Toivottavasti tästä oli jotain hyötyä=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062501Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938