Aito rockabilly? Rakastan rockabilly musiikkia tykkään pukeutua rockabilly tyylille uskollisesti...saan osakseni vain epäilyä.
Olenko?
11
1172
Vastaukset
- rokkiukko
..on sitten minkalainen pukeutuminen.Oon nuoruu-
dessani -70-luvulla ollu teddy-boy kuteineen päi-
vineen.Nyt ihan vaan bootsit jne.Loppujen lopuksi-
han aitous ei lähde vaatteista,vaan siitä mitä
tuntee.Ulkoasu on osaltaan keino viestittää muil-
le mihin kuuluu,mitä kannattaa,mistä pitää ja plaa
plaa.Mä oon mikä oon,niinkuin eräs Carola lauloi
aikoinaan. - Rokkari since 1977
ole vaan oma itsesi. ethän musaa kuuntele ja pukeidu itseäsi miellyttäviin kuteisiin kai toisten takia. Onko näillä epäilijöillä itsellään sitten enemmän todisteita omasta "aitoudestaan"?
- Epävarma rokkileidi
todellakaan muiden takia pukeudu,ihan se on lähtöisin minusta itsestäni...samoin kuin rockabilly
musiikin kuuntelu. Meillä päin ei oikein rokuja ole hirveästi. - Savon Elvis
Olet selvästi typerä feikkipelle.
- vittulan jänkän elvis
olet dalekkien listoilla
Ole aitoutta kun vain itse on tyytyväinen itseensä.
- WAG
Mä pukeudun mihin millonkin, on mulla se rottatakkikin tuolla kaapissa. Olen kunniallinen työssä käyvä perheenisä, ajan tavallisella länsimaisella tila-autolla, harrastan kestävyysurheilua ja olen ihan varmasti musiikilliselta suuntaukseltani rockabilly. Mitään muuta musiikkia en ole ikuna kuunnellut vapaaehtoisesti.Saa esitää vastaväitteitä. Tämä nykyrokkaripolvi välillä vaan epäilyttää. Pukeudutaan viimesen päälle ja kunnellaan sitten teknoa ja punkkia...?
- geezer 69
Että olet myös epävarma homo joka yrittää vain provoilla.Kantsisko hommata oikea elämä? Eikö ole kvareita, kiusaako isot pojat, kusetko sänkyysi, eikö seiso kunnolla, nauraako tytöt päin naamaa sun onnettomille jutuilles?
- Taidat olla
Hieman mielisairas. Miksi pilkkaat kaikkia näissä keskusteluissa?
Pois tuollaset turhan-paskan-puhujat ja kunnon vastauksia kehiin.
Ja sitten aiheeseen..Itselläni on yksi nahkatakki, merkiltä BlueSky.
Hihamerkkejä on laatikko täynnä, ei siis ihan vielä takissa, kun pitänee ostaa tuo Baseball-takki tässä kohta..
Seinällä rebel-seinälippu, minulla muutenki rock -tyyli ja rocka- psychobillyä kuuntelen..
Mielestäni olen roku..vaikkakin varmaankin kylän ainoa..Mutta kun löytäisi baseball-takkeja jostakin nii voisi tilata.. - crybaby
Taidat olla kirjoitti:
Hieman mielisairas. Miksi pilkkaat kaikkia näissä keskusteluissa?
Pois tuollaset turhan-paskan-puhujat ja kunnon vastauksia kehiin.
Ja sitten aiheeseen..Itselläni on yksi nahkatakki, merkiltä BlueSky.
Hihamerkkejä on laatikko täynnä, ei siis ihan vielä takissa, kun pitänee ostaa tuo Baseball-takki tässä kohta..
Seinällä rebel-seinälippu, minulla muutenki rock -tyyli ja rocka- psychobillyä kuuntelen..
Mielestäni olen roku..vaikkakin varmaankin kylän ainoa..Mutta kun löytäisi baseball-takkeja jostakin nii voisi tilata..käyppä leatherheavanin sivuilla, niillä on baseball takkeja myynnis, tilaa netin kautta jos kauppaa ei oo lähellä! itse monesti käyttäny heidän nettikauppaa.
- Gibson Gal
Miten menee kuudestoistaosat? Tykkäätkö enemmän akuankkakierrosta vai blueskaavasta? Komppaatko mieluummin Johnny Cashin "boom-chika-boom" -tyylillä vai ylös-alas -rämpytyksellä? Soitatko plekulla vai paljain sormin? Yliohjaus vaiko kaiku? Entäpä vaakku?
Kumpi on miellyttävämpi tahtilaji, 2/2 vaiko 2/4? Akustinen, puoliakustinen vaiko lankku? Riittääkö haihatin ja virveli, vai pitääkö olla koko patteri? Mistä rumpuostinatosta pidät eniten? Miten menee bluestahdit? Vaikuttaako sinuun enemmän musta musiikki (blues/funk/jazz) vaiko country/folk? Andante vaiko allegro?
Pystybasso vaiko sähköinen? Mistä bassokaavasta pidät eniten? Nauhaton vai nauhallinen basso? Fender vaiko Gibson vai joku muu? Jos soolokitaristi keskittyy enemmän ankanpyrstön koossapitoon ja hyvältä näyttämiseen, saako basisti vetää soolot?
Ja ennenkaikkea: rytmi vaiko melodia?
Ei se muoto vaan se sisältö. On täysin yhdentekevää, mitä kuuntelet ja miten pukeudut ja miltä näytät. Merkittävää on vain se, että sisäistät musiikin, ymmärrät mistä siinä on kyse ja mikäli mahdollista, teet sitä itse.
Rockabilly on mielestäni se (muodollisesti) valkoisen musiikin muoto, missä musta musiikki vaikuttaa taustalla kaikkein eniten. Väitetään, etteivät rockabillykitaristit osaisi soittaa. Rockabillybasistit osaavat taatusti, ja nopean rockabillyn tempo vie mukanaan - soitettaessa allegrossa (120 iskua/minuutissa eli kaksi kertaa sydämen lyöntitaajuuus) ja riittävän melodisena se menee suoraan tajuntaan.
Sen apinoiden kapinalipun eli konfederaatin palmettolipun minä olisin valmis polttamaan tai hautaamaan maahan. Minulle se symboloi epätoivoisten rasistien kapinaa valtakunnan laillista hallitusta vastaan. Jos rockabillylle pitää ehdottomasti saada symboli, niin miten olisi Texasin Lone Star?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174736
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2002578Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731677Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella291605- 211369
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon221305Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641217- 1461081
Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42952- 171924