Olenko?

Epävarma rokkileidi

Aito rockabilly? Rakastan rockabilly musiikkia tykkään pukeutua rockabilly tyylille uskollisesti...saan osakseni vain epäilyä.

11

1228

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokkiukko

..on sitten minkalainen pukeutuminen.Oon nuoruu-
      dessani -70-luvulla ollu teddy-boy kuteineen päi-
      vineen.Nyt ihan vaan bootsit jne.Loppujen lopuksi-
      han aitous ei lähde vaatteista,vaan siitä mitä
      tuntee.Ulkoasu on osaltaan keino viestittää muil-
      le mihin kuuluu,mitä kannattaa,mistä pitää ja plaa
      plaa.Mä oon mikä oon,niinkuin eräs Carola lauloi
      aikoinaan.

• Rokkari since 1977

ole vaan oma itsesi. ethän musaa kuuntele ja pukeidu itseäsi miellyttäviin kuteisiin kai toisten takia. Onko näillä epäilijöillä itsellään sitten enemmän todisteita omasta "aitoudestaan"?

• Epävarma rokkileidi

todellakaan muiden takia pukeudu,ihan se on lähtöisin minusta itsestäni...samoin kuin rockabilly
      musiikin kuuntelu. Meillä päin ei oikein rokuja ole hirveästi.

• Savon Elvis

Olet selvästi typerä feikkipelle.

• vittulan jänkän elvis

olet dalekkien listoilla

• Ole aitoutta kun vain itse on tyytyväinen itseensä.

• WAG

Mä pukeudun mihin millonkin, on mulla se rottatakkikin tuolla kaapissa. Olen kunniallinen työssä käyvä perheenisä, ajan tavallisella länsimaisella tila-autolla, harrastan kestävyysurheilua ja olen ihan varmasti musiikilliselta suuntaukseltani rockabilly. Mitään muuta musiikkia en ole ikuna kuunnellut vapaaehtoisesti.Saa esitää vastaväitteitä. Tämä nykyrokkaripolvi välillä vaan epäilyttää. Pukeudutaan viimesen päälle ja kunnellaan sitten teknoa ja punkkia...?

• geezer 69

Että olet myös epävarma homo joka yrittää vain provoilla.Kantsisko hommata oikea elämä? Eikö ole kvareita, kiusaako isot pojat, kusetko sänkyysi, eikö seiso kunnolla, nauraako tytöt päin naamaa sun onnettomille jutuilles?

• Taidat olla

Hieman mielisairas. Miksi pilkkaat kaikkia näissä keskusteluissa?

Pois tuollaset turhan-paskan-puhujat ja kunnon vastauksia kehiin.

Ja sitten aiheeseen..Itselläni on yksi nahkatakki, merkiltä BlueSky.
        Hihamerkkejä on laatikko täynnä, ei siis ihan vielä takissa, kun pitänee ostaa tuo Baseball-takki tässä kohta..

Seinällä rebel-seinälippu, minulla muutenki rock -tyyli ja rocka- psychobillyä kuuntelen..

Mielestäni olen roku..vaikkakin varmaankin kylän ainoa..Mutta kun löytäisi baseball-takkeja jostakin nii voisi tilata..

• crybaby
        Taidat olla kirjoitti:

Hieman mielisairas. Miksi pilkkaat kaikkia näissä keskusteluissa?

Pois tuollaset turhan-paskan-puhujat ja kunnon vastauksia kehiin.

Ja sitten aiheeseen..Itselläni on yksi nahkatakki, merkiltä BlueSky.
        Hihamerkkejä on laatikko täynnä, ei siis ihan vielä takissa, kun pitänee ostaa tuo Baseball-takki tässä kohta..

Seinällä rebel-seinälippu, minulla muutenki rock -tyyli ja rocka- psychobillyä kuuntelen..

Mielestäni olen roku..vaikkakin varmaankin kylän ainoa..Mutta kun löytäisi baseball-takkeja jostakin nii voisi tilata..

käyppä leatherheavanin sivuilla, niillä on baseball takkeja myynnis, tilaa netin kautta jos kauppaa ei oo lähellä! itse monesti käyttäny heidän nettikauppaa.

• Gibson Gal

Miten menee kuudestoistaosat? Tykkäätkö enemmän akuankkakierrosta vai blueskaavasta? Komppaatko mieluummin Johnny Cashin "boom-chika-boom" -tyylillä vai ylös-alas -rämpytyksellä? Soitatko plekulla vai paljain sormin? Yliohjaus vaiko kaiku? Entäpä vaakku?

Kumpi on miellyttävämpi tahtilaji, 2/2 vaiko 2/4? Akustinen, puoliakustinen vaiko lankku? Riittääkö haihatin ja virveli, vai pitääkö olla koko patteri? Mistä rumpuostinatosta pidät eniten? Miten menee bluestahdit? Vaikuttaako sinuun enemmän musta musiikki (blues/funk/jazz) vaiko country/folk? Andante vaiko allegro?

Pystybasso vaiko sähköinen? Mistä bassokaavasta pidät eniten? Nauhaton vai nauhallinen basso? Fender vaiko Gibson vai joku muu? Jos soolokitaristi keskittyy enemmän ankanpyrstön koossapitoon ja hyvältä näyttämiseen, saako basisti vetää soolot?

Ja ennenkaikkea: rytmi vaiko melodia?

Ei se muoto vaan se sisältö. On täysin yhdentekevää, mitä kuuntelet ja miten pukeudut ja miltä näytät. Merkittävää on vain se, että sisäistät musiikin, ymmärrät mistä siinä on kyse ja mikäli mahdollista, teet sitä itse.

Rockabilly on mielestäni se (muodollisesti) valkoisen musiikin muoto, missä musta musiikki vaikuttaa taustalla kaikkein eniten. Väitetään, etteivät rockabillykitaristit osaisi soittaa. Rockabillybasistit osaavat taatusti, ja nopean rockabillyn tempo vie mukanaan - soitettaessa allegrossa (120 iskua/minuutissa eli kaksi kertaa sydämen lyöntitaajuuus) ja riittävän melodisena se menee suoraan tajuntaan.

Sen apinoiden kapinalipun eli konfederaatin palmettolipun minä olisin valmis polttamaan tai hautaamaan maahan. Minulle se symboloi epätoivoisten rasistien kapinaa valtakunnan laillista hallitusta vastaan. Jos rockabillylle pitää ehdottomasti saada symboli, niin miten olisi Texasin Lone Star?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä miehet ovat 40-50v naisista?

Rehellisesti. Mitä ajattelet kun naiselle tulee ikäää
      Ikävä
      221
      1650
    2. Palstamiittinkiä taas ajattelen

Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka
      Sinkut
      183
      832
    3. Niin se mies

Mikä sen miehen etunimi muuten on ketä kaipailet
      Ikävä
      53
      804
    4. Mitä haluaisit minusta mies

Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm
      Ikävä
      59
      795
    5. Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin

Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s
      Ikävä
      36
      724
    6. Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät
      Maailman menoa
      388
      709
    7. Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."

Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      567
    8. Mikä on ollut

Paras kuva kaivatustasi?
      Ikävä
      30
      541
    9. Voi, voi herttinen nainen

Kun olet ollut niin..... Tyly ja kylmä. Eikö
      Ikävä
      18
      535
    10. Selvitetään tämä meidän välinen juttu

Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte
      Ikävä
      19
      526
    Aihe