kysymys..

nim

Haluasin laihtua 5kiloa. Liikun jo tällä hetkellä aika paljon: jääkiekko treenit n.4kertaa viikossa (tai yhden treenipaikan tilalla saattaa olla peli). Jos minulla on aikaa käyn jumpassa. Suosikkejani on pumppi ja combat :) En tiedä miten helppoa minulla on saada painoa tippumaan kun käyn jumpassa ehkä 1kerran/2vko (minulla ei yksinkertaisesti ole aikaa enempää sillä opiskeluni ja jääkiekko treenit vievät todella paljon aikaa). Lisäksi en uskalla alottaa mitään vhh-elämäntapaa, sillä olen kuullut sen laskevan suorituskykyä (jonka ymmärrän täysin). Ongelmani on se, että jääkiekko ei paljoa kuluta kaloreita (koska siinä kuitenkin aika paljon seistään ja odotetaan vuoroa) mutta samana päivänä en jaksa tehdä enää mitään muuta! Syön päivässä n.1000kcal. Kiitoksia neuvoista.

4

292

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

Jos kaloreita lasket, niin sellainen 1200/pvä olisi hyvä. Muutoin elimistösi menee säästöliekille, etkä laihdu ja väsyttää. Hassu ohje ehkä, mutta lisää vaikka pari välipalahedelmää tai ruisleipää (ilman lisäkkeitä) päivittäiseen ruokaasi.

Helpompi olisi tietty neuvoja, jos kertoisit, mitä kaiken kaikkaan syöt.

• nim

Tässä laitan minun normaalin päivän syömiset:
        Aamupala 8-10: Kaurapuuroa marjojen kanssa, hedelmä tai weetabix hedelmän kanssa. Joskus viikonloppuisin tulee syötyä leipää. Lisäksi maitoa juon.

Päivällinen: Koululla salaattia tai jotain terveellistä ja 2lasia maitoa/piimää. Pyrin välttämään ruokaa jossa on makaroonia, riisiä ja makkaraa. Perunaa syön. Ruuan kanssa myös salaattia.

Välipala: omena tai mandariini tai leipää (päällä salaattia 17%juusto, oivariinia,vähä rasvastakinkkua)

Iltapala: Rahkaa (2%) marjojen kanssa, tai porkkanaa tai muuta hedelmää. Joskus leipää.

Lisäksi juon vettä ja teetä pitkin päivää.En osaa sanoa kuinka paljon kun riippuu päivästä.

• Yozoboss
        nim kirjoitti:

Tässä laitan minun normaalin päivän syömiset:
        Aamupala 8-10: Kaurapuuroa marjojen kanssa, hedelmä tai weetabix hedelmän kanssa. Joskus viikonloppuisin tulee syötyä leipää. Lisäksi maitoa juon.

Päivällinen: Koululla salaattia tai jotain terveellistä ja 2lasia maitoa/piimää. Pyrin välttämään ruokaa jossa on makaroonia, riisiä ja makkaraa. Perunaa syön. Ruuan kanssa myös salaattia.

Välipala: omena tai mandariini tai leipää (päällä salaattia 17%juusto, oivariinia,vähä rasvastakinkkua)

Iltapala: Rahkaa (2%) marjojen kanssa, tai porkkanaa tai muuta hedelmää. Joskus leipää.

Lisäksi juon vettä ja teetä pitkin päivää.En osaa sanoa kuinka paljon kun riippuu päivästä.

...olet, jos noin vähällä syömisellä jaksat urheilla useasti viikossa! Taitaa jäädä jopa alle 1000 kcal päiväannoksesi. 1200-ohje on paras, itsekin yritän nyt (taas...) sillä saada myös 5kg pois ja n. kilo viikossa lähtee (tai ainakin ennen on lähtenyt). Syön 4-6 krt/pv ja suosin VHH:ta TÄYSruisleipää ja hedelmiä. Perunaa ei kannata syödä. Mäkihyppääjätkään eivät syö!

• nim
        Yozoboss kirjoitti:

...olet, jos noin vähällä syömisellä jaksat urheilla useasti viikossa! Taitaa jäädä jopa alle 1000 kcal päiväannoksesi. 1200-ohje on paras, itsekin yritän nyt (taas...) sillä saada myös 5kg pois ja n. kilo viikossa lähtee (tai ainakin ennen on lähtenyt). Syön 4-6 krt/pv ja suosin VHH:ta TÄYSruisleipää ja hedelmiä. Perunaa ei kannata syödä. Mäkihyppääjätkään eivät syö!

kiitoksia neuvoista. Olen yrittänyt vähentää perunankin määrää, mutta silloin tällöin pitää sitäkin syödä kun tuntuisi oudolta syödä pelkkää lihaa ruuaksi (ja salaattia).Pitää koittaa lisätä ruokailun määrää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2501
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1134
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      938
    Aihe