Oto Seborrea "kohtaus" iskee

Olen 38v mies ja minulla on todettu seborra
eli taliköhnäihottuma

Tähän liittyvään outoon "seborrea-kohtaukseen"
ovat lääkärit sanattomia.
Sanon tätä kohtauksesksi, koska se tuntuu siltä.
Kohtaus alkaa täysin yhtäkkiä ja ihoa alkaa kihelmöimään ja kutiamaan niin, että sen todella tuntee. Talirauhaset villiintyvät aivan mahdottomasti ja seuraavana aamuna koko päänahka on kauttaaltaan täynnä "pahkuja" joita kutiaa ja
raavittaessa tulee nestettä.
Sama toistuu kasvoilla ja iho punottaa ja hilseilee ja tietenkin kutiaa ja samaan aikaan vesimäistä nestettä tulee ihon pintaan.
Oloni on todella huono ja väsynyt tämän kohtauksen aikana... Hullulta kuulostaa, mutta myös sydämen lisälyönnit kuuluvat asiaan.
Kohtaus saattaa kestää 3-4 päivää putkeen ja olen todella väsyksissä tämän ajan eli olo on raskas.

Uskon, että kaikki liittyy jotenkin tuohon seborreaan, mutta en ole koskaan kuullut tälläisestä "kohtauksesta" joita minulle tulee
melko usein. Siinä ei apteekin shampoot ja lääkkeet paljoa auta.
Onko muilla vastaavia oireita vai olisiko kyseessä jokin muu tauti joka vain villiinnyttää tuon seborrean pahimmaksi mahdolliseksi

Olen todella väsynyt tähän tautiin
4937
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Etkö ole käynyt ihotautilääkärillä? yksityiselle kannattaisi ehdottomasti mennä jos vain suinkin rahat riittävät. Tetrasykliini auttaa varmasti ainakin hieman hillitsemään noita "taliköhnä kohtauksia" ja sienilääkkeet esim fluconazol toimii myös. Oletko varma ettei kyse olisi josatain muusta ihosairaudesta esim psorista? Ihotautilääkäri varmistaisi myös tämän asian.

Äänestä

Jotenkin tuli mielikuva, että tuon täytyy olla mukana veressäsi, kuten histamiini yleensä on.
Sen vasta-aine on antihistamiini.

Onko seborreassa sama juttu, en tiedä mutta otapa selvää.

Ja sitäpaitsi, eikös monet allergiat puhkeakin juuri stresistä? Löytyisikö helpotusta sitä kautta purkamalla paineita?

Äänestä

Ala syömään vitamiineja: Oluthiivatabletteja 2 tabl, 1 magnesiumtabletti, q10-kapseli, biotiini vet 1/2 tai 1 tabl, omega3-rasvahappoja per päivä, niin ihottuma(seborreema ekseema) ei enää vaivaa.
Myös shampoo ja hoitoaine 4system silloin tällöin, kun on ihottumaa, helpottaa oloa.
Ihotautilääkäristä ei ole apua tähän! Kokenut sen 3 kertaa.

Äänestä

Hei.
Tunnistin nuo hirveät seborrea ekseema-kohtausoireet. Juoksia aika monella lääkärillä (yleis-ja ihotautilääkäreitä) ja kokeilin kaikki apteekista saatavat seleenishampoot ja ketokonazolshampoot. Kampaajalta ostin System4 tuotteita ja tervashampootakin käytin litratolkulla. Kortisoniliuoksia meni 3 eri merkkistä ja vahvuutta ja sitten vielä lähes 3 kk tetrasykliini antibiootteja.

Ei auttanut. Tukkaa lähti järjettömän paljon ja yöunetkin menivät. Päätä kutitti välillä järkyttävän paljon ja sitä taliköhnän määrää...yök.

Sitten kahlasin netin keskustelupalstoilla ja löysin kohtalotovereita. Joku mainosti Roaccutan-kuuria, joka tehosi, kun kaikki muut keinot oli kokeiltu.
Niinpä minäkin marssin jälleen uudelle ihotautilääkärille ja sain Roaccutan-kuurin. Ja se todella tepsii. Kuuri on vielä päällä ainakin 2 kuukautta ja edelleen menee hyvin. Sivuvaikutukset voivat olla todella pelottavia ja netissä liikkuu hurjia juttuja. Omalla kohdalla elämänlaatu parani kertaheitolla. Suosittelen.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


usein kirjoitti:

Olen 38v mies ja minulla on todettu seborra
eli taliköhnäihottuma

Tähän liittyvään outoon "seborrea-kohtaukseen"
ovat lääkärit sanattomia.
Sanon tätä kohtauksesksi, koska se tuntuu siltä.
Kohtaus alkaa täysin yhtäkkiä ja ihoa alkaa kihelmöimään ja kutiamaan niin, että sen todella tuntee. Talirauhaset villiintyvät aivan mahdottomasti ja seuraavana aamuna koko päänahka on kauttaaltaan täynnä "pahkuja" joita kutiaa ja
raavittaessa tulee nestettä.
Sama toistuu kasvoilla ja iho punottaa ja hilseilee ja tietenkin kutiaa ja samaan aikaan vesimäistä nestettä tulee ihon pintaan.
Oloni on todella huono ja väsynyt tämän kohtauksen aikana... Hullulta kuulostaa, mutta myös sydämen lisälyönnit kuuluvat asiaan.
Kohtaus saattaa kestää 3-4 päivää putkeen ja olen todella väsyksissä tämän ajan eli olo on raskas.

Uskon, että kaikki liittyy jotenkin tuohon seborreaan, mutta en ole koskaan kuullut tälläisestä "kohtauksesta" joita minulle tulee
melko usein. Siinä ei apteekin shampoot ja lääkkeet paljoa auta.
Onko muilla vastaavia oireita vai olisiko kyseessä jokin muu tauti joka vain villiinnyttää tuon seborrean pahimmaksi mahdolliseksi

Olen todella väsynyt tähän tautiin

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu