Tuulilasin kiveniskemien paikkaus

SECURIT

Eli kannattaako pieniä kiveniskemiä paikkauttaa esim.NOVUS-menetelmällä?

Ainakin vaurion mahdollinen laajeneminen pysähtyy,mutta korjauksesta jää yleensä kuulemma aika ikävän näköinen harmaa läiskä tuulilasiin.....

Onko kellään kokemuksia NOVUS tuulilasinkorjauksista?

Voivat kuulemma hioa kuluneen tuulilasin uuden veroiseksi...vähän epäilen asiaa...

11

1079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suhari

kokemusta,ja lasiin ei todellakaan jää itseasiassa juurikaan minkäänlaista jälkeä.Suosittelen ehdottomasti,jos lasi on muuten vielä hyvässä kunnossa.

• Arto

Siitä jää sellanen harmaa täplä ja sen ympärille ohut rengasmainen jälki(ilmeisesti korjauslaitteesta)

Vauriokohdan tulisi olla mahdollisimman puhdas ennen paikkausta.

• Timo

Mikä Novus-korjausmenetelmä? Voitko kertoa ko. menetelmästä hieman lisää?

Tieto kiinnostaa, koska sain pienen iskemän varsin hyväkuntoiseen tuulilasiin ikävään kohtaan ja jos sen jollakin keinolla saa häivytetyä, niin mikäs sen mukavampaa.

Tuo iskemä oli itseasiassa aika "hauska" tapaus. Pienellä sivutiellä vastaan oli tulossa n. 50 m päässä city-maasturi, kun iskemä syntyi. Muita autoja ei näkynyt mailla halmeilla.

Tämä oli omalla kohdalla ensimmäinen kerta, kun uskon, että, että kivi on peräisin vastaantulevan auton renkaista.

• Linkki

www.tuulilasikorjaus.com

• Timo
        Linkki kirjoitti:

www.tuulilasikorjaus.com

Sieltähän sitä tietoa löytyi. Kiitos.

• Pamela

Kyllähän se kannattaa varsinkin jos tuulilasi on muuten hyväkuntoinen.

Jos kiveniskemiä on paljon ne eivät "ärsytä" niin paljon kuin yksi,vaikka pienikin jälki muuten virheettömässä lasissa.Silmä tarkentuu melkein automaattisesti siihen.Menee helposti hermot!!!!Argh!!

Jossain tapauksissa paikkausta ei kannata tehdä koska lopputulos ei välttämättä ole yhtään sen parempi,päinvastoin.
      Riippuu paljon korjaajasta.

• n. suunnilleen

• hintoja

muistelisin tällaisia hintoja (kävin pari viikkoa sitten Novuksella), saa korjata jos olen väärässä:
        10 cm 40 euroa
        15 cm 60 euroa

eli mitä pitempi halkeama, sitä kalliimpaa.

Itselläni oli jo n. 20 cm:n halkeama ikkunassa kun vein Novukselle. 15 cm alkaa kuulemma olla ehdoton maksimi mikä kannattaa korjata. Päätimme Novuksen kaverin kanssa että yritämme pysäyttää halkeaman poraamalla halkeaman päähän reiän (maksoi 20 euroa). Halkeama pysähtyi pariksi päiväksi, mutta jatkoi leviämistään sen jälkeen (tullut jo 15 cm lisää). Poraukselle ei antanut takuuta.

• Ande

paikauttaa ja mielellään heti. Antaa vuoden takuun työlle. Pysäyttää särön. korjaa kiven iskemän. Puhdistaa ekaks sen iskemäkohdan ja sit täyttää sen kolon lasiaineella. Meillä korjattiin särö, joka pysähty puoleks vuodeks, mut sit yhtäkkiä alko taas jatkaa matkaansa. Kun vaihdettiin autoo niin en ottanu ressiä...

Kiveniskemät ja nastan jäljet häipyivät melko hyvin. Eivät häiritse. Pois niitä ei kokonaan saa.

• MN

Eli vuoden päästä korjauksesta paikkaus kohta on mulla muuttunut mustaksi ja ei niin huomaamattomaksi kuin se alunperin oli. Ei se nytkään haitaks ole mutta sen huomaa ihan selvästi mustana pisteenä. Halkeemaan se ei vielä ole alkanut - kaippa kohta...

Korjaajat ovat sen verran rentoja Novuksella, että tekevät 22% prosenttia halvemmalla jo muutenkin tingitystä hinnasta jos pyydät ettei tehdä kuitteja :-)

• Erkki

Ainakaan kovin pieniä iskemiä.
      Korjauspaikkaan jäi just samanlainen häiritsevä täplä kun ennen korjausta ja vielä lisäksi sellanen ohut kehä sen paikan ympärille...
      Tuleekohan se kehä siitä koneesta vai onko se kenties ilmakupla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2631
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1659
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1655
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59