Miksi otat kuitin

bensa-automaatilta?

tankkauksen jälkeen ja keräät jonoa? Ne litramäärät näkee siitä mittarista jos polttoaineenkulutus kiinnostaa. Ärsyttää odotella.

53

5274

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työnantaja maksaa

bensat kuittia vastaan.
      Tai tarkka kaveri, ottaa kuitin kirjanpitoonsa.
      Jos kirjoittaa vihkoon lukemat mitatrilla vie
      ainakin samanverran aikaa.

Jo on Sinulla kiire.
      Minne?

• Juupa juu mies

"Miksi otat kuitin
      bensa-automaatilta?

16.12.2006 klo 17.41
      tankkauksen jälkeen ja keräät jonoa? Ne litramäärät näkee siitä mittarista jos polttoaineenkulutus kiinnostaa. Ärsyttää odotella."

Varsinkin kortilla maksettaessa on ehdottoman tärkeää, että OTETAAN KUITTI. On todiste tankkauksesta ja maksutapahtumasta. Jossakin lehtijutussa oli kerran asiasta juttua ja siinä kerrottiin, että tuolloin saattoi olla (huom. saattoi olla) bensa-automaatteja, joiden laskutus lakkasi kortilla maksettaessa vasta, kun tankkaus oli lopetettu ja otettu kuitti ulos. Itselläni ei ole kuitenkaan tarkempaa tietoa noista automaateista, joten on järkevää ottaa aina kuitti, koska se ei ole iso homma.

• höpö!

Vai että "jossain" lehtijutussa "joskus" oli juttua, että kuitti pitää tulostaa, tai tankkaaminen ei lopu. Höpö, höpö! Tankkaaminen loppuu siihen, kun asetat pistoolin takaisin paikalleen. Tietysti jos sen jättää huonosti, niin voi käydä niin, että seuraava asiakas saa tankattua sinun piikkiisi. Mutta tuo, että kuitti pitäisi tulostaa, on täyttä soopaa!

• höperö......

niinkin voi käydä miettikääs sitä??miten sitten kun 10 seuraavaa tankkaa laskuusi!??huh heijaa

• Nipsuliinipiini

seuraan visakorttini laskutusta. Seuraan myös autoni bensan ja öljyn kulutusta jatkuvasti. Ja saatan tehdä keikan, johon saan bensat kuittia vastaan.

Ja vihkoon kynällä merkitseminen vie yhtä kauan kuin kuitin otto. Tosin merkkaan kuitista litrat, kilometrit ja hinnan vihkoon, mutta jos on jonoa teen sen myöhemmin :-)

Hyvin harvoin automaatin kolme muuta paikkaa on varattuina kun tankkaan. Olisiko tuollaista ruuhkaa noin kaksi kertaa kesässä. Taidan tankata hassuihin aikoihin, kun en ruuhkiin törmää.

• kuitin...

ihan kaltaistesi olevinaan kiireisten turhantärkeiden peelojen kiusaksi.
      Kiva katsella kun firman Audin ratin takana idiootti tuskailee kiireissään ja mä vaan aivan rauhallisesti toimin ja lopuksi vielä tulostan kuitin(toisinaan jään lueskelemaan sitä).

• toisinaan...

otan rekisterinumeron ylös kaltaisiltasi kiusantekijöiltä ja sen kautta saan selville, missä asut. "Palkaksi" kiusanteosta (mikäli siis havaitsen, että se todellakin on tahallista) kusasen purkkiin kunnon krapulapissat ja käyn valuttamassa sen autosi tuulilasin edessä olevasta ilmastointiaukosta sisään. Siinähän sitten kiusantekijä miettii seuraavana aamuna, miksi käynnistettyään autonsa sisään leviää yleisen käymälän hurmaava tuoksu.

• autoasi
        toisinaan... kirjoitti:

otan rekisterinumeron ylös kaltaisiltasi kiusantekijöiltä ja sen kautta saan selville, missä asut. "Palkaksi" kiusanteosta (mikäli siis havaitsen, että se todellakin on tahallista) kusasen purkkiin kunnon krapulapissat ja käyn valuttamassa sen autosi tuulilasin edessä olevasta ilmastointiaukosta sisään. Siinähän sitten kiusantekijä miettii seuraavana aamuna, miksi käynnistettyään autonsa sisään leviää yleisen käymälän hurmaava tuoksu.

Omassa autossani ainakin eritteesi valuisi maahan, kuten sadevesikin tekee, eikä haju haittaisi aamulla. Että se siitä.

• Automiekkonen
        toisinaan... kirjoitti:

Ja paskat sinä mitään kusia keräile ja muiden autoihin kaatele. Tämä on taas tätä tyypillistä "minä olen kova jätkä, minä teen tällaista"- bullshittiä. Helppohan se on jauhaa kun ei tarvitse mitään todistella.

Ja jos minä otan kuitin, ei se kuulu kenellekään hevon v..un vertaa mitä varten minä sen otan. Luulis kyrsivän.

• niin...
        autoasi kirjoitti:

Omassa autossani ainakin eritteesi valuisi maahan, kuten sadevesikin tekee, eikä haju haittaisi aamulla. Että se siitä.

Sinun autossasi ei sitten varmaan tuulilasipesunesteenkään tuoksahdus tule ikinä sisälle?

• hoooo!
        Automiekkonen kirjoitti:

Ja paskat sinä mitään kusia keräile ja muiden autoihin kaatele. Tämä on taas tätä tyypillistä "minä olen kova jätkä, minä teen tällaista"- bullshittiä. Helppohan se on jauhaa kun ei tarvitse mitään todistella.

Ja jos minä otan kuitin, ei se kuulu kenellekään hevon v..un vertaa mitä varten minä sen otan. Luulis kyrsivän.

"Ja jos minä otan kuitin, ei se kuulu kenellekään hevon v..un vertaa mitä varten minä sen otan. Luulis kyrsivän."

Heti huomattiin, ketä alko kyrsimään! :D Taidat olla ammattikoululainen, kun sinulla on noin lyhyt pinna.

• asiassa...
        niin... kirjoitti:

Sinun autossasi ei sitten varmaan tuulilasipesunesteenkään tuoksahdus tule ikinä sisälle?

...tässä nykyisessä en ole kovin montaa kertaa huomannut niin käyvän. Mutta lasia pestessä tilanne poikkeaa siten että puhallin on päällä kun pesunestettä sinne kaukaloon valuu. Voit itse testata jäynän toimivuutta, jos et kusella niin vaikka kaatamalla pari desiä raakaa lasinpesunestettä siitä tuulilasin alla olevan ritilän läpi. Kaada neste sinne illalla ja haistele seuraavana aamuna, tuleeko hajua vielä sisälle. Tuskin tulee, koska neste valuu maahan lähes saman tien, ja ne viimeisetkin pisarat haihtuvat yön aikana.

• siitä mittarist

suoraan kulutuksen???ei näe,joten jos alan erikseen kirjata niitä paperille menee vielä kauemmin kuin kuitin tulo mikä kestää noin 10 sekunttia....mihin sulla niin kiire??hankkisit elämän itselles!!

• on helppo

laskea päässään. Jos ei osaa voi laskea kotona taskulaskimella tai ajaa mittarilta sivuun ja laskee kännykän laskimella (jos ei ajaessa laske). Monestikaan minulle ei ole hirveä kiire mihinkään vaan tarpeeton odotus harmittaa. Se kuitin ottaminen kestää todellakin enemmän kuin 10 sekuntia.

Sen tottakai ymmärrän jos työn takia pitää ottaa kuitti. Muuten en.

• kellottanut
        on helppo kirjoitti:

laskea päässään. Jos ei osaa voi laskea kotona taskulaskimella tai ajaa mittarilta sivuun ja laskee kännykän laskimella (jos ei ajaessa laske). Monestikaan minulle ei ole hirveä kiire mihinkään vaan tarpeeton odotus harmittaa. Se kuitin ottaminen kestää todellakin enemmän kuin 10 sekuntia.

Sen tottakai ymmärrän jos työn takia pitää ottaa kuitti. Muuten en.

kuitin tulo ajan vai.....sanotaan sit vaik 15 sekunttia tulostus ajaksi. Vaikka sulla ei ole kiire mihinkään niin onko tämä edellä tankkaavan kuitin oton aika sun elämäs ainut tarpeeton odotus?? epäilen. Kyllä tämän ketjun aihe on taas niitä älyttömyyksiä valittamisen suhteen

• "niitä"?!

Mitä "niitä" sinä oikein kirjaat sinne vihkoosi? Kyseessä on YKSI LUKU, eli paljonko bensaa tankkiin meni. Ainoastaan koko elämänsä tinnereitä haistellut duunari saattaa olla niin degeneroitunut, ettei pysty pitämään tuota yhtä lukua päässään puolta minuuttia - eli sitä aikaa, kun siirtää sen ruosteisen Nissaninsa pois tieltä, että kunnon ihmiset pääsevät tankkaamaan.

• kirjaan myös
        "niitä"?! kirjoitti:

Mitä "niitä" sinä oikein kirjaat sinne vihkoosi? Kyseessä on YKSI LUKU, eli paljonko bensaa tankkiin meni. Ainoastaan koko elämänsä tinnereitä haistellut duunari saattaa olla niin degeneroitunut, ettei pysty pitämään tuota yhtä lukua päässään puolta minuuttia - eli sitä aikaa, kun siirtää sen ruosteisen Nissaninsa pois tieltä, että kunnon ihmiset pääsevät tankkaamaan.

niitä- eli summan -oletko kuullut? sinäkö jätät maksamatta, jolloin ei ole muuta kirjattavaa ja kiire lähteä?

• Nipsutiiniliinipiini
        "niitä"?! kirjoitti:

kirjattavia lukuja ovat:
        -päivämäärä
        -ajokilometrit
        -litrat
        - hinta
        - ja joskus tankkauspaikka, jos se ei ole minun vakipaikkani

Enkä pidä päässäni turhia lukuja, jotka saan nätisti kuitista. Päässäni on niin paljon ajatuksia, ettei siellä luku todellakaan pysy 30 sekuntia kauemmin :-)

• tiestysti!
        kirjaan myös kirjoitti:

niitä- eli summan -oletko kuullut? sinäkö jätät maksamatta, jolloin ei ole muuta kirjattavaa ja kiire lähteä?

Unohdin, että tyhjälompsaisen duunarin pitää kirjata tarkkaan ylös myös laskun loppusumma, että tietää, riittääkö rahat myös kaljakoppaan ruokien jälkeen.

• asia ole
        tiestysti! kirjoitti:

Unohdin, että tyhjälompsaisen duunarin pitää kirjata tarkkaan ylös myös laskun loppusumma, että tietää, riittääkö rahat myös kaljakoppaan ruokien jälkeen.

niin että ne ketkä huolehtivat ja ovat selvillä menoistaan ovat varakkaampia kuin hälläväliä tyypit..kuten sinä. Sulla on täysin väärä käsitys siitä että jos pitää kirjanpitoa,on rahat vähissä..toki on niitäkin varmasti.Taidat itse laskea rahojas siihen kaljaan vaikka se helvetin halpaa nykyään...

• Siksi

siksi että pankkikortilla maksaessani tarkkailen laskutusta, on typerää jättää ottamatta, sillä virheen sattuessa on kuitti näyttää.
      Toinen on että työnantaja haluu kun maksaa tankkaus kulut.
      Kolmas jos polttoaineessa on jotain vikaa niin tieto mistä on tankattu helpotta.( on tapauksia jossa polttoaine ei ole sitämitä pitäisi),
      Muuten kuitin ottaminen vie noin puoli minuttia, joten mihin sinulla kiire.
      Tai onhan se jos on sata ja jokainen ottaa kuitin niin se tekee jo melkein tunnin.

• kirjanpitoon

joopa joo

• kuitin

Saako tankin tankata täyten vai vain esim. 5-10 litraa kerrallaan? Siihenhän menee myös aikaa. Pitäisikö vaihde jättää vapaalle ja työntää autoa eteenpäin heti tankkauksen jälkeen sen verran, että mahdut siihen itse ettei mene aikaa siihen kun istuu autoon, käynnistää sen ja mitä vielä -laittaa turvavyön päälle, entä jos laittaa vielä lämmityksen, radion ja valot päälle...?!
        Vai olisiko helpompaa jos lähtisit liikkeelle vähän aiemmin tai kävisit tankilla sellaiseen aikaan, että ei tarvitse jonottaa? Suosittelen harkitsemaan.

• ohjeita
        kuitin kirjoitti:

Saako tankin tankata täyten vai vain esim. 5-10 litraa kerrallaan? Siihenhän menee myös aikaa. Pitäisikö vaihde jättää vapaalle ja työntää autoa eteenpäin heti tankkauksen jälkeen sen verran, että mahdut siihen itse ettei mene aikaa siihen kun istuu autoon, käynnistää sen ja mitä vielä -laittaa turvavyön päälle, entä jos laittaa vielä lämmityksen, radion ja valot päälle...?!
        Vai olisiko helpompaa jos lähtisit liikkeelle vähän aiemmin tai kävisit tankilla sellaiseen aikaan, että ei tarvitse jonottaa? Suosittelen harkitsemaan.

näille olevinaan kiire-pelleille.On hyvä katsella kun jollakin on polttoaine-asemallakin muka kiire.Ja alla koko kansan corolla.

• juuri ne
        ohjeita kirjoitti:

näille olevinaan kiire-pelleille.On hyvä katsella kun jollakin on polttoaine-asemallakin muka kiire.Ja alla koko kansan corolla.

koko kansan junttiautoilla ajavat sitä kuittia odottavat.

• vuoksi.

Haluan ne luvut muistiin vihkooni. Nykyisin monet automaatit on muutettu niin että luvut häviävät näytöstä juuri kesken niiden muistiin kirjoittamisen. Siksi otan aina kuitin, siitä ne luvut voi kirjoittaa rauhassa muistiin ajettuaan sitä ennen pois mittarilta jonoa keräämästä.

Tätä varmaan tarkoitit?

Ja edelleen: minne ihmeeseen sulla voi olla niin kiire että et ehdi odottaa toisten käyttävän automaatin normaaleja toimintoja?
      Jos et kestä tätä aikaa, tankkaa palveluasemalla. Siellä ei *ikinä* ole jonoa.

• dildopää

Mihin vitun muistiin sinä oikein niitä litramääriä kirjoittelet ?
        Oletko idiootti ?

Mitä vittua teet niillä muistiinpanoillasi.
        Seuraatko mätänissanisi loputonta janoa ?

• päässäsi
        dildopää kirjoitti:

Oletko idiootti ?

Kuinka pitkään päässäsi on ollut dildo? Yritättkö peitellä sitä jotenkin?

• ongelmia?
        dildopää kirjoitti:

Oletko idiootti ?

Joitakin ehkä kiinnostaa paljonko auto kuluttaa polttoainetta ja mitä autolla ajo tulee maksamaan. Kulutuksia seuraamalla voi seurata myös auton kuntoa. Jos polttoaineenkulutus kasvaa, eikä sille löydy muuta syytä, niin silloin autossa todennäköisesti on jotakin vikaa.

On se hyvä että on olemassa tällainen palsta, jossa pääsee purkamaan pahaa oloaan, vai mitä?

• dildopää
        ongelmia? kirjoitti:

Joitakin ehkä kiinnostaa paljonko auto kuluttaa polttoainetta ja mitä autolla ajo tulee maksamaan. Kulutuksia seuraamalla voi seurata myös auton kuntoa. Jos polttoaineenkulutus kasvaa, eikä sille löydy muuta syytä, niin silloin autossa todennäköisesti on jotakin vikaa.

On se hyvä että on olemassa tällainen palsta, jossa pääsee purkamaan pahaa oloaan, vai mitä?

... mitä niillä kuittipaskoilla tekee ?

Litramäärät vihkoon vain, sinne muiden autojuttujen sekaan.
        Kuittienkerääjät luulevat olevansa jotain helvetin kamreereja joiden lompakko pullistelee kuiteista, ei seteleistä...

• Kiinanrauta
        dildopää kirjoitti:

Kuittienkerääjät luulevat olevansa jotain helvetin kamreereja joiden lompakko pullistelee kuiteista, ei seteleistä...

bensakuitin lisäksi myös Tarjoustalon kuitin talteen. Kotona tarkistelen siitä ovatko tuotteet laskutettu oikein. Kerran kävi niin, että erään tuotteen alehinta (viimeinen myyntipäivämäärä oli mennyt umpeen) oli 20 centtiä vähemmän kuin maksamani summa. Hyppäsin autoon ja ajelin kauppaan ja sain sen 20 senttiä takaisin. Tiliotteesta on kätevä vertailla kuitin kanssa sitten onko jonkun muun ostokset menneet minun piikkiini.

• Ongelmia?
        dildopää kirjoitti:

Joo, ja se vihkoon kirjaaminen varmasti on nopeampaa kuin kuitin otto? Tuota et usko itsekään. Vai vieläkö kotiinpäästyäsi muistat paljonko ainetta meni tankkiin ja mitä se maksoi?

• nopeampaa
        Ongelmia? kirjoitti:

Joo, ja se vihkoon kirjaaminen varmasti on nopeampaa kuin kuitin otto? Tuota et usko itsekään. Vai vieläkö kotiinpäästyäsi muistat paljonko ainetta meni tankkiin ja mitä se maksoi?

on se vihkoon kirjaaminen eikä ole toisten tiellä automaatilla. Kyllähän tuon muistaa paljonko ainetta meni tankkiin. Tosin mitäpä sillä tiedolla tekee. Auto vie minkä vie polttoainetta, ei se kulutuksia seuraamalla vähene.

• vie

just tasan samanverran polttoainetta kirjaat sen vihkoon tai et, ei voi ymmärtää näitä kirjureita. Oletko koskaan tehnyt noilla kirjauksillasi jotain? Polttoaineenkulutus per 100 km on helppo laskea niin että ensin tankkaat (tankkaa aina täyteen), painat litramäärän mieleesi, ajat pois tankilta, kaivat laskimen esiin (puhelista löytyy), lasket kulutuksen per 100 km kaavalla TANKATTU MÄÄRÄ/(TRIPPIMITTARIN LUKEMA/100) eli esim. 55/(950km/100) = n. 5,8l/100km
        Noin olen tehnyt itse kun on kiinnostanut kulutus. Vielä helpompaa on jos autossa on ajotietokone. Toisaalta noilla ajotietokoneilla ei tee hevonpersettä, menee tsykkelillä jos polttoaineenkulutus liikaa kyrsii.

• Visa tuo
        nopeampaa kirjoitti:

on se vihkoon kirjaaminen eikä ole toisten tiellä automaatilla. Kyllähän tuon muistaa paljonko ainetta meni tankkiin. Tosin mitäpä sillä tiedolla tekee. Auto vie minkä vie polttoainetta, ei se kulutuksia seuraamalla vähene.

Visa vie-Visa tuo,luotolla kun maksaa niin on hyvä muistaa vielä n.2kk.n päästäkin mitä meni.
        Ja kuinka paljon meni ja mihin meni.
        Joten AINA kuitti mukaan ei koske 10€ rahalla maksajia.

• Nipstiiniliinipiini
        vie kirjoitti:

just tasan samanverran polttoainetta kirjaat sen vihkoon tai et, ei voi ymmärtää näitä kirjureita. Oletko koskaan tehnyt noilla kirjauksillasi jotain? Polttoaineenkulutus per 100 km on helppo laskea niin että ensin tankkaat (tankkaa aina täyteen), painat litramäärän mieleesi, ajat pois tankilta, kaivat laskimen esiin (puhelista löytyy), lasket kulutuksen per 100 km kaavalla TANKATTU MÄÄRÄ/(TRIPPIMITTARIN LUKEMA/100) eli esim. 55/(950km/100) = n. 5,8l/100km
        Noin olen tehnyt itse kun on kiinnostanut kulutus. Vielä helpompaa on jos autossa on ajotietokone. Toisaalta noilla ajotietokoneilla ei tee hevonpersettä, menee tsykkelillä jos polttoaineenkulutus liikaa kyrsii.

Kun mulla se trippimittari on ihan muussa kuin bensan seuranta hommissa. Laskutan sen mukaan eri asiakkaita. Kyllä sen bensan kulutusseurannan mukana näkee onko autossa vikaa.

Täähän on kiva keskustelu.Vänkääminen on hauskaa :-)

• se on nopeampaa
        nopeampaa kirjoitti:

jos alan kaivaa vihkoa esiin ja tiirailla mittaria ja kirjoittaa numeroita ylös...siinä ajassa kuitti on taskussa ja auto liikkeellä jo.
        Sinä kuulut varmaan niihin jotka tankkaa 20 setelillä eikä malta/ole varaa laittaa tankkia täyteen vaan kuvittelee että tulee halvaksi ottaa vähän kerralla ja käydä 2-3 kertaa viikos jakajalla.

• Otan aina
        se on nopeampaa kirjoitti:

jos alan kaivaa vihkoa esiin ja tiirailla mittaria ja kirjoittaa numeroita ylös...siinä ajassa kuitti on taskussa ja auto liikkeellä jo.
        Sinä kuulut varmaan niihin jotka tankkaa 20 setelillä eikä malta/ole varaa laittaa tankkia täyteen vaan kuvittelee että tulee halvaksi ottaa vähän kerralla ja käydä 2-3 kertaa viikos jakajalla.

tankin täyteen ja lähden ripeästi liikenteeseen. Jos menen huoltamoon kahville ajan auton parkkipaikalla. En jää koskaan huuhailemaan toisten tielle mitään kuitteja ottamaan. En tarkasta koskaan edes tiliotteesta paljonko olen tankannut. Pari kertaa vuodessa lasken keskikulutuksen. Ei se siitä pienene vaikka laskisi joka viikko. Varmaan te kuittimiehet otatte maitokaupastakin kuitin talteen.

• kenties
        Nipstiiniliinipiini kirjoitti:

Kun mulla se trippimittari on ihan muussa kuin bensan seuranta hommissa. Laskutan sen mukaan eri asiakkaita. Kyllä sen bensan kulutusseurannan mukana näkee onko autossa vikaa.

Täähän on kiva keskustelu.Vänkääminen on hauskaa :-)

ostaa sellainen auto mistä näkee muutenkin kuin bensankulutusta seuraamalla että siinä on jotain vikaa?!?

En ymmärrä yhtään mihin niitä kuitteja tarvii ja miks sitä kulutusta pitää seurata tai jotain keskikulutuksia laskea? Kun tankki näyttää tyhjää niin silloin tankataan tankki täyteen ja ajetaan niin kauan kun se taas alkaa olla tyhjänä jolloin taas tankataan. Mitä väliä sillä on montako kilometriä sillä pääsi noiden tankkauksien välillä?

Ja jos työsuhdeautoista puhutaan niin niitä tankataan firman käyttöönantamalla bensakortilla jolloin maksaessa kassaneiti pyytää kertomaan kilometrin joiden perusteella taas työnantaja pystyy tankkauksia seuraamaan joten niillä kuiteilla voi pyyhkiä hanuria.

• otetaan kuitti
        Otan aina kirjoitti:

tankin täyteen ja lähden ripeästi liikenteeseen. Jos menen huoltamoon kahville ajan auton parkkipaikalla. En jää koskaan huuhailemaan toisten tielle mitään kuitteja ottamaan. En tarkasta koskaan edes tiliotteesta paljonko olen tankannut. Pari kertaa vuodessa lasken keskikulutuksen. Ei se siitä pienene vaikka laskisi joka viikko. Varmaan te kuittimiehet otatte maitokaupastakin kuitin talteen.

ruokakaupastakin ihan tarkistusta varten..ja sekös sua pännii

• dildopää
        Visa tuo kirjoitti:

Visa vie-Visa tuo,luotolla kun maksaa niin on hyvä muistaa vielä n.2kk.n päästäkin mitä meni.
        Ja kuinka paljon meni ja mihin meni.
        Joten AINA kuitti mukaan ei koske 10€ rahalla maksajia.

on se vaan onnetonta kun bensakin täytyy ostaa VELAKSI !

• otan kuitin

Se kuitti otetaan jotta sinunlaiset kotipoliisit saavat lisää kiristellä hampaitaan markan corollassa.Ärsyttääkö??? HAHHAH!!!!

• ihmettelijät

mua naurattaa myös kun porukka nollailee trippimittaria ja kerää kuitteja. Miksi?

Että seuraa kulutusta?
      Polttoaineiden hintoja?
      Kirjata ylös vihkoon? Haloo,
      siis normaalikuluttuja,ei yritysautoilija.

Miksi ihmeessä, sen kulutuksen voi joskus tarkistaa mutta mitä väliä sillä enää myöhemmin on, auto vie sen minkä vie. Mitä iloa sen
      kirjaamisesta oikeen on?

• jos seuraa

ei se vie aikaa kun viistoista sekunttia!!!!!!!!!!!!!!.
        Ei ihme kun suomessa on näitä "pöönautti ihmisiä"

• Velkavolvo

Ei auto vie mitä vie. Kulutus riippuu kovasti ajotyylistä. Mutta jos tyyli pysyy samana ja kulutus muuttuu selvästi, autossa on todennäköisesti jokin vika. Ainakin minä haluan huomata sellaisen vian mahdollisimman aikaisin ja siksi kirjaan kulutuksen tankkausväleittäin.

• suuria heittoja
        Velkavolvo kirjoitti:

Ei auto vie mitä vie. Kulutus riippuu kovasti ajotyylistä. Mutta jos tyyli pysyy samana ja kulutus muuttuu selvästi, autossa on todennäköisesti jokin vika. Ainakin minä haluan huomata sellaisen vian mahdollisimman aikaisin ja siksi kirjaan kulutuksen tankkausväleittäin.

kulutukseen tulee että sen takia pitää seurata niin eiköhän siinä tankissa ole silloin reikä jonka varmasti huomaa ilman että kirjaa vuosikymmeniä niitä tankkauksia ylös`?

• vikoja
        suuria heittoja kirjoitti:

kulutukseen tulee että sen takia pitää seurata niin eiköhän siinä tankissa ole silloin reikä jonka varmasti huomaa ilman että kirjaa vuosikymmeniä niitä tankkauksia ylös`?

Voi se kulutuksen kasvun aiheuttava vika olla myös esim. polttoaine tai sytytysjärjestelmässä tai vaikka laahavissa jarruissa. Ei polttoaine välttämättä maahan valu vaikka kulutus olisikin kasvanut.

Ja ihmisillä on erilaisia harrastuksia. Joku kerää postimerkkejä, toinen pelaa konsolipelejä, kolmas juoksee pitkin metsiä kartta kädessä. Ei kai se nyt niin ihmeellistä ole, jos tankkauksen jälkeen ottaa kuitin ja käyttää kaksi minuuttia kirjanpitoon?

• asiallista asiaa

Uskomaton juttu tämmöinen viestiketju.

Kun ei ole mitään "asiaa", niin tämmöiseen
      ketjuun voi ilmoittaa mielipiteensä, niinkuin
      se ketään normaali-ihmistä kiinnostaisi, ottaako
      vai eikö ota ja jos ottaa, niin pyyhkiikö sillä
      vai eikö pyyhi.

• tankkaaja.ääää

kun kerran saavuin automaatille ja huomasin että edelliseltä tankkaajalta pistooli ei ollut mennyt kunnolla paikalleen ja pumppu pyöri edelleen. Silloin iski meikäläiseen piru ja aattelin tankkata ilmatteeksi tankin täyteen.

Eli otan kuitin kun tankkaan pakkikortilla, ettei pääse tälläinen vahinko käymään.

• Marxgf

Kuitti pitää ottaa aina tankattaessa firman autoa omalla kortilla.

Verottaja vaatii että työnantajalta laskutettu summa voidaan osoittaa teodelliseksi ja kluitti on tästä todistus.

Harmittaa h***sti kun on tankannut omaan laskuun 50e edestä ja huomaa että automaatista on loppunut kuittirulla, kun joku taulapää on päätellyt että "eihän niitä oikeasti kukaan tarvitse". Tämän vuoksi tankkaankin mielummin asemalla missä voi maksaa kassalle ja saa varmasti sen kuitin.

• ...

mut jos on nii teen yleensä kaikki nopeesti, ellei sit se takana oleva käytäydy vittumaisest (kuten kerran). Silloin tein kaiken omassa rauhassa säädin mankankin ennen lähtöä ja tarkistin piruuttain viel kaiken (harvoin teen). Se on kiva nähä ku takana tulevan pinnapalaa :)

• sulla ole

muuta valitettavaa täällä........
      Pian varmaan keksit että kaupan kassallakaan ei saa jäädä odottamaan vaihtorahoja kuitista puhumattakaan

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1349
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1026
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      678
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      641
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      597
    Aihe