Jotta pari voitaisiin vihkiä avioliittoon kirkossa uskonnollisen kaavan mukaan, sekä miehen että naisen tulee olla uskontokunnan jäseniä. Tähän liittyen pyydän teitä vastaamaan seuraavaan kyselyyn koskien kirkkohäitä. Mikäli olet jo naimisissa, vastaa sen pohjalta, mitkä ajatuksesi olivat ennen naimisiinmenoa. Muutakin saa tietysti kommentoida.
1. Sukupuolesi?
a) M
b) N
2. Oletko kirkon jäsen?
a) Kyllä
b) En
3. Jos olet kirkon jäsen, valitse mielipidettäsi vastaava vaihtoehto:
a) Haluan ehdottomasti kirkkohäät.
b) Haluaisin kirkkohäät, mutta olen valmis joustamaan, mikäli se ei kumppanilleni käy.
c) En halua kirkkohäitä.
4. Jos et ole kirkon jäsen, valitse mielipidettäsi vastaava vaihtoehto:
a) Olen valmis joustamaan ja liittymään kirkkoon, mikäli kumppanini haluaa kirkkohäät.
b) En ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppanini kirkkohäät haluaisikin.
Kirkkohäät
17
1182
Vastaukset
- xxxxxxxx
1. N
2. En
3. -
4. a) Olen valmis joustamaan. No big deal.- avioliittoon?! :D
Ei kannata mennä ikinä naimisiin,ihan vanhanaikaista typerää touhua!
Nykyaikana ei kukaan pysy enää yhdessä.
- vastaukset
1. Sukupuolesi?
a) M
2. Oletko kirkon jäsen?
b) En
b) En ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppanini kirkkohäät haluaisikin.
En edes seurustelis uskovaisen kanssa joten jos naiseni haluaisi ehdottomasti kirkkohäät niin syynä olis tää "haluan olla päivän prinsessana" ja se syy ei ole tarpeeksi suuri saadakseen mut mukaan siihen pelleilyyn. Osoittais vielä sen ettei nainen kunnioita minun vakaumustani yhtään. Naimisiin pitää mennä ihan muista syistä ettei tule heti ero. - Ei hätäilijä
- 1. a) Mies
- 2. a) Kyllä
- 3. c) En halua/ei väliä, kunhan ovat pienet. 1.Mies
2.Olen kirkon jäsen.
3.Halusin kirkkohäät, mutta se oli mahdotonta, koska vaimo ei kuulu kirkkoon. Jälkeenpäin ajateltuna oli kuningasidea mennä naimisiin hänen kotimaassaan paikallisten tapojen mukaan. Muistan sen taatusti paremmin kuin kymmenet kirkkohäät, joissa olen ollut vieraana.
4.Teoreettinen kysymys, mutta en olisi liittynyt kirkkoon kenenkään toiveesta. Yhdistymis- ja uskonnonvapautta on syytä kunnioittaa myös käänteisessä tapauksessa. Sitäpaitsi yksikään kiihkouskovainen nainen ei olisi katsellut minua päivääkään, molempien onneksi.- MMies
1. a, 2. b, 4. c) En menisi naimisiin ihmisen kanssa, joka tahtoo kirkkohäät syystä mistä tahansa.
- galluppeja
1. Sukupuolesi?
a) M
2. Oletko kirkon jäsen?
b) En
b) En ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppanini kirkkohäät haluaisikin. mallia short and simple
1a 2a 3b- rotunainen
1. b) nainen
2. a) kyllä olen kirkon jäsen
3. a) ehdottomasti haluan kirkkohäät, jos joskus menen naimisiin.
En usko avioliittoon, sitä voi olla muutenkin yhdessä. Koskaan ei saa sanoa koskaan. Huntua en laittaisi kun ikää on jo 30 ja lapsikin. Häät budjetin mukaan. Olen toistaiseksi vielä kirkon jäsen, eroaminen kirkosta on asialistalla. Kirkkohäät on vietetty perinteiden kunnioittamiseksi, uskonnollista merkitystä sillä tradiolla ei minulle ole.
Kirkosta eroamiseni jälkeen on ihan turha kuvitella, että liittyisin kirkkoon enää mistään muista syystä kuin mielenterveydellisistä syistä.1. Sukupuolesi?
a) M
2. Oletko kirkon jäsen?
b) En
a) Olen valmis joustamaan ja liittymään kirkkoon, mikäli kumppanini haluaa kirkkohäät.
Jos joku asia on evvk itelle niin eiks siinä oo silloin sama tehdä toiselle mieliksi jos hän sitä vartavasten haluaa. Tosin enpä usko et oisin menossa naimisiin naisen kanssa joka haluais kirkkohäät.- ................
1.N
2.Kyllä
3.B
Haluaisin todella kovasti kirkkohäät, mutta pakko siinä on kummankin haluja huomioida. :) Miesystävä ei kuulu kirkkoon, joten joskus tuo asia mietityttänyt. Minulla ei mitään uskonnollisia vakaumuksia, ihmiset saavat puolestani uskoa mihin tahtovat tai olla uskomatta ja käyttää kirkkoa miten tahtovat. Minulle ne päälimmäiset syyt ovat ehkäpä juuri mahdollisuus kirkkohäihin, ristiäiset ja tuollaiset asiat. Enemmänkin siis traditiosyistä. Ehkäpä noissa kirkkohäissä ei tärkeintä se että onko niitä, vaan se, että jotenkin tuo maistraatti-vihkiminen tuntuu kalsealta. Noh, onneksi tuollaisia asioita ei tarvitse pohtia ainakaan vielä. Nainen
2.
a) Kirkon jäsen,
olen niitä jotka "luultavasti" maksavat kirkollisveronsa hautaan asti!
3.
c) En halua kirkkohäitä
Maistraatissa piipahdettiin ja kaksi toimistovirkailijaa saivat kunnian todistaa tämän tapahtuman!
Mies ei kuulu kirkkoon, olemmekin lasten kastetilaisuudet pyrkineet pitämään kotitiloissa jolloin joustovaraa on enemmän ja näin miehelläni on ollut mahdollisuus pitää oma "puheensa" nimeä annettaessa, eipä nuo papit kovasti järkyttyneet tuosta hänen "esityksestään"! :)- kiitos ei
b,b,c,b
- Gallupkunkku
Kaikki vastaamaan, erityisesti kirkon jäsenet! Vaikka suomalaisista yli 80 prosenttia kuuluu luterilaiseen kirkkoon, kyselyyn vastanneista vain vajaa puolet on sen jäseniä.
VÄLIRAPORTTI
Otos: 19 kpl, joista 8 miehiä, 11 naisia
2. Kirkon jäsenyys?
MIEHET: Kyllä 38 %, Ei 62 %
NAISET: Kyllä 64 %, Ei 36 %
3. (Ainoastaan kirkon jäsenet)
MIEHET:
0 % haluaa ehdottomasti kirkkohäät.
67 % haluaisi kirkkohäät, mutta on valmis joustamaan, mikäli se ei kumppanille käy.
33 % ei halua kirkkohäitä.
NAISET:
25 % haluaa ehdottomasti kirkkohäät.
25 % haluaisi kirkkohäät, mutta on valmis joustamaan, mikäli se ei kumppanille käy.
50 % ei halua kirkkohäitä.
4. (Ainoastaan kirkkoon kuulumattomat)
MIEHET:
20 % olisi valmis joustamaan ja liittymään kirkkoon, mikäli kumppani haluaa kirkkohäät.
80 % ei ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppani kirkkohäät haluaisikin.
NAISET:
33 % olisi valmis joustamaan ja liittymään kirkkoon, mikäli kumppani haluaa kirkkohäät.
67 % ei ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppani kirkkohäät haluaisikin. - Implosion
1a 2b 4b
- Gallupkunkku
OTOS: 30 kpl, joista 10 miehiä, 20 naisia
2. Kirkon jäsenyys?
MIEHET: Kyllä 30 %, Ei 70 %
NAISET: Kyllä 65 %, Ei 35 %
3. (Ainoastaan kirkon jäsenet)
MIEHET:
0 % haluaa ehdottomasti kirkkohäät.
67 % haluaisi kirkkohäät, mutta on valmis joustamaan, mikäli se ei kumppanille käy.
33 % ei halua kirkkohäitä.
NAISET:
31 % haluaa ehdottomasti kirkkohäät.
31 % haluaisi kirkkohäät, mutta on valmis joustamaan, mikäli se ei kumppanille käy.
38 % ei halua kirkkohäitä.
4. (Ainoastaan kirkkoon kuulumattomat)
MIEHET:
29 % olisi valmis joustamaan ja liittymään kirkkoon, mikäli kumppani haluaa kirkkohäät.
71 % ei ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppani kirkkohäät haluaisikin.
NAISET:
14 % olisi valmis joustamaan ja liittymään kirkkoon, mikäli kumppani haluaa kirkkohäät.
86 % ei ole valmis liittymään kirkkoon, vaikka kumppani kirkkohäät haluaisikin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4373163Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata822423Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161878Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1951575- 271543
- 771522
- 1091475
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201398Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411391- 801327