Multa puhkaistiin eilen takapuolesta paise...arvatkaapa tekikö kipeetä kun ei puudutus toiminu lainkaan!!! Sellaista kipua en ole koskaan kokenut. Lääkäri pisteli reikää ja puristeli mätää pois. Toinen lääkäri oli 3.päivää aikasemmin todennut, että tekee sinne paisetta muttei puhkaissu sitä, määräs vain antibiootteja. Siinä sitten olis 3.päivää kuumeessa. Heti kun paise puhkaistiin niin kuume laski.
Kannattaako tunne paiseen kohdalle nyt mitään voiteita laittaa? Iho sieltä on rikki ja sitten se puhkistu reikä joka vuotaa vähän verta.
Onko näissä uusimis mahdollisuutta?
Puhkaistu paise.
10
20185
Vastaukset
- vee-e
ei puudu puudutusaineella, ihan turhaan sitä sen vuoksi edes laittoivat. ehkä se oli desinfiointiainetta ?
hoida sitä ohjeen mukaan, kai siitä jotain kertoivat ?
apteekista voit kysyä salvaa rikkinäiseen ihoon. ehjään ihoon voit laittaa ihan tavallista.
jos mätää vielä erittyy nii varovasti painelemalla se tulee ulos. suihkuttelulla putsataan mätää pois alkuun isoista onkaloista. mutta siitä oot saanu neuvot jos oli tarpeen.
usein ajoksissa on juuri tai klöntti, joka pitää saada mädän mukana ulos eli kaikki pois, muuten uusii helposti. kyllä lekuri sen tietää. - paise-pirkko
Mulla on alapään karvoitusalueella ja nivusissa ja kainalossakin ollut usein noita paiseita. En tiedä miksi niitä mulle tulee...
Oon joskus saanu antibioottikuurin, joskus taas puhkaistu. Mahd. kuumalla vedellä suihkuttelu on hyvästä. Fucidin voidetta lääkäri on myös määrännyt (sis. jotain antibioottia).
Nytkin tällä hetkellä yksi alkava paise ja tosi inhottavassa kohdassa, eli vaatteet hankaa jne.
On uusinut samassakin kohdassa joskus, joten kai sillä joku uusimistaipumus on.
Yleensä kyllä paranevat ajastaan itsekseenkin, mutta keljuja ovat.- pattiperä
Mulla on ollut nyt n. 7-vuotta tällainen "paisetauti".
Ja nyt se on sitten taas kerran kehittänyt n. 10cm halkaisijaltaan kokoisen paiseen toiseen pakaraan. Kävin eilen lääkärillä ja hän määräsi minulle antibiootit ja sitten tätä fucicort voidetta.
Vuosi sitten minulla oli melkein samassa kohtaa saman kokoinen paise, se lähti antibiooteilla ja puhkesi itsestään. Hoidin puhjennutta paisetta suihkuttelemalla ja haavalappua pitämällä päällä jotta se keräisi mädän pois ja pitäisi haavaa auki niin kauan että sieltä tuli kaikki mätä ja lopussa vain verta.
Nyt on todella kivuliaassa kohtaa, joudun istumaan suoraan sen päällä ja se on vielä niin suurikin.
Minulla itselläni esim. hankaavat housut aiheuttavat näitä paiseita ja niitä tulee silloin tällöin sisäreisiin ja nivusiin, pienempiä en edes käy näyttämässä lääkärille kun tiedän että mitä ne ovat, mutta tollaset isot tarvitsevat lääke-hoitoa.
Toivon vain että nyt puhkeaisi niin pääsisin eroon tästä iljetyksestä.
Jotenkin tuntuu stressi ja hormonit vaikuttavan myös niiden kasvuun ja kokoon.
Itse en ole koskaan antanut puhkaista, koska eihän tulehtunut ihoalue puudu ja sen paraneminen voi sen jälkeen kestää hyvinkin kauan.
Lääkäri kertoi, että stafylokokki-bakteeri aiheuttaa nämä paiseet ja niitä löytyy kaikkialta. Minulla ei ole niin hyvä vastustuskyky näihin bakteereihin kuin toisilla joten se aiheuttaa tällaisia ikäviä paiseita. Valoa tunnelin päässä kuitenkin on, nimittäin lääkäri vinkkasi että saatta olla että vuosien mittaan elimistöni kehittää vastustuskyvyn näihin ja pääsen lopulisesti eroon paiseistani. Se olisi kyllä mahtavaa.
Mutta voimia jokaiselle joka kärsii tästä samasta ikävästä vaivasta ja älkää antako näiden iljetyksien lannistaa itseänne, ne menevät ohi ajallaan. Hyvää talvenjatkoa :)
- ärsyttäävv
Itseltäni puhkaistiin muutama päivä sitten tulehtunut paise perävaon syrjästä ja halkaisijaltaan se oli varmaan jotain 20cm. Oli pahasti tulehtunutkin ja piti kuumetta 3pv ennenkuin menin puhkaisuttamaan. Luulin sitä peräpukamaksi. Kuume loppui 1.5pv myöhemmin kun isoimmat märät tulivat vielä ulos kotihuuhtelun seurauksena. Sain nyt 4pv myöhemmin tuomion, että paise on nyt paraneva paise, mutta kyllä siellä joku kiinteä rasva"levy" yhä on jonka takia ei tunnu 100% normaalilta kun kokeilee. Sain ajan aterooman poistoon, koska tuo on paikaltaan niin hankala, että se uusii helposti.
Ps. Kyllä on aivan vitusta nämä paiseet sanon minä! Pieni juttu, mutta menee isokin mies ihan kyykkyyn tällasista. Kamalat kuumeet ym.. prkl. - paiseet tuttuja
Muistakaa: aina lääkärille paisetapauksissa !
En halua pelotella, mutta paiseista voi tulla verenmyrkytys.
Siis aina lääkärille.- Paskapaise
Voi persus ... Aivan jumalattoman kipee paise kyljessä. En kyllä uskalla mennä puhkaisuttamaan kun luin näitä kommentteja ... Eikö mikään puudutus auta ? Antavatko keskussairaalatasilla humautuksen, jos pyytää ?
- Sä pystyt siihen
Niin onko suurikin paise? Kyllä noita terveyskeskuksessakin hoidetaan ja kyllä sitä ympäristöä voi puuduttaa, mut jos on kauhean kuumottava ja tulehtunut, niin teho ei ole taattu. Ja kattos jos tk-lääkärillä käy, niin sinähän se päätät, mitä sulle saa tehdä. Tätä ei monetkaan ymmärrä, jotta lääkäri kertoo mielipiteensä ja sä teet ratkaisun.
Mitä suuremmaks annat paiseen levitä, sitä kakkamaisempaa sitä on koittaa pitää puhtaana kun on tyhjentynut. Kokoo ittes, voit aina ostaa etukäteen apteekista puudutesalvaa, sitä laitetaan iholle ennen verikoetta tms. pienehköä operaatiota. Mulla on yks sukulainen joka pelkää verikoetta ihan sairaasti, hänelle lääkäri suositteli tätä salvaa puudutteeksi. Mulla puudutettiin sillä ihon pintaa, kun poistettiin luomi. Hyvin toimi. Sitä kun levittää paria tuntia ennen lääkäriaikaa, niin uskoisin että auttaa. - puuseppä-erkki
Mitähän soopaa täällä puhutaankaan. Minulla on puudutettu känsät, luomet ja paiseet ennen veitsitöitä ja aina on puutunut tunnottomaksi. Ainoa paha oli jalkapohjan känsä, joka vaati kolme piikkiä. Piikit työnnettiin sivusuunnassa jalkapohjan sisään känsän alle. Arvatkaapa, tuntuiko ne pari ensimmäistä piikkiä makeilta kun rutina vaan kuului. Viimeisen piikin työnnössä alkoi jo puudutus vasta vähän vaikuttaa.
Vaadi vaan lääkäriltä kunnon puudutus niin kyllä se auttaa. - Sä pystyt siihen
En puhu soopaa. Jos on aivan tuhottoman tulehtunut ihoalue, niin aina puudute ei pelitä kuten terveessä kudoksessa. Hienoa, jotta sulla on puutunut hyvin, kaikilla ei ole mennyt noin kivasti. Mulla puudutettiin kyljessä olevan luomen ympäristöä, mutta ei vaan puutunut. Lääkäri poisti luomen kumminkin, kun mulla on jokseenkin korkea kipukynnys. Nää on yksilöllisiä juttuja, yleistää ei kannata.
- mätäpatti
mitä minun kannattaidi tehdä korvan takana mätä patti kannattaisiko puhkaista neulalla vai irrottaa korvis korvasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1007806- 1075597
- 2754861
- 494813
- 753584
- 502828
- 602541
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222458Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412274