Onko kellään tietoa mistä mahtaa johtua sormien puutuminen? Silloin tällöin tuntuu lievää puutumisen tunnetta joissakin sormissa.
Miksi sormet puutuu?
6
5102
Vastaukset
- jumissa?
Onko sulla niska-hartiaseudun ongelmia (niskakipua, päänsärkyä, huimausta tms.)? Mulla todettiin just tällä viikolla ns. jännitysniska, ja yksi mun oireista on just tuo sormien puutuminen. Jännitysniska on melko yleinen vaiva nykypäivänä etenkin niillä, jotka käyttää paljon tietokonetta.
- jäykästä niskasta
Minullakin on vähän samanlaisia kokemuksia. Pari kertaa herätessä niska on ollut todella kipeä, joten ostin anatomisesti muotoillut tyynyn. Viikon verran toimi hyvin (ainakaan leuka ei ollut enää aamuisin jäykkä), mutta nyt parina aamuna molemmat kädet ovat olleet puutuneet. Tätä ei ole ollut ennen. Lisäksi niska, leuka ja kasvolihakset (ja myös muut) ovat jotenkin voimattomia.
Istun kyllä paljon tietokoneen ääressä, mutta ongelmia tuli vasta kun aloitin pesulatyön - voi toki johtua epäsuorasti tietokoneharrastuksesta. Olen käynyt hierojalla muutaman kerran - pientä jäykkyyttä mutta ei kenenkään mielestä suurempaa ongelmaa.
- carpis
Rannekanavan ahtauma oli minulla.Nimettömästä sormesta peukaloon päin puutunut.Nimettömän pikkusormen puoli ei puutunut, eikä pikkusormi. Tee tämä testi,esim. yöllä,kun heräät sormet puuduksissa,tunnustele nimetöntä molemmilta puolilta.
- puutuu
helposti sekä kädet että jalat, kokonaisuudessaan. ihan pienestä asti on ollut näin, joten en usko johtuvan alunperin niskahartiaseudusta ainakaan itselläni. mikä siellä sitten olisi..jotku hermot painaa..?
- nmj
Minulla tosiaan niska on usein jäykkänä ja käytän tietokonetta päivittäin. Nytkin sormet alkoivat jo puutua.
- mts
Minulla puutuvat kaikki sormet.Jo monta vuotta. Nyt odotan rannekanavan leikkausta. (canali carbis).
Kaksi tai kolme lääkäirä on tehnyt saman diagnoosin. Lomien ja vapaiden aikana pärjää jotenkuten. Raskaat työt pahentavat oireita.Ei voi pitää kynää,eikä käyttää hiirtä. Myös saunomisen jälkeen tuntuu pahalta. Kaikenlainen venyttely ja vastaliikkeet.lievittävät heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733