kyse on 98 mallisesta autosta jonka ostimme n. viikko sitten,
autossa ei pitänyt olla mitään erikoista ja täysin kunnossa, nyt
kuitenkin tarkempia tutkiskelu osoittaa että ainakin molemmat kuskin puoleiset
ovet on maalattu...soitto merkkiliikkeeseen josta auto ostettiin..autolla on ollut
kaksi omistajaa ennen meitä..kumpikaan ei ole/myönnä kolaroineensa kyseistä autoa..jännää..;o)
(Autossa on aivan selvät maalausjäljet listoissa ja tiivisteissä, olivat vaan hyvin peitetty mustavahalla)
eli kenen on vastuu? meidänhän olisi pitänyt saada tietää että auto on kolaroitu? nyt en saa koskaan selville
mitä sille on käynyt/missä/miten korjattu...eli tuleeko kyseeseen hinnan alennus vai miten toimin? Auton hinta oli 10th/E
eli mikä olisi kohtuullinen hyvityspyyntö? jne....
vastatkaas joku jolla on tietoa, Kiitos!
Kolaroitu auto->vastuu?->kuluttajasuoja?
20
1842
Vastaukset
- MJV
Halpaan menit!
T. Matti - -S-
Myös itse sitten vahingon kiertämään eteenpäin kun myyt! :Myydään kolaroimaton siisti jne..:D
- Shameless
Mistäs sitten päättelit, että auto on kolaroitu? Onhan mahdollista, että ovet on maalattu esim. ilkivallan takia (siis joku on vetäissyt kunnon naarmun kylkeen, tms.).
Olivatko entiset omistajat maalauttaneet ovet, vai merkkiliike?
Maalaus ei aina tarkoita kolarointia. - Shameless
Mistäs tiedät, että auto on kolaroitu? Voihan olla, että kylkeä on naarmutettu ja ovet on maalattu sen takia.
- ;-)
Soita vakuutusyhtiöön ja kysy rekisterinumeron perusteella. Pitäisi löytyä tietoa, onko vakuutuksella korvattu korjauksia ja mitä korjauksia.
AKE:sta taas saat kaiken tiedon edellisistä omistajista ja näiden käyttämästä vakuutusyhtiöstä. - MN
Eli ostin auton jonka totesin myöhemmin olevan täysin naarmujen peitossa. Autoliike suostui maalaamaan koko auton uusiks. Ensiksi liike ehdotti vain ovien maalaamista, mutta en suostunut.
Myöhemmin löysin syyn naarmuille. Auton takapenkin istuin osan alta löytyi tukuttain koiran karvoja. Karvat oli siivottu pinta puolisesti, joten asia jäi huomaamatta osto hetkellä.
Olisko siis niin, että jokin lemmikki olis ovet naarmuttanut ja sitten ne olisi peitetty maalaamalla. - MN
Eli ostin auton jonka totesin myöhemmin olevan täysin naarmujen peitossa. Autoliike suostui maalaamaan koko auton uusiks. Ensiksi liike ehdotti vain ovien maalaamista, mutta en suostunut.
Myöhemmin löysin syyn naarmuille. Auton takapenkin istuin osan alta löytyi tukuttain koiran karvoja. Karvat oli siivottu pinta puolisesti, joten asia jäi huomaamatta osto hetkellä.
Olisko siis niin, että jokin lemmikki olis ovet naarmuttanut ja sitten ne olisi peitetty maalaamalla. - Juha
Se nyt vaan on niin, että todella suuri osa autoista on jossain vaiheessa kolhittu niin, että on jouduttu maalailemaan. Eikä siitä mitään hyvitystä pitäisi saada. Kolaroimaton auto on käytännössä niin kauan, kun se menee lunastukseen, eli kilvet otetaan pois. sen jälkeen se kolarointi näkyy rekisteriotteessa.
Esim velipojan autonkylkeen törmäsi polkupyörä, tuli kämmenen kokoinen painauma ja pari naarmua, koko takakylki maalattiin. Auto oli alle vuoden vanha. kun ko. auto menee mahdollisesti liikkeeseen, pitääkö heidän ilmoittaa että auto on kolaroitu? ja ruveta hyvittämään jotain. Jos auto olisi ollut vanhempi, tuskin olisi korjattu.
Millä tavalla tuo maalaus haittaa sinua? Eikö ole ihan hyvä, että kolhut on korjattu. Yleensä niin tehdään tuon ikäisissä autoissa.
Oman autoni ostin reilusti Autovahinkokeskuksesta. on ihan reilusti kolaroitu ja rekisteriotteessa merkintä. auto maalattiin kokonaan. vm. on myös 98. olipa sekin vaan kolhittu takakulmaan joskus aikaisemmin, ainakin oli maalattu.
tämä on yhdeksäs kolariauto, jonka korjaan/korjautan itselleni ja todella tyytyväinen olen ollut. Ei se, että auto on kolaroitu tee autosta yhtään huonompaa jos korjaus tehdään kunnolla. Turha selittää, että eivät mene suoraan... jne.
Nykyään vaaditaan ihan vähintään nelipyörämittaustodistus, ennen kuin saa kilvet. eli pyörien on oltava ihan tehtaan arvojen mukaiset. On monessa kolaroimattomassa enemmän pyöränkulmat viturallaan. Usein on joutunut säätämään myös takapyöriä, vaikka niitti olisi tullut keulaan, eli eivät ole olleet pyörät linjassa ennen kolaria.
Vähänkin suuremmissa kolareissa vaaditaan autorobotin mittaustodistus korista(runkoa ei uusissa henkilöautoissa yleensä enää ole), eli on oltava suorassa. Lokasuojia, ovia, konepeltiä, ym ei myöskään tahdo saada sopimaan, jos korissa on heittoa, sen vaan näkee, jos esim oven rako pitää olla 3mm ja se on yläreunasta 3mm ja alareunasta 2mm eikä kyse ole, kuin millistä. Turvavarusteet Airbägit ym. tulevat samalla uusittua ja testattua.
Kun auto maalataan kokonaan, niin tulee samalla korjattua kaikki alkavat ruosteet, naarmut, harjapesun jäljet... Maalipinnasta tulee myös huomattavasti kestävempi, kun hyväkään maalari ei saa maalattua niin vähällä maalilla, kun tehtaan robotti ja naarmut ei tule heti peltiin asti, kun on kaksinkertainen maali. lisäksi auto näyttää ja kiiltää kuin uusi.
Ymmärrä, mikä ihmeen kammo on jotain pientä kolhua kohtaan, jos et ole sitä kaupantekohetkellä huomannut, niin ei se voi sinua haitatakaan.- TMA
Mietin itse myös aikanaan kolarikorjatun laittamista, mutta ajatus jäi sitten sikseen. Kotipaikkakunnalla on yksi tyyppi, jolla on robotit korien vääntelemiseen jne. Sen sanojen mukaan ainakin autosta tulee kuin uusi, kun sen laittaa. Suhtauduin tietysti näihin kommentteihin suurella varauksella, kun bisnestähän kaveri tietysti yritti itselleen vain hommata. Jossakin välissä oli jo katsottuna E-mallin mersu Autovahinkokeskuksesta, mutta turvavälineiden uusiminen (miljoona airbaggia ja niin edelleen) olisi tullut melkoisen tyyriiksi, vaikka muuten olisi auto tullut aika halvaksi. Miten muuten on, onko niin että kolarikorjaus ei jää välttämättä auton tietoihin näkyviin? Näin ainakin minulle on joskus väitetty. Onko kellään tietoa?
Yhdellä kaverillani on aikanaan kolarikorjattu Volvo 440. Korjauksen aikaan auto oli lähes tuliterä ja korjaus tuli kuulemma sairaan halvaksi, kun oma kaveri teki ja pellit sai suhteilla suoraan jostain tehtaan suunnalta. Moitteita en ole siitä autosta kuullut, muuta kuin että nyt (varmaan yli kymmenen vuotta myöhemmin) se korjaamaton kylki oli ruvennut vähän näyttämään ruostepilkkuja...
Täytyy muuten noita kolariautoja olla melkoiset kasat liikenteessä. Ei kai niitä muuten voisi olla Autovahinkokeskuksella myytävänä niin maan perkuleen paljon...
Mukava kuitenkin kuulla kokemuksiasi. Itse olen myös kuullut jos jonkinmoista kauhutarinaa. Yksi hemmo oli mukamas lähtenyt kolarikorjatulla Fordillaan hiihtolomaksi Lappiin ja reissulta palattuaan uudet renkaat olivat kuluneet toisilta reunoiltaa sileiksi. Tiedä sitten tuosta... Onko palstoilla muita kolariautoista laitettujen omistajia? - Juha
TMA kirjoitti:
Mietin itse myös aikanaan kolarikorjatun laittamista, mutta ajatus jäi sitten sikseen. Kotipaikkakunnalla on yksi tyyppi, jolla on robotit korien vääntelemiseen jne. Sen sanojen mukaan ainakin autosta tulee kuin uusi, kun sen laittaa. Suhtauduin tietysti näihin kommentteihin suurella varauksella, kun bisnestähän kaveri tietysti yritti itselleen vain hommata. Jossakin välissä oli jo katsottuna E-mallin mersu Autovahinkokeskuksesta, mutta turvavälineiden uusiminen (miljoona airbaggia ja niin edelleen) olisi tullut melkoisen tyyriiksi, vaikka muuten olisi auto tullut aika halvaksi. Miten muuten on, onko niin että kolarikorjaus ei jää välttämättä auton tietoihin näkyviin? Näin ainakin minulle on joskus väitetty. Onko kellään tietoa?
Yhdellä kaverillani on aikanaan kolarikorjattu Volvo 440. Korjauksen aikaan auto oli lähes tuliterä ja korjaus tuli kuulemma sairaan halvaksi, kun oma kaveri teki ja pellit sai suhteilla suoraan jostain tehtaan suunnalta. Moitteita en ole siitä autosta kuullut, muuta kuin että nyt (varmaan yli kymmenen vuotta myöhemmin) se korjaamaton kylki oli ruvennut vähän näyttämään ruostepilkkuja...
Täytyy muuten noita kolariautoja olla melkoiset kasat liikenteessä. Ei kai niitä muuten voisi olla Autovahinkokeskuksella myytävänä niin maan perkuleen paljon...
Mukava kuitenkin kuulla kokemuksiasi. Itse olen myös kuullut jos jonkinmoista kauhutarinaa. Yksi hemmo oli mukamas lähtenyt kolarikorjatulla Fordillaan hiihtolomaksi Lappiin ja reissulta palattuaan uudet renkaat olivat kuluneet toisilta reunoiltaa sileiksi. Tiedä sitten tuosta... Onko palstoilla muita kolariautoista laitettujen omistajia?Vaurioituneena rekisteristä poistetun auton rekisteröintikatsastuksessa vaaditaan nykyään poikkeuksetta renkaiden nelipyörämittaustodistus. Eli ei pysty ihan helpolla fuskaamaan. Vakuutusyhtiö poistaa lunastetun auton aina rekisteristä vaurioituneena. Rekisteristä poistaminen näkyy aina rekisteriotteessa, vaikka pyytäisi saman rekisterinumeron. niitä tulee vahinkokeskukseen parinkymmenen päivävauhtia eli tuommoinen kuutisentuhatta vuodessa. kyllä niitä varmaan tuommoinen 60000kpl on liikenteessä, jos olettaa auton keski-iän 10v:ksi. pikkukolhuja, joista ei mene lunastukseen tulee vähintään kymmenkertainen määrä. Väittäisin että ainakin puolet autoista on joskus kolhittu niin, että on joutunut maalaamaan.
Ei ne airbäkit nykyään niin mahdottoman kallita ole...
vahinkokeskuksesta ei myöskään kannata ostaa ns. sikaa säkissä. Eli jos et itse osaa arvioida korjauksen hintaa, ota kaveri mukaan, joka varmasti osaa. On keljua jos auton hinta ylittää markkinahinnan.
Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Hyvät kaupat tehdään niin nopeasti, ettei kerkeä kyselemään osien hintoja. Nykyinen autoni ehti olemaan myynnissä alle 20min. Ja moni "hyvä" kauppa on mennyt ohi, kun ei ole uskaltanut ostaa puhelimella näkemättä autoa "livenä"
Kerran lähdin hädissäni ajamaan tampereelle, kaveri soitti jo vartin päästä, että käänny takaisin, auto on myyty.
Menin kuitenkin katselemaan, ei siellä mitään hyvää ollut. yleisenä sääntönä voisi pitää, että jos auto on lojunut myymättä yli päivän, siinä ei ole näkymää, siellä on kyllä porukkaa jotka ostavat niitä työkseen.
nykyinen autoni tuli maksamaan 5kk sitten n.8200€ (kaikki työ teetetty ulkopuolisella. Myös kuljetukset) ja viime viikonloppuna siitä tarjottiin vaihdossa 13000. Käteisellä siitä on tarjottu 11500. edellisestä autostani sain 1200€ voittoa, vaikka ajoin sillä 2v/42000km - Juha
TMA kirjoitti:
Mietin itse myös aikanaan kolarikorjatun laittamista, mutta ajatus jäi sitten sikseen. Kotipaikkakunnalla on yksi tyyppi, jolla on robotit korien vääntelemiseen jne. Sen sanojen mukaan ainakin autosta tulee kuin uusi, kun sen laittaa. Suhtauduin tietysti näihin kommentteihin suurella varauksella, kun bisnestähän kaveri tietysti yritti itselleen vain hommata. Jossakin välissä oli jo katsottuna E-mallin mersu Autovahinkokeskuksesta, mutta turvavälineiden uusiminen (miljoona airbaggia ja niin edelleen) olisi tullut melkoisen tyyriiksi, vaikka muuten olisi auto tullut aika halvaksi. Miten muuten on, onko niin että kolarikorjaus ei jää välttämättä auton tietoihin näkyviin? Näin ainakin minulle on joskus väitetty. Onko kellään tietoa?
Yhdellä kaverillani on aikanaan kolarikorjattu Volvo 440. Korjauksen aikaan auto oli lähes tuliterä ja korjaus tuli kuulemma sairaan halvaksi, kun oma kaveri teki ja pellit sai suhteilla suoraan jostain tehtaan suunnalta. Moitteita en ole siitä autosta kuullut, muuta kuin että nyt (varmaan yli kymmenen vuotta myöhemmin) se korjaamaton kylki oli ruvennut vähän näyttämään ruostepilkkuja...
Täytyy muuten noita kolariautoja olla melkoiset kasat liikenteessä. Ei kai niitä muuten voisi olla Autovahinkokeskuksella myytävänä niin maan perkuleen paljon...
Mukava kuitenkin kuulla kokemuksiasi. Itse olen myös kuullut jos jonkinmoista kauhutarinaa. Yksi hemmo oli mukamas lähtenyt kolarikorjatulla Fordillaan hiihtolomaksi Lappiin ja reissulta palattuaan uudet renkaat olivat kuluneet toisilta reunoiltaa sileiksi. Tiedä sitten tuosta... Onko palstoilla muita kolariautoista laitettujen omistajia?Vaurioituneena rekisteristä poistetun auton rekisteröintikatsastuksessa vaaditaan nykyään poikkeuksetta renkaiden nelipyörämittaustodistus. Eli ei pysty ihan helpolla fuskaamaan. Vakuutusyhtiö poistaa lunastetun auton aina rekisteristä vaurioituneena. Rekisteristä poistaminen näkyy aina rekisteriotteessa, vaikka pyytäisi saman rekisterinumeron. niitä tulee vahinkokeskukseen parinkymmenen päivävauhtia eli tuommoinen kuutisentuhatta vuodessa. kyllä niitä varmaan tuommoinen 60000kpl on liikenteessä, jos olettaa auton keski-iän 10v:ksi. pikkukolhuja, joista ei mene lunastukseen tulee vähintään kymmenkertainen määrä. Väittäisin että ainakin puolet autoista on joskus kolhittu niin, että on joutunut maalaamaan.
Ei ne airbäkit nykyään niin mahdottoman kallita ole...
vahinkokeskuksesta ei myöskään kannata ostaa ns. sikaa säkissä. Eli jos et itse osaa arvioida korjauksen hintaa, ota kaveri mukaan, joka varmasti osaa. On keljua jos auton hinta ylittää markkinahinnan.
Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Hyvät kaupat tehdään niin nopeasti, ettei kerkeä kyselemään osien hintoja. Nykyinen autoni ehti olemaan myynnissä alle 20min. Ja moni "hyvä" kauppa on mennyt ohi, kun ei ole uskaltanut ostaa puhelimella näkemättä autoa "livenä"
Kerran lähdin hädissäni ajamaan tampereelle, kaveri soitti jo vartin päästä, että käänny takaisin, auto on myyty.
Menin kuitenkin katselemaan, ei siellä mitään hyvää ollut. yleisenä sääntönä voisi pitää, että jos auto on lojunut myymättä yli päivän, siinä ei ole näkymää, siellä on kyllä porukkaa jotka ostavat niitä työkseen.
nykyinen autoni tuli maksamaan 5kk sitten n.8200€ (kaikki työ teetetty ulkopuolisella. Myös kuljetukset) ja viime viikonloppuna siitä tarjottiin vaihdossa 13000. Käteisellä siitä on tarjottu 11500. edellisestä autostani sain 1200€ voittoa, vaikka ajoin sillä 2v/42000km - Juha
TMA kirjoitti:
Mietin itse myös aikanaan kolarikorjatun laittamista, mutta ajatus jäi sitten sikseen. Kotipaikkakunnalla on yksi tyyppi, jolla on robotit korien vääntelemiseen jne. Sen sanojen mukaan ainakin autosta tulee kuin uusi, kun sen laittaa. Suhtauduin tietysti näihin kommentteihin suurella varauksella, kun bisnestähän kaveri tietysti yritti itselleen vain hommata. Jossakin välissä oli jo katsottuna E-mallin mersu Autovahinkokeskuksesta, mutta turvavälineiden uusiminen (miljoona airbaggia ja niin edelleen) olisi tullut melkoisen tyyriiksi, vaikka muuten olisi auto tullut aika halvaksi. Miten muuten on, onko niin että kolarikorjaus ei jää välttämättä auton tietoihin näkyviin? Näin ainakin minulle on joskus väitetty. Onko kellään tietoa?
Yhdellä kaverillani on aikanaan kolarikorjattu Volvo 440. Korjauksen aikaan auto oli lähes tuliterä ja korjaus tuli kuulemma sairaan halvaksi, kun oma kaveri teki ja pellit sai suhteilla suoraan jostain tehtaan suunnalta. Moitteita en ole siitä autosta kuullut, muuta kuin että nyt (varmaan yli kymmenen vuotta myöhemmin) se korjaamaton kylki oli ruvennut vähän näyttämään ruostepilkkuja...
Täytyy muuten noita kolariautoja olla melkoiset kasat liikenteessä. Ei kai niitä muuten voisi olla Autovahinkokeskuksella myytävänä niin maan perkuleen paljon...
Mukava kuitenkin kuulla kokemuksiasi. Itse olen myös kuullut jos jonkinmoista kauhutarinaa. Yksi hemmo oli mukamas lähtenyt kolarikorjatulla Fordillaan hiihtolomaksi Lappiin ja reissulta palattuaan uudet renkaat olivat kuluneet toisilta reunoiltaa sileiksi. Tiedä sitten tuosta... Onko palstoilla muita kolariautoista laitettujen omistajia?Vaurioituneena rekisteristä poistetun auton rekisteröintikatsastuksessa vaaditaan nykyään poikkeuksetta renkaiden nelipyörämittaustodistus. Eli ei pysty ihan helpolla fuskaamaan. Vakuutusyhtiö poistaa lunastetun auton aina rekisteristä vaurioituneena. Rekisteristä poistaminen näkyy aina rekisteriotteessa, vaikka pyytäisi saman rekisterinumeron. niitä tulee vahinkokeskukseen parinkymmenen päivävauhtia eli tuommoinen kuutisentuhatta vuodessa. kyllä niitä varmaan tuommoinen 60000kpl on liikenteessä, jos olettaa auton keski-iän 10v:ksi. pikkukolhuja, joista ei mene lunastukseen tulee vähintään kymmenkertainen määrä. Väittäisin että ainakin puolet autoista on joskus kolhittu niin, että on joutunut maalaamaan.
Ei ne airbäkit nykyään niin mahdottoman kallita ole...
vahinkokeskuksesta ei myöskään kannata ostaa ns. sikaa säkissä. Eli jos et itse osaa arvioida korjauksen hintaa, ota kaveri mukaan, joka varmasti osaa. On keljua jos auton hinta ylittää markkinahinnan.
Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Hyvät kaupat tehdään niin nopeasti, ettei kerkeä kyselemään osien hintoja. Nykyinen autoni ehti olemaan myynnissä alle 20min. Ja moni "hyvä" kauppa on mennyt ohi, kun ei ole uskaltanut ostaa puhelimella näkemättä autoa "livenä"
Kerran lähdin hädissäni ajamaan tampereelle, kaveri soitti jo vartin päästä, että käänny takaisin, auto on myyty.
Menin kuitenkin katselemaan, ei siellä mitään hyvää ollut. yleisenä sääntönä voisi pitää, että jos auto on lojunut myymättä yli päivän, siinä ei ole näkymää, siellä on kyllä porukkaa jotka ostavat niitä työkseen.
nykyinen autoni tuli maksamaan 5kk sitten n.8200€ (kaikki työ teetetty ulkopuolisella. Myös kuljetukset) ja viime viikonloppuna siitä tarjottiin vaihdossa 13000. Käteisellä siitä on tarjottu 11500. edellisestä autostani sain 1200€ voittoa, vaikka ajoin sillä 2v/42000km - TMA
Juha kirjoitti:
Vaurioituneena rekisteristä poistetun auton rekisteröintikatsastuksessa vaaditaan nykyään poikkeuksetta renkaiden nelipyörämittaustodistus. Eli ei pysty ihan helpolla fuskaamaan. Vakuutusyhtiö poistaa lunastetun auton aina rekisteristä vaurioituneena. Rekisteristä poistaminen näkyy aina rekisteriotteessa, vaikka pyytäisi saman rekisterinumeron. niitä tulee vahinkokeskukseen parinkymmenen päivävauhtia eli tuommoinen kuutisentuhatta vuodessa. kyllä niitä varmaan tuommoinen 60000kpl on liikenteessä, jos olettaa auton keski-iän 10v:ksi. pikkukolhuja, joista ei mene lunastukseen tulee vähintään kymmenkertainen määrä. Väittäisin että ainakin puolet autoista on joskus kolhittu niin, että on joutunut maalaamaan.
Ei ne airbäkit nykyään niin mahdottoman kallita ole...
vahinkokeskuksesta ei myöskään kannata ostaa ns. sikaa säkissä. Eli jos et itse osaa arvioida korjauksen hintaa, ota kaveri mukaan, joka varmasti osaa. On keljua jos auton hinta ylittää markkinahinnan.
Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Hyvät kaupat tehdään niin nopeasti, ettei kerkeä kyselemään osien hintoja. Nykyinen autoni ehti olemaan myynnissä alle 20min. Ja moni "hyvä" kauppa on mennyt ohi, kun ei ole uskaltanut ostaa puhelimella näkemättä autoa "livenä"
Kerran lähdin hädissäni ajamaan tampereelle, kaveri soitti jo vartin päästä, että käänny takaisin, auto on myyty.
Menin kuitenkin katselemaan, ei siellä mitään hyvää ollut. yleisenä sääntönä voisi pitää, että jos auto on lojunut myymättä yli päivän, siinä ei ole näkymää, siellä on kyllä porukkaa jotka ostavat niitä työkseen.
nykyinen autoni tuli maksamaan 5kk sitten n.8200€ (kaikki työ teetetty ulkopuolisella. Myös kuljetukset) ja viime viikonloppuna siitä tarjottiin vaihdossa 13000. Käteisellä siitä on tarjottu 11500. edellisestä autostani sain 1200€ voittoa, vaikka ajoin sillä 2v/42000kmJoo, olen kanssasi aika pitkälle samoilla linjoilla. Kyllä auto saa olla kolaroitu, kunhan se vain on kunnolla korjattu. Esimerkiksi entinen Kadettini rupesi puskemaan ruostetta läpi asti korjatusta takalokarista, vaikka vakuutusyhtiön piikkiin merkkihuollossa laitettiin muka viimeisen päälle... Toinen puoli oli ja on edelleen priimakunnossa. Varmaan tosiaan kolariautoja on huomattavasti paljon enemmän liikenteessä, kuin moni aavistaakaan. Kuulemma sen yhden kaverin autossa ainakin on maalia kyljessä niin pirusti, ettei sieltä aivan heti ruosteenkukka kukoista.
Tämä kotikylän autoja laittava kaveri kuulemma lähtee aina mukaan Tampereelle autoa hakemaan/katsomaan. On se tietysti tavallisen tumpelon paha mennä hinta-arvioita laskeskelemaan. Sen yhden mersun hinta olisi kuulemma juuri niiden turvavarusteiden takia noussut liian korkeaksi, oli kuulemma niiden hinnat kysynyt vissiin Veholta (tai mistä lie olisi ne hommannut). Olisi siinä kai ollut jo kaiken maailman sivuturvatyynyjä jne. Kyseessä oli muuten kattokerhoon liittyneen omistajan peli, joka oli pelleiltään lähes joka puolelta rutussa. Ennen kuin kaveri kysyi turvavarusteiden hinnat hinta-arvio (korjauksesta) oli muistaakseni noin 10 000 uutta rahaa. Auton hinnaksi olisi tullut vissiin joku 110 000-120 000, mutta liikkeestä haettuna hintaa olisi ollut kymmeniä tuhansia enemmän. Tiedä sitten...
Kotikylän äijäthän sillä hemmolla kuulemma teettävät näitä autoja itselleen ja vievät sitten autoliikkeeseen vaihdossa, missä kuulemma saa 'ilmaista' rahaa ihan hyvin. Korjaajatyypin spesiaali ovat kuulemma Fordit, kun niihin on kuulemma sen mielestä halvimmat osat.
Jos sen hyvän ostoksen meinaa saada, niin pitääkö muuten maksaa suosiolla se Autovahinkokeskuksen tavoitehinta vai uskaltaako paljon tarjota alle? En tosiaan tullut ajatelleeksi, että nehän saattavat myydä paukauttaa autoja ihan tuosta vaan enempiä harkitsematta. - J
TMA kirjoitti:
Joo, olen kanssasi aika pitkälle samoilla linjoilla. Kyllä auto saa olla kolaroitu, kunhan se vain on kunnolla korjattu. Esimerkiksi entinen Kadettini rupesi puskemaan ruostetta läpi asti korjatusta takalokarista, vaikka vakuutusyhtiön piikkiin merkkihuollossa laitettiin muka viimeisen päälle... Toinen puoli oli ja on edelleen priimakunnossa. Varmaan tosiaan kolariautoja on huomattavasti paljon enemmän liikenteessä, kuin moni aavistaakaan. Kuulemma sen yhden kaverin autossa ainakin on maalia kyljessä niin pirusti, ettei sieltä aivan heti ruosteenkukka kukoista.
Tämä kotikylän autoja laittava kaveri kuulemma lähtee aina mukaan Tampereelle autoa hakemaan/katsomaan. On se tietysti tavallisen tumpelon paha mennä hinta-arvioita laskeskelemaan. Sen yhden mersun hinta olisi kuulemma juuri niiden turvavarusteiden takia noussut liian korkeaksi, oli kuulemma niiden hinnat kysynyt vissiin Veholta (tai mistä lie olisi ne hommannut). Olisi siinä kai ollut jo kaiken maailman sivuturvatyynyjä jne. Kyseessä oli muuten kattokerhoon liittyneen omistajan peli, joka oli pelleiltään lähes joka puolelta rutussa. Ennen kuin kaveri kysyi turvavarusteiden hinnat hinta-arvio (korjauksesta) oli muistaakseni noin 10 000 uutta rahaa. Auton hinnaksi olisi tullut vissiin joku 110 000-120 000, mutta liikkeestä haettuna hintaa olisi ollut kymmeniä tuhansia enemmän. Tiedä sitten...
Kotikylän äijäthän sillä hemmolla kuulemma teettävät näitä autoja itselleen ja vievät sitten autoliikkeeseen vaihdossa, missä kuulemma saa 'ilmaista' rahaa ihan hyvin. Korjaajatyypin spesiaali ovat kuulemma Fordit, kun niihin on kuulemma sen mielestä halvimmat osat.
Jos sen hyvän ostoksen meinaa saada, niin pitääkö muuten maksaa suosiolla se Autovahinkokeskuksen tavoitehinta vai uskaltaako paljon tarjota alle? En tosiaan tullut ajatelleeksi, että nehän saattavat myydä paukauttaa autoja ihan tuosta vaan enempiä harkitsematta.Netistä kyttäämällä, itselläni helppoa, kun on töissä 8h/päivässä kiinteän linjan päässä.
Ei nuo tarjoukset yleensä tuota tulosta, meillä on kaveripiirissä 4 kaveria jotka näitä tekee omaan käyttöön ja en muistaisi kenenkään ikinä saaneen autoa tarjoamalla.
Ota yhteys suoraan vakuutusyhtiön arvioijaan ja yritä tingata. Minä sain tästä viimeisimmästä 500€ alennuksen. Tosin myönnettävä että kaveri(ison hajottamon omistaja johon törmäsin juvanmalmilla sattumalta) hoisi tinkauspuolen ja teki muutenkin kaupat puolestani. Auto tuli heidän kuljetusautollaan kahden muun kanssa. Kuljetuksesta maksoin 100€. Näissä touhuissa tutustuu ihmisiin, joista saattaa olla ihan hyötyäkin.
Fordi on kyllä kiitollinen korjattava. Huomioi myös, että vanhan korjaus maksaa lähes saman, kuin uudenkin. Uudempiin saattaa olla hankalampi löytää hajottamosta osia. www.varaosahaku.fi
turvatyynyt ja vyönkiristimet, keskusyksikkö 1 bägiseen foorttiin n.500€ hajottamosta, tuplahinta liikkeestä. Huomioi että airbägien keskusyksikkö pitää myös aina vaihtaa jos tyynyt tai vyöt lauenneet, n. tonnin vanhaa rahaa, uusimmissa esim 01- mondeoissa voidaan ohjelmoida uudestaan max5 kertaa. Toyota muistaakseni vaatii aina uudet bägit ts käytetyt ei käy (varmista)
merkkiliikkeestä pitää myös saada airbägeistä toimivuustodistus, eli ne lyö sen tietsikkaan kiinni ja kertoo josko toimii tai ei. vanhemmissa fordeissa ei saa kytkettyä tietokoneeseen ja ainoa konsti on katsoa toimiiko airbägin merkkivalo.
kyttää helppoja korjauksia, äläkä niitä bägejä pelkää - J
TMA kirjoitti:
Joo, olen kanssasi aika pitkälle samoilla linjoilla. Kyllä auto saa olla kolaroitu, kunhan se vain on kunnolla korjattu. Esimerkiksi entinen Kadettini rupesi puskemaan ruostetta läpi asti korjatusta takalokarista, vaikka vakuutusyhtiön piikkiin merkkihuollossa laitettiin muka viimeisen päälle... Toinen puoli oli ja on edelleen priimakunnossa. Varmaan tosiaan kolariautoja on huomattavasti paljon enemmän liikenteessä, kuin moni aavistaakaan. Kuulemma sen yhden kaverin autossa ainakin on maalia kyljessä niin pirusti, ettei sieltä aivan heti ruosteenkukka kukoista.
Tämä kotikylän autoja laittava kaveri kuulemma lähtee aina mukaan Tampereelle autoa hakemaan/katsomaan. On se tietysti tavallisen tumpelon paha mennä hinta-arvioita laskeskelemaan. Sen yhden mersun hinta olisi kuulemma juuri niiden turvavarusteiden takia noussut liian korkeaksi, oli kuulemma niiden hinnat kysynyt vissiin Veholta (tai mistä lie olisi ne hommannut). Olisi siinä kai ollut jo kaiken maailman sivuturvatyynyjä jne. Kyseessä oli muuten kattokerhoon liittyneen omistajan peli, joka oli pelleiltään lähes joka puolelta rutussa. Ennen kuin kaveri kysyi turvavarusteiden hinnat hinta-arvio (korjauksesta) oli muistaakseni noin 10 000 uutta rahaa. Auton hinnaksi olisi tullut vissiin joku 110 000-120 000, mutta liikkeestä haettuna hintaa olisi ollut kymmeniä tuhansia enemmän. Tiedä sitten...
Kotikylän äijäthän sillä hemmolla kuulemma teettävät näitä autoja itselleen ja vievät sitten autoliikkeeseen vaihdossa, missä kuulemma saa 'ilmaista' rahaa ihan hyvin. Korjaajatyypin spesiaali ovat kuulemma Fordit, kun niihin on kuulemma sen mielestä halvimmat osat.
Jos sen hyvän ostoksen meinaa saada, niin pitääkö muuten maksaa suosiolla se Autovahinkokeskuksen tavoitehinta vai uskaltaako paljon tarjota alle? En tosiaan tullut ajatelleeksi, että nehän saattavat myydä paukauttaa autoja ihan tuosta vaan enempiä harkitsematta.Netistä kyttäämällä, itselläni helppoa, kun on töissä 8h/päivässä kiinteän linjan päässä.
Ei nuo tarjoukset yleensä tuota tulosta, meillä on kaveripiirissä 4 kaveria jotka näitä tekee omaan käyttöön ja en muistaisi kenenkään ikinä saaneen autoa tarjoamalla.
Ota yhteys suoraan vakuutusyhtiön arvioijaan ja yritä tingata. Minä sain tästä viimeisimmästä 500€ alennuksen. Tosin myönnettävä että kaveri(ison hajottamon omistaja johon törmäsin juvanmalmilla sattumalta) hoisi tinkauspuolen ja teki muutenkin kaupat puolestani. Auto tuli heidän kuljetusautollaan kahden muun kanssa. Kuljetuksesta maksoin 100€. Näissä touhuissa tutustuu ihmisiin, joista saattaa olla ihan hyötyäkin.
Fordi on kyllä kiitollinen korjattava. Huomioi myös, että vanhan korjaus maksaa lähes saman, kuin uudenkin. Uudempiin saattaa olla hankalampi löytää hajottamosta osia. www.varaosahaku.fi
turvatyynyt ja vyönkiristimet, keskusyksikkö 1 bägiseen foorttiin n.500€ hajottamosta, tuplahinta liikkeestä. Huomioi että airbägien keskusyksikkö pitää myös aina vaihtaa jos tyynyt tai vyöt lauenneet, n. tonnin vanhaa rahaa, uusimmissa esim 01- mondeoissa voidaan ohjelmoida uudestaan max5 kertaa. Toyota muistaakseni vaatii aina uudet bägit ts käytetyt ei käy (varmista)
merkkiliikkeestä pitää myös saada airbägeistä toimivuustodistus, eli ne lyö sen tietsikkaan kiinni ja kertoo josko toimii tai ei. vanhemmissa fordeissa ei saa kytkettyä tietokoneeseen ja ainoa konsti on katsoa toimiiko airbägin merkkivalo.
kyttää helppoja korjauksia, äläkä niitä bägejä pelkää - TMA
J kirjoitti:
Netistä kyttäämällä, itselläni helppoa, kun on töissä 8h/päivässä kiinteän linjan päässä.
Ei nuo tarjoukset yleensä tuota tulosta, meillä on kaveripiirissä 4 kaveria jotka näitä tekee omaan käyttöön ja en muistaisi kenenkään ikinä saaneen autoa tarjoamalla.
Ota yhteys suoraan vakuutusyhtiön arvioijaan ja yritä tingata. Minä sain tästä viimeisimmästä 500€ alennuksen. Tosin myönnettävä että kaveri(ison hajottamon omistaja johon törmäsin juvanmalmilla sattumalta) hoisi tinkauspuolen ja teki muutenkin kaupat puolestani. Auto tuli heidän kuljetusautollaan kahden muun kanssa. Kuljetuksesta maksoin 100€. Näissä touhuissa tutustuu ihmisiin, joista saattaa olla ihan hyötyäkin.
Fordi on kyllä kiitollinen korjattava. Huomioi myös, että vanhan korjaus maksaa lähes saman, kuin uudenkin. Uudempiin saattaa olla hankalampi löytää hajottamosta osia. www.varaosahaku.fi
turvatyynyt ja vyönkiristimet, keskusyksikkö 1 bägiseen foorttiin n.500€ hajottamosta, tuplahinta liikkeestä. Huomioi että airbägien keskusyksikkö pitää myös aina vaihtaa jos tyynyt tai vyöt lauenneet, n. tonnin vanhaa rahaa, uusimmissa esim 01- mondeoissa voidaan ohjelmoida uudestaan max5 kertaa. Toyota muistaakseni vaatii aina uudet bägit ts käytetyt ei käy (varmista)
merkkiliikkeestä pitää myös saada airbägeistä toimivuustodistus, eli ne lyö sen tietsikkaan kiinni ja kertoo josko toimii tai ei. vanhemmissa fordeissa ei saa kytkettyä tietokoneeseen ja ainoa konsti on katsoa toimiiko airbägin merkkivalo.
kyttää helppoja korjauksia, äläkä niitä bägejä pelkääOlen itsekin 8 tuntia päivässä piuhan päässä ja noita kolariautoja yhdessä välissä enemmänkin kyttäsin. Nyt tosin on aika uusi auto alla, joten käyn vain silloin tällöin aikani kuluksi vilkaisemassa.
Olin tosiaan kuvitellut, että autoista tehdään aina useita tarjouksia, ennen kuin se menee kaupan, mutta hyvä tietää miten homma oikeasti menee. Järkihän sen tietysti sanoo, että on porukkaa, joka ostaa ja laittaa näitä koko- tai ainakin osapäiväisesti.
Mitenkähän tosiaan sitten nuo autot, jotka Autovahinkokeskuksessa viipyvät pitempään. Eivät yleensä ole olleet (sen vähän mitä olen itse katsellut) välttämättä mitään helpoimpia korjattavia. Olen kuvitellut, että tällaisen laittamalla saa suurimman hyödyn (kunhan on edullinen ja luotettava kaveri laittamassa autoa). Sinulla tilanne tosiaan on aika hyvä jo kaveripiirinkin puolesta.
Olisin kuvitellut tosiaan bägien olevan kalliimpiakin kuin esimerkissäsi. Mutta tietysti apukuskin pussi ja kaikenmaailman ikkunaverhot (joita nyt ei kyllä pienemmistä autoista löydy) nostavat hintaa. Lisäksi olin kuvitellut, että bägejä ei hajottamoilta edes löydy, tai että niitä ei saa korjattaviin autoihin asentaa. No Toyotassa taitaa sanomasi perusteella itse asiassa olla juuri näin.
Juuri nyt en autoa tarvitse, mutta pitääpä pistää nämä hyvät vinkkisi korvan taakse tulevaisuuden varalta. Olen pyöritellyt mielessä myös ajatusta Saksan kolariautoista, mutta taitaa mennä turhan monimutkaiseksi. Se Volvon laittanut kaveri totesi muuten, että silloin noin vuosikymmen sitten kolariautojen hinnat olivat huomattavasti alhaisemmat.
Onko muuten kokemusta isompien autojen, esimerkiksi E-sarjan Mersun tai 500-sarjan Bemarin laittamisesta? Mahtaako tuo olla suhteessa kalliimpaa kuin pienempien autojen laittaminen? Ainakin romun ostohinta on tietysti heti suurempi... - M123
Juha kirjoitti:
Vaurioituneena rekisteristä poistetun auton rekisteröintikatsastuksessa vaaditaan nykyään poikkeuksetta renkaiden nelipyörämittaustodistus. Eli ei pysty ihan helpolla fuskaamaan. Vakuutusyhtiö poistaa lunastetun auton aina rekisteristä vaurioituneena. Rekisteristä poistaminen näkyy aina rekisteriotteessa, vaikka pyytäisi saman rekisterinumeron. niitä tulee vahinkokeskukseen parinkymmenen päivävauhtia eli tuommoinen kuutisentuhatta vuodessa. kyllä niitä varmaan tuommoinen 60000kpl on liikenteessä, jos olettaa auton keski-iän 10v:ksi. pikkukolhuja, joista ei mene lunastukseen tulee vähintään kymmenkertainen määrä. Väittäisin että ainakin puolet autoista on joskus kolhittu niin, että on joutunut maalaamaan.
Ei ne airbäkit nykyään niin mahdottoman kallita ole...
vahinkokeskuksesta ei myöskään kannata ostaa ns. sikaa säkissä. Eli jos et itse osaa arvioida korjauksen hintaa, ota kaveri mukaan, joka varmasti osaa. On keljua jos auton hinta ylittää markkinahinnan.
Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Hyvät kaupat tehdään niin nopeasti, ettei kerkeä kyselemään osien hintoja. Nykyinen autoni ehti olemaan myynnissä alle 20min. Ja moni "hyvä" kauppa on mennyt ohi, kun ei ole uskaltanut ostaa puhelimella näkemättä autoa "livenä"
Kerran lähdin hädissäni ajamaan tampereelle, kaveri soitti jo vartin päästä, että käänny takaisin, auto on myyty.
Menin kuitenkin katselemaan, ei siellä mitään hyvää ollut. yleisenä sääntönä voisi pitää, että jos auto on lojunut myymättä yli päivän, siinä ei ole näkymää, siellä on kyllä porukkaa jotka ostavat niitä työkseen.
nykyinen autoni tuli maksamaan 5kk sitten n.8200€ (kaikki työ teetetty ulkopuolisella. Myös kuljetukset) ja viime viikonloppuna siitä tarjottiin vaihdossa 13000. Käteisellä siitä on tarjottu 11500. edellisestä autostani sain 1200€ voittoa, vaikka ajoin sillä 2v/42000km"Hyvät kaupat tehdään niin nopeasti, ettei kerkeä kyselemään osien hintoja. Nykyinen autoni ehti olemaan myynnissä alle 20min."
Omani tuli perjantain viimeisessä päivityksessä (klo17:00) listalle, kuvien mukaan ihan asiallisen näköinen, ei-paha takakulmamälli ja hintapyynti puolet vakuutusyhtiöiden samasta korimallista yleensä pyytämästä hintatasosta (mukaan luettuna "toivottomat")...
Uneton viikonloppu, ja maanantaiaamuna hyvissä ajoin puhelinta vääntämään ja ensimmäisen vastattua sai auton ostettua pyydettyyn hintaan.
Velipoika kävi sitten samana päivänä vilkaisemassa ja vahvisti kuvien antaman mielikuvan :-)
- autokauppa on katalaa
Rehellinen suomalainen taitaa olla käsitteenä sukupuuttoon kuolemassa. Ties vaikka olisi autostasi mittariakin ruuvattu.. Tapauksessasi kyllä riittäisi vahingoniloisia, jos auto olisi tuotu ulkoa. Vaan nyt kun on kyseessä mahtava "SUOMI-auto", niin kateellisia ei olekaan ilkkumassa.
Ei mutta tosissaan - keskustele ihmeessä asiasta kuluttaja-asiamiehen kanssa, ellet jo ole. - Simmottis!!
eli ihmetystä herättää juuri se että miksi kumpikaan entisistä
omistajista ei myönnä että autolle on jotain tehty..jos kyseessä on ollut naarmu tai pieni kolhu,
niin so what, tuskin tässä mitään ihmetystä olisi..mutta kun vakuutusyhtiötkään eivät tiedä autosta
mitään..pointti on siinä että haluan tietää mitä autolle on käynyt? eli tässä tapauksessa auton historia
on jokseenkin hämärä...jonka on mielestäni syytä aiheuttaa pohdintaa merkkiliikkeessä, olenko oikeutettu johonkin
korvaukseen/hyvitykseen...jos auto olisi korjattu/maalattu jossakin kunnon paikassa tuskin listoista ja tiivisteistä löytyisi
maalia? uskoisin ammattimiehen poistavan kyseiset ennen maalausta?- J
Ammattimies ei poista ovilistoja, koska ne on nykyään liimalla (kaksipuolinen teippi) kiinni ja vääntyvät käsittämättömään kippuraan poistettaessa ja poistaminen ei ole ihan helppo homma, ovat kiinni kuin täi tervassa(kuumailmapuhaltimen kanssa lähtee). eli jos lista poistetaan pitää ostaa uusi. Listaa asennettaessa on myös melkoinen homma, että sen saa ihan suoraan oikeaan paikkaan. Yleensä ammattimies nimenomaan teippaa listat.
Jossain iänkaiken vanhoissa pitää ottaa lista pois, koska lista on muovitateilla peltiin poratuissa rei-issä kiinni ja muuten alle saattaa jäädä ruosteita.
Listan poistolla ei myöskään tosiaankaan saavuteta mitään hyötyä. On vaan tuo sinun autosi ehkä hivenen kiireessä teippailtu.
Oikeassa olet kyllä siinä, että listoista ja tiivisteistä ei saisi maalia löytyä. On ollut laiska/kropelo/kiireessä teippaaja.
Ovitiivisteitä ei poisteta ikinä, ellei ovea maalata myös sisäpuolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst29814699Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1844318PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1383927Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun4591923Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1871908En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O351786Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn521405Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais1531257Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok671190Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81171