Isolohko faktaa

th moottori

Nämä hurjan kokoiset mopar 440 (4.4litraa) ja ford 350 (3.5 litraa) ovat tehoiltaan liki saman vahvuiset. Ameriikassa on näitä kyseisiä moottoreita tosi paljon. Suomessa ehkä muutama. Niitä ei kannata suomeen edes tuoda koska ne syövät bensaa yli 30 litraa sataselle. Halvempi vaihtoehto suomessa olisi hankkia mopar 225 (2.2 litraa) pikkulohko V8 koska siinäkin on kiitettävästi tehoa ja kulutus noin 15 litraa sataselle. Tuossa 2.2 litraisessa pikkulohkossa on vääntöä aivan sikana ja hevosvoimia varmaan yli kaksisataa. Tietääkö joku paljonko on hevosvoimia chevroletin moottorissa esim, th 350 (3.5 litraisessa th koneessa)?? Tietämättömille tiedoksi että th on lyhenne ameriikan kielisestä sanasta Torgue Horsepower (eli suomeksi vahvat hevosvoimat) tämä kyseinen th moottori on vuosisatamme tehokkain v8 moottori. Olen itsekkin ajatellut ostaa th koneen. Nyt oli lehdessä myynnissä suhteellisen hieno ja harvinainen chervolet caprice classic 350 th350 Hintaa olisi 1200€ Mutta eihän se mitään, kannattaa harvinaisuuksista maksaakkin. Vaikka tosin jonkun eurooppalaisen 80 luvun auton saakin jo 50-500€ Kohta oma jenkki alla.. Onko muilla kokemuksia th moottoreista?? terveisin Jani

102

15243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mene hoitoon

      440 on 7.2 litraa! ja 350 on 5.7 litraa! Missä oot kasvanu? mikä urpo!!!!

      • th moottori

        ei ole mahdollista eettä 440 olisi 7.2 litraa!!! mistä sen luvun saat? Eihän niin suuria koneita voi olla henkilöautossa! että ihan turha tulla vittuilemaan ja esittää tietävää!!!!!!!!!!!!!!


      • 350cid =5700 cc

      • <

      • kotttero
        th moottori kirjoitti:

        ei ole mahdollista eettä 440 olisi 7.2 litraa!!! mistä sen luvun saat? Eihän niin suuria koneita voi olla henkilöautossa! että ihan turha tulla vittuilemaan ja esittää tietävää!!!!!!!!!!!!!!

        jos et vitun pässi tienny niin käkkylään tehtiin joskus 70 luvulla 8.2 litrasia mahtikoneita että näin. ja tuliko semmonen mieleen että noin saattas olla kuutiotuumia miten jenkki ilmottaa koneen koon!!!


      • Toyota
        kotttero kirjoitti:

        jos et vitun pässi tienny niin käkkylään tehtiin joskus 70 luvulla 8.2 litrasia mahtikoneita että näin. ja tuliko semmonen mieleen että noin saattas olla kuutiotuumia miten jenkki ilmottaa koneen koon!!!

        Kyllä turpon käyttö on järkevämpää, ei mene bensaa niin paljon!


      • gasoliini
        Toyota kirjoitti:

        Kyllä turpon käyttö on järkevämpää, ei mene bensaa niin paljon!

        Noiden 7,2 ja 8,2 litraisten omistajien lompakko ei kestä nuiden koneiden käyttöä, siksi niitä ei nähdä juuri koskaan liikenteessä. Liian iso ja kallis kulutus saatavaan hyötyyn nähden.


      • rtbh
        th moottori kirjoitti:

        ei ole mahdollista eettä 440 olisi 7.2 litraa!!! mistä sen luvun saat? Eihän niin suuria koneita voi olla henkilöautossa! että ihan turha tulla vittuilemaan ja esittää tietävää!!!!!!!!!!!!!!

        Ne on kuutiotuumia ei kuutiosenttejä


      • 351c

        iisi. kundi vaan flöittaa.


      • tunus20
        th moottori kirjoitti:

        ei ole mahdollista eettä 440 olisi 7.2 litraa!!! mistä sen luvun saat? Eihän niin suuria koneita voi olla henkilöautossa! että ihan turha tulla vittuilemaan ja esittää tietävää!!!!!!!!!!!!!!

        mutta tiesitkö et meitin Taunuksessa oli melekein 100 heppaa!....-74 ja 1.6 L


      • Muulin kyydissä
        tunus20 kirjoitti:

        mutta tiesitkö et meitin Taunuksessa oli melekein 100 heppaa!....-74 ja 1.6 L

        Ei muuten ollut, taisi olla jotain 7x heppaa ja nekin aika kaakkeja.


      • 72-73 hv

      • TietäväKertoo
        gasoliini kirjoitti:

        Noiden 7,2 ja 8,2 litraisten omistajien lompakko ei kestä nuiden koneiden käyttöä, siksi niitä ei nähdä juuri koskaan liikenteessä. Liian iso ja kallis kulutus saatavaan hyötyyn nähden.

        No jaa, 8.2 Litrainen Cadillac V8 tuotti sen 400 hevosvoimaa ihan vakiona kierrosten ollessa siellä 2000-2500RPM hujakoilla, vääntöä saatiin samalla kehitettyä 700-750 Nm kierrosten ollessa alle 2000RPM.
        Kuinka moni turbo-auto pystyy samanlaisiin suorituksiin samoilla kierrosalueilla?
        Tyhjästä on paha nyhjäistä, vapaasti hengittävä moottori tuottaa aina aidon tehon ja väännön alhaisillakin kierroksilla, turbon käyttäminen on vain kikkakonsti saada tehoja yläkierroksille.
        Kompressorit onkin sitten asia erikseen, siinä ei hyödynnetä pakokaasuja mitenkään. Pakokaasut kuuluvat luontoon heitettäviksi, ei lisätehon tuotantoon.


      • Mopar
        TietäväKertoo kirjoitti:

        No jaa, 8.2 Litrainen Cadillac V8 tuotti sen 400 hevosvoimaa ihan vakiona kierrosten ollessa siellä 2000-2500RPM hujakoilla, vääntöä saatiin samalla kehitettyä 700-750 Nm kierrosten ollessa alle 2000RPM.
        Kuinka moni turbo-auto pystyy samanlaisiin suorituksiin samoilla kierrosalueilla?
        Tyhjästä on paha nyhjäistä, vapaasti hengittävä moottori tuottaa aina aidon tehon ja väännön alhaisillakin kierroksilla, turbon käyttäminen on vain kikkakonsti saada tehoja yläkierroksille.
        Kompressorit onkin sitten asia erikseen, siinä ei hyödynnetä pakokaasuja mitenkään. Pakokaasut kuuluvat luontoon heitettäviksi, ei lisätehon tuotantoon.

        1970 vm. Cadillad 8.2 L (500cid) tuotti 400 SAE brutto hv ( n. 350 oikeaa hevosvoimaa)
        4400 kierroksella ja vääntö 750 nm 3000 kierroksella. Ihan ok lukemia.


      • Moparisbest
        gasoliini kirjoitti:

        Noiden 7,2 ja 8,2 litraisten omistajien lompakko ei kestä nuiden koneiden käyttöä, siksi niitä ei nähdä juuri koskaan liikenteessä. Liian iso ja kallis kulutus saatavaan hyötyyn nähden.

        Museo rek barracuda 440 7.2litranen ja chrysler 440 7.2litranen ja 5.2litranen dodge ja hyvin ollaan liikuttu. täällä taitaa vaan perse aukiset itkeä kun ei rahat tai jopa ehkä vaimo anna ostaa


      • vastaus
        TietäväKertoo kirjoitti:

        No jaa, 8.2 Litrainen Cadillac V8 tuotti sen 400 hevosvoimaa ihan vakiona kierrosten ollessa siellä 2000-2500RPM hujakoilla, vääntöä saatiin samalla kehitettyä 700-750 Nm kierrosten ollessa alle 2000RPM.
        Kuinka moni turbo-auto pystyy samanlaisiin suorituksiin samoilla kierrosalueilla?
        Tyhjästä on paha nyhjäistä, vapaasti hengittävä moottori tuottaa aina aidon tehon ja väännön alhaisillakin kierroksilla, turbon käyttäminen on vain kikkakonsti saada tehoja yläkierroksille.
        Kompressorit onkin sitten asia erikseen, siinä ei hyödynnetä pakokaasuja mitenkään. Pakokaasut kuuluvat luontoon heitettäviksi, ei lisätehon tuotantoon.

        tere ohan se mahtava auto toi cadillad olen ajanut sellaisella bensaa kyllä vie ,mutta noista kierroksista turbo autossa olen eri mieltä itsellä ollut ahto paineet 1.7 ja turbo alkaa jo toimia ihan hyvin 2000 kierrosta ja vääntöä löytyy (bensa) nyt on diesel boxi ohjelmoitu uudestaan turbo alkaa jo toimia jo1500 kierrosta.


    • netistä

      oikeat litrakoot ja th:t ja muut. Kertoimesi ovat hieman väärät. 350:n tehothan vaihtelevat n. 200:sta nykyisen Veten 400. kaakkiin ja sitä rataa.

    • alppu

      ihan urpo...

    • Jani th moottori

      Älä puhu mulle paskaa. Sinä et tiedä mitään th moottoreista senkin pöljä. Torkue horsepower rulers. terveisin Jani

      • th moottorit

        Älkää ruvetko minulle päätä aukomaan näissä asioissa! ht kone on myös chryslereissä esim chrysler new port ht

        että suut kiinni tietämättömät!


      • Dodge polara
        th moottorit kirjoitti:

        Älkää ruvetko minulle päätä aukomaan näissä asioissa! ht kone on myös chryslereissä esim chrysler new port ht

        että suut kiinni tietämättömät!

        Mikä ihmeen ht/th paskan jauhaminen täällä on menossa? Pakko tuon on olla provo, ei noin tyhmää ihmistä voi olla edes olemassa. Mutta silti jos vaikka joku ei tiedä 440 kuutiotuumainen on litroissa 7.2 litraa. Jenkeissä on nuo kuutiotuumat.


      • liikaa glögiä?
        th moottorit kirjoitti:

        Älkää ruvetko minulle päätä aukomaan näissä asioissa! ht kone on myös chryslereissä esim chrysler new port ht

        että suut kiinni tietämättömät!

        Niin se ht voi tarkoittaa myös HardTop, eli kovakatto, eli ei rättikatto.

        GM autoissa ht voi tarkoittaa tomaattilaatikkon mallia.

        Ihan varalla kerron, jos nyt ei kuitenkaan ollut provo...


      • Oikaisuja
        th moottorit kirjoitti:

        Älkää ruvetko minulle päätä aukomaan näissä asioissa! ht kone on myös chryslereissä esim chrysler new port ht

        että suut kiinni tietämättömät!

        Noin niin elikkä ht=had top, suomeksi kova katto


    • minä.

      Hyvää Joulua
      (Jani 12v.)

    • hoah

      Korjataan nyt tuo th-merkintä myös, eli siis tarkoita mitään "torgue horsepower'ia", vaan
      tarkoittaa turbo-hydramatic, vaikka ei vaihdelaatikossa mitään turpoa ole. Se vain oli sitä aikaa kun kyseinen laatikko tuli- se tuli perinteisen GM:n hydramaticin jälkeen ja nimellä piti brassailla.

    • 318

      Heh, jotkut viitsivät vielä väitellä näin vankkaa tietoutta vastaan;-)

      Mutta kyllähän ryslerillä on 44kymppiäkin suurempi moottori, vai etkö ole kuullut 7,27 litran tf-moottorista? tf tulee sanoista top fuel, eli huippu polttoaine :D))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Ja gm;llä 700 th-moottori;-)

      ja bensaa menee ainakin 100 litraa sadalla maililla, juu kyllä jämpti on niiiiiiiiiiiin

      • Vihreäpaholainen

        Vaihdelaatikko on TF-727....


      • caddy eldorado

      • säädöt kohallaan..

        Mulla oli aikoinaan -63 Fordissa 352cid ja se vei matka-ajossa noin 10-litraa sadalle, mutta 4-reikänen kaasari kyllä lykkäsi tavaraa jos halusi.


    • vihreäpaholainen

      Monaconi on 440 cid ja on 7.2 litranen kone ja vie 14 litraa satasella bensaa....tasaisella ajolla..

    • GranFury-75

      ..ihmiset menee näin helppoon provoon/läpänheittoon?!?!?!?!?! Hyvä läppä kaiken lisäksi... !!! =D

      • sentäs

        usa-malli volvo 740 eli 7,4litraa, jep.


    • R. Aivo

      Mun pituus on USAssa mitattu 6 ft siis euroopassahan se on 6 m. pane poika paremmaks.

      Ihme että mahdun mun autoon joka on 106 Peugeot 1.0 eli jenkki mittoina 0.0625 aika kova mylly...

    • valmet kuski vieremält

      onko ameriikkalaiset tehny muka yli 4 litran moottoreita????

      • massikka nassikka

        meillä ainakin tuossa massikassa (tehty arizonassa) on n5 litran moottori. Ja ainakin sillä kun ajelee kylillä iltaisin niin kyllä siinä mummoilla on ihmettelyä kun maa jytisee woimasta. apropoo mistä lienee tulleet nämä traktorien suunnitteluun käytetyt rahat. Ettei vaan olisi jotain kytköstä eu tukiaisiin


    • 225 kuutiotuumainen

      on kuule suora kuusisylinterinen moottori. Autossani on 360 kone sen tilavuus on n.5,9 litraa. Et taida tietää jenkeistä mitään.

      • hinttiä,vaille

        4 litrainen 145 hv tarteis ja valluis käytetty ja niin aspenis ja volares kans.


    • pera pervo8+4

      mistähän kirjasta olet näitä tietoja lukenut??????? ensinnäkin jenkkiautoissa puhutaa kuutiotuumista eli 440 on noin 7,4 litraa. moparin 225 on 3,5 litraa ja suora kuutos kone. kannttaa ehkä ottaa asioista selvää ennenkun alakaa kirjoittaan mitää "faktaa" niin ja caprise ei taida olla mikään harvinaisuus. ja lopuksi imaiseppa paskaa faktojesi kanssa

    • thththththththt

      juu meilläkin on toi 3.5 litrainen th moottori ja ei oo turhaan toi th siinä kun vääntöä ja hevosia riittää. kannattaa myös tutustua 4D moottoriin noi neliulotteiset moottorit on todella luotettavia eikä vie paljoa bensaa!
      ps. kuinkahan moni täällä on tarpeeksi tyhmä ottaakseen tämänkin tosissaan?

    • Saab small-blockilla

      "ps. kuinkahan moni täällä on tarpeeksi tyhmä ottaakseen tämänkin tosissaan? "

      Niinpä...

      Upposihan toi ketjun eka hauska aloitusprovo moneen "*ttu ooot urpo" -vastaajaan kuin kuuma veitsi voihin..

      :)

      • ei tautiluokitusta

        Ja tiedät mitä mieltä jenkkiautoharrastajat ovat saabeista?


      • 8888888989989
        ei tautiluokitusta kirjoitti:

        Ja tiedät mitä mieltä jenkkiautoharrastajat ovat saabeista?

        Oikeesti ei jaksa varmaan ketään kiinnostaa mitä mieltä joku on jostain automerkistä, fordisti tojosta ja jenkkimies bimmeristä ja cadimies mossesta, mitsumies ooppelista jne jne.

        AIVAN sama, jokainen voinee jatkossakin rullata millä rullaa..ei jaksa.


      • Ei eroa
        8888888989989 kirjoitti:

        Oikeesti ei jaksa varmaan ketään kiinnostaa mitä mieltä joku on jostain automerkistä, fordisti tojosta ja jenkkimies bimmeristä ja cadimies mossesta, mitsumies ooppelista jne jne.

        AIVAN sama, jokainen voinee jatkossakin rullata millä rullaa..ei jaksa.

        Perinteisesti GM "mies" ei pidä Moparista jne. eli sama merkkimielipide se on jenkkiharrastajillakin.


      • Ei eroa ei
        Ei eroa kirjoitti:

        Perinteisesti GM "mies" ei pidä Moparista jne. eli sama merkkimielipide se on jenkkiharrastajillakin.

        Jees, samaa yleensä vähän huumoripohjalta sorsimista lienee kaikissa harrastepeleissä, "muun kuin oman merkin/leirin suhteen". Ihan hauskaa yleensä, kunhan joku ei ihan tosissaan sitä ota.

        Jos nyt vertailisi vaikkapa Moparin ja GM :n kaseja noissa harrastevehkeissä niin eipä noissa nyt mitään suurta eroa ole missään, ihan samat perusrakenteet noissa on.

        Se hyvä puoli kyllä "merkki/konsernivalinnasta" harrastajalle seuraa että kun oppii yhden tuoteperheen vehkeet tuntemaan niin helpottaa kummasti projekteja jatkossa. Keskittyy yhden valmistajan vimpaimiin, oli valinta omalla kohdallaan sitten Hoppa, GM tai Mopari.

        Hauskaahan huulenheitto on harrastajien kesken noista "omasta/toisten merkeistä", mitään syytä ei kyllä esim jenkeissä meikäläisen mielestä ole tosisaan alkaa vääntämään jotain toista merkkiä "paskaksi". On ne sen verta samoja teknisiltä rakenteiltaan.


      • profilointi asia !
        8888888989989 kirjoitti:

        Oikeesti ei jaksa varmaan ketään kiinnostaa mitä mieltä joku on jostain automerkistä, fordisti tojosta ja jenkkimies bimmeristä ja cadimies mossesta, mitsumies ooppelista jne jne.

        AIVAN sama, jokainen voinee jatkossakin rullata millä rullaa..ei jaksa.

        Pahin autorasisti on katkera Avensis-mies..yleensä provojen takana on Avensismies.

        Vaikka Tollota on hyvin toimiva auto, se tunnetusti on hengetön eli tylsä.


      • pöpis
        profilointi asia ! kirjoitti:

        Pahin autorasisti on katkera Avensis-mies..yleensä provojen takana on Avensismies.

        Vaikka Tollota on hyvin toimiva auto, se tunnetusti on hengetön eli tylsä.

        miten voi ilmoittaa asiallisen viestin???? ja miksi pitäisi ?


    • Voi vEE

      Voi pil## mitä paskaa, eikö tän jenkkiautosion vois poistaa täältä kokonaan, ja halukkaat kattos uudet foorumit niille. Näitä kumminkin suomi valtiostakin vielä löytyy. Eikä tarttis koko ajan olla tossa paljonko vie satasella ja muuta viherpaskaa väännössä.

    • onaboy

      jos ton aloituskirjoituksen olis julkaissut oodeellä niin olis alkanut juttu jalostuun vielä enempi kieroon ja olis saanu nauraa itsensä kipeäksi. mutta täällä ton aloituksenkin otti 90% tosissaan no sai siitäkin naurut XD

      • 787878787

        Niinpä. Oli vain "niin paljon" virheitä tossa aloituksessa että haisee provolle ja pitkälle. Suunnilleen kaikki "väärinymmärrykset" koottu tuohon aloitukseen. Cidit ja litrat ja "TH-moottorit" ym ym.. :)

        Lienee kyllä just jonkun irvileuan aikaansaannos ja moni losautti kuin kaislikkohauki Rapalan vaappuun samantien..


    • ui

      Moparilla on tf 904 :P

      • besherwisher

        moparin TF904 cid eli, 9,05 litraisesta Hem moottorista revittiin irti jo 904 hevosvoimaa vuonna 1904, etanoli ahtamattomana !


      • Kyllä lähtee
        besherwisher kirjoitti:

        moparin TF904 cid eli, 9,05 litraisesta Hem moottorista revittiin irti jo 904 hevosvoimaa vuonna 1904, etanoli ahtamattomana !

        TF904 on automaattilaatikko...


    • fordfreak

      vuonna 1958 FoMoCo otti super marauder motista jo 400 hv.

      430 cid, eli tämän laskukaavan mukaan destroukattu 4.3 litraseksi :O)

    • besservisher

      cadillac sixteenissä oli 1600 hevosvoimaa, 16 litraa tilavuutta, 16 venttiiliä ja raidetankojen väli 16 kuutio jalkaa !

    • Moparin 2,2 litra V8

      Aika helppo juttu kyseessä on kuutio tuuma. Helppo laskea kun tietää että tuuma on 2,54 cm eli siis kuutiotuuma on 2,54*2,54*2,54=16,38 kuutiosenttiä
      esim. Voorttin Cleveland 351 (351*16,38=5751 kuutiosenttiä) on 5,75 litraa
      tai Mopar 225*16,38=3,68 L

      • pöndepöndeltä

        helvetin teknikseksi meni, oletkohan teknisillä töissä ??
        ladan 2107 :Ssä ainakin on 21 litraa tilavuutta, motissa 1600cc,
        ja maitotonkkia loput.


    • Mopar on parsa!

      Ettekö te tietämättömät tiiä että MoParin 225 Slant Six koneessa on tehoa 225 hevosvoimaa, ja kuusi venttiiliä vinossa niinkun nimikin jo kertoo???

    • ässäladamies

      minun 2105 ladassa on paljon tehoa ja maitopurkkeja, olen myös kuullut isommista ladoista esim 2107 = enemmän tehoa!

    • Overdriven karkuri

      Meillä on Dodges TF 904. Eli 904 heppaa. Tietääkö urpot mistä toi TF on lyhenne?

      • pöndepöndeltä

        sehän on TurboFire , pakokaasukanavat kansissa on muotoiltu turboahtimien muotoisiksi.


      • Kyllä lähtee

        TF on Top Fuel :))
        Ei vaiskaan se on lyhenne TorqueFlite:stä


    • TosiHomo 350

      Kyllä meidän kylällä ainakin oli taxidartissa Moparin V6 moottori jossa oli 8 sylinteriä ja juuri 4,4 litraa. Ja koska oli se 4,4 litraa niin sen verranhan se vei bensiiniä

    • majuri

      mul on hinttipulkka v70 eli 70 litraa öljyä kuluu kauppareissulla

      • majuri

        Eli Tojota. Otan suihin Bemarikuskeilta parkkipaikalta


    • repikääpäs siitä

      Mun 225 SlantSix, eli Moparin SS versiossa on tuo 225 heppaa ilmotettu reippaasti alle todellisen tehon,
      koska se kulki varttimailillakin kepeesti yli 24 sekkaa.
      Vääntöö siinä on ihan järjettömästi koska tf (torgue feet) 904 lootakin kestää noin paljon ja silti niissä palaa pakkoja.

    • minä itte

      Joo, mulla on motskarissa toi moparin 350 pakoputki tua kaasarin paikalla, ja bensaa menee tosi kovaa ja topfueli ku on ni varmaan enemmän menee nitrookin kun missään hundaissa. Lisäsin ilokaasut viime kesänä ja ilma imetään nykyään välijäähdyttimenä toimivan vanhan arkkupakastimen kautta. Välillä haisee kalapuikot, mutta muuten juon mitä vaan jos tarjotaan. T: Iso-Erkki nahkavuoren kupeesta.

    • kohtuun 92

      Hitto mitä hintti vehkeitä!Tääl on FORDin 550 tuumanen ja litroja löytyy 8,3!

      • Fanittajasi

        Vau oma iso moottori!!!! Kylän Kingi!


      • Seettori
        Fanittajasi kirjoitti:

        Vau oma iso moottori!!!! Kylän Kingi!

        Eikä osaa laskea...
        Oliks tää raktorin moottori...


      • kohtuun 92 sadasosa
        Fanittajasi kirjoitti:

        Vau oma iso moottori!!!! Kylän Kingi!

        Kiitos! Joo kyl noi poijjaat tääl kyläl kunnioittaa. Ja naisilta heruu ihan mitä vaan kehtoo pyytää. Just männä perjantaina pyöräytin kylillä zeettorilla, ei muutes yhtään herunu. En tiiä jos ois meirän valmetilla vetäny rinkii.. Oisko herunu? Oisko? Häh?


    • Ford Manta

      Hyvinpä menitte tähänkin lankaan!!Entäpäs jos olisikin siten että numerologialla toi 440 on tietty 440 kuutioinen ja 350 tietty 3puolikas ja tuo kun jaetaan 8 zylideriin niin männät banaanin paksuusluokkaa...eikös vaan olekkin näin??Teehoo on tietty sama asia kuin hootee ja chervolet on automerkki siinä kuin rotke,rampleri ja resoto...

      • Isolohko

        Mun chevy isolohko on porattu 0.60 ylikokoon eli 468cid. Tämä sen takia kun aloitin kiihdytyskisat ja matka on 402 metriä, niin toi 468 kestää sitte maaliin asti. Ei lopu metrit kesken.


      • ol'403
        Isolohko kirjoitti:

        Mun chevy isolohko on porattu 0.60 ylikokoon eli 468cid. Tämä sen takia kun aloitin kiihdytyskisat ja matka on 402 metriä, niin toi 468 kestää sitte maaliin asti. Ei lopu metrit kesken.

        "Mun chevy isolohko on porattu 0.60 ylikokoon eli 468cid. Tämä sen takia kun aloitin kiihdytyskisat ja matka on 402 metriä, niin toi 468 kestää sitte maaliin asti. Ei lopu metrit kesken "

        Hommaa elämään lisäjännitystä ja ala elää stripillä "todella vaaran tuntumassa", vipua autosi nokalle Oldsista tai Ponchosta neljänollakolmonen....

        :)


    • bomber950

      Mulla on 125cc monkey jossa 4venttiili kansi ja ei syö paljoo mut kekee joka vaihteella ja kulkee ihan liikaa monkyks

    • asaasasassss

      vittu

    • Vihreähumanisti

      Kyllä se niin on, että 350 tarkoittaa 3,5 litraista mootoria. ja 454 on 4,54 litraa.

      Älkää tulko väittämään muuta tai puhumaan jostain kuutiotuumista.

      Miten muka tuuma voi olla kuutio? Tuuma on pituusmitta ja kuutio on tilavuusmitta. Ei moottorin tilavuutta mitata pituusmitoilla. Ettäs tiedätte.

      Terveisin

      Vihreä humanisti.

      • Sentin kuutio

        Ja kuutiosentti oli?


    • pahh

      Kunuhan kiusaa... ei niin tyhmää olekkaan....

    • 351c

      Joo. th moottorilla oli huumoripäivä :-D

      " Nämä hurjan kokoiset mopar 440 (4.4litraa) ja ford 350 (3.5 litraa) ovat tehoiltaan liki saman vahvuiset. Ameriikassa on näitä kyseisiä

      moottoreita tosi paljon. Suomessa ehkä muutama. Niitä ei kannata suomeen edes tuoda koska ne syövät bensaa yli 30 litraa sataselle.

      Halvempi vaihtoehto suomessa olisi hankkia mopar 225 (2.2 litraa) jne..."

      Pasila - Tuotetaan paskaa (yliveto, voihan nenä :D :D :D)

      https://www.youtube.com/watch?v=oDiC7EiXr6M

    • Jannemh

      Hei vaan tietämätön....ne 440 ja 350 on kuutio tuumia ei litra tilavuuksia...th 350 on automaatti vaihdelaatikko...th on lyhenne turbo hydramatikista...mopar 225 on suora kutonen...caprice classic ei todellakaan ole harvinainen auto...kannattaisiko kumminkin pysytellä niissä riisikupeissa kun on perustiedot noin hataralla pohjalla?

    • naurattaa hitosti

      "
      Jannemh
      13.10.2013 09:11
      0
      Sulje
      Hei vaan tietämätön....ne 440 ja 350 on kuutio tuumia ei litra tilavuuksia...th 350 on automaatti vaihdelaatikko...th on lyhenne turbo hydramatikista...mopar 225 on suora kutonen...caprice classic ei todellakaan ole harvinainen auto...kannattaisiko kumminkin pysytellä niissä riisikupeissa kun on perustiedot noin hataralla pohjalla? "

      Kyllä se on nyt todistettu: jenkkiautoharrastajat on normaalia tyhmempää porukkaa, Em. vastaajakin meni ns. helppoon 6-0 . Täysin vedätettävissä olevaa porukkaa. Onkohan V8 meteli pehmentänyt nuppia?

    • pikku poika

      janin kannattaa keskittyä edelleen polkuauto osaston kalustoon, ja voimanlähteisiin.

    • PromisedLand

      Vai oli se TH 350 moottori, minä hölmö luulin koko ajan sen olevan TurboHydramatic 350.
      Ei ihme, että monet ovat kehuneet TH 400 olevan yksi kestävimmistä keksinnöistä, onhan se sentään 0.5 litraa isompi moottori!

      Chevrolet 327 onkin sitten varmaan aika heikko automaattilaatikkona, kun kuitenkin Cadillac 500 kuulostaisi ainakin numeroiden perusteella olevan laatikoiden "aatelia" vai kuinka?


      Kaikennäköistä jenkkiharrastajaa sitä liikkuukin...

    • Ecomies

      www.ecoclean.fi

    • Ihanko aikuisten

      oikeasti aloitus trollaus on otettu todesta???

      • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

        Heh heh.......


    • Suklaapuikkonen

      chervolet caprice classic 350 th350.. uijuijuijui..
      Toihan tarkottaa että siinä on edessä 3,5 litranen ja takana 3,5 litranen voimakone!!!
      Yhteensä 7 litranen.. huh huh!
      Eihän noin isolla vehkeellä uskaltaisi meikäläinen edes ajaa.. mahtaako olla edes katulaillinen. Varmaan keulii ja tarvii tietääkseni jo jarruvarjotki.
      Tosi mageeta.
      Lähtee kyl tollanen voiman tuotto ihan lapasesta.

    • skodistivaan

      Mie en raaski ajaa jenkillä kun se vie sitä ysiysiä.

    • kerkkokullervo

      Mulla on toi 6,1 kuutiotuumanen hyrsleri ja se kyl on aika kova peli peltisilt osiltaan , ja sil voi ajella aika kovaa , jos haluu .

    • qweqweqew

      aloittelija on kyllä joku vammainen tai trolli, epäilen molempia

      TH=Turbo hydramatic automaattivaihteisto.
      350cid=5,7litraa (moottori)

    • Pontusöky

      Hei hullut urpot! Minulla on vanha V8 Pontiakki ja pikkuviilauksella saan irti 600 heppaa! On meinaan lähtöjä joka lähtöön!!!

      • ostapensaa

        Et montaa kertaa lähde kun tankki on tyhjä. Hah hah haa.


    • I.Janitskin

      gruisailu-illassa oli aluksi outoa et mennää tankille tarkoittikin sitä että uusin jäsen menee polvilleen ja muut jäsenet laittaa munaa suuhun ja hokee roud rani hani

    • 1900

      tulisitte joskus jenkillä Lappeenrannan kiihdytys ajoihin jos tehoja noin paljon monena vuonna camarot ja vetet hävinneet minun volvo s60 awd polestar mallille 2015 vai ovatko ajaneet pintakaasulla

    • senytonvaannäin

      Ei vaan ole siinä ruotsi/kiina- kinnerissä munaa.

      • Tulta

        Palstapoliisi olikin herkkämunainen


      • Sutii_se

    • Banan

      Enpä oo ennen nähny tollasta öljynpalamista, taisi olla volvossa venttiilinvarren kumit sökönä kun tolleen savus. Nakutuskin oli koneessa hirvee ja Palle Johan unohti vielä kässärin päälle kun takalevy hehkui punaisena ja sitten joukolla ihmettelivät miks ei romu lähde liikkeelle.

    • pölhökustu

      Enpä ole aikoihin lukenut näin pöljän hauskaa viestiketjua. Jatkakaa samaan malliin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      74
      1954
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1067
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1008
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      863
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      788
    Aihe