Käytetyn tuonti auton verotus kuntoon !

Late Lapista

Ensin tuli KHO:sta lunta tupaan 12.12.2006, tulli saa korjattavakseen 100000 käytetynauton maahantuonti verotusta vajaa viikko ja Eduskunta onnistui hyväksymään 19.12.2006 tuon uuden autoverolain. Komissio haastoi osaltaan kyseisen eduskunnan tekemän päätöksen vuoksi Suomen EY-tuomioistuimeen tänään 21.12.2006. Uusi uljas "syrjimätän" autoverolaki ehdittiin siis hyväksyä vajaat kaksi vuorokautta aiemmin eduskunnassa ja se ei ehtinyt tulla edes voimaan.

BRUSSELS (Dow Jones)--The European Commission Thursday charged Denmark, Finland and Poland for breaking E.U. rules on the sale and registration of cars. December 21, 2006 06:19 ET (11:19 GMT) Komission tämän päiväinen pressitiedote suomeksi:

Autoverotusta koskevat rikkomismenettelyt Suomea ja Tanskaa vastaan

Komissio on lähettänyt Suomelle ja Tanskalle viralliset pyynnöt muuttaa sääntöjä, joita ne soveltavat autojen rekisteröintiverotukseen. Viralliset pyynnöt esitetään nk. perusteltuina lausuntoina, mikä on toinen vaihe EY:n perustamissopimuksen 226 artiklan mukaisessa yhteisön lainsäädännön rikkomista koskevassa menettelyssä. Suomea koskevassa asiassa ongelmana on se, ettei sillä ole sääntöä, jossa todettaisiin selvästi, että Suomessa tilapäisesti oleskelevan henkilön ei tarvitse maksaa ajoneuvostaan veroa. Lisäksi komissio on päättänyt haastaa Suomen EY:n tuomioistuimeen käytettyjen autojen veroa koskevien sääntöjen vuoksi. Komission mielestä nämä säännöt, joiden mukaan lasketaan muista jäsenvaltiosta käytettyinä tuotujen autojen vero, ovat syrjiviä, koska niiden perusteella ulkomaisten autojen verotus on epäedullisempaa kuin vastaavien suomalaisten autojen verotus. Komissio lähetti Suomelle heinäkuussa 2006 asiaa koskevan perustellun lausunnon (IP/06/918) ja sai siltä vastauksen syyskuussa 2006. Koska vastaus ei ollut tyydyttävä, komissio on päättänyt viedä asian EY:n tuomioistuimeen. Taitaa olla tuossa Joululahjaa tuontiautoilijoille kerrakseen.

PS, nyt kyllä Heinäluoma oksentaa ja paskantaa pitkään ja hartaasti!

Late Lapista

1

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muinaiset..

Jo vuosia ennen kuin uusi, hieman edullisempi autoverolaki tuli voimaan, kaikki alan miehet olivat sitä mieltä, että sen myötä valtion verotulot kasvavat. Näinhän myös on käynyt, joten paljonkohan veroja jäi saamatta ?
      MUTTA mehän olemme virkamiehiä varten- eikä päinvastoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe