Ensin tuli KHO:sta lunta tupaan 12.12.2006, tulli saa korjattavakseen 100000 käytetynauton maahantuonti verotusta vajaa viikko ja Eduskunta onnistui hyväksymään 19.12.2006 tuon uuden autoverolain. Komissio haastoi osaltaan kyseisen eduskunnan tekemän päätöksen vuoksi Suomen EY-tuomioistuimeen tänään 21.12.2006. Uusi uljas "syrjimätän" autoverolaki ehdittiin siis hyväksyä vajaat kaksi vuorokautta aiemmin eduskunnassa ja se ei ehtinyt tulla edes voimaan.
BRUSSELS (Dow Jones)--The European Commission Thursday charged Denmark, Finland and Poland for breaking E.U. rules on the sale and registration of cars. December 21, 2006 06:19 ET (11:19 GMT) Komission tämän päiväinen pressitiedote suomeksi:
Autoverotusta koskevat rikkomismenettelyt Suomea ja Tanskaa vastaan
Komissio on lähettänyt Suomelle ja Tanskalle viralliset pyynnöt muuttaa sääntöjä, joita ne soveltavat autojen rekisteröintiverotukseen. Viralliset pyynnöt esitetään nk. perusteltuina lausuntoina, mikä on toinen vaihe EY:n perustamissopimuksen 226 artiklan mukaisessa yhteisön lainsäädännön rikkomista koskevassa menettelyssä. Suomea koskevassa asiassa ongelmana on se, ettei sillä ole sääntöä, jossa todettaisiin selvästi, että Suomessa tilapäisesti oleskelevan henkilön ei tarvitse maksaa ajoneuvostaan veroa. Lisäksi komissio on päättänyt haastaa Suomen EY:n tuomioistuimeen käytettyjen autojen veroa koskevien sääntöjen vuoksi. Komission mielestä nämä säännöt, joiden mukaan lasketaan muista jäsenvaltiosta käytettyinä tuotujen autojen vero, ovat syrjiviä, koska niiden perusteella ulkomaisten autojen verotus on epäedullisempaa kuin vastaavien suomalaisten autojen verotus. Komissio lähetti Suomelle heinäkuussa 2006 asiaa koskevan perustellun lausunnon (IP/06/918) ja sai siltä vastauksen syyskuussa 2006. Koska vastaus ei ollut tyydyttävä, komissio on päättänyt viedä asian EY:n tuomioistuimeen. Taitaa olla tuossa Joululahjaa tuontiautoilijoille kerrakseen.
PS, nyt kyllä Heinäluoma oksentaa ja paskantaa pitkään ja hartaasti!
Late Lapista
Käytetyn tuonti auton verotus kuntoon !
Late Lapista
1
96
Vastaukset
- muinaiset..
Jo vuosia ennen kuin uusi, hieman edullisempi autoverolaki tuli voimaan, kaikki alan miehet olivat sitä mieltä, että sen myötä valtion verotulot kasvavat. Näinhän myös on käynyt, joten paljonkohan veroja jäi saamatta ?
MUTTA mehän olemme virkamiehiä varten- eikä päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659