olihan taas liukkaat jalkatiet..sjundeåssa

jalkavikanen

sää olisi ihana ulkoiluun ja rauhallista mutta:
minulla jo ennestään jalkavika lonkassa koko vasen jalka ja joudun sitä jännittämään niin että nyt molemmat jalat todella kipeet.

Olen käynyt kävelyllä parisen kertaa ja miksi noita teitä ei hiekoiteta??siellä täällä hiekkaa laitettu..

ja keskustassa missä ihmisiä siellä luikasta suorastaan jäätä,en tajuu..Se on aina sama homma joka vuosi!lumi ja jää.......ei kiirettä aurata--ei mitää...

Kunnossa pitoon kunnon kalustot eikä mitään
yhden ihmisen kuormaauto systeemejä*tekee kun haluu ja kerkee systeemi*siis halooooo.
Liikunta on tärkeetä ja töihin pääsy!!nyt varattava ylim.aikaa jos lumisade tai liukkaat kelit .

9

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teitähän

Ei paljoa ole,ymmärrätkö ettei joka takahikiän kaikkia polkuja pysty/kerkiä millään pitämään kunnossa,varsinkaan samantien kun keli muuttuu.Toki keskusta on pidettävä kunnossa,sehän on selvä,ikävä kyllä homma toimii urakkasopimuksella,ja senhän tietää mitä siitä tulee,rahat viedään,mitään muutahan sitten ei tapahdukaan....

• taajamantie

no..kuka se sano et syrjäkylät ajettava??ei kukaan..siellä on omat traktorit joka talosa oltava ja hyvä niin.Mutta kun ihan tässä hikiän keskustasa misä ei teitä paljoo ees oo..ei ees niitäkään saaja kunnossa piettyy..on pomppoo ja liukasta , vanhalumi jätetään kavulle..

ja sama virsi ollu vuosituhannet taakke päin ja eteen päinkii..
        oletan:-) otan aikaa tunnin ja kohta kaksi jotta liukastelen ees ton kylän töihin..nyt lomaillaan ja olis kiva liikkua..Naapurikuntaanko lenkille mentävä sillä ohan kuukausilippu kulkuneuvoon...hyvä idis.
        nim:kinkun sulattaja vihainen..

• stadissa

Tuon vielä ymmärtää että jossain huitsin nevadassa on kadut lumessa, mutta kun ne on stadissakin ihan kiharana.

Keskustan kadut kyllä on kohtuullisessa kunnossa kun niitä hoitaa kiinteistöjen talkkarit. Sen sijaan esikaupungeissa joissa kaupungin pitäis ne hoitaa, on hiekoitus korvattu 1000 lappusilla joita jaetaan kivusta ja särystä kompastuneille vanhuksille.

Kalustoahan kaupungilla on vaikka armeijalle jakaa, mutta ilmeisesti kiinteistöiltä kerätyt katumaksut käytetään lähinnä ajoteiden auraukseen jotta taas siihen momenttiin budjetoidut varat voi käyttää vaikka opintomatkoihin Karibialle.

• alella ollut

no heh ei tota liukkautta voi ees verrata, Tääl pääs on *jäärata*luistellen pääsis eteen päin,siellä sulaakin ja hiekkaakin näky.
        Ajatelkaa miten kalliiksi kaatuminen tulee??monen kuukauden saikut ja kivut ja muu....raudat ja pelit.Eikä välttämättä koskaan palaa ennalleen jos lonkkakin murtuu.

• Ei edes liukasesteillä
        alella ollut kirjoitti:

no heh ei tota liukkautta voi ees verrata, Tääl pääs on *jäärata*luistellen pääsis eteen päin,siellä sulaakin ja hiekkaakin näky.
        Ajatelkaa miten kalliiksi kaatuminen tulee??monen kuukauden saikut ja kivut ja muu....raudat ja pelit.Eikä välttämättä koskaan palaa ennalleen jos lonkkakin murtuu.

Hei
        Mille taholle Siuntion kunta on antanut tehtäväksi talviteiden hiekoituksen? Päätie, Siuntiontien valaistu kävelyosuus on kuin luistinrataa. Ei pysty tällä hetkellä lenkkeilemään edes liukastinestepiikit kengissä.

Viime vuonna oli sama juttu kaikilla keskustan parkkipaikoilla ja koulun pihalla. Pitääkö jonkun teloa itsensä peruuttamattomasti, ennen kuin mitään tapahtuu?

• kysyä
        Ei edes liukasesteillä kirjoitti:

Hei
        Mille taholle Siuntion kunta on antanut tehtäväksi talviteiden hiekoituksen? Päätie, Siuntiontien valaistu kävelyosuus on kuin luistinrataa. Ei pysty tällä hetkellä lenkkeilemään edes liukastinestepiikit kengissä.

Viime vuonna oli sama juttu kaikilla keskustan parkkipaikoilla ja koulun pihalla. Pitääkö jonkun teloa itsensä peruuttamattomasti, ennen kuin mitään tapahtuu?

Kunnantalolta vaikkapa?saisit vastauksen tuohonkin kysymykseen,joka näyttää unesi vieneen...

• ankka kävelijä
        kysyä kirjoitti:

Kunnantalolta vaikkapa?saisit vastauksen tuohonkin kysymykseen,joka näyttää unesi vieneen...

jännitin niin jalkoja siellä liukkaalla mennessä,reippaasta menosta ei tietookaan että olin tosi tosi kipee monta päivää , nyt alan parantuu, mää haluun liikkua ja päästä ulos, kiertää *totakin*pientä ympyrää se mulle tärkee.Sisällä päiviä pää särkee..Eikös kunta oo vastuussa tai joku taho kun itsesä teloo tuolla??
        Kyllä se *kuorma-auto systeemi* hiekotti ajoratoja muutama päivä myöhemmin, kävelytiet ne kyllä edell.liukkaat.

• Ei edes liukasesteillä
        ankka kävelijä kirjoitti:

jännitin niin jalkoja siellä liukkaalla mennessä,reippaasta menosta ei tietookaan että olin tosi tosi kipee monta päivää , nyt alan parantuu, mää haluun liikkua ja päästä ulos, kiertää *totakin*pientä ympyrää se mulle tärkee.Sisällä päiviä pää särkee..Eikös kunta oo vastuussa tai joku taho kun itsesä teloo tuolla??
        Kyllä se *kuorma-auto systeemi* hiekotti ajoratoja muutama päivä myöhemmin, kävelytiet ne kyllä edell.liukkaat.

Kävelytiet on kokonaan hiekoittamatta. Viime talvena laitettiin naapureiden kanssa kuntaan useampikin sähköposti, koska Aleksis Kiven koulun tienoo oli hengenvaarallinen (plus kaikki keskustan parkkialueet). Eipä tullut kertaakaan kunnasta mitään vastausta.

• liukasta
        Ei edes liukasesteillä kirjoitti:

Hei

Se Jesparsi hoitanut ainakin joskus pihoja ja parkkipaikkoja. Soita tekniseen toimistoon. Jos ottaa maksun hoitamisesta, se pitäisi myös hoitaa kunnolla. Pitäisi olla joku sakkomaksu urakoijalle joka ei hoida kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe