Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sunfly k-box

kohta hermostun

Pukki toi tosiaan tommosen sunfly k-boxin.
Hermot alkaa mennä kun ei saa omaa ääntä kuulolle.

omistan sonyn kotiteatteripaketin ja philipsin taulu.tv:n. Kummassakin on rca-liittimet.

tällälailla kytkennät mielestäni pitäisi mennä

tv audio in-kbox av out
kbox av in-dvd video out

Muillakin lailla olen kyllä koittanut, ei vain meinaa pelittää.

Eihän tuohon tv:n ja kotiteatterin väliseen scart-johtoon kumminkaan tarvitse koskea.

Osaisko joku vähän avittaa... kiitos.

31

19584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Preerian Lammas

      saattaisivat auttaa ja sitten voisit katsoa onko DVD-soittimen menussa joku mikin herkkyyden säätö. Joskus tullut vastaan sellaisiakin.
      Selostuksesta päätellen musa tulee liian kovaa mikkeihin nähden.

    • hermostu

      veli hyvä, koitetaan avittaa.
      Onko tosiaan niin että laulu kuuluu hissukseen, vai onko mikki aivan mykkä?
      Mistä sulla on ääni kytketty kotiteatterille, DVD:stä vai TV:stä?
      Kboxihan pitää nimittäin laittaa äänilähteen(tässsä tapauksessa TV tai DVD) ja vahvistimen väliseen linjaan.

      • Sama

        K-boxi on kytketty niinkuin tuossa kirjoitin jo.
        tv:stä laulu kuuluu hyvin hiljaa, kotiteatterin kaiuttimista ei ollenkaan.
        Voiskohan koko vekotin olla hajalla, saiskohan sitä testattua mitenkään?


      • välistä
        Sama kirjoitti:

        K-boxi on kytketty niinkuin tuossa kirjoitin jo.
        tv:stä laulu kuuluu hyvin hiljaa, kotiteatterin kaiuttimista ei ollenkaan.
        Voiskohan koko vekotin olla hajalla, saiskohan sitä testattua mitenkään?

        lukien tuntuu siltä, että Kbox kyllä toimii. Jos sinulla on stereot joissa Line in RCA:at voit kokeilla niillä. Kytket vain Kboxin Line out:ista stereoiden Line in:iin. Tai samaten jos kotiteatterivahvarissa on Line in, kokeile sillä. Kboxin Line in:iin ei tarvitse kytkeä mitään, näin kytkien kuuluu pelkästään mikin kautta.

        Ongelmasi johtuu (todennäköisesti) siitä, että paketissasi ääni(musiikki) menee suoraan DVD:ltä kotiteatterivahvistimelle, ja kun kytket Kboxin DVD:n ja TV:n väliin, ei mikin ääni tosiaan kuulu kuin TV:n kautta.

        Vaikea sanoa miten sinun laitteillasi pitäisi tehdä, kotiteatterilaitteita kun on monenlaisia, eikä meikäläinen tunne muita kuin omani. En siis ole asiantuntija tällaisten vehkeitten kanssa.

        Itse sain kuitenkin ratkaistua ko. ongelman seuraavasti:

        Kytkin äänet TV:n Line outista Kboxin kautta kotiteatterivahvistimen Line in:iin (RCA liittimillä kaikki), kotiteatteripaketissani voi valita tuleeko ääni suoraan vai Line In- linjan kautta. Näin laittaen menettää tuon 5.1 äänen, tai mikä nyt onkaan, mutta hyvin muuten kuuluu.

        Toinen (mielestäni vielä paremmin toimiva, nyt käytössä) ratkaisu on tosiaan tuo erillinen stereo. Eli nyt musiikki tulee kotiteatterin kautta ja pelkkä laulu stereoiden kautta.

        Tais mennä jo aika sekavaksi, toivotavasti sait mitään tolkkua.


      • Sama
        välistä kirjoitti:

        lukien tuntuu siltä, että Kbox kyllä toimii. Jos sinulla on stereot joissa Line in RCA:at voit kokeilla niillä. Kytket vain Kboxin Line out:ista stereoiden Line in:iin. Tai samaten jos kotiteatterivahvarissa on Line in, kokeile sillä. Kboxin Line in:iin ei tarvitse kytkeä mitään, näin kytkien kuuluu pelkästään mikin kautta.

        Ongelmasi johtuu (todennäköisesti) siitä, että paketissasi ääni(musiikki) menee suoraan DVD:ltä kotiteatterivahvistimelle, ja kun kytket Kboxin DVD:n ja TV:n väliin, ei mikin ääni tosiaan kuulu kuin TV:n kautta.

        Vaikea sanoa miten sinun laitteillasi pitäisi tehdä, kotiteatterilaitteita kun on monenlaisia, eikä meikäläinen tunne muita kuin omani. En siis ole asiantuntija tällaisten vehkeitten kanssa.

        Itse sain kuitenkin ratkaistua ko. ongelman seuraavasti:

        Kytkin äänet TV:n Line outista Kboxin kautta kotiteatterivahvistimen Line in:iin (RCA liittimillä kaikki), kotiteatteripaketissani voi valita tuleeko ääni suoraan vai Line In- linjan kautta. Näin laittaen menettää tuon 5.1 äänen, tai mikä nyt onkaan, mutta hyvin muuten kuuluu.

        Toinen (mielestäni vielä paremmin toimiva, nyt käytössä) ratkaisu on tosiaan tuo erillinen stereo. Eli nyt musiikki tulee kotiteatterin kautta ja pelkkä laulu stereoiden kautta.

        Tais mennä jo aika sekavaksi, toivotavasti sait mitään tolkkua.

        Jostain netistä luin jonkun sanovan että jos dvd ja kotiteatterivahvistin (niinkuin mulla on)on samassa paketissa, niin k-boxia ei saakaan toimimaan kunnolla.
        Pitääköhän paikkansa?


      • hyvinkin
        Sama kirjoitti:

        Jostain netistä luin jonkun sanovan että jos dvd ja kotiteatterivahvistin (niinkuin mulla on)on samassa paketissa, niin k-boxia ei saakaan toimimaan kunnolla.
        Pitääköhän paikkansa?

        olla näin. Saitko tuosta "rivien välistä" mitään tolkkua? Jos ne stereot löytyisi, niiden kautta saisi toimimaan.


      • sama
        hyvinkin kirjoitti:

        olla näin. Saitko tuosta "rivien välistä" mitään tolkkua? Jos ne stereot löytyisi, niiden kautta saisi toimimaan.

        Eipä ole niitä kotistereoita.
        Täytyy vissiin unohtaa koko karaoke touhu.
        Vai ostaisko jonkun halvan erillisen dvd-soittimen. Johtoviidakko kyllä vai lisääntyis.


      • HelSa
        välistä kirjoitti:

        lukien tuntuu siltä, että Kbox kyllä toimii. Jos sinulla on stereot joissa Line in RCA:at voit kokeilla niillä. Kytket vain Kboxin Line out:ista stereoiden Line in:iin. Tai samaten jos kotiteatterivahvarissa on Line in, kokeile sillä. Kboxin Line in:iin ei tarvitse kytkeä mitään, näin kytkien kuuluu pelkästään mikin kautta.

        Ongelmasi johtuu (todennäköisesti) siitä, että paketissasi ääni(musiikki) menee suoraan DVD:ltä kotiteatterivahvistimelle, ja kun kytket Kboxin DVD:n ja TV:n väliin, ei mikin ääni tosiaan kuulu kuin TV:n kautta.

        Vaikea sanoa miten sinun laitteillasi pitäisi tehdä, kotiteatterilaitteita kun on monenlaisia, eikä meikäläinen tunne muita kuin omani. En siis ole asiantuntija tällaisten vehkeitten kanssa.

        Itse sain kuitenkin ratkaistua ko. ongelman seuraavasti:

        Kytkin äänet TV:n Line outista Kboxin kautta kotiteatterivahvistimen Line in:iin (RCA liittimillä kaikki), kotiteatteripaketissani voi valita tuleeko ääni suoraan vai Line In- linjan kautta. Näin laittaen menettää tuon 5.1 äänen, tai mikä nyt onkaan, mutta hyvin muuten kuuluu.

        Toinen (mielestäni vielä paremmin toimiva, nyt käytössä) ratkaisu on tosiaan tuo erillinen stereo. Eli nyt musiikki tulee kotiteatterin kautta ja pelkkä laulu stereoiden kautta.

        Tais mennä jo aika sekavaksi, toivotavasti sait mitään tolkkua.

        Ostin taannoin myös tuon boxin ja tavallisen soittimen kun DVD soitin jossa toiminto oli meni rikki. En sanut kytkettyä omaan kotiteatteriin muuta kunin edellä mainitsemallasi tavalla. Ohjeen kytkennällä se ei toiminut minullakaazn. Soundi on KAMALA kun laulu tulee stereoista ja tausta kotiteaterista. Vei boxin takaisin kauppaan, ottivat kiltisti takaisin kun sanoin että minun olemassa olevien laitteden kanssa. Ostin uuden soittimen jossa karaoke toiminto itsessään.


    • vaan

      meilläkin on tuo kyseinen K-boxi.Älä vielä heitä sillä frisbeetä. Ongelmat olivt samanlaiset,kuin sinulla aluksi,mutta sitten haimme telkkarista av kanavan ja sitten alkoi kuulua. Nyt naapurit kulkevat kuulosuojaimet korvilla,kun meillä lauletaan karaokea.
      Siispä meillä liitännät menevät näin:dvd laitteesta menee piuha K-boxiin ja k-boxista telkkariin. Meidänkin telkkari on tällainen Panasonicin taulutelkkari,joten uskon,että sinunkin taulusta löytyy tällainen AV kanava. Sieltä ne äänet sitten pitäisi löytyä.
      Koitappa vielä näitä liitäntöjä ja tietenkin sitten ne

    • Gr1mRe@per

      mää sain samanlaisen en oo itekkään saanu pelittään kunnolla, joutuu mikkiin laulaa niin pirun kovaa että kotiteatteri kaiuttimista ees vähän kuulus, tossa paketissa on varmaan tuo mikki paska.

      • Gr1mRe@per

        mulla kuuluu musiikki ja laulu ääni kotiteatteri kaiuttimista, mutta suuta joutuu pitää ihan kiinni mikissä että kuulus paremmin, ja otin mikin päästä mutikan pois niin parani entisestään vielä, voiskohan olla että jos ostas paremman mikin niin se auttas?


      • Sama
        Gr1mRe@per kirjoitti:

        mulla kuuluu musiikki ja laulu ääni kotiteatteri kaiuttimista, mutta suuta joutuu pitää ihan kiinni mikissä että kuulus paremmin, ja otin mikin päästä mutikan pois niin parani entisestään vielä, voiskohan olla että jos ostas paremman mikin niin se auttas?

        Se dvd ja kotiteatterivahvistin samassa paketissa?

        Oma laulu kuuluu edelleenkin vain televisiosta, ja tv:n volumit pitää olla aika isolla.


      • Gr1mRe@per
        Sama kirjoitti:

        Se dvd ja kotiteatterivahvistin samassa paketissa?

        Oma laulu kuuluu edelleenkin vain televisiosta, ja tv:n volumit pitää olla aika isolla.

        erikseen.ei tuu kuulemma toimimaan jos on samassa.


      • Sama
        Gr1mRe@per kirjoitti:

        erikseen.ei tuu kuulemma toimimaan jos on samassa.

        Mulla tosiaankin ne samassa paketissa.
        Tv:stä kyllä sain kuulumaan, mutten kotiteatterin kaiuttimista. Täytynee tyytyä tähän.


      • MM_

        ..samaa ongelmaa täälläkin kuuluu vain, kun mikki ihan suussa kiinni. Kolinat ja rätinät kyllä ottaa herkästi. Kävin tänään vaihtamassa takuuseen uuden ja ihan yhtä paska. Kyllä sitä kaikkea myydäänkin "korkealuokkainen mikrofoni ja johto"...


      • Gr1mRe@per
        MM_ kirjoitti:

        ..samaa ongelmaa täälläkin kuuluu vain, kun mikki ihan suussa kiinni. Kolinat ja rätinät kyllä ottaa herkästi. Kävin tänään vaihtamassa takuuseen uuden ja ihan yhtä paska. Kyllä sitä kaikkea myydäänkin "korkealuokkainen mikrofoni ja johto"...

        mitä tarkoitat :)korkealuokkainen mikrofoni ja johto?


      • ,,,,,
        Sama kirjoitti:

        Mulla tosiaankin ne samassa paketissa.
        Tv:stä kyllä sain kuulumaan, mutten kotiteatterin kaiuttimista. Täytynee tyytyä tähän.

        sama vekotin, mutta jo viime vuonna saatu. En osaa selostaa hienosti, mutta meillä on toiminut. Ei oo kotiteatteria, pelkkä tv. DVD:n taustamusiikki tulee isohkoista Jamon kaiuttimista (älä kysy, miten piuhat mennee)laulu tulee tv:n kajareista. Luulen, että ongelmaan voisi olla helppokin ratkaisu. Koetappa kaukosäätimillä, sekä tv:n että DVD-soittimen, nostaa äänenvoimakkutta. Jos mulla ei laulu joskus kuulu kunnolla vika on just siinä. Telkkarin oma ääni on liian hiljasella. Tai sitten kotiteatterisi on liian hieno laite tämmöseen.


    • minnipä hyvinkin

      Mulla oli tän K-boxin kanssa sellainen ongelma, että kun mulla on tv:ssä kaksi AV kanavaa. Kuva näkyy AV1:ltä ja mun lauluääni AV2:lta. osaisko joku kertoa, että miten ne sais samalle kanavalle, kuvan ja äänen?

      • systeemin

        niin, että sulla menee ääni ja kuva samaan paikkaan. Eli ilmeisesti sulla on nyt kytkennät niin, että kuva menee scartin kautta AV1:een ja ääni RCA-liittimien kautta AV 2:een?


      • minnipä hyvinkin
        systeemin kirjoitti:

        niin, että sulla menee ääni ja kuva samaan paikkaan. Eli ilmeisesti sulla on nyt kytkennät niin, että kuva menee scartin kautta AV1:een ja ääni RCA-liittimien kautta AV 2:een?

        eli miten?


      • kytkentäsi
        minnipä hyvinkin kirjoitti:

        eli miten?

        noin kuin arvelin?


      • minnipä hyvinkin
        kytkentäsi kirjoitti:

        noin kuin arvelin?

        Joo, just sillai oli kytkennät.


      • siten
        minnipä hyvinkin kirjoitti:

        eli miten?

        että jos löydät DVD:stä RCA:t "video out"(keltainen) ja "audio out"(valkoinen ja punainen) sekä TV:stä vastaavat sisäänmenot, kytket mukana tulleilla piuhoilla ensin DVD:stä Kboxin Line in liittimiin ja sieltä Line out liittimistä TV:n Line in liittimiin.

        Jos ei löydy RCA-liittimiä, silloin tarvitset muutospalikat scartista RCA:han. Eikös muistaakseni paketissakin tullut yksi sellainen? Sen kytkennän voit tehdä vaikka nykyisen scart-johdon tilallekin, DVD toimii silloin telkkariin vaikka Kboxissa ei olisi virratkaan päällä.


      • minnipä hyvinkin
        siten kirjoitti:

        että jos löydät DVD:stä RCA:t "video out"(keltainen) ja "audio out"(valkoinen ja punainen) sekä TV:stä vastaavat sisäänmenot, kytket mukana tulleilla piuhoilla ensin DVD:stä Kboxin Line in liittimiin ja sieltä Line out liittimistä TV:n Line in liittimiin.

        Jos ei löydy RCA-liittimiä, silloin tarvitset muutospalikat scartista RCA:han. Eikös muistaakseni paketissakin tullut yksi sellainen? Sen kytkennän voit tehdä vaikka nykyisen scart-johdon tilallekin, DVD toimii silloin telkkariin vaikka Kboxissa ei olisi virratkaan päällä.

        Kokeillaanpa näillä sun neuvoilla uudestaan...:)
        Kiitos avusta.


      • mitään
        minnipä hyvinkin kirjoitti:

        Kokeillaanpa näillä sun neuvoilla uudestaan...:)
        Kiitos avusta.

        tolkkua systeemeihin?


    • hannakissa

      voisko joku kertoa, kun mulla on dvd laitteessa miljoona eri reikää minne tunkea noi piuhat, siis keltaiselle kaksi punaiselle kaksi ja ´pari sininstä paikkaa ym ym yhteensä yhdeksän eri reikää... eli ei tajua. telkkaan sain laitettua rcat ja kboxiin samaten, mutta toi dvd onkin sitten oma lukunsa!!!

      • insinööri Åke

        Homman nimi on se että jos haluaa käyttää pelkästään tv:tä tuon laitteen kanssa pitää olla dvd soitin (tai vhs yms) jossa on lähtevän äänenvoimakkuuden säätö. Harvemmissa taitaa löytyä. Muuten tosiaan mikkietunen ei millään pysty kirimään äänenvoimakkuudessa. Jos karaokelaite olisi tehty oikein olisi siinä säätö myös linjasisääntulolle. Halvalla saa halvan laitteen.


      • insinööri Åke kirjoitti:

        Homman nimi on se että jos haluaa käyttää pelkästään tv:tä tuon laitteen kanssa pitää olla dvd soitin (tai vhs yms) jossa on lähtevän äänenvoimakkuuden säätö. Harvemmissa taitaa löytyä. Muuten tosiaan mikkietunen ei millään pysty kirimään äänenvoimakkuudessa. Jos karaokelaite olisi tehty oikein olisi siinä säätö myös linjasisääntulolle. Halvalla saa halvan laitteen.

        Itelläni on sama ongelma etten saa toimimaan tota k-boxia. Omistan normaalin tv:n ja kotiteatteri sarjan, joka on myös dvd-soitin/vhs.. olen yrittäny tehdä vaikka mitä, mutta huonoin tuloksin. Ohjeet oli, mut ei ole enää ku jouduin laittamaan roskiin.. Voisiko joku avittaa miten laittaa k-boxin toimimaan?? Olen niin blondi, niin aivot ei toimi..


      • väliaikainen dj
        Blondi_1987 kirjoitti:

        Itelläni on sama ongelma etten saa toimimaan tota k-boxia. Omistan normaalin tv:n ja kotiteatteri sarjan, joka on myös dvd-soitin/vhs.. olen yrittäny tehdä vaikka mitä, mutta huonoin tuloksin. Ohjeet oli, mut ei ole enää ku jouduin laittamaan roskiin.. Voisiko joku avittaa miten laittaa k-boxin toimimaan?? Olen niin blondi, niin aivot ei toimi..

        Meillä oli tuo sama karaoke laite käytössä viikonloppuna ja meillä toimi kytkentä seuraavasti:
        TV (AV-kanava, tavallinen putki-tv) ja DVD kytketään Scartilla, DVD:n line out liittimestä RCA piuhat Kboxin line in, Kboxin line out liittimestä Stereoiden (JVC) line in liittimiin RCA:lla

        TV ääni saa olla pois kokonaan mikin äänet säädetään Kboxista ja musiikki stereoista,(kanava Out/AV2)


    • sanlorenzo

      Ittellä on kans toi kyseinen kbox-loota. Ei näilläkään ohjeilla saanu hommaa futaamaan. Meillä siis kokoonpano samsungin taulutöllö, panasonicin bluray-soitin ja pioneerin av-vahvari. Oon koittanu mielestäni kaikki mahdolliset kytkentä tsäänssit mut ei vaa tunnu toimivan mitenkää, kuva näkyy ja humppa raikaa silti oma laulu ääni ei kuulu sen kovempaa ku pieru kannikoitten välistä... HELP?!?!?!?!?!?!?!

    • jouni1

      onko kellä myytävnä toi K box karaoke mixer ? ostan heti
      044 9406667

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe