Paperin ohuet kynnet

rapsukka

Olen ikäni pureskellut kynsiäni ja yhden ainoan kerran saanut kasvatettua kynteni pitkiksi. Kynnet kuitenkin olivat niin ohuet että eivät kestäneet aloitettuani opiskelun kotitalousoppilaitoksessa.
Aloitin ensin pehmenneiden kynsieni "kynsimisen" ja lopulta kynsien pureskelu jatkui.
Järsin pitkään kynteni todella lyhyeksi, mutta nyt olen antanut kynsieni kasvaa. Taas olen huomannut saman kuin viimeksikin; kynnet ovat paperin ohuet, kasvaneista valkoisista osista kuultaa läpi!
Pystynkö koskaan kasvattamaan pitkiä ja vahvoja kynsiä? Jos niin millä ihmeen keinolla?
Mavalan kynnenkovetin ei auttanut viimeksi!

15

5265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellue

      halvaksi kyllä, mutta geelit mulla on nykyään kun aina pureksin kynsiä ja nyt ei oo sitä ongelmaa enää ja mun ennen vaan liuskottuneet kynnet on nyt geelin alla ja kestää!!

    • Nail Shield

      saattaisi olla kaipaamasi apu, eikä edes maksa hirveitä. Toisesta pullosta sivelet kuituverkon kynnelle ja toisella aineella tasoitat. Aineet kuivuvat läpinäkyviksi.

      Kovetusaineet tekevät ainakin minun kynteni yhä rapisevammiksi, mutta Nail Shield tepsii. :)

    • rekisteröitymätön

      Hyvin alas pureskellut kynnet kasvavat aluksi ohuina ja hauraina - kynsi on vaurioitunut, yleensä tulehduksen takia. Vie aikansa, että alkaa tulla tervettä ja paksua kynttä. Kynnen luonnollinen kasvu on myös sellainen, että kynsi kasvaa nopeammin kuin kynsipeti (se osa, johon kynsi on kiinnittynyt), kynsi siis eräällälailla liukuu kynsipedin yli - tästä seuraa, että hyvin alas pureskeltuihin kynsiin tulee nopeasti vapaa pää, joka on siis ihosta irrallaan. Vapaa pää on alttiimpi mekaaniselle ja kemialliselle rasitukselle. Vie oman aikansa, että kynnenkiinnityskohtakin kasvaa ylös asti.

      Mutta kyllä se sieltä tulee. Kärsivällisesti olet nykertämättä, suojaat kätesi liotukselta ja voimakkailta kemikaaleilta ja mekaaniselta kulutukselta. Jos kynsi on hyvin haurasta, on parempi pitää kynnet viilaamalla lyhyinä, niin ei tule rosoreunaa, jota alkaa helposti nyppiä ja kaluta taas. Kunhan kynnet ovat vahvistuneet, niiden pituutta voi alkaa pikkuhiljaa lisätä. Lyhyisiin kynsiin ei myöskään jää ryönää kynsien alle, jota tulee sitten ruopattua pois, missä yhteydessä kynsi vahingoittuu ja ohenee alapinnalta päin. Samalla tulee usein tungettua kynnen kiinnityskohtaa takaisin alas ja syvennettyä kynsien alusia - jo voitetut millit ylöskivunnutta kasvukohtaa häviävät ikävän helposti.

      Rasvaa kätesi usein, käytä kynsinauhaöljyjä, hiero käsiä ja sormia, niin kynnen luonnollinen öljyntuotanto tehostuu ja kynsi pysyy kasassa paremmin.

      Kärsivällisyyttä!

      • oli ennen

        tapana putsata kynnenalusia jollain
        metallisella...
        Nyt kumminkin olen opetellut pesemään
        kynnenaluset kynsiharjalla ja vältyn
        kuluttavalta putsaukselta.
        Niitä on nykyisin ihan kivan näkösiäkin...


    • Tuttiduu

      Olen itse samassa tilanteessa. Minulla oli rakennekynnet jotka pilasivat omat kynteni vaikka muuten kyllä tykkäsin niistä. Olen nytten käytänyt Trindin "Nail Repair" kynnenkovettajaa. Laitan sitä joka toinen pvä ilman että otan vanhat lakat pois alta sillä niistä tulee vahvemmat jos on monta kerrosta päällekkäin. Ei kannata laittaa paljon kerralla sillä kynttä voi alkaa kirvelee ihan hirveästi!

      • kokeiltu on :)

        Tuon Trind Nail Repairin käyttöohjeissa sanotaan, että "Levitä puhtaalle kynnelle ensimmäisen kahden viikon ajan joka päivä (poista edellinen kerros Trindin asetoonittomalla kynsilakanpoistoaineella ennen uuden kerroksen levitämistä)." Käytin sitä tuon ohjeen mukaan itse, en siis lakannut useita kerroksia päällekäin ja tällä hetkellä entisellä lyhytkyntisellä on kaunis ranskalainen manikyyri kohtalaisen pitkissä kynsissä :)


      • lissukka5
        kokeiltu on :) kirjoitti:

        Tuon Trind Nail Repairin käyttöohjeissa sanotaan, että "Levitä puhtaalle kynnelle ensimmäisen kahden viikon ajan joka päivä (poista edellinen kerros Trindin asetoonittomalla kynsilakanpoistoaineella ennen uuden kerroksen levitämistä)." Käytin sitä tuon ohjeen mukaan itse, en siis lakannut useita kerroksia päällekäin ja tällä hetkellä entisellä lyhytkyntisellä on kaunis ranskalainen manikyyri kohtalaisen pitkissä kynsissä :)

        minäkin käytän trindin nail repairia ja myyjän ohjeen mukaisesti, eli en ota aina vanhaa pois alta, vaikka ohjeessa niin kyllä sanotaankin. No, kynteni ovat nyt eka kerran pitkät ja ihan hyvännäköset,eivätkä lohkeile, kunnes.. jostain syystä kynteen tulee repeämä tosi syvälle, ja kynsi alkaa repeytymään tooosi pitkältä. mistähän tämä johtuu? ennen kynteni katkeilivat vain kärjestä josta ne oli hyvä leikata ja tasoittaa, nyt menee niin syvältä että sormi tulee ihan kipeeks.onko neuvoja tähän ongelmaan?


      • Tuttiduu
        kokeiltu on :) kirjoitti:

        Tuon Trind Nail Repairin käyttöohjeissa sanotaan, että "Levitä puhtaalle kynnelle ensimmäisen kahden viikon ajan joka päivä (poista edellinen kerros Trindin asetoonittomalla kynsilakanpoistoaineella ennen uuden kerroksen levitämistä)." Käytin sitä tuon ohjeen mukaan itse, en siis lakannut useita kerroksia päällekäin ja tällä hetkellä entisellä lyhytkyntisellä on kaunis ranskalainen manikyyri kohtalaisen pitkissä kynsissä :)

        Tiedän että toimin ohjeiden vastaan mutta olen kyllä muuten kokeillut sitä "oikeaa" tapaa. En tiedä mutta jotenkin minusta tuntuu että jos on monta kerrosta niin tulee semmoinen "geeli" effekti. Noh se voi ihan hyvin olla toive-ajattelua :D No hyvä että se on ainaskin auttanut sinua niin minulla on vielä toivoa!


      • rekisteröitymätön
        lissukka5 kirjoitti:

        minäkin käytän trindin nail repairia ja myyjän ohjeen mukaisesti, eli en ota aina vanhaa pois alta, vaikka ohjeessa niin kyllä sanotaankin. No, kynteni ovat nyt eka kerran pitkät ja ihan hyvännäköset,eivätkä lohkeile, kunnes.. jostain syystä kynteen tulee repeämä tosi syvälle, ja kynsi alkaa repeytymään tooosi pitkältä. mistähän tämä johtuu? ennen kynteni katkeilivat vain kärjestä josta ne oli hyvä leikata ja tasoittaa, nyt menee niin syvältä että sormi tulee ihan kipeeks.onko neuvoja tähän ongelmaan?

        Kynnenkovettajissa ja vastaavissa tuotteissa vaikuttava aine on usein formaldehydi. En tiedä, onko ko. Trindin lakassa, mutta tuoteselosteesta sen näkee.

        Formaldehydi kovettaa kynnen siten, että se tavallaan sulattaa kynsilevyt yhteen - kynnestä tulee kova, mutta hauras. Itse en voi formaldehydi-pitoisia aineita käyttää, koska saan niitä karsean ihottuman, mutta en käyttäisi niitä muutenkaan: kova, hauras kynsi murtuu eri tavoin kuin luonnontilainen kynsi: se voi napsahtaa todella pitkältä poikki (kokemuksen syvä rintaääni: sattuu aikalailla)ja revetä kuvailemallasi tavalla.


        Kynnenkovettajia ei siksi tulisi käyttää kuin ihan kynnen kärkeen suojaamaan sitä liuskoittumiselta.


      • lissukka5
        rekisteröitymätön kirjoitti:

        Kynnenkovettajissa ja vastaavissa tuotteissa vaikuttava aine on usein formaldehydi. En tiedä, onko ko. Trindin lakassa, mutta tuoteselosteesta sen näkee.

        Formaldehydi kovettaa kynnen siten, että se tavallaan sulattaa kynsilevyt yhteen - kynnestä tulee kova, mutta hauras. Itse en voi formaldehydi-pitoisia aineita käyttää, koska saan niitä karsean ihottuman, mutta en käyttäisi niitä muutenkaan: kova, hauras kynsi murtuu eri tavoin kuin luonnontilainen kynsi: se voi napsahtaa todella pitkältä poikki (kokemuksen syvä rintaääni: sattuu aikalailla)ja revetä kuvailemallasi tavalla.


        Kynnenkovettajia ei siksi tulisi käyttää kuin ihan kynnen kärkeen suojaamaan sitä liuskoittumiselta.

        no trindissä on kyllä formaldehydiä, joten ehkä repeily johtuu siitä. ja olen aina laittanut ainetta koko kynnelle, ja melko usein...


      • terveydelle haitallinen
        lissukka5 kirjoitti:

        no trindissä on kyllä formaldehydiä, joten ehkä repeily johtuu siitä. ja olen aina laittanut ainetta koko kynnelle, ja melko usein...

        Formaldehydi on luokiteltu terveydelle haitalliseksi ja yleisesti allergisoivaksi aineeksi ja sen vuoksi jos tuote sisältää formaldehydiä, on siitä mainittava pakkauksessa. Formaldehydi-pitoisuudelle on olemassa myös tarkat rajat.

        Formaldehydillä saa lyhytkestoisesti sellaisen tunteen että kynsi olisi muka vahvempi. Kuitenkin formaldehydi ennemminkin haurastuttaa kynttä.

        En käytä mitään tuotteita jotka sisältävät formaldehydiä tai tolueeneja.


      • Paksukyntinen
        rekisteröitymätön kirjoitti:

        Kynnenkovettajissa ja vastaavissa tuotteissa vaikuttava aine on usein formaldehydi. En tiedä, onko ko. Trindin lakassa, mutta tuoteselosteesta sen näkee.

        Formaldehydi kovettaa kynnen siten, että se tavallaan sulattaa kynsilevyt yhteen - kynnestä tulee kova, mutta hauras. Itse en voi formaldehydi-pitoisia aineita käyttää, koska saan niitä karsean ihottuman, mutta en käyttäisi niitä muutenkaan: kova, hauras kynsi murtuu eri tavoin kuin luonnontilainen kynsi: se voi napsahtaa todella pitkältä poikki (kokemuksen syvä rintaääni: sattuu aikalailla)ja revetä kuvailemallasi tavalla.


        Kynnenkovettajia ei siksi tulisi käyttää kuin ihan kynnen kärkeen suojaamaan sitä liuskoittumiselta.

        Ei se kynsien lohkeilu välttämättä johdu mistään muusta ku kynsien kuivuudesta. Varsinki talvisin kynnet kuivuu ihan mielettömästi -ihan samoin ku hiuksetki- eikä sitä usein ollenkaan edes huomaa ite. Patsi juuri kynsien lohkeiluna. Ite käytän säännöllisin väliajoin Trindin Balsamia joka kosteuttaa kynttä... Kannattaa kokeilla.


    • QueenOfTheDawn

      Ihan kotikonstein; ei maksa kuin kynsilakan hinnan! Lakkaat kynnet, jolloin niitä ei kannata pureskella. Rasvaat kynsinauhat ja reunat (etkä järsi niitäkään :). Kalsiumia eli maitoa ja juustoa kehiin! Käytä hoitavaa kynsilakan poistoainetta (ei tarvitse olla mitään huippumerkkiä). Poista lakka, puhdista kynnet alta harjaamalla, viilaa kynnet "pyöreiksi" kärjistä, tee jääkylmä "vesihaude" eli liotat kynsiä kylmässä vedessä muutamia sekunteja (sormet jäätyy mutta se vahvistaa kynttä?), odota ainakin 3 tuntia ennen uutta lakkausta ja lakan kuivuttua toista jääkylmä "vesihaude".

      • QueenOfTheDawn

        ...aluksi kannattaa tehdä tällainen hoito viikottain.


    • Anonyymi

      Miten niitä tehdään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe