Millainen leijona äitinä

suojeleeko...

pesuettaan liikaa maailmalta ja "pahoilta" hävettää kun on aina neuvomassa isoja ihmisiä.

3

1554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaa

      Olen leijona-äiti ja kyllä vieläkin huolehdin ja murehdin omista lapsistani vaikka aikuisia jo ovatkin.En kuitenkaan neuvo heitä elleivät itse kysy, sillä olen huomannut ettei se neuvo aina mene perille.

      • jellona-70

        Itselläni 3 poikaa ja aika riiviöitä.Ovat vielä aika pieniä joten vipinää riittää.Tulee karjuttua välillä liikaakin ja murehdittua asioita.Toivon että osaisin kasvattaa lapseni niin että heillä olisi hyvä itsetunto,sitkeyttä ja oikeudenmukaisuutta.Koska oma lapsuuteni oli vaikea ,päätin että minun lasteni ei tarvitse ikinä pelätä omassa kodissa ja heitä kannustetaan ja rohkaistaan.Haluan että saavat tuntea itsensä rakastetuksi ja olonsa turvalliseksi.Kyllä pitää löytyä myös huumoria ja hulluttelua niin kasvatuksessa kuin elämässäkin että jaksaa.


      • leijonana
        jellona-70 kirjoitti:

        Itselläni 3 poikaa ja aika riiviöitä.Ovat vielä aika pieniä joten vipinää riittää.Tulee karjuttua välillä liikaakin ja murehdittua asioita.Toivon että osaisin kasvattaa lapseni niin että heillä olisi hyvä itsetunto,sitkeyttä ja oikeudenmukaisuutta.Koska oma lapsuuteni oli vaikea ,päätin että minun lasteni ei tarvitse ikinä pelätä omassa kodissa ja heitä kannustetaan ja rohkaistaan.Haluan että saavat tuntea itsensä rakastetuksi ja olonsa turvalliseksi.Kyllä pitää löytyä myös huumoria ja hulluttelua niin kasvatuksessa kuin elämässäkin että jaksaa.

        Ihan samat periaatteet minullakin on ollut. Tyttö ja poika ovat jo nuoria aikuisia. Nyt on se vaihe kun he ovat lähdössä kotoa ja voin sanoa että vaikeaa on. Pelkään että huolehdin liikaa ja pidättelen heitä kotona itsekkäästi. Yritän antaa heille vapauden päättää omista asioistaan. Olen mielestäni onnistunut kasvatuksessa koska lapseni ovat järkeviä, tuntevia, huumorintajuisia ja keskustelutaitoisia nuoria. Usein tekisi mieli pukata heihin vauhtia joidenkin asioiden hoidossa kun itse en siedä vitkastelua ja vanuttelua. Olen onnellinen lapsistani mutta sitten kun he eivät enää ole kotona kuolen varmaan huolesta. Maailma on niin vaarallinen paikka! Kun lapset olivat pieniä pidin normaalin kurin. Tyttö oli helpompi kasvattaa kun ei tarvinut niin paljon komentaa. Pojalle piti olla kovempi kuri mutta asiat myös puhuttiin selviksi ja lopuksi itkettiin yhdessä ja halattiin. Poika halaa vieläkin ja tulee kylkeen kyhnäämään joskus. Nykyäänkin keskustelemme kaikista asioista.Opetin lapseni pienestä asti siisteiksi koska mielestäni ei ollut kamalampaa näkyä kuin lapsi likaisissa vaatteissa ja nenä vuotaen. Koti pidetään myös siistinä ja tavarat järjestyksessä. Pienenä saatu oppi säilyy aikuiseksi asti. Kymmenen vuotta olen ollut yh. enkä kadu ratkaisuani koska ainoastaan eroamalla sain turvattua lapsilleni rauhallisen kodin. Isään heillä on aina silti ollut hyvät välit. Rakastan lapsiani enemmän kuin mitään muuta maailmassa ja olen heistä joka päivä kiitollinen :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe