Olen aikeissa laitattaa hiusten pidennyksen, mutta olis kiva ennen sitä kuulla vähän kokemuksia muilta.
Kauan laittamisessa menee kun hinta on 20e/tunti? Onko eri vaihtoehtoja- mikä kestävin/paras? Kuinka usein täytyy hoidattaa ja paljon se keskimäärin maksaa? Entäpä pesu, värjäys yms. toimenpiteet, miten hoidetaan kotikonstein?
Kyselen täällä sen takia kun kyseinen paikka on auki vasta ens viikolla ja varaisin silloin jo ajan mikäli positiivisia kokemuksia on enempi kuin negatiivisiä.
Asiallisia neuvoja ja viestejä kiitos ja kiva jos joku viitsii vastailla, helpottaisi kummasti :)
Hiusten pidennys-kokemuksia?
7
13231
Vastaukset
- Extensssion
Kauan laittamisessa menee riippuu, millä tekniikalla otat hiustenpidennyksen.
Vaihtoehtoja on: sinetti, ompelu ja teippipidennys. Itselläni on ollut sinettipidennys 2 kertaa. Nyt on ompelupidennys ja olen todella tyytyväinen. Sineteissä on se huono puoli, että ne takkuuntuvat toisiinsa helposti, mikäli sinulla hento hius, sinetit irtoavat hiusjuurineen päivineen ja päänahkaan jää kaljuja aukkoja. Monet ajattelevat, että sinetti on jotenki parempi koska sen luvataan kestävän kauemmin (puoli vuotta), mutta minulla ainakin sinetit pysyivät hyvinä korkeintaan sen 2 kuukautta ja sen jälkeen tipahtelivat tasaiseen tahtiin. Myös sinettipidennys on huomattavasti ohuempi kuin ompelemalla tehty. Sinettipidennyksessä parasta on tietenkin, että se on hyvin tehtynä todella luonnollinen. Ensimmäinen sinettipidennys joka laitettiin, kampaaja laittoi sen 45 minuutissa. Ja tulos oli sen mukainen. Toisella kerralla meni noin 3 tuntia. Mutta näissä kampaamoissa ei ollut mitään tuntitaksaa. Ompelupidennyksen laittoon meni 6 tuntia.
Sinettipidennyksiä voi pitää vain kerran ja sen jälkeen on ostettavat uudet hiukset. (Paitsi joku liimasinettihomma, mutta siitä en tiedä mitään) ... Ompelupidennyksia pitää käydä 2-3 kuukauden välein kiristämässä. Hiukset voidaan myös käyttää uudestaan, eli hius ommellaan samalla tavalla takaisin kuin ensimmäisellä kerralla. Uudelleen ompelu maksaa noin 100 euroa, halvemmallakin voi löytää tietysti. Hiuksia ei kannata pestä joka päivä, enintään joka toinen päivä. Aitohiusta voi värjätä, mutta vaalennuksia ei suositella, eli tummemmaksi voi värjätä. Mitään erityisiä kotikonsteja ei tarvita, pitää vain harjata tarpeeksi usein, ettei takkuunnu ja hiukset öisin letillä/nutturalla ettei yöllä myöskään takkuunnu. Muuten voi elää ihan kuin omienkin hiustenkanssa :)- juustosammakko
Hmm, kiitoksia vaan infosta. Tuliki hyvin niitä asioita joita mietiskelen. Mikä noista pidennyksistä on "yleisin"? Entä onkos kertoa jotain noin hintaa tolle ompelupidennykselle, koska mun hius on tosi hentoa ja "silkkistä" en ehkä haluis että hiukset tippuu aina sinetin mukana päästä :D
- .1...a
juustosammakko kirjoitti:
Hmm, kiitoksia vaan infosta. Tuliki hyvin niitä asioita joita mietiskelen. Mikä noista pidennyksistä on "yleisin"? Entä onkos kertoa jotain noin hintaa tolle ompelupidennykselle, koska mun hius on tosi hentoa ja "silkkistä" en ehkä haluis että hiukset tippuu aina sinetin mukana päästä :D
sinettihiukset voi kyllä laittaa uudestaankin! jos vaan säästää sen hiustupsun ni voi myöhemmin leikata sen liima osan pois ja kiinnittää sen tupsun hiuksiin tarkotetulla kuumaliimalla.. (kampaaja kyllä tietää)...
ja ei ne sinetit tipu päästä niin että aina tulee kalju kohta kun sinetti irtoaa. jos kampaaja ottaa liian ohuen osion mihin se sitten kiinnittää sen sinetin niin sitte varmasti tulee kaljuja läikkiä sinetin irrotessa. mutta jos ottaa suunnilleen saman paksusen tupsun omasta hiuksesta kuin se sinetissä oleva hiustupsu ni sit ei pitäs tulla kaljuja kohtia. (tietty jos makaat esim sohvalla ja sulla on vaikka käden alla hiuksias ja nouset sit äkkii ylös ni saattaa jäädä irrota hius tupsu ja sitten voi olla kalju läikkä. tosin näinkin tapahtuu vasta sitten kun sinetit ovat olleet jotain tyyliin 2kk päässä ja kun osio ei enää ole niin paksu koska hiuksia on irronnu päästä sinä aikana).
oon ollu kampaamossa töissä ja tiedän näistä jutuista. teen pidennyksiä edelleen...
niin ja sitten jos taas ottaa liian ison osion, sinetti ei tod. näkösesti tule pysymään joten sitten tippuu aika nopeesti. ja vaikka pysyiski ni tulee hulluja takkuja hius juureen kun hius vähän kasvaa kun ei sitä osaa pysty selvittämään. sitten on kivat rastat kun otat sinetit pois..
mulla on ollu sinetti pidennys varmaan 6 kertaa nyt kahen vuoden aikana :D seuraavalla kerralla kokeilen sitä ompelutekniikkaa.meiän liikkeessä sitä ei tehty ni siks en oo sitä koskaan oppinut. - Extensssion
Oleppas hyvä :) Luulisin, että yleisin on tuo sinettipidennys tekniikka, kun se on (?) vähän "uudempi" tekniikka. Luulisin, että suurin osa parturi-kampaamoista tekee vain noita sinettipidennyksiä, syytä en tiedä.. :/ Se on varmaan nopeampi ja helpompi laittaa.
Itse maksoin tuosta ompelupidennykestä 244 euroa. Molemmista sinettipidennyksistä yli 350 molemmista. Itse en ole mikään ammattilainen, mutta omien kokemuksien perustella (itsellänikin on todella oheut ja hennot hiukset)tuo ompelutekniikka saattaisi olla parempi vaihtoehto. Itselleni ainakin nuo sinetit toivat pettymyksen.
Niin ja sitten vielä noista aitohiuksista, niin kannattaa otta Simply Natural -aitohiusta, on todella laadukasta. Tuota Simplyä saa sinettihiuksina sekä hiusnauhassa. - Extensssion
.1...a kirjoitti:
sinettihiukset voi kyllä laittaa uudestaankin! jos vaan säästää sen hiustupsun ni voi myöhemmin leikata sen liima osan pois ja kiinnittää sen tupsun hiuksiin tarkotetulla kuumaliimalla.. (kampaaja kyllä tietää)...
ja ei ne sinetit tipu päästä niin että aina tulee kalju kohta kun sinetti irtoaa. jos kampaaja ottaa liian ohuen osion mihin se sitten kiinnittää sen sinetin niin sitte varmasti tulee kaljuja läikkiä sinetin irrotessa. mutta jos ottaa suunnilleen saman paksusen tupsun omasta hiuksesta kuin se sinetissä oleva hiustupsu ni sit ei pitäs tulla kaljuja kohtia. (tietty jos makaat esim sohvalla ja sulla on vaikka käden alla hiuksias ja nouset sit äkkii ylös ni saattaa jäädä irrota hius tupsu ja sitten voi olla kalju läikkä. tosin näinkin tapahtuu vasta sitten kun sinetit ovat olleet jotain tyyliin 2kk päässä ja kun osio ei enää ole niin paksu koska hiuksia on irronnu päästä sinä aikana).
oon ollu kampaamossa töissä ja tiedän näistä jutuista. teen pidennyksiä edelleen...
niin ja sitten jos taas ottaa liian ison osion, sinetti ei tod. näkösesti tule pysymään joten sitten tippuu aika nopeesti. ja vaikka pysyiski ni tulee hulluja takkuja hius juureen kun hius vähän kasvaa kun ei sitä osaa pysty selvittämään. sitten on kivat rastat kun otat sinetit pois..
mulla on ollu sinetti pidennys varmaan 6 kertaa nyt kahen vuoden aikana :D seuraavalla kerralla kokeilen sitä ompelutekniikkaa.meiän liikkeessä sitä ei tehty ni siks en oo sitä koskaan oppinut.Itselleni ainaki kun oli tuo sinettipidennys, parturi-kampaaja sanoi, että sitä ei voi laittaa uudestaan :/ .. Mutta niitä on niin paljon niitä eri "aitohius-merkkejä" (Simply Natural, Greath Lengts, So.Cap, American Dream jne..) Tiedä, mikä syynä, mutta kaljuja kohtia on päänahassa.
Ensimäisellä kerralla kampaaja teki pidennyksen todella nopeasti (45 minuutissa) ja jos ensimmäisenä iltana pidennyksen ottamisesta ensimmäin sinetti jo irtosi. Toisella kerralla kampaaja teki pidennystä ainakin 3 tuntia ja mielestäni pidennys oli hyvin tehty ja ne sinetit pysyi ihan hyvin päässä, mutta kyllä niitä kuitenki rupesi irtoilemaan jo kuukauden päästä siitä :/ Ja sen jälkeen tasaisesti aina pesun jälkeen tipahteli, eivät kaikki tietenkään juurineen päivineen.
Suosittelen kokoeilemaan tuota ompelutekniikka, itse olen tosi tyytyväinen! :)
Jos pitää enemmän sineteistä, niin voi sitten aina palata niihin :) - juustosammakko
Extensssion kirjoitti:
Oleppas hyvä :) Luulisin, että yleisin on tuo sinettipidennys tekniikka, kun se on (?) vähän "uudempi" tekniikka. Luulisin, että suurin osa parturi-kampaamoista tekee vain noita sinettipidennyksiä, syytä en tiedä.. :/ Se on varmaan nopeampi ja helpompi laittaa.
Itse maksoin tuosta ompelupidennykestä 244 euroa. Molemmista sinettipidennyksistä yli 350 molemmista. Itse en ole mikään ammattilainen, mutta omien kokemuksien perustella (itsellänikin on todella oheut ja hennot hiukset)tuo ompelutekniikka saattaisi olla parempi vaihtoehto. Itselleni ainakin nuo sinetit toivat pettymyksen.
Niin ja sitten vielä noista aitohiuksista, niin kannattaa otta Simply Natural -aitohiusta, on todella laadukasta. Tuota Simplyä saa sinettihiuksina sekä hiusnauhassa.Joo mun täytynee ens viikolla heti soitella kampaamoon ja kysellä mitä ne siellä suostuu tekeen sillä hintaa ku 20e/tekotunti. Jos tuo ompelusystemaatti pysys mahd.kauemmin niin mää tahtosin sitten sellasen, kun en haluis että jo kuukauden päästä tippus noita tuppoja.
- kukkatyttö
Joo mun täytynee ens viikolla heti soitella kampaamoon ja kysellä mitä ne siellä suostuu tekeen sillä hintaa ku 20e/tekotunti. Jos tuo ompelusystemaatti pysys mahd.kauemmin niin mää tahtosin sitten sellasen, kun en haluis että jo kuukauden päästä tippus noita tuppoja.
mitä hiuslaatua/merkkiä tohon ompelupidennykseen sitten kannattais ostaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4968658Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1275950Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos3214995Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli594667Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s744216Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1643982SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha1723818- 911778
- 991312
- 47919