Onko kilpirauhasen vajaatoiminnasta haittaa tai estettä paastoamiselle? Minulla on lääkitys, mutta luin yhdestä kirjasta että paastoa ei suositella.
Vastaukset 3
- kilpirauhastaudissa
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa liian alhaisen lääkityksen kanssa nesteen kerääntymistä kehoon ja lihomista. Vältä kokonaan suolaa (tilalle pan-suolaa), sokeria (vain hedelmäsokeri käy), valkoisia jauhoja (käytä kokojyväjauhoja ja grahamjauhoja), syö puoli kiloa hedelmiä ja kasviksia päivässä ja liiku n. 2-6 km päivässä ja kerran viikossa käy uimassa vähintään 500 metriä uimahallissa, polje kuntopyörää TV:n edessä vähintään 5 min. päivässä, syö vain keitettyjä tai pariloitua ruokaa (ei siis öljyä tai rasvaa) ja leivälle laita kevytlevitettä (joka sisältää omega-rasvahappoja) vain teelusikallinen päivässä. Ja sitten yksi ruusunjuuritabletti ja joka toinen päivä yksi multitapsi-monivitamiini. Ja paljon positiivista mieltä matkaan! Koira olisi hyvää lenkkiseuraa ja koira takaisi, että kävelisit ainakin sen viisi kilometriä päivässä. Lykkyä tykö ja hyvää uutta vuotta toivoo toinen kilpparipotilas.
- kilppari*
Laitoin saman kysymyksen myös tuonne kilpirauhassairaudet osiolle ja siellä vastauksena oli että voi paastota. Mene ja tiedä kumpi on oikein, mutta yhdestä jo 80-luvulla kirjoitetusta kirjasta luin, ettei paastoa suositella. Samoin neuvosi oli niin vakuuttava, että taidan jättää paastoamisen väliin :))
Onnellista Uutta Vuotta sinulle!
- Anonyymi
Olen paastonnut noin kuukauden. Syömäikkunani on usein noin kolme tuntia. Otin eilen verikokeen ja s-tsh oli laskenut 0.09 normaalista. Olen ottanut levaxiniä 100 mikrogrammaa päivässä monta vuotta. Nyt lasken määrä 75 mikrogrammaan. Oli iloinen yllätys! Paaston ansiota!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu561334- 26970
- 78817
- 64758
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa69734- 47714
Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.131665Humalassa autolla ajo.
Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.10632Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i12615Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31595- 85575
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45548- 4542
Jäljitelmä Birginit
Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �126535Hyvää yötä hurmuri
Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä24493- 92486
- 36465
- 16461
Pitäisikö seksille asettaa huvivero?
(ja jos hankkisi todistuksen sen harrastamisesta velvollisuudesta tai lisääntymistarkoituksessa, saisi siitä vapautuksen113454- 36447