kilpirauhanen

*kilppari

Onko kilpirauhasen vajaatoiminnasta haittaa tai estettä paastoamiselle? Minulla on lääkitys, mutta luin yhdestä kirjasta että paastoa ei suositella.

3

4080

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilpirauhastaudissa

Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa liian alhaisen lääkityksen kanssa nesteen kerääntymistä kehoon ja lihomista. Vältä kokonaan suolaa (tilalle pan-suolaa), sokeria (vain hedelmäsokeri käy), valkoisia jauhoja (käytä kokojyväjauhoja ja grahamjauhoja), syö puoli kiloa hedelmiä ja kasviksia päivässä ja liiku n. 2-6 km päivässä ja kerran viikossa käy uimassa vähintään 500 metriä uimahallissa, polje kuntopyörää TV:n edessä vähintään 5 min. päivässä, syö vain keitettyjä tai pariloitua ruokaa (ei siis öljyä tai rasvaa) ja leivälle laita kevytlevitettä (joka sisältää omega-rasvahappoja) vain teelusikallinen päivässä. Ja sitten yksi ruusunjuuritabletti ja joka toinen päivä yksi multitapsi-monivitamiini. Ja paljon positiivista mieltä matkaan! Koira olisi hyvää lenkkiseuraa ja koira takaisi, että kävelisit ainakin sen viisi kilometriä päivässä. Lykkyä tykö ja hyvää uutta vuotta toivoo toinen kilpparipotilas.

• kilppari*

Laitoin saman kysymyksen myös tuonne kilpirauhassairaudet osiolle ja siellä vastauksena oli että voi paastota. Mene ja tiedä kumpi on oikein, mutta yhdestä jo 80-luvulla kirjoitetusta kirjasta luin, ettei paastoa suositella. Samoin neuvosi oli niin vakuuttava, että taidan jättää paastoamisen väliin :))

Onnellista Uutta Vuotta sinulle!

• Anonyymi

Olen paastonnut noin kuukauden. Syömäikkunani on usein noin kolme tuntia. Otin eilen verikokeen ja s-tsh oli laskenut 0.09 normaalista. Olen ottanut levaxiniä 100 mikrogrammaa päivässä monta vuotta. Nyt lasken määrä 75 mikrogrammaan. Oli iloinen yllätys! Paaston ansiota!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      93
      658
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63