Onko kilpirauhasen vajaatoiminnasta haittaa tai estettä paastoamiselle? Minulla on lääkitys, mutta luin yhdestä kirjasta että paastoa ei suositella.
kilpirauhanen
3
3677
Vastaukset
- kilpirauhastaudissa
Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa liian alhaisen lääkityksen kanssa nesteen kerääntymistä kehoon ja lihomista. Vältä kokonaan suolaa (tilalle pan-suolaa), sokeria (vain hedelmäsokeri käy), valkoisia jauhoja (käytä kokojyväjauhoja ja grahamjauhoja), syö puoli kiloa hedelmiä ja kasviksia päivässä ja liiku n. 2-6 km päivässä ja kerran viikossa käy uimassa vähintään 500 metriä uimahallissa, polje kuntopyörää TV:n edessä vähintään 5 min. päivässä, syö vain keitettyjä tai pariloitua ruokaa (ei siis öljyä tai rasvaa) ja leivälle laita kevytlevitettä (joka sisältää omega-rasvahappoja) vain teelusikallinen päivässä. Ja sitten yksi ruusunjuuritabletti ja joka toinen päivä yksi multitapsi-monivitamiini. Ja paljon positiivista mieltä matkaan! Koira olisi hyvää lenkkiseuraa ja koira takaisi, että kävelisit ainakin sen viisi kilometriä päivässä. Lykkyä tykö ja hyvää uutta vuotta toivoo toinen kilpparipotilas.
- kilppari*
Laitoin saman kysymyksen myös tuonne kilpirauhassairaudet osiolle ja siellä vastauksena oli että voi paastota. Mene ja tiedä kumpi on oikein, mutta yhdestä jo 80-luvulla kirjoitetusta kirjasta luin, ettei paastoa suositella. Samoin neuvosi oli niin vakuuttava, että taidan jättää paastoamisen väliin :))
Onnellista Uutta Vuotta sinulle!
- Anonyymi
Olen paastonnut noin kuukauden. Syömäikkunani on usein noin kolme tuntia. Otin eilen verikokeen ja s-tsh oli laskenut 0.09 normaalista. Olen ottanut levaxiniä 100 mikrogrammaa päivässä monta vuotta. Nyt lasken määrä 75 mikrogrammaan. Oli iloinen yllätys! Paaston ansiota!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882