Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

2 yötä max

ja vapaata

ei monia öitä peräkkäin, max 2 yötä kerrallaan ja sitten riittävästi vapaita. Näi sen vuoksi että kroppa ei kerkiä tottumaan niihin jolloin toipuu hyvin eikä muutu lepakoksi.

15

4301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että silleen

      terveisin aamulehdenjakaja,7yötä töitä ja yksi vapaa,tosin viikonloppu vapaa joka seitsemäs viikko(2pv).

      • ooopppssss

        kerralla niitä öisin lehtiä jaat, ja onko yö työ kivaa?


      • toinen jakaja
        ooopppssss kirjoitti:

        kerralla niitä öisin lehtiä jaat, ja onko yö työ kivaa?

        aina riippuu montako piiriä jaksaa/kerkee mut meil päin on n.5 tuntia aikaa.. lisätyönä ihan ok, ei kukaan hengittele niskaan..


    • hoitaja...

      Mä tykkään tehdä yötöitä, nyt tulossa viikko jossa kolme iltaa ja siihen perään neljä yötä...sit päivä vapaata ja maanantaina kouluun...rytmi tietysti voi olla pikkusen sekasin mutta kyllä se siitä kääntyy :) Yövuorot mukavimpia vuoroja, kesällä tein pääasiassa öitä, silti vapaita tuli mielestäni turhan vähän, ja eikä niitä mahdottomia voi tullakaan...välillä oli jopa kolmen yön jälkeen vaan yks vapaa nukkumispäivän lisäks, sit iltavuoroon ja taas 5-6 päivää töitä...mutta toistaseks sitä on jaksanu...siinä toivossa että hoitoalalla joskus tulee järki vuoroihin...joku sanoo että ei pidä suostua kaikkeen, mutta kun tekijöitä ei ole riittävästi ja kolmessa vuorossa tehdään, ni pakkohan se on ja kai sitä nuorena jaksaa :) ja tunnit täsmäävät kuitenkin...

      • Alaa

        Missä tehdä 4 tai enemmänkin yövuoroja peräkkäin.Meillä meni aikaisemmin 4 iltaa(iltavuoro päättyi aina päättyi 23.00)sit 1 vapaa sit 4 aamua 1 vapaa 4 yötä makuupäivä ja yks vapaa ja uusi kierto pääle! Eikä ollut mitään sisähommaa!Mut vuorot oli vain 8 tuntisia. Mut nykyääkin teen 8 yötä putkeen ja aamut heti perään.


      • Inhimillisyys kunniaan
        Alaa kirjoitti:

        Missä tehdä 4 tai enemmänkin yövuoroja peräkkäin.Meillä meni aikaisemmin 4 iltaa(iltavuoro päättyi aina päättyi 23.00)sit 1 vapaa sit 4 aamua 1 vapaa 4 yötä makuupäivä ja yks vapaa ja uusi kierto pääle! Eikä ollut mitään sisähommaa!Mut vuorot oli vain 8 tuntisia. Mut nykyääkin teen 8 yötä putkeen ja aamut heti perään.

        Pitää kyllä olla köyhä elämä tai kova rahantarve jos jaksaa tuolaista ihmisarvotonta paskaa!


      • Nimimerkki
        Alaa kirjoitti:

        Missä tehdä 4 tai enemmänkin yövuoroja peräkkäin.Meillä meni aikaisemmin 4 iltaa(iltavuoro päättyi aina päättyi 23.00)sit 1 vapaa sit 4 aamua 1 vapaa 4 yötä makuupäivä ja yks vapaa ja uusi kierto pääle! Eikä ollut mitään sisähommaa!Mut vuorot oli vain 8 tuntisia. Mut nykyääkin teen 8 yötä putkeen ja aamut heti perään.

        Hieman Wanha, mutta vastataan nyt kuitenkin.


        Keskeytyvässä kolmivuorossa on viisi aamua, viikonloppu vapaa, viisi iltaa, viikonloppu vapaa, ja viisi yötä ja viikonloppu vapaa. Ja kierto alkaa alusta.


    • 7 vapaata

      Itse teen pelkkää yötyötä, vuorot 10 h ja joka toinen viikko ollaan töissä ja joka toinen viikko vapaalla. Kun siirrettiin pelkkään yötyöhön, niin näin itse halusin tehdä ja paikallinen sopiminen sen on mahdollistanut jo vuosia. Itse tykkään tästä menettelystä, koska pystyn laskemaan etukäteen milloin olen vapaalla eli järjestämään elämäni sen mukaan. Tietenkin tulee menoja työviikonlopulle, mutta nekin on sovittavissa eli aloitan vain aikaisemmin ja seuraava vapaajakso taasen pitempi. Eikä tämä niin rankkaa ole tällaiselle yökyöpelille, kotonakin menee helposti pikkutunneille ennenkuin menen nukkumaan eli muutama tunti ei haittaa yhtään.

      Ja kyseessä sosiaaliala.

      • Työ ei

        Ole sitä juoksua 10 tuntia ravaa sinne ja tänne ja ole todella tarkkana tai tulee isoa vahinkoa !! Teillä saa varmaan istua ja vaikka ummistaa silmiä ? Silleen sitä jaksais itekkin ,mut meillä se on 100% keskittymistä ja vain työhön ja yöllä tulee se väsy aina ,mut ei sa ote herpaantuu hetkeksikään !!


      • 7 vapaata
        Työ ei kirjoitti:

        Ole sitä juoksua 10 tuntia ravaa sinne ja tänne ja ole todella tarkkana tai tulee isoa vahinkoa !! Teillä saa varmaan istua ja vaikka ummistaa silmiä ? Silleen sitä jaksais itekkin ,mut meillä se on 100% keskittymistä ja vain työhön ja yöllä tulee se väsy aina ,mut ei sa ote herpaantuu hetkeksikään !!

        Meillä voi toki istua ja osittain yö meneekin itsensä viihdyttämisessä, mutta silmiään ei kuitenkaan saa ummistaa.

        Olen kyllä aikaisemmin tehnyt 5 yötä putkeen teollisuuden parissa eikä silloinkaan ollut mitään ongelmia.


      • No proplemos
        7 vapaata kirjoitti:

        Meillä voi toki istua ja osittain yö meneekin itsensä viihdyttämisessä, mutta silmiään ei kuitenkaan saa ummistaa.

        Olen kyllä aikaisemmin tehnyt 5 yötä putkeen teollisuuden parissa eikä silloinkaan ollut mitään ongelmia.

        miksi kiusata itseään ja muita möljöttämällä väsyneenä väkisin? Yksi valvoo ja muut kerää voimia, niin tilanteen yllättäessä on ihmeen skarppina. Kyllä me vartijat nukutaan ja niin nukkuu poliiisit ja pelastunmiehetkin!


      • 7 vapaata
        No proplemos kirjoitti:

        miksi kiusata itseään ja muita möljöttämällä väsyneenä väkisin? Yksi valvoo ja muut kerää voimia, niin tilanteen yllättäessä on ihmeen skarppina. Kyllä me vartijat nukutaan ja niin nukkuu poliiisit ja pelastunmiehetkin!

        Joissain ammateissa pystyy nukkumaan, mutta minä en pysty kun teen yksin töitä.

        Tiedän kyllä sosiaalialan paikkoja joissa saa yövuorossa saa nukkua, mutta yleensä niissä asukkaat ovat terveitä, tosin kuin minun työpaikalla.


      • myös 7 yötä
        7 vapaata kirjoitti:

        Joissain ammateissa pystyy nukkumaan, mutta minä en pysty kun teen yksin töitä.

        Tiedän kyllä sosiaalialan paikkoja joissa saa yövuorossa saa nukkua, mutta yleensä niissä asukkaat ovat terveitä, tosin kuin minun työpaikalla.

        Minä myös teen yötyötä periodilla 7 yötä ja 7 vapaata. Yövuoron pituus on 10 tuntia.
        Nukun aamusta niin pitkään kuin nukuttaa ja sen lisäksi otan ennen töihin lähtöä, ruuan päälle n. 2h unet. Tuo illasta nukuttu uni auttaa jaksamaan aamuyön tunnit.


      • valvoja
        myös 7 yötä kirjoitti:

        Minä myös teen yötyötä periodilla 7 yötä ja 7 vapaata. Yövuoron pituus on 10 tuntia.
        Nukun aamusta niin pitkään kuin nukuttaa ja sen lisäksi otan ennen töihin lähtöä, ruuan päälle n. 2h unet. Tuo illasta nukuttu uni auttaa jaksamaan aamuyön tunnit.

        Meillä töissä suurin osa on niitä 1-3 yötä valvovia mutta mä mieluummin valvon 4 yötä putkeen. Kaks yötä on mulle pahin vaihtoehto. Vapaata on 2 tai 3 valvonnan perään. Sosiaalialasta kyse (psykiatria), ei voi yöllä nukkua, yksin töissä. Työn on rankkaa ja yövuoroputki mahdollistaa hetken irtioton arkirumbasta.


    • Varhaisjakaja

      6 yötä putkeen ja yksi vapaa. Aika lepakkoja tässä jo ollaan :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe