Entisiä SS-miehiä

Coq Hardi

Pitkän työurani jälkeen täytyy sanoa, että esimiehistäni kaksi on entisiä SS-miehiä ja miehistä parhampia ovat olleet työelämässäkin.

14

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja...

      missäs olet töissä - HK:n teurastamolla vaiko Kokoomuksen puoluetoimistossa??

      • pöööh

        nimimerkki viittaisi jälkimmäiseen vaihtoehtoon... Harrin kavereita...


      • Coq Hardi
        pöööh kirjoitti:

        nimimerkki viittaisi jälkimmäiseen vaihtoehtoon... Harrin kavereita...

        Olkaa nyt kommunistit hiljaa. Pitihän se arvata, et se siitä tulloo, kun lähtööpi suoatolle Mulloon.


      • huh hah hei
        Coq Hardi kirjoitti:

        Olkaa nyt kommunistit hiljaa. Pitihän se arvata, et se siitä tulloo, kun lähtööpi suoatolle Mulloon.

        COQCI hyvä. Päivitä muistisi.

        Jos ei auta, vaihda prossu. Jos ei sekään auta niin ei voi mitään....


    • SS-jugen

      Työikää tuskin kymmentä vuotta mutta vaarini ja hyvän kaverini vaari molemmat SS-ukkoja. Ei voi sanoa että kyseessä olisi ollut mitenkään huonot miehet. Roolimalleja miten ihmisen pitää olla ja elää. Koti , uskonto ja isänmaa. Näillä mennään jatkossakin, jos se jotakuta punaviherhippiä harmittaa niin oma vika.

      • ollllll

        niihin SS joukkoihin kelpuutettu mitään surkimuksia aikoinaan, se on totuus. Paikkakunnallani oli 3 SS miestä, kaikki erinomaisesti pärjänneet elämässä myöhemmin. Yksi nyt jo edesmennyt merkittävä teollisuusmies ja kaksi muuta isojen maatilojen pyörittäjiä. Joten näiden miesten, jotka aikoinaan vapaaehtoisesti puolustivat maatamme kommunismilta on aivan turha yrittää mustamaalata joidenkin yhteiskunnan almujen varassa elävien surkimuseten toimesta.


      • kun nämä
        ollllll kirjoitti:

        niihin SS joukkoihin kelpuutettu mitään surkimuksia aikoinaan, se on totuus. Paikkakunnallani oli 3 SS miestä, kaikki erinomaisesti pärjänneet elämässä myöhemmin. Yksi nyt jo edesmennyt merkittävä teollisuusmies ja kaksi muuta isojen maatilojen pyörittäjiä. Joten näiden miesten, jotka aikoinaan vapaaehtoisesti puolustivat maatamme kommunismilta on aivan turha yrittää mustamaalata joidenkin yhteiskunnan almujen varassa elävien surkimuseten toimesta.

        roolimallit taistelivat natsiaatteen puolesta....

        Raukat ei edes tienneet missä joukoissa ja minkä ideologian puolesta taistelivat.

        Säälittävää :(


    • niitä paljon toimitusjohtajina sekä pari ministerinäkin,joten se kertoo paljon .

      • kertoo...

        ns. korkean tason NATSEJA!!!

        Ei se asema yhteiskunnassa kerro mitään...

        Olihan Hitleriäkin nostamassa valtaan saksalainen liike-elämä ja muuta kermaa....


      • kertoo... kirjoitti:

        ns. korkean tason NATSEJA!!!

        Ei se asema yhteiskunnassa kerro mitään...

        Olihan Hitleriäkin nostamassa valtaan saksalainen liike-elämä ja muuta kermaa....

        suomalaisista vapaaehtoisista ei ollut natsi.
        He eivät kannattaneet kansallissosialismia,eikä muutakaan ääri aatetta.Kyllä asema yhteiskunnasa jotain kertoo,ei niin voida sanoa.


    • vartijana?

      Olitko aikoinaan silloin ’joskus’ sinäkin töissä Konnunsuon varavankilan
      vartijana? Konnun vankila valmistui juuri sopivasti vuonna 1936.

      - Eikös tätä SS-porukkaa käytetty siviiliammattinsakin takia vanginvartijoina
      ja teloituskomppaniana?

      Esimerkiksi surullisen kuuluisa SS-Nord Rovaniemellä oli koottu melkeinpä
      pelkästään Saksan ja Norjan (ja Suomen) poliiseista ja vanginvartijoista.

      Ja olisivatko nämä esimiehesi olleet vaikkapa SS-Hauptsturmführer J. Itälä
      ja SS-Schütze K. Henriksson vaiko SS-Untersturmführer O. Koistinen?

      • Kyl oot viisas

        Miten vuosi 36 liittyy suomalaisiin SS-sotilaisiin?
        Ota kunnon kirja käteesi ja lue historiaa ja puhu vasta sitten.
        Vai että oikein vartioita olivat? Ja kuules olipa paljon muutakin ja ihan kelvollista ammattia kaikki harjoittivat.
        Kannattaa myös muistaa minkä ikäsinä sinne lähdettiin. Ei silloin ollut ammattia vielä valmiina eikä tietoa mitä tuleman pitää töiden suhteen. Onko maanviljeliä vai ministeri vai liikeyritys.


    • vartijana?

      Olitko aikoinaan silloin ’joskus’ sinäkin töissä Konnunsuon varavankilan
      vartijana? Vankila valmistui juuri sopivasti vuonna 1936.

      Eikös tätä SS-porukkaa käytetty siviiliammattinsakin takia vanginvartijoina
      ja teloituskomppaniana?

      Esimerkiksi surullisen kuuluisa SS-Nord Rovaniemellä oli koottu melkeinpä
      pelkästään Saksan ja Norjan poliiseista ja vanginvartijoista.

      Ja olisivatko nämä esimiehesi olleet vaikkapa SS-Hauptsturmführer J. Itälä
      ja SS-Schütze K. Henriksson vaiko SS-Untersturmführer O. Koistinen?

    • vartijana?

      Olitko itsekin joskus silloin aikoinaan töissä
      Konnun varavankilassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe