WMA vai waw mitä kannattais käyttää että sais mahdollisimman paljon musiikia ja äänen laatu olis sellanen että sitä viittii kuunella
Mikä tiedosto muoto
17
776
Vastaukset
- hp_guru
ja ylempi.
- 190kbps+
Vaikken itse mikään kultakorva ole, niin kyllä musiikin laadusta riippuen huomaan 128kbps:n jäävän osalla musiikista auttamatta liian pieneksi bittivirraksi.
WMA ilman muuta, WAV on pakkaamaton. WAVia käytetään soittimissa lähinnä tallennukseen (esim. mikrofonista) jolloin kohtuullinen koko saadaan otostaajuutta ja otoksen kokoa rajoittamalla (=> huono ääni).
- gdhd
mp3 vai wma ja mikä bittivirta
- hp_guru
gdhd kirjoitti:
WMA kuluttaa enemmän virtaa soittimen akusta/ paristosta! MP3 on hyvä. WMA on parempi bassotoistossa.
gdhd kirjoitti:
WMA:lla pääsee pienemmillä bittivirroilla, kokeile itse mikä käy. Minulle käy 64 kbit/s. MP3 menee mössöksi jos bittitiheys on alle 128 kbit/s.
- dfg.
hp_guru kirjoitti:
WMA kuluttaa enemmän virtaa soittimen akusta/ paristosta! MP3 on hyvä. WMA on parempi bassotoistossa.
"WMA on parempi bassotoistossa."
Haahhaahahhaa
Mistä te revitte näitä? - hp_guru
dfg. kirjoitti:
Haahhaahahhaa
Mistä te revitte näitä?Tälläkin palstalla on tästä ollut juttua!
- hp_guru
dfg. kirjoitti:
Haahhaahahhaa
Mistä te revitte näitä?http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=552&posting=22000000016308407#22000000016308407
"paskat bassot
Kirjoittanut: musailija 10.5.2006 klo 18.51
Tosiasia on että mp3 hajottaa bassot (wma tarkat hyvät bassot)ja ääni on muutenkin keskiääni painotteinen, ei hyvä, kuten sanoin tulee ilmi parhaiten metallimusiikissa." - dfg.
hp_guru kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=124&conference=552&posting=22000000016308407#22000000016308407
"paskat bassot
Kirjoittanut: musailija 10.5.2006 klo 18.51
Tosiasia on että mp3 hajottaa bassot (wma tarkat hyvät bassot)ja ääni on muutenkin keskiääni painotteinen, ei hyvä, kuten sanoin tulee ilmi parhaiten metallimusiikissa."Hahhaaa, mainiota.
Poimintoja tästä "luotettavasta lähteestä":
Mp3 ( - hp_guru
dfg. kirjoitti:
Hahhaaa, mainiota.
Poimintoja tästä "luotettavasta lähteestä":
Mp3 (Itse uskon WMA:ssa olevan paremmat bassot. Täytyy nyt olla totta, jos joku näin väittää äänenlaadun olevan WMA:n hyväksi. Makunsa siis kullakin. Minulle siis kelpaa Mp3:kin mainiosti.
- dfg.
hp_guru kirjoitti:
Itse uskon WMA:ssa olevan paremmat bassot. Täytyy nyt olla totta, jos joku näin väittää äänenlaadun olevan WMA:n hyväksi. Makunsa siis kullakin. Minulle siis kelpaa Mp3:kin mainiosti.
"Itse uskon WMA:ssa olevan paremmat bassot. Täytyy nyt olla totta, jos joku näin väittää äänenlaadun olevan WMA:n hyväksi."
"Uskon", useimmilla äänenlaatu on nimenomaan uskon kysymys eikä faktojen.
"Täytyy nyt olla totta, jos joku näin väittää"
Jep, näinhän se tietysti menee:
http://personal.inet.fi/business/grann/www/thejag.com/html/eng/main.html
Täytyy olla totta.
- jason-blue
Jos halutaan hifistellä.
Otetaan mukaan ihan faktaa, eikä pelkkää mutua:
http://www.telefonica.net/web2/audioformats/index.htm- dfg.
kun en jaksanut perehtyä tuohon tarkasti mutta näytti kuitenkin hiukka järjettömältä testiltä.
Ensinnäkin testi voidaan luokitella jo vanhaksi, toisekseen häviöllistä pakkausta ei arvioida graafisesti voi jeesus sentään. Käppyrät saa olla miten hirveitä tahansa jos se kuulostaa hyvältä.
Soppaan kun lisätään lauseet:
"All the compressions have been performed with the CBR option (except MPC and AAC Nero), and settings to ensure the best quality."
Ja lihavoitu:
"we can guess which has suffered less losses of quality"
Arvaukseksihan se taisi mennäkkin. - pitihän se arvata
dfg. kirjoitti:
kun en jaksanut perehtyä tuohon tarkasti mutta näytti kuitenkin hiukka järjettömältä testiltä.
Ensinnäkin testi voidaan luokitella jo vanhaksi, toisekseen häviöllistä pakkausta ei arvioida graafisesti voi jeesus sentään. Käppyrät saa olla miten hirveitä tahansa jos se kuulostaa hyvältä.
Soppaan kun lisätään lauseet:
"All the compressions have been performed with the CBR option (except MPC and AAC Nero), and settings to ensure the best quality."
Ja lihavoitu:
"we can guess which has suffered less losses of quality"
Arvaukseksihan se taisi mennäkkin.No totta kait HOPOTTAJAT suosittelee AAC formaattia ja tietysti iPodia.
- jason-blue
pitihän se arvata kirjoitti:
No totta kait HOPOTTAJAT suosittelee AAC formaattia ja tietysti iPodia.
Niin suosittelisin Wav:ia tai AIFF:ia, mutta vievät aika paljon tilaa levyltä.
Mitä vikaa on AAC formaatissa?
Ja mainitsinko sanaakaan iPodista? Ja mikä vittu on hopottaja? - hp_guru
jason-blue kirjoitti:
Niin suosittelisin Wav:ia tai AIFF:ia, mutta vievät aika paljon tilaa levyltä.
Mitä vikaa on AAC formaatissa?
Ja mainitsinko sanaakaan iPodista? Ja mikä vittu on hopottaja?Joten turha on teidän tapella tästä. Käyttäköön jokainen mitä formaattia hyvänsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5211640- 641186
- 62881
- 62874
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 79785
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 30707
- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701