Meillä Parkanossa on lopetettu kokonaan hammaslääkäripalvelut. Kuinka monessa kunnassa on samoin ja käyttekö kaikki yksityisillä ja mitä maksaa?
Onko mielestänne oikein ettei pääse kunnalliseen hammashoitoon?
Käykö kaikki yksityisellä
15
1570
Vastaukset
Helsingissä yksityisellä hammaslääkärillä, jossa vastaanottoa piti yksi hammaslääkäri hammaskiven poisto, aikaa kului noin 10 minuuttia maksoi 98 euroa.
Mielenkiintoista olisi tietää minunkin mitä muualla esim. hammaskiven poisto maksaa.
Niin ja ei ole oikein ettei pääse kunnalliseen hammashoitoon ja, jos saa ajan esim. Helsingissä niin se on monen viikon päässä.- kuitenkin
hoitoon, vaikka viikon päästä. Särkytapauksissa pääsee Helsingissäkin samana päivänä.
Hammastarkastukseen voi pyytää myös suuhygienistille julkisella puolella Helsingissä, joka samalla käynnillä rapsuttaa hammaskiven pois ja suosittelee sitten hammaslääkäriä jos on tarpeen. - muusta hammashoidosta
kuin hammaskiven poistosta, niin tiedoksesi vaan, että ajan saa KUUKAUSIEN päästä, ei viikkojen. Minullakin on diabetes ja hampaissa 8 reikää. Hammastarkastuksessa luvattiin, että pääsen hoitoon korkeintaan 10 kk:n kuluttua. Hammastarkastuksessa hammaslääkäri passitti suuhygienistin luo. Sinne pääsin jo noin kuukauden kuluttua. Niinpä sitten olen joutunut käymään yksityisellä. Varmaan kaikki 8 reikää (ja tulevatkin reiät)on hoidettu yksityisellä siihen mennessä kun pääsen kunnalliseen hoitoon. Näköjään joka 3 kuukauden päästä alkaa jotain reikäistä hammasta pakottamaan. Päivystykseen en mene jonottamaan. On huonoja kokemuksia. Hammaslääkäri paikkasi hampaan, vaikka oli mätää täynnä. Jouduin menemään yksityiselle, joka sitten otti hampaan pois ja antoi antibioottikuurin.
- noin kallista
Niin ja pahimmassa tapauksissa kuukausia. Enää en ole sitten peruskouluaikojen (jolloin vielä pääsi inhimillisessä ajassa vastaanotolle) käynyt kunnallisella. Tämän ketjun aloittaja oli joutunut maksamaan pelkästä hammaskiven poistosta 98 €, kaikissa paikoissa ei toki ole näin (siis Hesaa tarkoitan) kallista, vaan yhdessä paikassa yksi tavallinen paikkaus maksaa 50 €, mistä saa 30 € takaisin Kelasta. Eli ei kovinkaan paljon enemmän, kuin kunnallisella, mutta jos yhdessä hampaassa on kolmekin reikää (kuten minulla oli), hinta on 100 € ja Kelasta saatu korvausmäärä on myös sen 30 € (50 € on hampaiden paikkauksessa Kelan enimmäistaksa yhdestä hampaasta).
- saanut päivystävällä
muusta hammashoidosta kirjoitti:
kuin hammaskiven poistosta, niin tiedoksesi vaan, että ajan saa KUUKAUSIEN päästä, ei viikkojen. Minullakin on diabetes ja hampaissa 8 reikää. Hammastarkastuksessa luvattiin, että pääsen hoitoon korkeintaan 10 kk:n kuluttua. Hammastarkastuksessa hammaslääkäri passitti suuhygienistin luo. Sinne pääsin jo noin kuukauden kuluttua. Niinpä sitten olen joutunut käymään yksityisellä. Varmaan kaikki 8 reikää (ja tulevatkin reiät)on hoidettu yksityisellä siihen mennessä kun pääsen kunnalliseen hoitoon. Näköjään joka 3 kuukauden päästä alkaa jotain reikäistä hammasta pakottamaan. Päivystykseen en mene jonottamaan. On huonoja kokemuksia. Hammaslääkäri paikkasi hampaan, vaikka oli mätää täynnä. Jouduin menemään yksityiselle, joka sitten otti hampaan pois ja antoi antibioottikuurin.
mitä parhainta hoitoa! Siellä puudutettiin kivuttomasti ja laitettiin väliaikainen paikka, kun ei uskaltanut paikata lopullisesti.
Aikaa annettiin vaikka päivystykseen mennään ilman ajanvarausta ja asiakkaita odottaa omaa vuoroaan!
Myöhemmin siirryin yksityiselle ja voi kauhistus mitä hoitoa. Puudutus tuikattiin suoraan ja kivun kanssa. Paikka laitettiin juurivikaisen hampaan päälle ja juurihan alkoi mädäntyä .Kuvat otettiin kyllä ja hammaslääkäri ihan erikoishammaslääkäri titteliltään. Kaikki maksoi tosi kalliisti, mutta hampaat eivät tulleet kuntoon. - Köyhämies
kuitenkin kirjoitti:
hoitoon, vaikka viikon päästä. Särkytapauksissa pääsee Helsingissäkin samana päivänä.
Hammastarkastukseen voi pyytää myös suuhygienistille julkisella puolella Helsingissä, joka samalla käynnillä rapsuttaa hammaskiven pois ja suosittelee sitten hammaslääkäriä jos on tarpeen.Minä kävin heinäkuussa 2006 varamaassa aikaa hammaslääkäriin ja sain ajan 5.1.2007 eli 6kk meni aikaa. Helsingissä asun.
- ei sen enempää
Köyhämies kirjoitti:
Minä kävin heinäkuussa 2006 varamaassa aikaa hammaslääkäriin ja sain ajan 5.1.2007 eli 6kk meni aikaa. Helsingissä asun.
Eipä ollut pitkä aika odottaa. Ihan kohtuuaika ja vielä Helsingissä.
- täytyy päästä
kaikkien kuntalaisten ja kaupunkilaisten. Sitä varten maksetaan veroja ja rutosti!
Yksityisellä olen käynyt silloin, kun ei julkiseen ollut asiaa iän puolesta. Nyt olen ottanut kaiken takaisin, olenhan veronmaksaja!
Mieluummin pitäisi olla hoito ilmaista, kuten lapsille, sotaveteraaneille.
Jos Parkano lopetti palvelun, niin saat vaikka Kankaanpäästä(lähellä) hammashoidon. Jos kunta lopettaa julkisen hammashoidon tarjonnan, niin ohjataan toiseen kuntaan. - Verottaja
Vuosiin ole päässyt enää monessakaan kaupungissa "kylällä"kunnalliseen hammashoitoon.Myöskin kunnallisessa hammashoidossa suoraa asiakkailta perittävä hinta, ja todellisten kulujen erotus maksatetaan veroina kansalaisilta,"ilmaista" hoitoa ei ole .On mielestäni oikein ettei kaupunkien tarvitse ylläpitää valtavaa byrokratiaa pyörittääkseen esim hammashoitoa, on erittäin tehotonta ja kallista toimintaa.Hammashoito tulee paljon halvemmaksi Valtiolle sen tukiessa yrittäjäpohjaista hammashoitoa ,kuin maksaa kunnallisten hammashoitoloiden kulut.Yksityisellä käynti tietenkin riippuu mitä tehdään on noin 50e maksettavaksi kunnallisella 39e,erotus ei ole paljon.
- tuollaisia hintoja
löydät? Yksityisellä minun hampaani paikkaaminen maksoi 139 euroa, josta suoraan vähennettiin Kelan korvaus, jolloin jäi maksettavaksi noin 103 euroa.
- Verottaja
tuollaisia hintoja kirjoitti:
löydät? Yksityisellä minun hampaani paikkaaminen maksoi 139 euroa, josta suoraan vähennettiin Kelan korvaus, jolloin jäi maksettavaksi noin 103 euroa.
Oikein Mitä kirjoitin korvauksesta, paikkauksen hinnasta en ole kirjoittanut ja senkin hinta riippuu miten paikataan.pääsääntöisesti hintaluokkaan n 50-100e minun maksettavaksi tullut yksi käynti.
- muut maksaakin
Verottaja kirjoitti:
Oikein Mitä kirjoitin korvauksesta, paikkauksen hinnasta en ole kirjoittanut ja senkin hinta riippuu miten paikataan.pääsääntöisesti hintaluokkaan n 50-100e minun maksettavaksi tullut yksi käynti.
sitten tosi kalllisti yksityisellä. kYllä ne yksityisen kelakorvaukset menevät myös VEROVAROISTA!
Lisäksi hammaslääkäriyrittäjä saa verovähennyksiä sun muuta, jotka kyllä veronmaksajat viime kädessä maksaa! - on yrittäjä
muut maksaakin kirjoitti:
sitten tosi kalllisti yksityisellä. kYllä ne yksityisen kelakorvaukset menevät myös VEROVAROISTA!
Lisäksi hammaslääkäriyrittäjä saa verovähennyksiä sun muuta, jotka kyllä veronmaksajat viime kädessä maksaa!ja saa yksityisyrittäjän verovähennykset sun muut yhteiskunnan tukeman yritystoiminnan edut.
Toisin sanoen, veronmaksajat maksavat nämä hammaslääkärin saamat veroetuudet.
Myös kelakorvaus, jonka asiakas saa kelalta, maksetaan yhteiskunnan verovaroista. Kela on veronmaksajien ylläpitämä laitos kokonaisuudessaan. - Verottajat
on yrittäjä kirjoitti:
ja saa yksityisyrittäjän verovähennykset sun muut yhteiskunnan tukeman yritystoiminnan edut.
Myös kelakorvaus, jonka asiakas saa kelalta, maksetaan yhteiskunnan verovaroista. Kela on veronmaksajien ylläpitämä laitos kokonaisuudessaan.Lopulliset vero % ovat 50% luokassa et sitä se yrittäminen suomessa on, ei ihme et porukkaa katoaa norjaan ym töihin, kaverini israelissa hammaslääkärinä.
- mitkä
on yrittäjä kirjoitti:
ja saa yksityisyrittäjän verovähennykset sun muut yhteiskunnan tukeman yritystoiminnan edut.
Myös kelakorvaus, jonka asiakas saa kelalta, maksetaan yhteiskunnan verovaroista. Kela on veronmaksajien ylläpitämä laitos kokonaisuudessaan.ihmeen verovähennykset? Luonnollisesti kulut vähennetään tuloksesta kuten muillakin yrittäjillä, mutta muista verovähennyksistä ei todellakaan ole tietoa. Lisäksi suurin osa hammaslääkäreistä on ns. itsenäisiä ammatinharjoittajia eikä osakeyhtiöitä, joten suurin osa tulosta menee suoraan ansiotuloksi. Tämä selittää korkean veroprosentin. Turha kai mainita, että maksettavana on myös reilu 22 % yrittäjäeläkemaksua, joka koettelee yrittäjän taloutta todella reippaasti. Tavallisen paljansaajan osuushan on vain 4,6 prossaa.
Kelakorvauksen tietääkseni saa aina potilas. Ja piste. Se, jos korvaus vähennetään suoraan laskusta vastaanotolla, ei laskun hintaa alenna eikä siirrä korvausta hammaslääkärin tuloksi. Kela on todellakin verovaroin ylläpidetty, kuten myös subventoidaan julkista terveyskeskushammashoitoa huomattavasti laajemmassa mittakaavassa. Ja harvempien käytettäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1187536- 535643
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa663150Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72683Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101628Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2051504Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931139Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3271107Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2501101Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä31969