...tehoiltaan ja kulutukseltaan houkuttelee luokseen kyseinen auto, mutta millainen vehje tuo on käytännössä. Joskus aikoinaan kaverilla oli 3.0 V6 Terttu ja sillä oli ihan kiva ajella ja vetää vaunuakin.
Millainen tuo Terttu II on vaunun vedossa? Onko tuossa kantava kori? Ruostesuojaus mitä tasoa vai ei mitään? Tyyppivikoja? ...Nissanista jäänyt mielikuva, että tekniikka kestää, mutta kori häviää tekniikan ympäriltä...
Laittakaahan infoa/kokemuskia ko. pelistä.
Nissan Terrano II 3.0Di
29
31241
Vastaukset
- sitten kokemukset
Eli nuo 3.0 Di:t ovat taas Terranoja, eivät Terrano II:a.
Itsellä toinen Terrano käytössä edellisellä ajoin 220 000. Se oli Terrano II 2.7 TDi automaatti. Nykyinen 3.0 Di automaatti, jolla olen ajanut 130 000. Automaatti on ehdoton vaimon mielestä.
Auto on aika meluisa ja automaatin toiminta voisi olla vähän sujuvampaa, muttei kumpikaan noista ole minua häirinnyt. Tilaa siinä on ihan riittävästi. Vähän on joskus häirinnyt, ettei takakonttia saa tasaiseksi, kuten uudemmissa maastureissa ( esim. Pathfinder ). Ollut ihan luotettava, ottaen huomioon, että autoilla on ajettu aika vaativaakin ajoa. Muutamia pikkuvikoja on ollut ( ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto ). Vetokokemusta ei juuri ole.
Itsellä on pakko olla vähintään 6 paikkainen maasturi ja tämä oli mielestäni hinta/laatusuhteessa juuri passeli, enkä ole valintaani katunut. Ainoa suurempi valituksen aihe on merkkihuollon toiminta pääkaupunkiseudulla.- siinä
merkkihuollossa ahdistaa ?
- IngenKör
- Mikäs tuossa tavaratilassa on, kun ei saa tasaiseksi?
- Oliko erillisellä rungolla vai kantavakori?
- Tarkennusta noihin vikoihin (ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto), millaisia ongelmia niiden kanssa on ollut?
- Käyttövoimavero per vuosi?
- Kulutus 2-vetoisena - vastauksia...
IngenKör kirjoitti:
- Mikäs tuossa tavaratilassa on, kun ei saa tasaiseksi?
- Oliko erillisellä rungolla vai kantavakori?
- Tarkennusta noihin vikoihin (ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto), millaisia ongelmia niiden kanssa on ollut?
- Käyttövoimavero per vuosi?
- Kulutus 2-vetoisena- Mikäs tuossa tavaratilassa on, kun ei saa tasaiseksi?
Pathfinderissahan kaikki penkit kääntyvät lattian alle, siten, että tila takaovesta etuistuimiin on täysin tasainen. Tässähän keskimmäisten istuinten selkänojat saa käännettyä eteen, mutta silti tuolta osin tila jää tavallaan portaalle.
- Oliko erillisellä rungolla vai kantavakori?
Liian tekninen kysymys minulle.
- Tarkennusta noihin vikoihin (ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto), millaisia ongelmia niiden kanssa on ollut?
Ilmastoinnista ( tosin se oli se edellinen ) hajosi kaksikin kennoa puolen vuoden välein. Merkkihuolto yritti laskuttaa molemmista ja vielä valehtelivat, että on eri kenno, kunnes vein kuitit, joissa oli osanumerot. Mittaristo vain hapettui ja jouduttiin vaihtamaan. Ilmeisesti tuo virtalukon pohjan elektroniikka on myös vika-altista ( vaikuttaa ilmeisesti käynnistymiseen jotenkin ), koska molemmista on vaihdettu 1. Remontti oli helppo.
- Käyttövoimavero per vuosi?
750 euroa / vuosi. Kaikki verot siis.
- Kulutus 2-vetoisena
Ajan itse tosi kuluttavasti, joten minulla menee 10.5 vaimo pääsee reilusti alle 10:n, mutta yli 9. - mm. seuraavat asiat...
siinä kirjoitti:
merkkihuollossa ahdistaa ?
- aina joutuu käymään vähintään 2 kertaa, jos yksikin osa joudutaan vaihtamaan. Mitään ei ole valmiina maassa.
- lupaukset korjausajoista eivät pidä, eikä vaivauduta ilmoittamaan, ennenkuin olet hakemassa autoa
- jos osa menisi takuuseen, väitetään, että on eri osa. Täytyy kaivella vanhoja korjauskuitteja, jotta voipi todistaa, että sama osahan se. Heillä se olisi samantien koneella.
- mm. uuden radion asennuksen yhteydessä katkaisivat autosta antennin johdon ja väittivät, että se oli jo valmiiksi poikki. Radio oli kuulunut hyvin aina huoltoon asti.
ps. Pikahuollolle todella suuret plussa tasosta ja palvelusta. Kummallista, että samassa paikassa voikin olla noin eri tasoinen pika- ja varsinainen huolto.
pps. Turha kommentoida, että kannattaa antaa palautetta suoraan huoltamoon, koska olen sen aika moneen kertaan tehnyt. Sekä hyvässä, että pahassa. - isompaan
vastauksia... kirjoitti:
- Mikäs tuossa tavaratilassa on, kun ei saa tasaiseksi?
Pathfinderissahan kaikki penkit kääntyvät lattian alle, siten, että tila takaovesta etuistuimiin on täysin tasainen. Tässähän keskimmäisten istuinten selkänojat saa käännettyä eteen, mutta silti tuolta osin tila jää tavallaan portaalle.
- Oliko erillisellä rungolla vai kantavakori?
Liian tekninen kysymys minulle.
- Tarkennusta noihin vikoihin (ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto), millaisia ongelmia niiden kanssa on ollut?
Ilmastoinnista ( tosin se oli se edellinen ) hajosi kaksikin kennoa puolen vuoden välein. Merkkihuolto yritti laskuttaa molemmista ja vielä valehtelivat, että on eri kenno, kunnes vein kuitit, joissa oli osanumerot. Mittaristo vain hapettui ja jouduttiin vaihtamaan. Ilmeisesti tuo virtalukon pohjan elektroniikka on myös vika-altista ( vaikuttaa ilmeisesti käynnistymiseen jotenkin ), koska molemmista on vaihdettu 1. Remontti oli helppo.
- Käyttövoimavero per vuosi?
750 euroa / vuosi. Kaikki verot siis.
- Kulutus 2-vetoisena
Ajan itse tosi kuluttavasti, joten minulla menee 10.5 vaimo pääsee reilusti alle 10:n, mutta yli 9.kulutukseen on yksinkertainen sinä oot lihavampi.
- Huhhoh
vastauksia... kirjoitti:
- Mikäs tuossa tavaratilassa on, kun ei saa tasaiseksi?
Pathfinderissahan kaikki penkit kääntyvät lattian alle, siten, että tila takaovesta etuistuimiin on täysin tasainen. Tässähän keskimmäisten istuinten selkänojat saa käännettyä eteen, mutta silti tuolta osin tila jää tavallaan portaalle.
- Oliko erillisellä rungolla vai kantavakori?
Liian tekninen kysymys minulle.
- Tarkennusta noihin vikoihin (ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto), millaisia ongelmia niiden kanssa on ollut?
Ilmastoinnista ( tosin se oli se edellinen ) hajosi kaksikin kennoa puolen vuoden välein. Merkkihuolto yritti laskuttaa molemmista ja vielä valehtelivat, että on eri kenno, kunnes vein kuitit, joissa oli osanumerot. Mittaristo vain hapettui ja jouduttiin vaihtamaan. Ilmeisesti tuo virtalukon pohjan elektroniikka on myös vika-altista ( vaikuttaa ilmeisesti käynnistymiseen jotenkin ), koska molemmista on vaihdettu 1. Remontti oli helppo.
- Käyttövoimavero per vuosi?
750 euroa / vuosi. Kaikki verot siis.
- Kulutus 2-vetoisena
Ajan itse tosi kuluttavasti, joten minulla menee 10.5 vaimo pääsee reilusti alle 10:n, mutta yli 9.Vaihda ihmeessä toinen huoltoliike, mikä pakko on juosta merkkihuollossa kyykytettävänä. Itse vaihdoin kaikkien merkkien huoltamoon, kun oman merkin huolto valehteli niinkin yksinkertaisessa asiassa, kuin yhden kojelautakatkaisimen valaisipolttimon vaihdossa. Väittitvät ettei juuri siinä kytkimessä lamppua olekaan...
Auto/huolto ei ole Nissan. - Olisko tietoa...
Huhhoh kirjoitti:
Vaihda ihmeessä toinen huoltoliike, mikä pakko on juosta merkkihuollossa kyykytettävänä. Itse vaihdoin kaikkien merkkien huoltamoon, kun oman merkin huolto valehteli niinkin yksinkertaisessa asiassa, kuin yhden kojelautakatkaisimen valaisipolttimon vaihdossa. Väittitvät ettei juuri siinä kytkimessä lamppua olekaan...
Auto/huolto ei ole Nissan.Kuka muu huoltaa Terranoja pääkaupunkiseudulla kuin merkkihuoltamo. Itsellä ei ole osunut silmään.
- reksa
Olisko tietoa... kirjoitti:
Kuka muu huoltaa Terranoja pääkaupunkiseudulla kuin merkkihuoltamo. Itsellä ei ole osunut silmään.
Autollasi ajettu jo 130 tkm, joten mitä ihmeen järkeä edes viedä merkkihuoltoon saamaan valohoitoa?
Mikä tahansa kunniallinen korjaamo tekee tarvittavat huoltotoimet eli vaihtaa öljyt ja suodattimet. Muuta ei kannata tehdä! Saat leiman huoltokirjaan ja kaikki on kunnossa.
Hyviä vapaita ketjuja ovat esim. AD, Autofit, Bosch ja mitä niitä nyt onkaan. Nehän ovat niin korkeatasoisia paikkoja, että uudenkin auton voi huollattaa niissä ja takuu pysyy voimassa. Silloin työ on tosin tilattava huolto-ohjelman mukaisena ja silloin kyllä maksaa kaikesta turhasta. - reksa
vastauksia... kirjoitti:
- Mikäs tuossa tavaratilassa on, kun ei saa tasaiseksi?
Pathfinderissahan kaikki penkit kääntyvät lattian alle, siten, että tila takaovesta etuistuimiin on täysin tasainen. Tässähän keskimmäisten istuinten selkänojat saa käännettyä eteen, mutta silti tuolta osin tila jää tavallaan portaalle.
- Oliko erillisellä rungolla vai kantavakori?
Liian tekninen kysymys minulle.
- Tarkennusta noihin vikoihin (ilmastointi, mittaristo, käynnistyksenesto), millaisia ongelmia niiden kanssa on ollut?
Ilmastoinnista ( tosin se oli se edellinen ) hajosi kaksikin kennoa puolen vuoden välein. Merkkihuolto yritti laskuttaa molemmista ja vielä valehtelivat, että on eri kenno, kunnes vein kuitit, joissa oli osanumerot. Mittaristo vain hapettui ja jouduttiin vaihtamaan. Ilmeisesti tuo virtalukon pohjan elektroniikka on myös vika-altista ( vaikuttaa ilmeisesti käynnistymiseen jotenkin ), koska molemmista on vaihdettu 1. Remontti oli helppo.
- Käyttövoimavero per vuosi?
750 euroa / vuosi. Kaikki verot siis.
- Kulutus 2-vetoisena
Ajan itse tosi kuluttavasti, joten minulla menee 10.5 vaimo pääsee reilusti alle 10:n, mutta yli 9.Nissanin maasturit ovat rungollisia. X-trail on itsekantavalla korilla, mutta onko se maasturi?
- tutkin asian
reksa kirjoitti:
Nissanin maasturit ovat rungollisia. X-trail on itsekantavalla korilla, mutta onko se maasturi?
No mikä maastur seon ei ainakaan muutaman mehtäreissun jälkeen. Siinä keulassa paljaana näky semmosia "tarvikkeita että vähän kun nuuhkasee sillä kantoa tai kivee on tiijossa pajareissu.
- Kuten jo lienee..
reksa kirjoitti:
Autollasi ajettu jo 130 tkm, joten mitä ihmeen järkeä edes viedä merkkihuoltoon saamaan valohoitoa?
Mikä tahansa kunniallinen korjaamo tekee tarvittavat huoltotoimet eli vaihtaa öljyt ja suodattimet. Muuta ei kannata tehdä! Saat leiman huoltokirjaan ja kaikki on kunnossa.
Hyviä vapaita ketjuja ovat esim. AD, Autofit, Bosch ja mitä niitä nyt onkaan. Nehän ovat niin korkeatasoisia paikkoja, että uudenkin auton voi huollattaa niissä ja takuu pysyy voimassa. Silloin työ on tosin tilattava huolto-ohjelman mukaisena ja silloin kyllä maksaa kaikesta turhasta.tullut selväksi en tuosta tekniikkapuolesta tiedä mitään. Koska tuo osien saanti on ollut merkkipuolellakin vaikeaa niin lienen kuvitellut, että korjaamon pitäisi olla erikoistunut Nissaniin, jotta se olisi edes joten kuten mahdollista ( silloin kun osia tarvitaan ). Keltaisilta sivuilta ei vaan löytynyt tällaistia liikkeitä. Pitänee ainakin määräaikaiset tästä lähin teettää muualla ja ainakin kysyä muistakin mahdollisista korjauksista.
- Terrrttu
mm. seuraavat asiat... kirjoitti:
- aina joutuu käymään vähintään 2 kertaa, jos yksikin osa joudutaan vaihtamaan. Mitään ei ole valmiina maassa.
- lupaukset korjausajoista eivät pidä, eikä vaivauduta ilmoittamaan, ennenkuin olet hakemassa autoa
- jos osa menisi takuuseen, väitetään, että on eri osa. Täytyy kaivella vanhoja korjauskuitteja, jotta voipi todistaa, että sama osahan se. Heillä se olisi samantien koneella.
- mm. uuden radion asennuksen yhteydessä katkaisivat autosta antennin johdon ja väittivät, että se oli jo valmiiksi poikki. Radio oli kuulunut hyvin aina huoltoon asti.
ps. Pikahuollolle todella suuret plussa tasosta ja palvelusta. Kummallista, että samassa paikassa voikin olla noin eri tasoinen pika- ja varsinainen huolto.
pps. Turha kommentoida, että kannattaa antaa palautetta suoraan huoltamoon, koska olen sen aika moneen kertaan tehnyt. Sekä hyvässä, että pahassa.Moi!
Samat kokemukset täälläkin tuosta merkkihuollosta. Osaamista ei löydy. Arvaillaan mikä osa sattuis olla rikki, vaihdetaan ja sit kun ei vika poistunut vaihdetaan seuraava ja seuraava ja asiakas maksaa. Eivät mm. osaa tulkita vikakoodeja. Mutta ei maksa asiakas enää. Yhden vian korjausyritykset riitti mulle. Ei ikinä enää merkkikorjaamoon.
Sama noiden varaosien kanssa. Merkkiliikke lupasi, että osa on viikossa täällä... ei ollut... taas kerrottiin, että kestää viikon. Hankin osan itse, aamulla ryhdyin toimeen ja osa oli tuli iltapäivällä matkahuoltoon ja vein sen sitten huollon pojille... hiukan hymyilytti niiden ilmeet.
Mulla on 2,7 Terrano II automaatti. Tuo automaattilaatikko toimiin vähän oudosti. Jos on muuatma aste pakkasta, niin kestää n. 15 km ennen kuin automaatti vaihtaa suurimman vaihteen päälle... Onko muilla ollut samoja oireita, ja onko löytynyt apua.... ei viitsis mennä merkkikorjaamosta kyseleen, tai soitin kyllä jo sinne, mutta ihan pihalla olivat... Pitäis viedä tutkittavaksi, mutta kun niiden taidot ei vakuuta... - hille7
Olisko tietoa... kirjoitti:
Kuka muu huoltaa Terranoja pääkaupunkiseudulla kuin merkkihuoltamo. Itsellä ei ole osunut silmään.
Minulla on ihan samanlaisia kokemuksia merkkikorjaamoista. Kaksi erimerkkistä autoa ja huollot toimivat samalla tavalla, tai siis eivät toimi.
Tietenkään en enää katsokaan merkkiliikkeisiin päin kun ei enää takuun takia tarvitse. Ilmeisesti sama periaate kuin kommunismissa: ei tarvitse kehttyä kun kaikki kuitenkin tulevat tänne. Pienet kaikkia huoltavat korjaamot toimivat nykyisin ihan toisella tasolla, työ tehdään hyvin ja jopa soitetaan perään jos jotain mainittavaa ilmenee.
Kyselkää ihmeessä muualtakin ennenkuin viette merkkikorjaamolle, huollon hintakin saattaa pudota puoleen. - Nissan1
Terrrttu kirjoitti:
Moi!
Samat kokemukset täälläkin tuosta merkkihuollosta. Osaamista ei löydy. Arvaillaan mikä osa sattuis olla rikki, vaihdetaan ja sit kun ei vika poistunut vaihdetaan seuraava ja seuraava ja asiakas maksaa. Eivät mm. osaa tulkita vikakoodeja. Mutta ei maksa asiakas enää. Yhden vian korjausyritykset riitti mulle. Ei ikinä enää merkkikorjaamoon.
Sama noiden varaosien kanssa. Merkkiliikke lupasi, että osa on viikossa täällä... ei ollut... taas kerrottiin, että kestää viikon. Hankin osan itse, aamulla ryhdyin toimeen ja osa oli tuli iltapäivällä matkahuoltoon ja vein sen sitten huollon pojille... hiukan hymyilytti niiden ilmeet.
Mulla on 2,7 Terrano II automaatti. Tuo automaattilaatikko toimiin vähän oudosti. Jos on muuatma aste pakkasta, niin kestää n. 15 km ennen kuin automaatti vaihtaa suurimman vaihteen päälle... Onko muilla ollut samoja oireita, ja onko löytynyt apua.... ei viitsis mennä merkkikorjaamosta kyseleen, tai soitin kyllä jo sinne, mutta ihan pihalla olivat... Pitäis viedä tutkittavaksi, mutta kun niiden taidot ei vakuuta...Automaatti laatikko ei vaihda isommalle pakkasella siksi jotta et hajota laatikkoa,öljyn täytyy olla kierrossa kunnolla(lämmintä)jotta se voi toimia ok.ns rajoitin toiminto pakkasella.
Elikkäs näin.!Ja merkkihuolto on sitä varten että siellä palvellaan tässä tapauksessa Nissan asiakkaita.Ei tyhmä tieltä eksy! - Jatkossakin tämä
Siis 3 l V6 diesel ja automaatti. Ihan oikea neliveto alennusvaihteineen. Itselläni on viiden vuoden kokemus hevoskärryn vetämisestä ja tämä ollut paras vetoauto. Rekisteröity seitsemälle. Ottaa takapenkit pois pikakiinnityksestä, jää paikat viidelle ja tasainen tilava peräosa. Kaataa normaalit takapenkit ja edelleen tasainen pitkä peräosa käytettävissä. Moottori ketjuvetoinen ns. miljoonan kilometrin vaihtovälillä. Omallani on nyt ajettu noin 300 tkm. Öljynvaihto säännöllisesti ja pelaa kuin enkeli.
- automaatin ajaja
Terrrttu kirjoitti:
Moi!
Samat kokemukset täälläkin tuosta merkkihuollosta. Osaamista ei löydy. Arvaillaan mikä osa sattuis olla rikki, vaihdetaan ja sit kun ei vika poistunut vaihdetaan seuraava ja seuraava ja asiakas maksaa. Eivät mm. osaa tulkita vikakoodeja. Mutta ei maksa asiakas enää. Yhden vian korjausyritykset riitti mulle. Ei ikinä enää merkkikorjaamoon.
Sama noiden varaosien kanssa. Merkkiliikke lupasi, että osa on viikossa täällä... ei ollut... taas kerrottiin, että kestää viikon. Hankin osan itse, aamulla ryhdyin toimeen ja osa oli tuli iltapäivällä matkahuoltoon ja vein sen sitten huollon pojille... hiukan hymyilytti niiden ilmeet.
Mulla on 2,7 Terrano II automaatti. Tuo automaattilaatikko toimiin vähän oudosti. Jos on muuatma aste pakkasta, niin kestää n. 15 km ennen kuin automaatti vaihtaa suurimman vaihteen päälle... Onko muilla ollut samoja oireita, ja onko löytynyt apua.... ei viitsis mennä merkkikorjaamosta kyseleen, tai soitin kyllä jo sinne, mutta ihan pihalla olivat... Pitäis viedä tutkittavaksi, mutta kun niiden taidot ei vakuuta...Ihan luonnollinen ilmiö. Parkkeeraa lämpöiseen talliin niin ominaisuus ei ilmene. Sama ominaisuus on manuaalivaihteisessa autossa eli öljyn jäykkyys. Öljyn on notkistuttava ennen kuin automaatti havaitsee momenttieron. Manuaalivaihteella uski runnoo isompaa silmään välittämättä laatikon sielunelämästä.
- rollis
hille7 kirjoitti:
Minulla on ihan samanlaisia kokemuksia merkkikorjaamoista. Kaksi erimerkkistä autoa ja huollot toimivat samalla tavalla, tai siis eivät toimi.
Tietenkään en enää katsokaan merkkiliikkeisiin päin kun ei enää takuun takia tarvitse. Ilmeisesti sama periaate kuin kommunismissa: ei tarvitse kehttyä kun kaikki kuitenkin tulevat tänne. Pienet kaikkia huoltavat korjaamot toimivat nykyisin ihan toisella tasolla, työ tehdään hyvin ja jopa soitetaan perään jos jotain mainittavaa ilmenee.
Kyselkää ihmeessä muualtakin ennenkuin viette merkkikorjaamolle, huollon hintakin saattaa pudota puoleen.Merkkikorjaamot ovat viimeinen jäänne brezneviläisyydestä, siihen juuri luotetaan, että pakko niiden on tuoda autonsa tänne. Ei ole niin enää takuidenkaan takia.
Itse olen käyttänyt kolmea eri merkkiä merkkikorjaamoilla ja työn jälki ja hinta ovat jääneet kivikaudelle verrattuna pienempiin korjaamoihin. Parhaimmillaan olin itse vieressä kun merkkikorjaamosta soitettiin pieneen autosähkökorjaamoon ja kysyttiin ohjeita...
- terrano 3.0 diesel
valmistettu espanjassa ?
- kyseleen
...tehoiltaan ja kulutukseltaan houkuttelee luokseen kyseinen auto, mutta millainen vehje tuo on käytännössä. Joskus aikoinaan kaverilla oli 3.0 V6 Terttu ja sillä oli ihan kiva ajella ja vetää vaunuakin.
Millainen tuo Terttu II on vaunun vedossa?
mitäs kyselet jos kerran jo tiedät.mustikat maistu hyvältä, miltä mustikat maistu?- ..tietysti
...mitäs kyselet!!!
- IngenKör
...tuosta 3.0 bensa vehkeestä (-90-92) tuohon viimeiseen 3.0 dieseliin.
Jos et itse osannut lukea 3.0 V6 ei ole ollut kuin ensimmäisessä Terranossa bensakoneena, joten kannattanee sinun tarkastuttaa lukihäiriösi? - Terrano II
Vakaa vetoauto. Oikea neliveto ja hyvä maavara.
- terranisti
IngenKör kirjoitti:
...tuosta 3.0 bensa vehkeestä (-90-92) tuohon viimeiseen 3.0 dieseliin.
Jos et itse osannut lukea 3.0 V6 ei ole ollut kuin ensimmäisessä Terranossa bensakoneena, joten kannattanee sinun tarkastuttaa lukihäiriösi?Kuitenkin miula on sellanen V6 3.0 l (siis 2,95 l tarkalleen) ja Dieselinä, vm 2003
- mts-
Terrano II kirjoitti:
Vakaa vetoauto. Oikea neliveto ja hyvä maavara.
120tkm ajettu 5v vanha tuossa nyt ajossa. Maasto-olosuhteissa ja kohtuu syvässä lumessa toimii hyvin. Vetohommissa autolla vedetään 2,9 tonnista henkilönostinta kohtuullisen paljon, sekä kesäisin että talvisin, hyvin onnistuu. Maantieajossa vakaa ja mukava laite, ei edes mielestäni kauhean meluisa.
Ainoo, mitä tohon tahtois lisää, olis mahdollisuus käyttää alennusvaihteistoa pelkän takavedon kanssa. ahtaan paikat ja jyrkät ylämäet, joissa on mutkia, on kesäisin aika ilkeitä nostimen kanssa, eikä kesäkelillä viitsi hajottaa paikkoja neliveto päällä vekslatessa. - terranoa ajanut
mts- kirjoitti:
120tkm ajettu 5v vanha tuossa nyt ajossa. Maasto-olosuhteissa ja kohtuu syvässä lumessa toimii hyvin. Vetohommissa autolla vedetään 2,9 tonnista henkilönostinta kohtuullisen paljon, sekä kesäisin että talvisin, hyvin onnistuu. Maantieajossa vakaa ja mukava laite, ei edes mielestäni kauhean meluisa.
Ainoo, mitä tohon tahtois lisää, olis mahdollisuus käyttää alennusvaihteistoa pelkän takavedon kanssa. ahtaan paikat ja jyrkät ylämäet, joissa on mutkia, on kesäisin aika ilkeitä nostimen kanssa, eikä kesäkelillä viitsi hajottaa paikkoja neliveto päällä vekslatessa.Itse tulut kruisailtua tollasella 2003 -mallisella 3.0 d:llä. Ja välillä mentiin 170 km/h viisarin mukaan, mutta alko olla aika kiikkustuoli siinä vauhdissa, koska oli muutenkin aika "kiikkerän" olonen auto. Ja katolla välkky silloin sinivilkut, että laillisesti mentiin. Normaalisti pysyteltiin alle 140 vauhdissa, jolloin tuntu "turvalliseslta".
Eli tehoa löyty muuten ihan mukavasti, paitsi alavääntöä oli todella surkeesti. Monta kertaa risteyksessä piti vaihtaa pykälää normaalia pienempää, joskus jopa ykköselle. Toi oli kyllä tosi rasittava ominaisuus siinä, diiselinhän pitäs olla juuri vääntävä. Jopa meidän oman palokunnan -91 Trooperi väänti alhaalta paremmin.
Tiloiltaan Terrano ei ole mikään kummoinen, varsinkin auton kapeus häiritsee. Kolmea ei oikeen periaatteessa mahdu takapenkille. Myös takajalkotilat ovat aika pienet.
Eli jos summaan lopuksi mietteeni, niin Terrano oli ihan ok ajettava, mitä nyt "kiikkerä". 3.0 moottorissa oli puhtia ihan tarpeeksi, paitsi alaväännön täysi puuttuminen. Ja tietenkin tilat olivat pienet autotyypiksi huomioon ottaen.
Ps. Nykyään omassa palokunnassa on Vito 115 4x4 A ja sitä jos verrataan Terraanoon, niin kyllä on Vitossa tukevammat ajo-ominaisuudet etenkin 140 yläpuolella (menee kuin juna). - VittuettäKiinostaa
Terrano II kirjoitti:
Vakaa vetoauto. Oikea neliveto ja hyvä maavara.
Kolme vuotta ollut II_nen ajossa ja kyllä se vetää joko 2:lla tai 3:lla pyörällä .etupäässä kun ei ole sitä kitkalukkoa niin vuorotellen vetää.
Ei sen puoleen pärjää hyvin ja monta autoa ojasta vetänyt tänä talvena ja kaikki niitä maailman parhaita etuvetoja.
Takavetoja ei ole tarvinnut vetellä eikä niitä ojissa ole bomgattukaan.
Ihme homma ettei kukaan tarviii ns nelivetoa muuhun kuin tarpeeseen ,olis venettä vedettävänä ,olis auto riitteävä trailerilla ...ruinataan apua eikä kukaan tajua kysyä tulisitko auttamaan korvausta vastaan...normaalisti n niin kiire ettei kerkee avuksi.
- tomppa08
mul 2001 terttu II neliveto hyppii pois päältä. tiettäkö joku mikä vikana.?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä231131Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73869