Vielä juudas iskariotin väitetystä evankeliumista

auls

Yksi ja tärkein kriteeri kirjoituksen uskottavuuteen on. Tarkastella kyseisen kirjoittajan henkilöhistoria. Jos hänen vaelluksensa on mallikelpoinen niin on myös hänen loppunsa oltava sitä. Katsokaa kuinka heidän vaelluksensa on päättynyt ja vasta sitten seuratkaa heidän opetuksiaan. Juudas oli varas ja otti kaikki rahat itselleen. Sitten hän oli kavaltaja, myi Opettajansa ja työnantajansa.
(Apt 1:16-20) "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen. Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran. Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos. Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi. Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa'.
Haluat siis sitoutua tällaisen ihmisen nimellä kirjoitetun jutun apostoliksi. Muista että näin lopun aikana tulee niin suuri eksytys että jopa valitutkin saattavat eksyä.

16

606

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienilaiva

..ei se kuka sen on kirjoittanut ole tärkeää...

..vaan se mitä on kirjoittanut..

..missä suhteessa tekstissä toteutuu rakkaus..

..hyvä tahto..

..lähimmäisen kunnioittaminen..

..viisaus elämästä..

..jokainenhan itse pyrkii määrittelemään
      kokemisensa,lukemisensa kautta mikä on oikein mikä väärin ihmisyyden kannalta...

..niinsanotut jonkin opin/uskon ainoana oikeana pitäminen

näyttää synnyttävän sitä mistä eri uskontojen pyhätkirjat juuri varoittavat...

-tuomitsemista
      -rakkaudettomuutta

-rauhallista mieltä-

• mukaan elämistä

ja se ei onnistu, ellei ihminen ole udestisyntynyt (Heb 8:9-12) en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        juudaksen juttu on kuin hary potter jututkin viihdekirjallisuutta jota markkinavoimat käyttävät hyväkseen. Totuuden kanssa on niin ja näin. Tuossa kirjassa juudaksen kannattajat yrittävät taas hyötyä Jeesuksen kustannuksella.Rahan perässä juudas juoksi niin kuin nykyiset optionikkaritkin
        Jeesus sanoitte eksytte jos teillä ei ole rakkaus totuuteen. Millä aikaa juudas iskariot sitten sen sepityksen olisi voinut kirjoittaa, kun hän kuoli jo ennen Helluntaita.
        Rahaston hoitajanahan juudas otti kaiken minkä ihmiset Jeesukselle antoivat. Opetuslapsille ja Jeesukselle ei monesti ollut edes rahaa ruokaankaan.

• Pienilaiva
        mukaan elämistä kirjoitti:

ja se ei onnistu, ellei ihminen ole udestisyntynyt (Heb 8:9-12) en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."
        juudaksen juttu on kuin hary potter jututkin viihdekirjallisuutta jota markkinavoimat käyttävät hyväkseen. Totuuden kanssa on niin ja näin. Tuossa kirjassa juudaksen kannattajat yrittävät taas hyötyä Jeesuksen kustannuksella.Rahan perässä juudas juoksi niin kuin nykyiset optionikkaritkin
        Jeesus sanoitte eksytte jos teillä ei ole rakkaus totuuteen. Millä aikaa juudas iskariot sitten sen sepityksen olisi voinut kirjoittaa, kun hän kuoli jo ennen Helluntaita.
        Rahaston hoitajanahan juudas otti kaiken minkä ihmiset Jeesukselle antoivat. Opetuslapsille ja Jeesukselle ei monesti ollut edes rahaa ruokaankaan.

..kuinka ne jotka sanovat itseään kristityiksi...

tulkitsevat uudenliiton käskyt ..

onko kirkko ne syrjään jättänyt..

jos seuraa elämässään Jeesus Nasaterilaisen jalanjälkiä...

eikö silloin seuraa hänen antamiaan uudenliiton käskyjä..

..eikö hänen kerrota sanonee:ettei hän ole mitään tullut muuttamaan Vaan täyttämään...

rauhallista mieltä..

• olen ...
        Pienilaiva kirjoitti:

..kuinka ne jotka sanovat itseään kristityiksi...

tulkitsevat uudenliiton käskyt ..

onko kirkko ne syrjään jättänyt..

jos seuraa elämässään Jeesus Nasaterilaisen jalanjälkiä...

eikö silloin seuraa hänen antamiaan uudenliiton käskyjä..

..eikö hänen kerrota sanonee:ettei hän ole mitään tullut muuttamaan Vaan täyttämään...

rauhallista mieltä..

(Luk 19:20-28) Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa. --> Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.' Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt; miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?' Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'. - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. - 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. --> Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"

• Pienilaiva
        olen ... kirjoitti:

(Luk 19:20-28) Vielä tuli yksi ja sanoi: 'Herra, katso, tässä on sinun leiviskäsi, jota olen säilyttänyt liinasessa. --> Sillä minä pelkäsin sinua, koska olet ankara mies: sinä otat, mitä et ole talteen pannut, ja leikkaat, mitä et ole kylvänyt.' Hän sanoi hänelle: 'Oman sanasi mukaan minä sinut tuomitsen, sinä paha palvelija. Sinä tiesit minut ankaraksi mieheksi, joka otan, mitä en ole talteen pannut, ja leikkaan, mitä en ole kylvänyt; miksi et siis antanut rahojani rahanvaihtajan pöytään, että minä tultuani olisin saanut periä ne korkoineen?' Ja hän sanoi vieressä seisoville: 'Ottakaa häneltä pois se leiviskä ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää'. - Niin he sanoivat hänelle: 'Herra, hänellä on jo kymmenen leiviskää'. - 'Minä sanon teille: jokaiselle, jolla on, annetaan; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on. --> Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni.'"

..maailma muuttuu..jonain aikakautena kristinusko on merkinnyt kirkoilleyhtä sitten on tullut ns.uskonpuhdistus...jotain dogmeja on poistettu jotain on luotu..

mitenkä Jeesuksen Vuorisaarna sinua koskettaa..
        hänen antamansa 5käskyä...

eikö Jeesus ollutkin myös opettaja..

taisi kirkko tehdä hänestä ainoastaan lunastajan..

miksi kirkko niin menetteli:)

ei kirkon vaikuttet ole ylevämpiä kuin niiden jotka sitä johtaa..

..kirkon historiaa lukiessa huomaa että mammona on monissa kirkonmiehissä kovin vaikuttanut...

.pahan vastustamattomuus,ajatuksen puhtaus.jne..
        eikö se ole se tie jota Jeesus kehoitti kulkemaan..

Jeesuksen sanoin:ne jotka täyttävät minun käskyni(vuorisaarna) ovat minun opetuslapsiani..

..rauhallista mieltä..

• vuorisaarnassa...
        Pienilaiva kirjoitti:

..maailma muuttuu..jonain aikakautena kristinusko on merkinnyt kirkoilleyhtä sitten on tullut ns.uskonpuhdistus...jotain dogmeja on poistettu jotain on luotu..

mitenkä Jeesuksen Vuorisaarna sinua koskettaa..
        hänen antamansa 5käskyä...

eikö Jeesus ollutkin myös opettaja..

taisi kirkko tehdä hänestä ainoastaan lunastajan..

miksi kirkko niin menetteli:)

ei kirkon vaikuttet ole ylevämpiä kuin niiden jotka sitä johtaa..

..kirkon historiaa lukiessa huomaa että mammona on monissa kirkonmiehissä kovin vaikuttanut...

.pahan vastustamattomuus,ajatuksen puhtaus.jne..
        eikö se ole se tie jota Jeesus kehoitti kulkemaan..

Jeesuksen sanoin:ne jotka täyttävät minun käskyni(vuorisaarna) ovat minun opetuslapsiani..

..rauhallista mieltä..

Jeesus esitteli 1. Jumalan valtakunnan perustulain jonka mukaan hän tulee toimimaan. 2. Autuuden luettelossa on mitä ilmeisemmin Jeesuksen tarkoitus näyttää mihin hän tähtää yksilö uskovan kohdalla. 3. lain kohdalla Jeesus sanoi monesti: Olet kuullut sanotuksi. MUTTA MINÄ SANON teille, näin tehden Jeesus antoi laille sille kuuluvan arvon. Rikas mies kysyi: Mitä minun pitäisi tehdä ? Periäkseni iankaikkisen elämän. Jeesus vastasi, jos tahdot päästä elämään sisälle niin pidä käskyt. Mies kysyi kuten mekin mitkä? Sitten Jeesus sanoi jotain ainut laatuista. Jeesus muutti käskyjen järjestyksen uudelleen. Jeesus jätti kolme ensimmäistä käskyä kokonaan pois. Ja kunnioita vanhempiasi hän siirsi viimeiseksi. Joten, koska Jeesus on Jumala, joka uskon kautta asuu sydämessämme niin Mehän automaattisesti rakastamme Jumalaa pitämällä hänen käskynsä : Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Älä tapa, älä tee huorin, älä varasta. älä himoitse, älä valehtele, kunnioita isäsi ja äitiäsi. Minkä teet yhdelle minun vähimmällekin veljelle tai sisarelleni sen sinä teet minulle. Tämän vuoksi Jeesuksen antama ies ja kuorma ovat niin keveitä että meistä jokainen voi turvallisin mielin kulkea Isän viitoittamalla Jeesus tiellä .

• miettikääpä tuota 10 käskyä...
        mukaan elämistä kirjoitti:

kummastuttaa tämä 10 käskyn noudattamispuhe, siilä kirjoitukset ovat täysin yksimieliset; kirjoitusten mukaan ;"-sen minkä kristus kuoli, sen hän kuoli kokonaan pois laista," laki naulattiin hänen mukanaan paaluun, ;"kuulkaa te jotka haluatte elää lain mukaan, miksi hyväksi teille on laki? te olette langenneet pois armosta. "
        näin kirjoitus sanoo. ja viittaa lain asettajaan ,moosekseen"; herra herättää teidän joukostanne miehen , minun kaltaiseni; häntä te kuulkaa, ja jos ei joku häntä kuule, hävitetään kansastansa."
        jeesus sanoi ylipapeille ja kirjanoppineille; ..- kukaan teistä ei lakia täytä ."
        sen takia ei lain täyttämistä vaadita, vaan ihmiset pelastuvat armosta.
        laissa on paljon muutakin kuin ne käskyt.jos joku vaatii lain
        yhden kohdan täyttämistä, hän on velvollinen
        täyttämään kaiken lain.

• panen lakini
        miettikääpä tuota 10 käskyä... kirjoitti:

kummastuttaa tämä 10 käskyn noudattamispuhe, siilä kirjoitukset ovat täysin yksimieliset; kirjoitusten mukaan ;"-sen minkä kristus kuoli, sen hän kuoli kokonaan pois laista," laki naulattiin hänen mukanaan paaluun, ;"kuulkaa te jotka haluatte elää lain mukaan, miksi hyväksi teille on laki? te olette langenneet pois armosta. "
        näin kirjoitus sanoo. ja viittaa lain asettajaan ,moosekseen"; herra herättää teidän joukostanne miehen , minun kaltaiseni; häntä te kuulkaa, ja jos ei joku häntä kuule, hävitetään kansastansa."
        jeesus sanoi ylipapeille ja kirjanoppineille; ..- kukaan teistä ei lakia täytä ."
        sen takia ei lain täyttämistä vaadita, vaan ihmiset pelastuvat armosta.
        laissa on paljon muutakin kuin ne käskyt.jos joku vaatii lain
        yhden kohdan täyttämistä, hän on velvollinen
        täyttämään kaiken lain.

Jeesus sanoi:kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee useampien rakkaus. Paavalin mukaan; rakkaus ei tee lähimmäisileen mitään pahaa, sillä rakkaus on lain täyttymys. Koska laki on hengellinen, niin sitä ei kukaan pystykään täyttämään. Kuitenkin jos tarkastelet !0 käskyn lakia Jeesuksen opetuksien mukaan niin huomaat, että Jeesus tekikin sen kevyeksi. Vastatessaan rikkaan nuorukaisen kysymykseen, Mitkä käskyt? Jeesus luetteli Lähimmäisiä koskevat käskyt, sivuuttaen sapatti ja muut ihmisen ja Jumala suhde käskyt. Lopuksi Jeesus vielä sanoi Jos haluat olla täydellinen niin mene ja.... ja se ei onnistu, ellei ihminen ole udestisyntynyt (Heb 8:9-12) en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sillä he eivät pysyneet minun liitossani, ja niin en minäkään heistä huolinut, sanoo Herra. Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

• sitä mieltä

Että sinä et ole eksyksissä. :)

• emme...

tekojen kautta. (Ef 2:8-10) Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.--> Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        Mitä luulet näiden tässä mainittuen tekojen sitten olevan: "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." (Jaakob(Jam 2:8-14) Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

• onnellista
        emme... kirjoitti:

tekojen kautta. (Ef 2:8-10) Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.--> Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        Mitä luulet näiden tässä mainittuen tekojen sitten olevan: "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme." (Jaakob(Jam 2:8-14) Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette; mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia. Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja. Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva. Sillä tuomio on laupeudeton sille, joka ei ole laupeutta tehnyt; laupeudelle tuomio koituu kerskaukseksi. Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

olla aina oikeassa.
        Anna se mahdollisuus toisilekin, äläkä kaiva kuoppaa itsellesi. :)

• sanoivat...
        onnellista kirjoitti:

olla aina oikeassa.
        Anna se mahdollisuus toisilekin, äläkä kaiva kuoppaa itsellesi. :)

Että minä olen lainalaisessa tilassa. Seuraavan kerralla, oli tukkani väri vaihtunut. Muiden kauhistellessa, sanoin; nyt sitten olen laittomuuden tilassa. Elän itse juuri siten kuin kirjoitan. Olen ollut koulukiusattu, niin pitkään kuin muistan. Jeesuksen vaikuttama armo on saanut minutkin horjumattomaksi. Enää en usko ihmisiin vaan raamatun sanaan. Sana on ollut ainoa asia, joka ei ole alistanut. Jumalan Sana on nostanut kantanut ja tukenut minuakin kaikissa asioissa. En pyri olemaan oikeassa, enkä minä siihen pystyisikään, Mutta Totuutta rakastan salatuimpaan asti, omassa elämässäni. Ei ollut tarkoitus loukata, mutta joudun usein oikaisemaan ja kertomaan lain tarkoitusta tänä laittomuuden aikana.-->(Rom 1:28) Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

• Hmph!
        emme... kirjoitti:

Tekojenne mukaan teidätkin tullaan tuomitsemaan! Uskottelut eivät pahantekijöitä pelasta ja esimerkiksi minun anteeksiantoni ei kumoa mahdollista tuomiotanne, koska en ole tuomarinne.

• molemmat...
        Hmph! kirjoitti:

Tekojenne mukaan teidätkin tullaan tuomitsemaan! Uskottelut eivät pahantekijöitä pelasta ja esimerkiksi minun anteeksiantoni ei kumoa mahdollista tuomiotanne, koska en ole tuomarinne.

tai vain toinen elää vielä pimeydessä. Minkä Valo Paljastaa sen Jeesuksen vari puhdistaa. Jos vain sen sallimme.
        (1Joh 1:6-10) Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. --> Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Hmph!
        molemmat... kirjoitti:

tai vain toinen elää vielä pimeydessä. Minkä Valo Paljastaa sen Jeesuksen vari puhdistaa. Jos vain sen sallimme.
        (1Joh 1:6-10) Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta. --> Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Jos Jeesuksella on jälkeläisiä, kuten ei ilmeisesti ole korrektia olettaa, niin sitten keskuudessamme voisi olla Pelastaja. Miksi kuitenkin pyritään selittämään selittämättömiä ja kadotetaan tuntuma olemassaolevaan todellisuuteen?

• aamu sarastaa
        Hmph! kirjoitti:

Jos Jeesuksella on jälkeläisiä, kuten ei ilmeisesti ole korrektia olettaa, niin sitten keskuudessamme voisi olla Pelastaja. Miksi kuitenkin pyritään selittämään selittämättömiä ja kadotetaan tuntuma olemassaolevaan todellisuuteen?

Jeesuksen ristille. Se ei ollut suinkaan murha, vaan niin kuin Ylipappi Kaiffas profetoi: Ettekö ymmärrä parempi on että: Yksi mies kuolee kansan edestä, kuin että koko kansa tuhoutuu. Sen hän sanoi; koska Jumalan Karitsan kuoleman kautta pelastus tuli kaikkien niiden osaksi,jotka Panevat toivonsa Jeesuksen veren tuomaan puhdistukseen. Jumala ei enää ole kenellekään vihainen.Jos vain Jeesuksen armo kelpaa niin pelastut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe