Karaokea omalla koneella, tallennus?

Auvo aivoton

Heip

Tarvitsen apua seuraavanlaiseen ongelmaan:

Mulla on kotona koneella karaokea ja haluaisin nauhoittaa omaa lauluani omaksi iloksi noille karaoketaustoille.

Itsellä on mikki(Shure), pieni mikkpääte LTo amx-100, koneeseen liitetty HarmanKradonin vahvari. Joku vanBascon karaokesoitin löytyy myös koneesta.

Antakaan aloitettelijalle neuvoja, mitä tarvitsee tehdä, että saan omaa musiikkin koneelle laulettuna ja voin siitä sitten polttaa sitä myös levylle?

Mikä siis yhdistetään ja mihin, olen toivoton torvi näissä asioissa.

Kiitos jo etukäteen.

8

2259

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koo.Jii

Moi!
      viet mikserin CTRL room outputista piuhat tietsikan line in:niin. Ja nauhoituslähteeksi tietokoneelle se mistä tuon äänen otat sisään (line in).

Eikös sulla nyt mene niin että tietokoneen line out:ista menee mikserin tape in:niin ja main mix output vahvistimelle josta kaiuttimet.

Pääpiirteittäin noin äänikortista riippuen.
      T:KooJii
      P.s. voi sen äänen viedä kuuloke liitännästäkin tai TAPE OUTista

Tuolla on mikserisi manuaali:
      http://www.altoproaudio.com/manual/AMX-100_FX_English.pdf

• Preerian Lammas

ilmainen Audacity ohjelma (löytyy haulla netistä), äänitä musaraidat siihen ja sitten mikillä perään laulu. Jos ei onnistu ekalla kerralla niin sulla on musaraidat valmiina uutta yritystä varten. Äänityksen jälkeen muuttelet Audacityn efekteillä laulusi toistoa eli soundeja ja lisäät efektin siihen jos haluat.

Tuossa jo joku vastasikin liitännöistä.

Kun olet tallentanut koko shown niin sitten vaan normaalisti poltat koko tallenteen levylle. Harmi ettei niitä voi julkisesti soitella missään mutta toisaalta tekijöitäkin ymmärtää.

• Auvo aivoton

Kerrankin asiallisia vastauksia, eikä vain mollattu, että tyhmäkö oot !! Kysyn vielä jos tulee ongelmia. Näillä pääsen alkuun !!

• Preerian Lammas
        Auvo aivoton kirjoitti:

Kerrankin asiallisia vastauksia, eikä vain mollattu, että tyhmäkö oot !! Kysyn vielä jos tulee ongelmia. Näillä pääsen alkuun !!

lisävinkkiä. Hommaa joku kolmenkympin konkkamikki omalla patterilla, jossa suora toistokäyrä, millä äänität laulun. Tuo Shure on laulun äänitysmikkinä aika kelvoton. Kun saat koko äänesi ilman vääristymiä raidalle niin sitä on helppo muuttaa haluamakseen myöhemmin mm Audacityn ekvalisaattorilla. Sitten sen jälkeen haluamasi mauste eli efektit. Jos ääni on jo valmiiksi vääristynyt raidalla niin myöhemmin on paha tehdä mitään.

Kiitos kiitoksista. Enemmällä vaivalla olen usein saanut vähemmän kiitosta.

• Auvo aivoton
        Preerian Lammas kirjoitti:

lisävinkkiä. Hommaa joku kolmenkympin konkkamikki omalla patterilla, jossa suora toistokäyrä, millä äänität laulun. Tuo Shure on laulun äänitysmikkinä aika kelvoton. Kun saat koko äänesi ilman vääristymiä raidalle niin sitä on helppo muuttaa haluamakseen myöhemmin mm Audacityn ekvalisaattorilla. Sitten sen jälkeen haluamasi mauste eli efektit. Jos ääni on jo valmiiksi vääristynyt raidalla niin myöhemmin on paha tehdä mitään.

Kiitos kiitoksista. Enemmällä vaivalla olen usein saanut vähemmän kiitosta.

vinkkiä konkkamikiksi? Ilolla otan ideoita vastaan..

• Preerian Lammas
        Auvo aivoton kirjoitti:

vinkkiä konkkamikiksi? Ilolla otan ideoita vastaan..

yksi ja jos rekkaudut äkkiä niin pääsee huutamaan. Sullahan oli se mikseri ja siinä kai Phantom? Silloin ei tarttis olla edes patteria sisällä. Instrumenttimikit käy oikein hyvin laulun äänitykseen. Nehän on samoja mikkejä.
        Laulat äänesi voimakkuudesta riippuen 5-10cm:n päästä niin toisto on parhaimmillaan ja puhalluspöpsähdyksiä ei tule. Näillä mikeillä etäisyys ei vaikuta paljoakaan soundiin niin kun livelaulumikeillä.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=44465302

Jokohan olis ansainnut pullakahvit?

• Auvo aivoton
        Preerian Lammas kirjoitti:

yksi ja jos rekkaudut äkkiä niin pääsee huutamaan. Sullahan oli se mikseri ja siinä kai Phantom? Silloin ei tarttis olla edes patteria sisällä. Instrumenttimikit käy oikein hyvin laulun äänitykseen. Nehän on samoja mikkejä.
        Laulat äänesi voimakkuudesta riippuen 5-10cm:n päästä niin toisto on parhaimmillaan ja puhalluspöpsähdyksiä ei tule. Näillä mikeillä etäisyys ei vaikuta paljoakaan soundiin niin kun livelaulumikeillä.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=44465302

Jokohan olis ansainnut pullakahvit?

Jos saloon päin joskus eksyt. Oikeastaan nimimerkkini olisi syytä muuttaa Aino Aivottomaksi. Tyhmä nainen kun vain olen..

Mutta kiitos, tuo nyt valitettavasti ehti sulkeutua jo.

• Moi. karaoke mixerissäni ei olE äänenvärin säätö, vain echo. voiko laittaa mixerin ja mikin väliin , taikka mixerin ja kajarien väliin eqvalisaattorin, vai onko sellaisia olemassakaan ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      968
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      732
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      656
    4. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      36
      646
    5. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      635
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      69
      616
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      44
      586
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      560
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      525
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      500
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      172
      484
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      396
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    15. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      30
      381
    16. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      378
    17. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      372
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      353
    19. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      348
    20. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      348
    Aihe