Mitä tarkoittaa kun naiset haluaa että miehessä pitää olla särmää? Väkivaltainenko vai mikä
särmää
52
7945
Vastaukset
- Didi
väkivaltainen missään tapauksessa!!!!!!!
"Miehessä on särmää" -tarkoittaa sitä, ettei kysymys ole mistään ns. tohvelisankarista, joka taipuu aina naisen tahdon mukaan. Särmämies on haasteellisempi ja vaikeampi käsitellä kuin mies normaalisti.- ???
Riittääkö että näyttelee vaikeaa ja haasteellista vai pitääkö olla oikeasti hankala persoona?
- Didi
??? kirjoitti:
Riittääkö että näyttelee vaikeaa ja haasteellista vai pitääkö olla oikeasti hankala persoona?
riittää, voi olla jopa parempi vaihtoehto joissain tapauksissa!
- näinkö
Didi kirjoitti:
Esimerkiksi siinä tapauksessa jos esittelee kundin kavereillee niin ei tarvi hävetä mikä hissukka se todellisuudessa on
- Aurinko
??? kirjoitti:
Minusta se, että miehessä on "särmää" ei tarkoita edes sitä että on hankala. Paremminkin terveellä tavalla itsevarma ja päättäväinen. Silloin kun on itsetunto kohdallaan, ei tarvitse turvautua mihinkään lapsellisiin temppuihin ja valtataisteluihin!
- Didi
näinkö kirjoitti:
Esimerkiksi siinä tapauksessa jos esittelee kundin kavereillee niin ei tarvi hävetä mikä hissukka se todellisuudessa on
tuossa tapauksessa. Hiljaiset hissukat ovat mainioita miehiä myöskin. Ei heitä pidä hävetä missään tilanteessa.
- just
Didi kirjoitti:
Näytteleminen nyt ei ainakaan kannata missään muodossa, ilmi se tulee joka tapauksessa jossakin vaiheessa :p Typerää näytellä yhtään mitään jos haluaa mitään viikkoa pidempää juttua. Ja jos sen viikon jutun haluaa, niin sama kai sitten millaista näyttelee...
Ei kiitos näyttelijöille, niitä näkee teatterissa jos haluaa. - just
Didi kirjoitti:
Näytteleminen nyt ei ainakaan kannata missään muodossa, ilmi se tulee joka tapauksessa jossakin vaiheessa :p Typerää näytellä yhtään mitään jos haluaa mitään viikkoa pidempää juttua. Ja jos sen viikon jutun haluaa, niin sama kai sitten millaista näyttelee...
Ei kiitos näyttelijöille, niitä näkee teatterissa jos haluaa. - Kun
Aurinko kirjoitti:
Minusta se, että miehessä on "särmää" ei tarkoita edes sitä että on hankala. Paremminkin terveellä tavalla itsevarma ja päättäväinen. Silloin kun on itsetunto kohdallaan, ei tarvitse turvautua mihinkään lapsellisiin temppuihin ja valtataisteluihin!
Tuo on normaali ihminen, ei särmikäs. Silti naiset haluaa 99% särmikkään miehen. Outoa
- Didi
just kirjoitti:
Ei kiitos näyttelijöille, niitä näkee teatterissa jos haluaa.sopii APUKEINOKSI sellaisiin asioihin, joille ei perusteta koko suhdetta! Lähinnä tyyliin esittää asiat.
Kuten tiedät, joka asian voi ilmaista monin eri tavoin, mutta harvapa meistä kokeilee eri tyylien vaikutusta parisuhteessa. Se kyllä kannattaa. Välillä häkeltyy itsekin kuinka paljon enemmän saa aikaiseksi, kun toimii ennalta-arvaamattomalla, uudella tavalla. - Didi
just kirjoitti:
Ei kiitos näyttelijöille, niitä näkee teatterissa jos haluaa.tarkoitin lähinnä tapaa esittää asioita.
Kuten tiedät, joka asian voi esittää eri tavoin ja eri tyylien vaikutusta parisuhteeseen kannattaa kokeilla. Olen itsekin välillä hämmästynyt kuinka paljon voi suhteessa saada aikaan kehitystä esittämällä asian uudella, täysin ennalta-arvaamattomalla tavalla.
Tällä tavoin myös ns. tavalliset miehet saavat haluamaansa huomiota esittämällä mielipiteitään ym. särmikkäästi eikä totutun kaavan mukaisesti. - Didi
Aurinko kirjoitti:
mies voi olla hyvinkin hankala ja omapäinen. Paljon vaikeampi tapaus kuin tavallinen kanssaveljensä.
- Didi
Kun kirjoitti:
Tuo on normaali ihminen, ei särmikäs. Silti naiset haluaa 99% särmikkään miehen. Outoa
vaan, että haluavat särmikkään. Todellisuudessa suurin osa etsii sitä normaalia ihmistä.
- Saara
Se ei tarkoita väkivaltaisuutta tai vittumaista luonnetta, vaan sitä että miehellä pitää olla oma tahto. Osaa pitää puolensa tarpeen mukaan. Siis ei mikään tohvelisankari. Kummankaan parisuhteen osapuolen ei pidä alistaa toista tai toisen aina joutua myöntymään. Voimasuhteiden pitäisi olla sopivasti taspainossa.
- eiei
Ei se tota tarkoita vaan epäsiistiä ja renttumaista huonosti käyttäytyvää sikaa. jos noi sun mainitsemasi piirteet on nörtillä ei nainen luonnehdi kaveria särmikkääksi van on kyse aivan tavallisesta kaverista.
- eiei
Ei se tota tarkoita vaan epäsiistiä ja renttumaista huonosti käyttäytyvää sikaa. jos noi sun mainitsemasi piirteet on nörtillä ei nainen luonnehdi kaveria särmikkääksi van on kyse aivan tavallisesta kaverista.
- Didi
eiei kirjoitti:
Särmämies on siisti ja käyttäytyy ehdottomasti hyvin, mutta monimutkaisesti. Vastakohtana hänelle on mainitsemasi sikamies, jonka käytös on yksinkertainen. Tavalliset miehet sijoittuvat näiden tyyppien väliin ja heissä on vaikutteita noista äärityypeistä riippuen siitä mihin kohtaan tyyppijanalle sijoittuvat. Kaikenlaisilla tyypeillä on kysyntää :D.
- eiei
Didi kirjoitti:
Särmämies on siisti ja käyttäytyy ehdottomasti hyvin, mutta monimutkaisesti. Vastakohtana hänelle on mainitsemasi sikamies, jonka käytös on yksinkertainen. Tavalliset miehet sijoittuvat näiden tyyppien väliin ja heissä on vaikutteita noista äärityypeistä riippuen siitä mihin kohtaan tyyppijanalle sijoittuvat. Kaikenlaisilla tyypeillä on kysyntää :D.
Mitä miestyyppiä sinä preferoit? Onko löytynyt sopivaa?
- Didi
eiei kirjoitti:
Mitä miestyyppiä sinä preferoit? Onko löytynyt sopivaa?
Eniten preferoin näiden kaikkien tyyppien yhdistelmää "Tavallista, särmikästä ja vähän renttuakin miestä", jollainen miehenikin on. Eipä ole elämä hänen kanssaan tylsää ja riitelyn aiheitakaan ei tarvitse keksiä vaan niitä löytyy kuin itsestään :D.
- voi ei
Didi kirjoitti:
Eniten preferoin näiden kaikkien tyyppien yhdistelmää "Tavallista, särmikästä ja vähän renttuakin miestä", jollainen miehenikin on. Eipä ole elämä hänen kanssaan tylsää ja riitelyn aiheitakaan ei tarvitse keksiä vaan niitä löytyy kuin itsestään :D.
Aika säälittävää jos pitää riidatkin näytellä naisen mieliksi
- voi ei
Didi kirjoitti:
- villis
voi ei kirjoitti:
justhan tuossa sanottiin ettei saa eikä pidä näytellä :)
- Didi
voi ei kirjoitti:
ei ikinä alentuisi riitelemään kanssani asioista vain miellyttääkseen minua! Huh. Kaikkea muuta.
- Didi
voi ei kirjoitti:
ei ikinä alentuisi riitelemään kanssani asioista vain miellyttääkseen minua! Huh. Kaikkea muuta.
- Saara
eiei kirjoitti:
Höpö höpö. Mun mies on joissain asioissa täysi nörtti, mutta särmikäs, tunteikas ja mukava mies. Tavallinen mies, muttei tavallisen katkera tai ahdasmielinen kuten moni keskiverto sukankuluttaja on. Särmikäs mies ei ole sama asia kuin sikamies.
- what i want
miehellä on vahva itsetunto,ei kumminkaan ylimielinen vaan "vahvasti" tasainen ja oman arvon omaava.
osaa käsitellä naista ja saa kylmät väreet liikkeelle.rehellinen.pilkettä silmäkulmassa.osaa kantaa vastuunsa ja näyttää sekä toimii kuin MIES.
se on särmää.- hrrr
Mitkä kylmät väreet??? Pitääkö naisen pelätä miestä että se olis haluttava???
- mie
Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.
Vastikään sain ikäänkuin vertailla kahta miestä, joista toisella oli sitä ns. särmää ja toisella ei.
Se jolla ei ollut, oli epävarma itsestään, minä olisin siinä suhteessa ollut selvästi hallitseva osapuoli, ei osannut käsitellä naista ollenkaan, oli aivan liian kiltti ja rauhallinen.
Ja taas se jolla sitä särmää oli itsevarma, huumorintajuinen, osasi heti alusta alkaen käsitellä minua, huomioida minut naisena. Jo pelkässä katseessa oli sitä jotain. Ja kuitenkin hän on hellä, luotettava, avoin jne. Mutta ennen kaikkea hän on MIES! - lll
mie kirjoitti:
Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä.
Vastikään sain ikäänkuin vertailla kahta miestä, joista toisella oli sitä ns. särmää ja toisella ei.
Se jolla ei ollut, oli epävarma itsestään, minä olisin siinä suhteessa ollut selvästi hallitseva osapuoli, ei osannut käsitellä naista ollenkaan, oli aivan liian kiltti ja rauhallinen.
Ja taas se jolla sitä särmää oli itsevarma, huumorintajuinen, osasi heti alusta alkaen käsitellä minua, huomioida minut naisena. Jo pelkässä katseessa oli sitä jotain. Ja kuitenkin hän on hellä, luotettava, avoin jne. Mutta ennen kaikkea hän on MIES!Puhut imperfektissä, eli ero tuli supermiehenkin kanssa sitten, heh. Ehkä just ton taipumuksenne takia petytte niin usein suhteissanne, särmikkyys kun ei takaa rakkautta. Tuskin te siitä rakkaudesta edes olette kiinnostuneita siinä tilanteessa kun joku särmikäs ja itsevarma mies on valmis huolimaan teidät, kiihko voittaa järjen ja tunteet.
- what i want
hrrr kirjoitti:
Mitkä kylmät väreet??? Pitääkö naisen pelätä miestä että se olis haluttava???
kun tuntee intohimo(ainakin minulla),niin tulee kylmiä väreitä.mistään pelkäämisestä ei nyt ollut kyse!
- mie
lll kirjoitti:
Puhut imperfektissä, eli ero tuli supermiehenkin kanssa sitten, heh. Ehkä just ton taipumuksenne takia petytte niin usein suhteissanne, särmikkyys kun ei takaa rakkautta. Tuskin te siitä rakkaudesta edes olette kiinnostuneita siinä tilanteessa kun joku särmikäs ja itsevarma mies on valmis huolimaan teidät, kiihko voittaa järjen ja tunteet.
Sorry, täytyy sanoa, että tuo imperfekti tuli tuonne vahingossa. Kyllä me olemme yhdessä tämän särmää omistaneen miehen kanssa ja hyvin onnellisia olemmekin (hän pitää minua kuin kukkaa kämmenellä):-)))
- vai niin
mie kirjoitti:
Sorry, täytyy sanoa, että tuo imperfekti tuli tuonne vahingossa. Kyllä me olemme yhdessä tämän särmää omistaneen miehen kanssa ja hyvin onnellisia olemmekin (hän pitää minua kuin kukkaa kämmenellä):-)))
Mutta eiks se toinen ollu kiihottavampi
- xx
mie kirjoitti:
nämä särmikkäät suhteet kyllä natisevat liitoksistaan huomattavan paljon paremmin kuin tasaisen rauhalliset. Aivan sen takia, että särmikkäät ihmiset ovat enemmän tietoisia itsestään ja mahdollisuuksistaan. Parisuhteessa he näyttävät siltä kuin olisivat "asettuneet aloilleen", mutta vilkuilevat vaivihkaa muualle koko ajan.
- mie
xx kirjoitti:
nämä särmikkäät suhteet kyllä natisevat liitoksistaan huomattavan paljon paremmin kuin tasaisen rauhalliset. Aivan sen takia, että särmikkäät ihmiset ovat enemmän tietoisia itsestään ja mahdollisuuksistaan. Parisuhteessa he näyttävät siltä kuin olisivat "asettuneet aloilleen", mutta vilkuilevat vaivihkaa muualle koko ajan.
voin sanoa tästä minun särmikkäästä miehestä, että hän oli jopa sinnikkäästi ihastunut minuun pari vuotta ja tuskinpa minut saatuaan on heti lemppaamassa, vaikuttaa olevan sen verran onnellinen.
Yleensäkin hän oli kuitenkin tunteissaan sen verran ujo, ettei uskaltanut ennen kuin lähes selkä seinää vasten tunnustaa tunteensa. Mutta sen jälkeen tunteita on riittänyt positiivisesti hellyydestä huumaan...hrrrr...
En olisi koskaan uskonut että ulkoapäin niin kovanoloisesta miehestä löytyy sellainen herkkyys.
Siinä se särmikkyys minusta juuri on, että pehmeässä miehessä sitä ei ole, vaan juuri tuollaisessa MIEHESSÄ:-) - joo-o
mie kirjoitti:
voin sanoa tästä minun särmikkäästä miehestä, että hän oli jopa sinnikkäästi ihastunut minuun pari vuotta ja tuskinpa minut saatuaan on heti lemppaamassa, vaikuttaa olevan sen verran onnellinen.
Yleensäkin hän oli kuitenkin tunteissaan sen verran ujo, ettei uskaltanut ennen kuin lähes selkä seinää vasten tunnustaa tunteensa. Mutta sen jälkeen tunteita on riittänyt positiivisesti hellyydestä huumaan...hrrrr...
En olisi koskaan uskonut että ulkoapäin niin kovanoloisesta miehestä löytyy sellainen herkkyys.
Siinä se särmikkyys minusta juuri on, että pehmeässä miehessä sitä ei ole, vaan juuri tuollaisessa MIEHESSÄ:-)Ulkoapäin kovanoloinen...just juu. Sitä on neiti taas ihastunut johonkin kiroilevaan tupaakkia polttavaan kovikseen... tyypillinen tapaus olet.
- mie
joo-o kirjoitti:
Ulkoapäin kovanoloinen...just juu. Sitä on neiti taas ihastunut johonkin kiroilevaan tupaakkia polttavaan kovikseen... tyypillinen tapaus olet.
No joo, niinhän se ulkoapäin näytti alunperin, että on kovis, enkä ollut kiinnostunut. Mutta sitten tutustuin vähän enemmän ja huomasin, että hänessä onkin pinnan alla jotain. Ja siksi sitten rakastuin palavasti! Ja nyt kun seurustellaan, olen huomannut että ko mies on aivan mielettömän herkkä, hellä ja tunteellinen. Että se siitä kovuudesta;-)
- Ok
mie kirjoitti:
No joo, niinhän se ulkoapäin näytti alunperin, että on kovis, enkä ollut kiinnostunut. Mutta sitten tutustuin vähän enemmän ja huomasin, että hänessä onkin pinnan alla jotain. Ja siksi sitten rakastuin palavasti! Ja nyt kun seurustellaan, olen huomannut että ko mies on aivan mielettömän herkkä, hellä ja tunteellinen. Että se siitä kovuudesta;-)
Miksi se sitten esittää ulospäin kovaa? Sellaiset voi olla vaarallisia tiukan paikan tullen, huono itsetunto tms, varo ettei lyö suo, älä ainakaan ärsytä
- mie
Ok kirjoitti:
Miksi se sitten esittää ulospäin kovaa? Sellaiset voi olla vaarallisia tiukan paikan tullen, huono itsetunto tms, varo ettei lyö suo, älä ainakaan ärsytä
Ei se edes esitä ulospäin kovaa, siitä vaan saa sellaisen vaikutelman!
- outoa
mie kirjoitti:
Ei se edes esitä ulospäin kovaa, siitä vaan saa sellaisen vaikutelman!
Miksi? tatuointeja?
- mie
outoa kirjoitti:
Miksi? tatuointeja?
No, ei todellakaan mitään tatuointeja...Tosiaan vähän vaikea selittää kertomatta yksityiskohtia. Kuitenkin tuntui, että hänestä puuttuu jotenkin hienovaraisuutta, toisten huomioon ottamista ja muutenkin hän vaikutti "rennon välinpitämättömältä" kaikesta. Tosin tuo johtui pitkälti niistä olosuhteista joissa nähtiin (joita en voi paljastaa). Minun seurassani hän oli asiallinen ja toisaalta ei kiinnittänyt minuun mitään "ylimääräistä" huomiota ja huolehtimista, mikä niissä olosuhteissa olisi ollut odotettavaa. Mutta se johtuikin ainakin osin siitä, että hän koetti peitellä tunteitaan.
- Anonyymi
joo-o kirjoitti:
Ulkoapäin kovanoloinen...just juu. Sitä on neiti taas ihastunut johonkin kiroilevaan tupaakkia polttavaan kovikseen... tyypillinen tapaus olet.
Miksi oletat että ap olisi "neiti"?? Neiti-sanahan on todella ruma, sekstinen, misogynistinen sana. ( monissa kielissä, neitiä tarkoittava sana, tarkoittaa neidin lisäksi myös "neitsyttä", eli voitte siitä päätellä kaiken olennaisen )
Esim. saksan kielessä on lopetettu neitiä tarkoittavan "fräulein"-sanan käyttö, sillä sen on katsottu vihjaavan siihen ettei nainen ole kelvannut kenellekään . ( lähde: Wikipedia)
Tein misogynistisesta kommentistasi ilmoituksen
T. Madam Equalist
- Heinä
Kyllä se taitaa valitettavasti useimmiten niin olla, että se särmä, mitä naiset niin kovasti miehessä haluavat olevan, on jotain "renttumaisuutta". En tarkoita sitä, että mies välttämättä olisi väkivaltainen tai alkoholisti, mutta jotain sinne päin.
Itselläni on maailman ihanin mies, jota en koskaan halua määritellä sellaiseksi mieheksi, jolla on särmää. Hän on kiltti, mutta ei tohvelisankari. Miksi kiltteys muuten aina yhdistetään tohvelisankaruuteen?
Monet puhuivat siitä, että miehen pitää osata käsitellä naista, että se on särmää. HYI HITTO! Minä en todellakaan halua tulla käsitellyksi enkä itse voisi olla miehen kanssa, jota pitää käsitellä. Minä määrittelen parisuhteen kumppanuudeksi, en toisen käsittelemiseksi. Kumppanuushan on sitä, että molemmilla on omat näkemykset ja niistä sitten muodostetaan se yhteinen näkemys yhdessä, VAPAASTA TAHDOSTA, eikä minkään käsittelyn seurauksena.
Alkuperäiselle kysyjälle toisenlainen mielipide: ei miehessä tarvitse olla särmää, paras jos on kunnon mies eikä mikään särmä renttu.- Bööna
Mun mies on ylimielinen ja ylpeä, ja helvetinmoinen jääräpää. Hänestä en löydä särmää. Ehkä hän sitä yrittää itselleen saada tuolla käytöksellä, mutta huonoin tuloksin.
Särmä mies on sellainen joka sanoo mielipiteensä, ja osaa pyytää anteeksi, osaa pitää puolensa mutta osaa myös joustaa tilanteen mukaan. Diplomaattinen ja luonteikas :) - Psycho Therapy
renttu ja särmä eivät oikein täsmää. Esimerkiksi suuren firman pääjohtaja voi olla särmikäs, muttei renttu. Missään nimessä.
Tuossa joku sanoi, että särmikäs mies osaa käsitellä naisia: Pitää paikkansa, mutta niin myös miehiä! Särmikäs on erittäin määrätietoinen ja yleensä myös johtamistaitoinen mitä taas renttu ei ole. Rentun ainoa päämäärä on elää OMAA elämäänsä eikä hänen yleensä tarvitse sitä yksin tehdä!
Kiltit miehet eivät automaattisesti ole tohvelisankareita, mutta jos heillä on puolisona (ja hyvin usein on!) hyvin särmikäs nainen niin tohvelisankaruus on hyvinkin totta. - nainen
Psycho Therapy kirjoitti:
renttu ja särmä eivät oikein täsmää. Esimerkiksi suuren firman pääjohtaja voi olla särmikäs, muttei renttu. Missään nimessä.
Tuossa joku sanoi, että särmikäs mies osaa käsitellä naisia: Pitää paikkansa, mutta niin myös miehiä! Särmikäs on erittäin määrätietoinen ja yleensä myös johtamistaitoinen mitä taas renttu ei ole. Rentun ainoa päämäärä on elää OMAA elämäänsä eikä hänen yleensä tarvitse sitä yksin tehdä!
Kiltit miehet eivät automaattisesti ole tohvelisankareita, mutta jos heillä on puolisona (ja hyvin usein on!) hyvin särmikäs nainen niin tohvelisankaruus on hyvinkin totta.niin!
Oma mieheni näyttää olevan myös särmikäs, muttei ollenkaan renttu. Määrätietoinen, itsevarma ja aina oikeassa. Se tuottaa suhteessamme usein vaikeuksia silloin kun olen eri mieltä!. Meillä kompromisseja ei juuri voi tehdä. - PPP
nainen kirjoitti:
niin!
Oma mieheni näyttää olevan myös särmikäs, muttei ollenkaan renttu. Määrätietoinen, itsevarma ja aina oikeassa. Se tuottaa suhteessamme usein vaikeuksia silloin kun olen eri mieltä!. Meillä kompromisseja ei juuri voi tehdä.Miksi siedät miestäsi? eikö hän ollut tavatessanne jo sellainen? Eikö sulla ollu valinnanvaraa
- nainen
PPP kirjoitti:
Miksi siedät miestäsi? eikö hän ollut tavatessanne jo sellainen? Eikö sulla ollu valinnanvaraa
Tottahan siedän, kun rakastankin häntä. Halusinkin vain sanoa, että elämä särmikkään miehen kanssa ei ole helppoa, mutta antoista! Toki luettelin tuossa vain hänen piirteensä omalta kantilta katsottuna. Samat asiat hänen työssään ovat välttämättömiä.
Tuolla, ettemme tee kompromisseja tarkoitin lähinnä sitä, että teemme aina oman pään mukaan mikäli olemme asiasta eri mieltä.
- jenni
sanoisin itse, että särmää on, kun miehellä oma tahto - vahvakin tahto. Ei väkivaltaa, tai renttumaisuutta, ei tohvelisankaruutta. Mutta mies voi olla kiltti tai voi se olla "kova/pahiskin", mutta tärkeintä on että sillä on oma tahto ja se noudattaa sitä - en tarkoita ettei tekisi koskaan kompromisseja.
se on minun kuvaukseni. - nainen
tarkoittaa haasteellisuutta ja tietää vaikeuksia, ellei särmikkäällä henkilöllä ole särmättömämpiä luonteenpiirteitä särmää tasoittamassa. Sitten herääkin kysymys, onko ihmisessä enää sitä särmää...
- Fortune
Kuten näistä vastauksistakin on helppo lukea, jokainen ihminen kokee särmikkyyden hieman eri tavoin. Varmasti jokainen suhteessa elävä näkee kumppanissaan särmikkyyttä juuri sillä sopivalla osa-alueella, vaikka muut eivät sitä huomaisikaan. Toinen kokee särmän ulkoisena kovuutena, toinen luonteenpiirteenä...
Onkin ehkä parasta olla vain oma itsensä, ja etsiä vierelleen ihminen, joka näkee juuri sinussa sitä sopivaa "särmää".- fk
särmää? Omasta mielestäni särmä on juuri sitä mitä tarvitaan, mutta joka ei sovi! Niinkuin haluttu sopimaton piirre/ominaisuus.
- tiedän mitä haluan
Särmikäs mies on MIES eikä mikään hiiri, hänellä on henkiset hartiat , ei ole mikään nyhvero kieräilijä.Särmikäs mies on lämmin .. hän on suorapuheinen.
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315686- 363771
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122658
- 292192
- 122137
- 1631896
- 161454
- 1051362
- 1371174