kalliit merkit - edullisemmat

paljonko hinnassa ilmaa

Oletteko huomanneet, ovatko kalliit, erityisesti ns. kansainväliset merkkituotteet hintansa arvoisia?
Itse olen vasta nyt 40 alkanut käyttämään vähän hintavampia tuotteita ja ostin juuri Diorin kevyen pvävoiteen ja silmänympärysgeelin, ja YSL:n puhdistustuotteet. Matkoilta tietty, jotta verot poissa ja muutama ege alennusta kotimaan listahintoihin nähden.

Mutta.... onko lopultakaan paljon väliä, käytääkö apteekin perusvoidetta tai vaikka Lumenen vastaavia tuotteita ja elää terveellisesti tai haaskaa yleellisiin rasvoihin?
Muuta etua paitsi kukkaron oheneminen ja markkinamiesten ilo? :)
Rypyttömämpi iho 70 ??

20

2363

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marja-36

ja todella paljon. Omassa ihossani huomaa selvästi onko satsattu kunnon tuotteisiin vai vähän halvempiin. Ja samoin huomaa äitini, 70v. Hänellä huomaa myös, että kun on ikänsä käyttänyt hyviä tuotteita on iho erinomaisessa kunnossa ja suht sileä. Tästä tietysti voi olla montaa mieltä mutta minusta iho on näillä kalliilla tuotteilla enemmän siloinen ja jotenkin huoliteltu. Sen vain huomaa;=) (kuulostaa tyhmältä).

Tiedän, että moni esim. lääkäri sanoo, että rasvalla ei ole väliä, mutta yleensä heidän omasta naamastaan näkee, että on käytetty apteekin perusvoiteita. Iho on karkeamman näköinen.

Kukkaro kevenee varmasti, mutta niin se tekee jokatapauksessa. Jos tykkää satsata kosmetiikkaan, niin onko tuolla väliä.

• ei meikkejä

Toisinaan baareista löytyy 40-50-vuotiaita tyttöjä jotka näyttävät alle 3-kymppisiltä (esim. tämänhetkinen tyttöystävä on minua 19 vuotta vanhempi mutta nuorekkaan näköinen). Nuorekkaan ihon salaisuus on välttää koko elämänsä ajan kaikenlaisia meikkejä ja ihonhoitotuotteita ja kemikaaleja jotka vain vanhentavat ihoa kuten tupakointikin.
        Meikkaamattomat tytöt ovat nättejä.

• ...
        ei meikkejä kirjoitti:

Toisinaan baareista löytyy 40-50-vuotiaita tyttöjä jotka näyttävät alle 3-kymppisiltä (esim. tämänhetkinen tyttöystävä on minua 19 vuotta vanhempi mutta nuorekkaan näköinen). Nuorekkaan ihon salaisuus on välttää koko elämänsä ajan kaikenlaisia meikkejä ja ihonhoitotuotteita ja kemikaaleja jotka vain vanhentavat ihoa kuten tupakointikin.

Lääkärit tosiaan sanoo, että perusvoiteet on ihan yhtä hyviä kuin mitkä tahansa kasvovoiteet. Kyllä mä niitä uskoisin ennemmin kuin suomi24sen keskustelijoita. Ihon kunto vanhana (ja tietty nuorenakin) johtuu suurimmaksi osin geeneistä, ei mistään kalliista voiteista.

Ja esim. bodyshopin, lorealin ja lancomen tuotteet tehdään ihan samoista aineista (loreal omistaa nää kaikki merkit). Ja lancome on noin kolme kertaa kalliimpi kuin muut.

• iho säilyy meikittä
        ei meikkejä kirjoitti:

Minulla on ihotyyppi, joka ei tarvitse juurikaan lisävoitelua. Olen käyttänyt koko ikäni vain minimaalisesti ihonhoitotuotteita ja vähän meikkiä. Kosmetologini sanoo, ettei minulla ole ikäisekseni juurikaan ryppyjä ja että iho toimii hyvin (45 v.).

Ne vähät tuotteet, joita ole käyttänyt, ovat olleet kyllä kaikki laadukkaimmasta päästä: Arden, Clinique, Lauder mm.

• Marja-36
        ... kirjoitti:

Lääkärit tosiaan sanoo, että perusvoiteet on ihan yhtä hyviä kuin mitkä tahansa kasvovoiteet. Kyllä mä niitä uskoisin ennemmin kuin suomi24sen keskustelijoita. Ihon kunto vanhana (ja tietty nuorenakin) johtuu suurimmaksi osin geeneistä, ei mistään kalliista voiteista.

Ja esim. bodyshopin, lorealin ja lancomen tuotteet tehdään ihan samoista aineista (loreal omistaa nää kaikki merkit). Ja lancome on noin kolme kertaa kalliimpi kuin muut.

mutta INCI kertoo vain mitä aineita tuotteissa on, ei kuinka paljon. Jossain oli muutama vuosi sitten tutkimus, että kosmetologi tuotteissa on vaikuttavia aineosia noin 40%, esim. Lancomessa noin 8-9% ja Esim Yves Rocherin tuotteissa 2-3%. Aikamoinen ero...Ajattele sama asia vaikkapa lääkkeessä...

Ja tosiasia on se, että jokainen käyttää mitä haluaa ja itselleen sopii, niin iholle kuin kukkarolle. Minun mielipiteeni vain on, että merkkituotteet ovat parempia kuin markettituotteet.

• markettibrändit
        Marja-36 kirjoitti:

mutta INCI kertoo vain mitä aineita tuotteissa on, ei kuinka paljon. Jossain oli muutama vuosi sitten tutkimus, että kosmetologi tuotteissa on vaikuttavia aineosia noin 40%, esim. Lancomessa noin 8-9% ja Esim Yves Rocherin tuotteissa 2-3%. Aikamoinen ero...Ajattele sama asia vaikkapa lääkkeessä...

Ja tosiasia on se, että jokainen käyttää mitä haluaa ja itselleen sopii, niin iholle kuin kukkarolle. Minun mielipiteeni vain on, että merkkituotteet ovat parempia kuin markettituotteet.

"Minun mielipiteeni vain on, että merkkituotteet ovat parempia kuin markettituotteet."

Sellaiset brändit kuten Axe, Rexona, Palmolive ym. ovat liikevaihdoltaan maailmanlaajuisia markkinajohtajia jotka palkkaavat parhaat asiantuntijat ja satsaavat tuotekehitykseen eniten rahaa.
        Stockman beautystä ja vastaavista ei vielä ole löytynyt kalliitakaan saippuoita ym. jotka olisivat jotenkin parempia kuin lähimmästä alepasta löytyvät.

• Marja-36
        markettibrändit kirjoitti:

"Minun mielipiteeni vain on, että merkkituotteet ovat parempia kuin markettituotteet."

Sellaiset brändit kuten Axe, Rexona, Palmolive ym. ovat liikevaihdoltaan maailmanlaajuisia markkinajohtajia jotka palkkaavat parhaat asiantuntijat ja satsaavat tuotekehitykseen eniten rahaa.
        Stockman beautystä ja vastaavista ei vielä ole löytynyt kalliitakaan saippuoita ym. jotka olisivat jotenkin parempia kuin lähimmästä alepasta löytyvät.

tarkoitin siis kasvoihin käytettävää kosmetiikkaa.
        Meidänkin suihkukaapista löytyy noita merkkejä ja hyviä ovat...

• sun juttujasi
        ... kirjoitti:

Vaikka Loreal omistaa ko. firmat, se ei tarkoita että ne tehdään samoista aineista?! Onhan Vehollakin myytävänä monta automerkkiä mutta kaikkia ei tehdä samassa tehtaassa! Ja hinta- ja laatuerojakin löytyy!!

Lääkäreitä en usko koska tuttavalääkärinikin on osoittanut ja tunnustanut olevansa täysin tietämätön, miten voiteet eroavat toisistaan. A i n o a helpoin ja tutuin keino heille, on tietysti suositella apteekin voiteita, eiväthän he edes tiedä muista! Näytin lääkärille (tälle tutulle siis) kahden voiteen taustatekstit ja kysyin, kumpaa suositelisit akneiholle. Hän vastasi että takatekstin mukaan päätöstä ei osaa tehdä - joten, jokainen uskoo ketä haluaa.

Minun vanhemmillani oli suht ryppyiset ihot mutta koska olen käyttänyt ja ennen kaikkea hoitanut ihoani koko ikäni, olen tällä hetkellä 48-vuotiaana aina luokiteltu alle 40 -vuotiaiden joukkoon. Kun kerron lasteni iän, saan tyrmeät katseet ja kysymyksen, "miten aikaisin olet oikein aloittanut hommat?"

Joten, jokainen tehköön miten parhaaksi näkee.

• sinun juttusi
        Marja-36 kirjoitti:

ovat täyttä asiaa!

• Marja-36
        sun juttujasi kirjoitti:

Vaikka Loreal omistaa ko. firmat, se ei tarkoita että ne tehdään samoista aineista?! Onhan Vehollakin myytävänä monta automerkkiä mutta kaikkia ei tehdä samassa tehtaassa! Ja hinta- ja laatuerojakin löytyy!!

Lääkäreitä en usko koska tuttavalääkärinikin on osoittanut ja tunnustanut olevansa täysin tietämätön, miten voiteet eroavat toisistaan. A i n o a helpoin ja tutuin keino heille, on tietysti suositella apteekin voiteita, eiväthän he edes tiedä muista! Näytin lääkärille (tälle tutulle siis) kahden voiteen taustatekstit ja kysyin, kumpaa suositelisit akneiholle. Hän vastasi että takatekstin mukaan päätöstä ei osaa tehdä - joten, jokainen uskoo ketä haluaa.

Minun vanhemmillani oli suht ryppyiset ihot mutta koska olen käyttänyt ja ennen kaikkea hoitanut ihoani koko ikäni, olen tällä hetkellä 48-vuotiaana aina luokiteltu alle 40 -vuotiaiden joukkoon. Kun kerron lasteni iän, saan tyrmeät katseet ja kysymyksen, "miten aikaisin olet oikein aloittanut hommat?"

Joten, jokainen tehköön miten parhaaksi näkee.

tuo Veho. Voisi vielä parantaa, että kun VW-konsernilla on neljä merkkiä, niin eivät ne samoja autoja ole. Audi, volkkari, Skoda ja Seat. Ja sama tilanne on Lorealin alla olevilla merkeillä.

• Ihmettelen suuresti.

No mä kysynkin että miksi rikkaat julkkikset naiset etsivät koko ajan parempaa tuotetta, kun rypyt ja muutenkin kasvot vanhentuu. Toiset taas leikkauttaa kasvonsa kun tuotteet eivät auta.

Miksi tyytyä leikkaukseen jos kerran muka kalliit rasvat on hyviä, luulis olevan rikaila rahaa ostaa vaikka mitä.

• on?
        Marja-36 kirjoitti:

tarkoitin siis kasvoihin käytettävää kosmetiikkaa.
        Meidänkin suihkukaapista löytyy noita merkkejä ja hyviä ovat...

mielestäni kasvojen kuntoon ja rypyttömyyteen vaikuttaa pitkälti se, mihin ihonsa totuttaa...

Jos nuorena alkaa käyttää hyvin kalliita ja sellaisia tuotteita, jotka sisältävät paljon erilaisia aineita Mutta enemmän kuin markettien, iho tottuu näihin "parempiin" tuotteisiin eikä pärjää lopulta ilman niitä!

itse käytän apteekin perusvoiteita, mitkä sisältävät mahd. vähän ylimääräisiä aineita iholle enkä totuta ihoani siihen...

• Huulirasva nainen
        on? kirjoitti:

mielestäni kasvojen kuntoon ja rypyttömyyteen vaikuttaa pitkälti se, mihin ihonsa totuttaa...

Jos nuorena alkaa käyttää hyvin kalliita ja sellaisia tuotteita, jotka sisältävät paljon erilaisia aineita Mutta enemmän kuin markettien, iho tottuu näihin "parempiin" tuotteisiin eikä pärjää lopulta ilman niitä!

itse käytän apteekin perusvoiteita, mitkä sisältävät mahd. vähän ylimääräisiä aineita iholle enkä totuta ihoani siihen...

Sama pätee huulirasvaan. Minä olen käyttänyt monta vuotta huulirasvaa vaikka huulet ovatkin kunnossa, huuleni ovat tottuneet siihen ja vaativatkin rasvaamista jokapäivä.

Sokoksella eräs myyjä vihjas että kokeile välillä ihorasvaa, mutta kun olen kokeillut niin ei siitä ole mitään hyötyä. Tavallista huulipunaa en voi käyttää koska huuleni menevät erittäin kuivaksi ja ryppyiseksi siitä ja näinollen huulipuna on karsee näky huulillani. Rasvaset huulipunat taas keräytyy huulille tehden karseen rajan joka on ruma.

• laatu maksaa kaikessa

Tietysti on eroa, uusin tuotekehittely ja tieto on näissä luksustuotteissa. Mutta yhtä paljon kun ihon ulkoinen hoitaminen vaikuttaa siihen, missä kunnossa se on vanhempana ja millaiset ovat perintötekijäsi.
      Jos hoidat itseäsi hyvin, omaat hyvät geenit (katsele lähisukuasi ja mitä ongelmia näkyy: kellä silmäpussit, kellä mustat silmänaluset, jollain harvinaisen sileä iho), vältät liikaa auringossa itsesi grillaamista, syöt terveellisesti, et tupakoi ja ryyppää tolkuttomasti, niillä pääsee jo pitkälle.
      50 itsellä ikää, yleensä tuntemattomat luulevat reilusti nuoremmaksi ;)

Periaatteessa iho kaipaa kosteutta ja suojaa ilman, erityisesti saastuneen kaupunki-ilman haitallisilta hiukkasilta. Liika veden kanssa pesu kuivattaa ja poistaa luontaista suojaa.

Itse olen aina hoitanut ihoani huolella, sen opin jo äidiltä ja hänen äidiltään ja maksan mieluusti muutaman euron enemmän laadusta kun ostan ihan kaikkein halvinta. Kokeilemalla jokainen löytää varmasti itselleen ja omalle ihotyypilleen parhaat tuotteet.
      Pari kolme hyvää voidetta ja niitä kierrättämällä ja vaihtamalla pääsee pitkälle. Puhdistus ja perusmeikit, siinä se sitten onkin.

Mitään ei ainakaan häviä käyttämällä muutakin kun kaikkein halvinta markettimerkkiä, harkiten ja tarjouksia hyväksi käyttäen voi jopa säästää.

Itse olen laskenut, että vuodessa menee kun käytän laadukkaita ihonhoito meikkejä, sellaiset 500 euroa. Joku panostaa saman rahan vaikkapa baari-iltoihin ja vaatteisiin, itse kulutan se puhdistus/voide/meikkituotteisiin.

Ja muuten ikinä en ole ostanut mitään näistä siihen "Ovh-hintaan, aina löytyy tarjouksia tai ostokset voi suunnitella matkojen yhteyteen". Siinä säästää jo muutaman satasen vuodessa.

Eli jokainen tehköön mitä itse parhaaksi näkee, itse uskon että halvalla ei saa parasta :)

• hah ja

itse käytän esim. nivean kosteusvoidetta ja koskaan en ole ostanut mitään kalliita merkkituotteita.ikää on 40.v. ja minua luullaan 34-35 vuotiaaksi.oma mielipiteeni on, että kalliissa voiteissa maksaa vain merkki. miksi hollywood julkkikset käyvät kauneusleikkauksissa?? tuskinpa he käyttävät halpistuotteita kuten esim.minä. ihon kunto ym. ovat osaltaan geeneistä johtuvia, joten se minulle ainakin on suotu.

• Marja-36
        hah ja kirjoitti:

itse käytän esim. nivean kosteusvoidetta ja koskaan en ole ostanut mitään kalliita merkkituotteita.ikää on 40.v. ja minua luullaan 34-35 vuotiaaksi.oma mielipiteeni on, että kalliissa voiteissa maksaa vain merkki. miksi hollywood julkkikset käyvät kauneusleikkauksissa?? tuskinpa he käyttävät halpistuotteita kuten esim.minä. ihon kunto ym. ovat osaltaan geeneistä johtuvia, joten se minulle ainakin on suotu.

sinusssa Mersussa vain merkki? Eli onko mielestäsi Lada ominaisuuksiltaa samanlainen auto kuin Mersu, jos kerran Mersussa maksaa vain merkki? Kosmetiikassa on samat ilmiöt kun autoissakin....ominaisuudet ja hinta kulkevat yhdessä.
        Se on totta, että geenit vaikuttavat todella paljon, sitä en kiellä. Mutta kosmetiikassa ja kosmetiikassa on eroa, kuten eri autoissakin. Toki ne asiansa ajavat, mutta erilaisia ne ovat.

• Perusvoidetta.
        hah ja kirjoitti:

Mulla sama tilanne, olen 42v ja monet luulee mua paljon nuoremaksi mitä olenkaan. Käytän apteekista ostettua Aqualan L perusvoidetta naamaan ja vartalollekin.

Toiset rypstyy aiemmin toiset ei.

• Liannetar
        Perusvoidetta. kirjoitti:

Mulla sama tilanne, olen 42v ja monet luulee mua paljon nuoremaksi mitä olenkaan. Käytän apteekista ostettua Aqualan L perusvoidetta naamaan ja vartalollekin.

Toiset rypstyy aiemmin toiset ei.

Varmasti mietitään, mitä ulkoapäin ihoon laitetaan ja saahan sitä pohtia. Olisi kuitenkin tärkeä muistaa myöps se, että ihoaan voi hoitaa myös sisäisesti syömällä monipuolisesti, huolehtimalla vitamiineista, rasvoista ja hivenaineista sekä ulkoilemalla ja nuukkumalla hyvin. Myös stressi ryppyynnyttää, kuten myös aurinko ja silmien siristely..(esim. huono näkö). Ehkäpä se, mitä ihoonsa ulkoisesti levittää, on vaan pieni hiekanmuru koko ihonhoidon kokonaisuudessa...

• kallis vai halpis
        hah ja kirjoitti:

Kirurgialla nyt ei ole mitään tekemistä itse aloituksen kanssa. Siinä kysytiin vain mieltymystä tuotteisiin. Ei kukaan ole ikuisesti nuori ja rypytön, mutta se vähä mitä voi tehdä, on oma valinta.
        Oma lääkärini sanoi, että käyttäisin apteekin peruskamaa (naisen oma iho oli mielestäni todella huono!). Olen kokeillut, mutta todennut että kalliimat merkkituotteet, erityisesti juuri tuo aloittajan uusi Diorin pvävoide erityisesti on todella huipputuote!
        Mutta onneksi voiteita ja rasvoja on miljoonia, jokainen voi valita mitä käytää tai jättää loput hyllyyn.

• tottunut hyvään

Käytin itse vuosia pelkästään halpisjuttuja ja marketkamaa. kerran sitten mies toi tuliaisiksi lancomen juttuja ja parin vkon päästä iho oli kun vaavain peppu. en olisi ikinä uskonut että iho voi tuntua ja näytää niin hyvältä. en vaihtaisi enää takaisin marketkamaan. niin ja ikää vähän yli 30, en siis vielä mummo. äiti sanoo samaa, että ihoni näyttää paremmalta kun ennen.
      mut jokainen tekee mitä haluu, ei kukaan ole ikuisesti nuori ja jotku kauneusleikkelyt on sit taas ihan eri juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4881
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3051
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe